TomTom « Terug naar discussie overzicht

off-topic

23.302 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 ... 1162 1163 1164 1165 1166 » | Laatste
Topper
0
quote:

ketchup schreef op 1 april 2020 20:14:

[...]

Tegen 35 aandelen geografische verdeling
Hong Kong : China Mobile, Lenovo, Bank of China
NY : MSFT, Alphabet, Coca Cola, P&G, MC-Donald’s, Starbucks, Johnson & Johnson, Garmin, Plug Power, Kraft Heinz
London: GlaxoSmithKline, Man Grp Plc
Helsinki: Nokia
Oslo: Nel ASA
Frankfurt: Gazprom, BASF, Adidas
Zwitserland: Nestlé , Roche, Novartis
Parijs : Danone, Sanofi, Vivendi
Brussel: GBL, Ackermans VH
Amsterdam : Unilever, Philips, Ahold, HAL-trust, DSM, Ajax

Waarbij HAL trust, GBL , Ackermans VH belegging fondsen zijn die zelf een mix voor spreiding aan bedrijven in de porto hebben en
Man Group Plc hedge fonds managers zijn die zowel long als short equity fondsen runnen

Ben wel sterk overweight op voeding, gezondheid en verzorging/hygiëne
Mijn zwaarste weging voor aandelen zit op MSFT, Roche, Nestle en Alphabet ( na omzetten van Apple en TT)
Hoi Wies,
Ben je dus volledig uit TomTom?
ketchup
0

Ja
Heb vandaag al mijn TT verkocht, ook Alfen heb ik laten gaan
Wil nu echt hoofdzakelijk zitten in bedrijven met grote beurswaardes
Plug Power en Nel ASA heb ik laag in de porto en beperkt

Voor de rest volg ik de adviezen van de account managers en blijf binnen mijn risico profiel en ga mee in hun visie om voornamelijk long te zitten in defensieve en levens primaire sectoren , vandaar dat ik overweight zit op voeding, gezondheid, verzorging en big Tech die voornamelijk informatie technologie ontwikkelen

We gaan nog een uitdagend kwartaal tegemoet, daarna zou het moeten beteren , althans dat is de verwachting vd experts

Succes
limomilo
0
Op deze bloedrode dag had ik toch 6
fondsen in het groen :
Tomtom,
Kiadis
Yourgene Plc.
Pharma Mar
Fingerprints cards
Acacia pharma
van 0,2 % tot 8 %
NewKidInTown
0
quote:

ketchup schreef op 1 april 2020 21:47:

Ja
Heb vandaag al mijn TT verkocht......
Denk dat het verstandig is. Beperken tot beleggen i.p.v. wachten op de hoofdprijs tussen 17,50 t/m 300,00.

Als "men" de regels voor jou net zo strak hanteert als voor mij, zou je ook niet meer op de reguliere maanddraadjes mogen verschijnen, want geen belang in tt (en neem aan ook geen plannen meer tenzij de koers ergens rond het cash-bedrag per aandeel) ;-)
boem!
4
Ik verzoek @Wies vriendelijk om zijn ontvangen info uit professionele hoek en hoe hij hierop inspeelt toch met ons te blijven delen.

@Wies is de enige die deze info belangeloos met ons wenste te delen.
Het gaf ons een kijkje in de keuken hoe de professionele markt aankijkt tegen marktveranderingen.
De waarschuwing voor sectoren als Banken, Autofabrikanten en Oliefondsen zijn regelmatig voorbij gekomen terwijl men aangaf dat cashgenererende bedrijven met een bewezen trackrecord hun voorkeur verdienden zeker indien die bedrijven nog cash-rich waren ook.

Dat @Wies zich laat leiden door hun adviezen is ook duidelijk.
Hij analyseert de ontvangen info en maakt een weloverwogen plan en houdt zich daar ook aan.
Hij informeert ons over de voortgang en geeft reeele cijfers af van wat de financiele konsekwenties zijn geweest tot op heden en wat hij daarvan verwacht in de toekomst.

IK zou het als een groot gemis ervaren indien we verstoken blijven van de professionele inkijkjes enerzijds maar zeker ook hoe je als belegger deze info in de praktijk kunt brengen om te trachten negatieve gevolgen zoveel als mogelijk te beperken.

Het is niet de beleggingswaarde die men aanhoudt die bepalend is of je een bijdrage levert aan een forum maar de inhoud van de boodschap die je daarmee afgeeft.

Ron50
0
boem! Ik ben het helemaal met je eens.
@Wies. Door jouw goede onderbouwing ivm. het handelen in het aandeel TT zit ik nog steeds in TT.
Ik zou graag de redenen willen weten waarom je helemaal uit TT bent gestapt?
BvD.
Topper
0
quote:

ketchup schreef op 1 april 2020 21:47:

Ja
Heb vandaag al mijn TT verkocht, ook Alfen heb ik laten gaan
Wil nu echt hoofdzakelijk zitten in bedrijven met grote beurswaardes
Plug Power en Nel ASA heb ik laag in de porto en beperkt

Voor de rest volg ik de adviezen van de account managers en blijf binnen mijn risico profiel en ga mee in hun visie om voornamelijk long te zitten in defensieve en levens primaire sectoren , vandaar dat ik overweight zit op voeding, gezondheid, verzorging en big Tech die voornamelijk informatie technologie ontwikkelen

We gaan nog een uitdagend kwartaal tegemoet, daarna zou het moeten beteren , althans dat is de verwachting vd experts

Succes

Jammer Wies, hopelijk blijf je wel actief op dit forum!
ketchup
0

heb iets boven de 6 euro nog een 25k stukken TT aangekocht om mijn gemiddelde wat naar beneden te brengen, het rapport gisteren van UBS gaf een mooie gelegenheid om wat volume weg te zetten en aangezien ik het advies kreeg om Alphabet te nemen over Apple, heb ik daar gehoor aangegeven en ook gelijk TT en Alfen laten gaan.

wat ik al vaak schrijf ik volg echt de adviezen, heb vertrouwen in die mensen die me toegang verschaffen tot hun informatie en rapporten en luister naar wat zij denken, wat niet wil zeggen dat ze er niet naast kunnen zitten, want dat gebeurt natuurlijk ook - maar voor gemiddelde scoren ze goed

vergeet niet die Bank analisten en hun account Managers en Traders hebben ook toegang tot rapporten van anderen ( ze wissel die uit) dus je krijgt wat dat betreft een redelijk inzicht wat de markt denkt.

dit zijn zeer uitdagende en moeilijke tijden en hier gaan ondanks alle steun toch slachtoffers vallen, bedrijven die het al moeilijk hadden voor deze crisis en in de bull jaren moeilijk geld konden verdienen staan nu helemaal kwetsbaar

TT staat niet kwetsbaar vanwege haar cashberg, maar staat nu wel vanwege de enorme klappen die uitgedeeld gaan worden in de auto industrie en daar gaan echt slachtoffers vallen, kwetsbaar als toeleverancier
Alphabet/Google gaat hier gebruik van maken om dieper in Car Inc te penetreren, dat denken sommige analisten
de Duitsers zullen steeds meer genoodzaakt zijn hun belang in HERE af te bouwen, of het helemaal te laten gaan, de auto industrie kan zich geen hoge R&D kosten permitteren en hebben nu andere prioriteiten om te overleven
Tech on Wheels gaat dat overnemen en dat zijn toch echt de Alphabeth's en Intel's van deze wereld
Tesla is een mooi voorbeeld, en dat voorbeeld volgt men in China met hun Car Inc

dit alles maakt dat TT eigenlijk geen keuze heeft maar onderdak moet zoeken bij een big Tech, maar Apple noch MSFT zien dit eigenlijk als prioriteit anders hadden ze hun move wel al gemaakt.

HERE en TT staan wat dat betreft kwetsbaar voor de toekomst, Alphabet en Intel staan sterk en Tesla is eigenlijk wat dat betreft indirect de killer geweest voor de traditionele auto industrie , ook al staan ze nu zelf voor een moeilijke periode - alles ligt stil

Morgan is jaren geleden al begonnen met een rapport en updates hoe zij de transitie zien in mobiliteit en welke bedrijven ( over alle segmenten ) binnen mobiliteit gingen overheersen en dat zie je nu eigenlijk al de 'stuwers' zijn Tech bedrijven.
het is niet voor niets dat VW zelf zegt we moeten miljarden investeren in de technische kant van de auto industrie, ze gaan dat niet alleen kunnen ze moeten daar partners voor vinden en zo komen ze vanzelf bij hun grootste vijand Google terecht.

dat is de view, of hij juist is zullen we over 5 jaar weten.
dat is ook de voornaamste reden dat ik Apple ( mijn lievelingsaandeel de laatste 10 jaar) heb omgezet naar Alphabet ( waar ik zeer beperkt in investeerde)
NewKidInTown
0
Het was dus niet zo heel raar dat elke keer dat Google een stap zette op gebied nav, dat tt een koersklap kreeg. Kunnen we in het vervolg dus niet meer afdoen met dat Google nav-technisch mijlenver achter loopt en tt nooit zou kunnen inhalen.
boem!
0
Ik ben het in grote lijnen eens met wat @Wies ons voorhoudt over de kritische fase waarin Car Inc zich nu in bevindt.
Ook voor TT zal de impact van de toegenomen malaise binnen Car Inc niet onopgemerkt voorbij gaan.

Ook ik zie HERE uitgeschakeld gaan worden en Car Inc zal een snelle keuze moeten maken tussen de reus Google of de dwerg TT.

Maar wat is de keuze voor Car Inc, indien zij kiezen voor de implementatie via Google kunnen zij een volledige recovery wel vergeten en zullen slechts kunnen voortbestaan als maker van het omhulsel van de device-on wheels.
De tweede keus tw TT is veel risicovoller maar verschaft Car Inc wel de kans om terug te keren als belangrijke speler.

Binnen twee jaar weten we hoe de kaarten geschud zijn.
alexnr75
0
Vanochtend bij BNR radio iemand van Unilever waar je tussen de regels kan horen dat ook zij (hard) worden geraakt. De ijsverkoop e.d. is sterk afgenomen. Er is dus voeding en voeding.
Wereldbelegger
0
gezegend zijn de mensen die geloven in hun eigen gelijk terwijl alle media iets anders laten zien of horen.

Misschien toch maar eerst iets checken voordat u wat roept.
U leeft namelijk met uw bewering(en) al in meer dan een week geleden tijdperk.

President Donald Trump heeft Amerikanen vanwege de corona-uitbraak opgeroepen om nog zeker dertig dagen sociaal afstand te houden. De komende twee weken worden volgens Trump erg zwaar en het dodental zal flink oplopen. In de Verenigde Staten is het grootste aantal besmettingen met het virus wereldwijd geconstateerd.

bron:
www.iex.nl/Nieuws/ANP-010420-332/Wall...

quote:

alexnr75 schreef op 1 april 2020 14:27:

[...]

Sorry Wereldbelegger, ik wil hier geen Corona discussie draadje van maken, maar feit blijft dat Europa ver voor ligt op het aantal besmettingen op de VS. Misschien je telraam eens aanpassen?

NewKidInTown
0
Houd, in plaats van corona, dan maar het aantal verkopen in de automobiel-industrie in de gaten, daaruit kun je afleiden waar tt naar toe gaat.
alexnr75
0
@Wereldbelegger,

Goed geslapen? De Verenigde Staten van America hebben nu ca. 220.000 besmettingen en de Verenigde Europese staten tussen de 400.000 en 500.000.

Jij kan toch ook rekenen en weet dat je appels met appels moet vergelijken, daarnaast kan je het ook uitrekenen per miljoen inwoners.

Nogmaals, dit is geen Corona draadje, svp een ander forum.
boem!
0
quote:

NewKidInTown schreef op 2 april 2020 08:46:

Houd, in plaats van corona, dan maar het aantal verkopen in de automobiel-industrie in de gaten, daaruit kun je afleiden waar tt naar toe gaat.
HD-maps ADAS-maps HD-maps ADAS-maps
sniklaas
0
OLIE, deze morgen weer laten gaan, jammer dat ik maar 2 plukken in positie had, krap 12% wpa betekend gezien de hefboom van 10 een ruime verdubbeling op de investering..

Vandaag is het AARDGAS dag en heb 140% van target in portefeuille aan $1,623..

EDIT, topper @RDSA koerst groen deze morgen en m’n extra stukken worden grif afgenomen..
[verwijderd]
0
Bijkoop brent van gister laten gaan en zojuist wat gazprom gekocht

Deze is nog lang niet zo hersteld als RDSa
tatje
0
Tech on Wheels gaat dat overnemen en dat zijn toch echt de Alphabeth's en Intel's van deze wereld

dit alles maakt dat TT eigenlijk geen keuze heeft maar onderdak moet zoeken bij een big Tech, maar Apple noch MSFT zien dit eigenlijk als prioriteit anders hadden ze hun move wel al gemaakt.

-------------------------------------------------------------------------

Ben het eens dat je onderdak moet vinden bij een big tech, maar in eerste instantie hoeft die big tech nog geen eigenaar te zijn.

Voor mij heeft Tom Tom al onderdak gevonden bij Big tech en lopen er al afspraken.

Als het Bing platform van Microsoft Here inruilt voor TT.
Microsoft Azure, Bing Maps and Cortana

www.tomtom.com/company/press-releases...

1 zin !

"This deep partnership with TomTom is very different from anything Microsoft has done in maps before", said Tara Prakriya, Partner Group Program Manager of Azure Maps and Connected Vehicles.

Tom Tom zit in Bing maps Azure maps en cortana.
Azure maps is effectively Tom Tom.
Azure maps is 1 van de drie onderdelen van azure.
APIs van TT lopen via azure maps
Microsoft connected vehicle platform TT prominent en significant.

Google wil het allemaal zelf hebben en houden.

MCVP werkt met tig bedrijven samen en de oem zegt zelf wat ze willen hebben.

Ik denk nog steeds, dat de baas van apple in juni 2018 in Amsterdam was om met TT te praten, over hun opgestarte samenwerking in azure maps.

Ik verwacht ook niet dat de R en D van Tom Tom lager wordt, ze moeten mee.

Maar alles kan, de tijd zal een tijd stil staan en de kaarten kunnen opnieuw worden geschud.

De oems die hun R en D gaan verlagen, gaan verliezen.

sniklaas
0
quote:

P2020 schreef op 2 april 2020 09:32:

Bijkoop brent van gister laten gaan en zojuist wat gazprom gekocht

Deze is nog lang niet zo hersteld als RDSa

@RDSA, heeft mijns inziens ook een overschoot, gisteren al een paar plukken met verlies verkocht en vandaag ruim extra stukken met wpa eraan toe kunnen voegen, neem de stukken op lagere niveaus weer terug..

@GAZ, heb meer dan voldoende stukken en heb nog niets gehoord wat ze met het dividend gaan doen..
ketchup
0

de markt begint te geloven dat de US-Russia-Saudi tot een overeenkomst kunnen komen in ieder geval de productie niet verder op te voeren en zo eerst de voorraden die overal liggen opgeslagen wat kunnen verteren - die puilen uit, overal liggen tankers bij havens voor anker ( gewoon als opslag , omdat er nu te kort is aan land-opslag-capaciteit en met het verkeer wat wereldwijd zo'n beetje op 50 % draait ) moeten we eerst uit lockdown om de vraag omhoog te krijgen en dan krimpt het aanbod/overschot geleidelijk.

Gazprom heeft vooral last dat de vraag op China pipeline op een laag pitje staat, zo ook Turkstream
... maar Poetin is niet gek, die gaat enkel aan tafel zitten als Gazprom van de black-list gaat en zijn gang kan gaan met Nordstream 2
dan kan Gazprom terug naar 7 euro - thans @ 4 euro ( is er eentje met hoger dan gemiddeld risico gehalte , vergeet dat niet )
23.302 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 ... 1162 1163 1164 1165 1166 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 5,520
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 5,585
Laag 5,450
Volume 546.527
Volume gemiddeld 317.474
Volume gisteren 546.527