Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France 2020

3.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
De Kromme
0
ze hebben net onderdelen bijgekocht voor de geldpers: nog een tijdje bijdrukken en de 10 miljard is bijgedrukt. handig hoor zo'n geldpers....
4finance
0
Air-France-KLM, als over 2 weken de regelingen versoepeld gaan worden zal ook de reissector index gaan herstellen. China zit behoudens Peking al op bijna 100% opstart. Europa gaat dezelfde weg. Luchtvaart aandelen zullen als eerste snel omhoog schieten. Ook Air-France-KLM zal behoorlijk herstellen in eerste instantie richting de €8,00. Ik weet dat vele het hier niet met mij eens zijn, maar het gaat wel gebeuren ;-)

zeurpietje
0
quote:

De Kromme schreef op 14 april 2020 11:34:

ze hebben net onderdelen bijgekocht voor de geldpers: nog een tijdje bijdrukken en de 10 miljard is bijgedrukt. handig hoor zo'n geldpers....
je kunt met de geldpers ook aandelen bijdrukken.
FairValue
0
quote:

4finance schreef op 14 april 2020 11:41:

Air-France-KLM, als over 2 weken de regelingen versoepeld gaan worden zal ook de reissector index gaan herstellen. China zit behoudens Peking al op bijna 100% opstart. Europa gaat dezelfde weg. Luchtvaart aandelen zullen als eerste snel omhoog schieten. Ook Air-France-KLM zal behoorlijk herstellen in eerste instantie richting de €8,00. Ik weet dat vele het hier niet met mij eens zijn, maar het gaat wel gebeuren ;-)

Zomervakanties zoals gepland? Conferenties zoals gepland?? Zaken reizen zoals gepland??? Met 1 maand in quarantaine...

En ze maakte al zulke fantastische winsten...

Nee dit bedrijf is technisch failliet en zo goed als niets meer waard. Het enige dat dit voor NL nog toevoegd is werkgelegenheid. Winst hoeven we de aankomende 10, na aftrek van de verliezen in dit jaar niet te verwachten.
johan02
0
AF-KLM is heel belangrijk voor onze (agrarische) afzet in het buitenland en ook voor de import van goederen.De regeringen van Frankrijk en Nld. zullen AF-KLM dus niet zomaar laten vallen. Natuurlijk, vakantiereizen zullen afnemen hoewel mensen die nog wel een inkomen houden na deze hele narigheid het ongetwijfeld allemaal weer snel vergeten zullen zijn, zo gaat dat in de regel. Als we dan eens stoppen met die belachelijke stedentrips waar de luchtvaartmaatschappijen heel weinig aan verdienen maar eens echt de werkelijke kosten in rekening gaan brengen ben ik er allemaal nog niet zo bang voor, zeker als de olieprijs laag blijft (1 van de grootste kostenposten). Echter, een airliner in de lucht houden (hoe kom ik erop zeg) kost nu eenmaal veel geld en daarom zijn nu noodkredieten nodig. Ik sluit mij dus aan bij 4finance.
drentenier
0
Ik moet bekennen dat ik weinig weet van dit specifieke aandeel en ook niet van de luchtvaart, maar als ik de berichten hier lees dan begin ik me wel af te vragen wat het aandeel waard mag zijn als er meerdere scenario's worden geschetst waarbij de belegger volledig of gedeeltelijk het nakijken krijgt (nationalisatie, emissie) en zelfs bij het scenario 'giga lening tegen relatief gunstige rente' blijft er van het winstpotentieel de komende jaren weinig overeind. Bij de meeste bedrijven kun je stellen dat het aandeel dan nog minimaal de waarde van de netto bezittingen moet vertegenwoordigen, maar als er massaal bezittingen moeten worden verkocht dan levert dat extreme scenario hier weinig geld op. Dus dan blijf ik even peinzen, waarom zou ik kopen op 5 euro?
Dat ze overeind gehouden gaan worden dat geloof ik wel, maar wat blijft er voor de belegger over?
gbakl
0
als de koers giert van plus 1 naar min 6 % dan zegt dat nog niet zoveel
maar wel dat er weinig animo is op dit koersniveau
jaro
0
quote:

johan02 schreef op 14 april 2020 13:12:

AF-KLM is heel belangrijk voor onze (agrarische) afzet in het buitenland en ook voor de import van goederen.De regeringen van Frankrijk en Nld. zullen AF-KLM dus niet zomaar laten vallen. Natuurlijk, vakantiereizen zullen afnemen hoewel mensen die nog wel een inkomen houden na deze hele narigheid het ongetwijfeld allemaal weer snel vergeten zullen zijn, zo gaat dat in de regel. Als we dan eens stoppen met die belachelijke stedentrips waar de luchtvaartmaatschappijen heel weinig aan verdienen maar eens echt de werkelijke kosten in rekening gaan brengen ben ik er allemaal nog niet zo bang voor, zeker als de olieprijs laag blijft (1 van de grootste kostenposten). Echter, een airliner in de lucht houden (hoe kom ik erop zeg) kost nu eenmaal veel geld en daarom zijn nu noodkredieten nodig. Ik sluit mij dus aan bij 4finance.
Dit moet je toch uitleggen.. Agrarische sector export:
94,5 miljard export totaal
23,6 Duitsland
10,8 Belgie
8,7 VK
7,7 Frankrijk
3,6 Italie
3,0 China
2,8 Spanje

Daarnaast hebben we in europa een zeer goed wegennet, goede treinverbindingen en internationaal heel veel scheepvaart. Slechts de sierteelt kan een enorm groot belang hebben bij schiphol.
De Kromme
0
het bizarre en tegelijk verontrustende is dat de koers gemanipuleerd rond de 5 gehouden wordt, ongekend en heel eng......de beurs is dus een onbetrouwbaar, manipuleerbaar instrument....
SanStock
0
beste leden, ik ben net begonnen met schrijven op de forum.

is het beter gelijk NU uit te stappen met weinig verlies, of afwachten for B.E.P. en dan uitstappen??

zullen er gekke dalingen komen ? Uitgaande van jullie berichten zal de komende tijd geen gekke stijgingen zijn, ondanks dat er gedeelte van de 10miljard bij KLM terechtkomt.
SanStock
0
quote:

De Kromme schreef op 14 april 2020 15:27:

het bizarre en tegelijk verontrustende is dat de koers gemanipuleerd rond de 5 gehouden wordt, ongekend en heel eng......de beurs is dus een onbetrouwbaar, manipuleerbaar instrument....
maar ondanks relatief minder positief nieuws, houdt klm het goed uit op de beurs, of wat je zegt heeft iemand de touwtjes in handen??

iemand meer info?
De Kromme
0
dat zeg ik niet maar opvallend is het wel. als er een fonds volatiel zou moeten zijn is het AF-KLM. dat zou onder normale omstandigheden het geval moeten zijn. zonder te communiceren (hoe en waarom, al kunnen we dat wel raden) wordt de koers rond de 5 gehouden waarschijnlijk om algemene paniek te voorkomen. dat is vreemd en vraagt om verdere uitleg....iedereen begrijpt dat een koers van € 2 weinig vertrouwen geeft maar dat de 'markt" zijn gang gaat in dit geval is zeker NIET het geval...
[verwijderd]
0
@sanstock: op dit moment is een groot gedeelte van de markt veel hoger gewaardeerd (p/e-wise) dan vorig jaar. Dat betekent niet per se dat de markt naar beneden gaat (er kan een algehele inflatie zijn zonder alternatieve bestedingsmogelijkheden, waardoor equity dezelfde prijs houdt, maar de onderliggende kwaliteit vermindert).
In dat best case scenario, zou ik je niet aanraden equity in een airline te nemen, die net 10 miljard gaat lenen om kosten te dekken, en in het verleden een gemiddelde winst had van zo'n 150m pj, en een geraamd negatief eigen vermogen van ook zo'n 10 miljard. Met het risico op een nationalisatie. Oftewel geen enkel upwards potential en heel veel kans alles kwijt te raken. Je kunt het geld ook op de bank houden.
gbakl
0
manipulatie is moeilijk aan te tonen.
maar met 22% belang van de hedgefunds meer dan waarschijnlijk.
waarom zitten die massaal in dit aandeel en > 12% en groeiend sinds 2015...?

.enorme volatiliteit en ook door klein deel free flow, veel zit vast bij overheden en andere airlines (Delta en een Chinese club elk a 10%) en pensioenfondsen etc.
.daardoor is de grip van die hedgefunds behoorlijk groot en profiteren ze door de jaren heen van stijgende en dalende koers en ze monitoren perfect de bied/laat situatie en dagelijks zie je nu relatief hoge opening waarna de koers wegzakt.
.ook nabeurs vaak hoge omzet om posities glad te strijken zonder de koers te veel te beinvloeden, soms in combinatie met daghandelaren die hun posities moeten afwikkelen.
.in normale rustige beurstijden wordt er gejaagd op turbo-stoploss limieten die op zichzelf al een verdienmodel zijn.
gbakl
0
het is zeker niet in hun belang om een versnelde koersdreun uit te lokken want dat is dan eenmalig en krijg je die koers nooit meer op niveau terug.
veel lucratiever om de daling te reguleren zoals het al jaren lukt.
wel wordt het nu uiteraard steeds lastiger om elk sprankje opluchting in de markt te misbruiken om de koers weer wat te laten opleven.

als ze echt de teugels laten vieren is dat het einde van AF/KLM boven 4 euro.
FairValue
0
Knap hoor! Nog steeds zo dicht bij de 5 euro! Ik ben in afwachting van de volgende euro die eraf vliegt nu dat de vliegtuigen niet meer vliegen. Inmiddels zo ongeveer een miljard cash verbrand bij KLM.
gbakl
0
turbo-avontuur:

AIR FRANCE-KLM SL 4.8628 HB 30.08 FN 4.8628 R 1.00 SG BEST Turbo Long

0,135 -0,20(-59,70%)

deze turbo-long noteerde afgelopen week tussen 34 en 54 cent.
door een laagste koers van het aandeel vandaag 4.87 op een cent na overleden.
(nl. dan door de stoploss heen).

laagste koers vd turbo 4 cent en nu weer 13/14cent bied/laat.

leuk om te volgen maar omdat de kans van elimineren levensgroot is nl. bij een aandelenkoers van 4.86 toch iets om met een grote boog omheen te lopen tenzij je een casino type bent.
mijn complot theorie zegt dat die grens van 4.86 snel gehaald wordt.
daarom zet ik wat turbo-shorts, zojuist bijgekocht op koersniveau 4.95
op verkoop als die aandelenkoers < 4.86.

kleinere porties om mee te spelen en grotere porties om de grote klappers af te wachten maar turbo's moet je nooit te lang vasthouden...

www.iex.nl/Aandeel-Koers/360114884/Ai...
gbakl
0
(ABM FN-Dow Jones) De Franse overheid zal in de komende dagen een besluit nemen over een steunpakket voor Air France. Dit zei de minister van Economie Bruno Le Maire woensdag in een interview met de Franse radiozender RTL.

De Franse regering zal vandaag over een nieuw steunplan ter waarde van 110 miljard euro beslissen, waarvan 20 miljard euro voor "grote strategische bedrijven", zoals Air France, aldus Le Maire.

Hoe het steunpakket voor Air France wordt vormgegeven is nog niet besloten, maar een besluit zal "binnen enkele dagen vallen", verwacht Le Maire.

"Wij zijn ons er volkomen van bewust dat Air France vandaag de dag zijn vliegtuigen aan de grond houdt [...] en dat het luchtverkeer niet van de ene op de andere dag zal worden hervat", zei Le Maire verder.

Door de corona-uitbraak verliest Air France dagelijks 25 miljoen euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Bertbelegt
0
Ik kan maar 1 reden bedenken voor het huidige koersverloop: in afwachting van steun/garanties van NL en FR moet de optie van een aandelenemissie open gehouden worden.
Mogelijkheden:
- Leningen grotendeels gegarandeerd door de 2 overheden.
- Leningen icm een aandelenemissie.
- Nationalisatie icm kapitaalinjectie(s).
Alleen in het eerste geval zal de koers kortstondig wat opveren.
In alle gevallen blijft er (op termijn) weinig voor de zittende aandeelhouders over.
3.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:37
Koers 9,956
Verschil +0,076 (+0,77%)
Hoog 10,050
Laag 9,540
Volume 1.672.155
Volume gemiddeld 1.815.589
Volume gisteren 2.158.542