Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

maci schreef op 7 mei 2020 08:51:

Ja
Ja

(Dat zijn twee woorden) ;-)
Eigenlijk was 1 genoeg achteraf gezien :) bedankt
Long Short
0
Onderstaande artikel is nog vrij interessant.
Heel kort door de bocht : in 2021 pas scrubbers installeren ==> Minder beschikbare schepen ==> Zou de rates moeten ondersteunen denk ik

www.offshore-energy.biz/scorpio-tanke...
[verwijderd]
0
Aan de beren van deze wereld. Je gaat de honing hier toch moeten zoeken voor lange tijd ipv bij de Tesla's en Gileads van deze wereld. Die verhaaltjes zijn gebaseerd op lucht. En lucht kan u doden. Dat zie je nu wel aan covid-19. Dit resultaat is gebaseerd op feiten.
maci
0
quote:

Mercurius_DB schreef op 7 mei 2020 09:00:

Ok, dank je. Zou mijn eerste dividend zijn en ik wilde effe op zeker spelen.

@ Tankers: bedankt voor die info. Die had ik nog niet.
Omdat je nieuw bent geef ik je wat handvatten.

De info over het 2e kwartaal had je ook kunnen weten. Ik heb eerder de url van het hele PB geplaatsts.
Op blz. 5 daarvan staat de antwoorden op je vragen.

Verder: alle nuttige info vind je op de site van Euronav.
In dit geval (dividenden en data) staat dat onder: www.euronav.com/nl/investeerders/

Voor andere data kijk je hier: www.euronav.com/nl/investeerders/nieu...

Voor overige Euronav zaken is er heel veel info beschikbaar op hun site.

Succes.
Risky bets
1
Pareto:

All in all,we believethe report is strong, and that EURN is on track to deliver both a massive deleveraging and ample dividends. For reference, we now expect Q4’19 –Q2’20 operationalcashflowof USD 910m, and dividend pay-outs for those same quarters ofUSD 475m (current mcap ~2.1bn).Even including newbuilds, EURN will have net debt well below 40% of fleet value.
Wolfran
0
@Long Short: Heeft dit veel effect voor Euronav? Als ik me niet vergis is Scorpio vooral actief in de product tanker market en niet in de crude tanker market.
Vavli
0
Risky zei dat ik teleurgesteld zou worden als ik rekende op een totaal dividend tussen 1 en 1,5 dollar.
Blijk ik toch gelijk te hebben maar dat zal Risky niet erg vinden. ( maar dat ze de fuelstock niet hebben afgetrokken, speelt natuurlijk wel een rol in dit resultaat)

Benieuwd of de wereld van beleggers nu zal begrijpen in welke sector stevig te verdienen valt. Niet alleen de komende maanden maar ook daarna nog ( lange aansleep van de opslag, oudere tankers die eruit gaan zodra het wat moeilijker wordt, een aantal tankers die de installatie van scrubbers nog moeten doen, en hoelang blijven die tankers van het failliete bedrijf uif Singapore nog in de vaart?)
PAPA JOE
0
De koersevolutie is toch ergens ontgoochelend ; koers staat nog niet eens aan de top van gisteren of 9,72€
Had met dergelijke resultaten op een minimale winst gerekend van 15%.
Heb zo het gevoel en dat sinds jaren dat de ondergrens ( steun) op +- 7,50€ ligt en de bovengrens ( weerstand) op een goeie 11,50€ . Dit is ergens het speelveld.
Ik weet niet wat er moet gebeuren om die weerstand te doorbreken ?
Risky bets
0
Yes, heb graag ongelijk Vavli :) . Good call.

Ja, ik ging uit van 25-35 cent/share afschrijving en dus 20/25 cent lager dividend. Nu nemen ze dat in de TCE's. Vandaar die 95k running average, die wat lager is dan benchmarks.
Risky bets
0
@papa joe ; Ik verwacht de komende dagen wat positieve analist rapporten. Bijvoorbeeld ook van belgische analisten (weet je nog die idioot van een belgische bank die in december ofzo in een rapport schreef dat hij geen EURN dividenden verwachtte?).

Tevens gaat EURN nu (en al helemaal na Q2 cijfers/div) heel hoog screenen op P/E , Div yield etc metrics. Veel mensen screenen toch eerst simpelweg op dat soort cijfers, voor ze een investering overwegen. Denk dat dit het komende half jaar gaat helpen.
Long Short
0
SCORPIO zit met een 35 LR2 schepen die toch in competitie kunnen zitten met de Suezmaxen van EURONAV. Maar terechte opmerking Wolfran, impact mag terecht niet overschat worden.
Chalo
0
Die gisteren bijgekocht hebben, hadden gelijk.... wat wel te verwachten was, maar toch vreemde koersschommelingen met een down van toch 28%.
Ben blij dat het omhoog gaat. Hopelijk blijft nu toch effe gaan. :-)
[verwijderd]
0
BC Securities handhaaft na het beresterke kwartaalrapport het koopadvies voor Euronav
.

Analist Cédric Duinslaeger wijst op het forse dividend van 0,81 dollar per aandeel over het eerste kwartaal, bovenop het slotdividend van 0,29 dollar over boekjaar 2019. 'Dat is an sich al een dividendrendement van bruto 12 procent op basis van de slotkoers van woensdag. En er is op basis van de tweedekwartaalcijfers nog meer op komst, aangezien Euronav een kwartaaldividend uitkeert.'
Risky bets
0
Ja, die Cedric zei in december nog geen dividenden te verwachten :)

Degroof petercam ook positief.

Very tight tanker supply leads to high profits. Due to the high demand for oil storage in combination with the Iran embargo, an exceptionally high 12% of the global fleet is currently not available for trading. This could even rise to 20% later this year as oil production continues to exceed demand. This has pushed VLCC rates to well above USD 150,000. This is well above the average of the past 5 years USD 36,000 and will lead to substantial additional cash generation, as every USD 5,000 uplift in rates for both VLCCs and Suezmax adds USD 112m to Euronav’s profit on a full year basis. This translates into high shareholder remuneration, as Euronav has a policy of returning 80% of EPS to shareholders on a quarterly basis.
Healthy fundamentals for the tanker market in the coming years. We expect a dip in the rates when the current inventories are drawn down, but that most likely also lead to a catchup in the scrapping of the many old vessels that have been given a new lease of life thanks to the current demand boom. The inflow of new tankers will be very limited, as the current number of vessels on order (7% of the global fleet) is very low. New additions to this backlog are held back by uncertainty on the impact on new CO2 emission rules. We therefore expect the supply to remain tight in the longer term.
Attractive valuation. Despite the recent very favourable outlook, the shares still trade at a 29% discount to NAV. We expect that discount to disappear once the rate recovery has proven to be sustainable. Our current target price of EUR 14 is based on the current NAV. Note that valuation can become much higher if the scarcity of tanker starts to push up their value. NAV calculations based on asset values in favourable markets indicate a value of EUR 19 per share.
boothram
0
EURONAV PROFITEERT van grote VRAAG...
dar was alleen maart denk ik, het begint pas echt in 2de kwartaal.
overigens nu al een grote hap in de schulden, en Q2 wellicht een dividend van 1,35 dollar
Maar ik hoor nog liever dat de ceo meldt dat hij die goede tarieven verwacht voor gans het jaar, en die eerste nieuwe scrubbers die nog veel meer winst opleveren komen pas in q4. We zullen nog 2 jaar geduld moeten oefenen en de dividenden herinvesteren om aan 30$ te geraken., mijn prognose
overigens zag ik geen aanbetalingen voor de nieuwe tankers, wel hoge afschrijvingen; ik denk dat daar nog een aanzienlijk verborgen winst op zit, want zelfs als ale schepen nieuw zouden zijn en zoals anderen op 20 jaar afschrijven lijkt 100 miljoen per kwartaal al heel wat...voor eigen aandeel in de spot-vloot
[verwijderd]
0
quote:

maci schreef op 7 mei 2020 09:18:

[...]

Omdat je nieuw bent geef ik je wat handvatten.

De info over het 2e kwartaal had je ook kunnen weten. Ik heb eerder de url van het hele PB geplaatsts.
Op blz. 5 daarvan staat de antwoorden op je vragen.

Verder: alle nuttige info vind je op de site van Euronav.
In dit geval (dividenden en data) staat dat onder: www.euronav.com/nl/investeerders/

Voor andere data kijk je hier: www.euronav.com/nl/investeerders/nieu...

Voor overige Euronav zaken is er heel veel info beschikbaar op hun site.

Succes.
Thanks Maci, de website van Euronav had ik al eens doorgenomen, maar het was nog allemaal een beetje onduidelijk voor me. ik vond daar de ex-dividenddata ook niet onmiddellijk terug.

Had idd ook al de historie van de dividenduitkeringen gevonden, maar dit jaar was dat toch 2w later en in deze periode zijn veel zaken onduidelijk of onzeker en goed up-to-date overzicht van deze info (ook van andere aandelen) vind ik niet zo gemakkelijk of ben er niet zeker van of ik het kan vertrouwen.

Sws, bedankt weer voor je (door mij alleszins) zeer gewaardeerde input.
Risky bets
0
Clarksons $EURN: "Total dividend for 1Q/2Q is thus more than $2 per share or 21% of the current share price. Combined with attractive valuation well below NAV, we see good risk/reward in the stock".
Pjotr
0
koers valt idd. niet mee; vorige week nog ruim boven de 10 euro en nu met goede cijfers rond de 9,50
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 17:35
Koers 15,480
Verschil +0,230 (+1,51%)
Hoog 15,640
Laag 15,250
Volume 30.839
Volume gemiddeld 227.046
Volume gisteren 59.875