Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France 2020

3.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
gbakl
0
quote:

Snelle Jaapie schreef op 5 juni 2020 13:43:

De stijging gaat nu wel extreem hard omhoog
langzame reactie Jaapie.

...ging hard omhoog....tot 5.71 rond 10:20 u.

nu alweer flink lager.
gbakl
0
quote:

HaveFaith schreef op 5 juni 2020 13:42:

Thanks Gbakl, je hebt helemaal gelijk. Wilde graag zien hoe andere (verstandige) mensen nu denken over dit fonds. Alles is anders, dat klopt. Ben nu 50 jaar en zit al vanaf 1999 op de beurs. Gezien de geschiedenis van dit fonds, denk aan de jaren 2016, 2017 en 2018. Zeer grote langdurige schommelingen. Maar wat gisteren gold, geldt nu vandaag niet meer. Maar ben ervan overtuigd dat als mensen nieuws en kennis delen men kan vermenigvuldigen.

Ben zelf geen persoon die negatief is ingesteld, just positief. Nogmaals bedankt voor je reacties in deze en laten we kijken wat de aankomende periode gaat gebeuren. Heb nu alles verkocht van RDS vandaag met en goede winst, dus kan mijn tijd nemen en tijd geeft raad.


actuele koers (nu rond 5.45) is hoger dan voorgaande tijdelijke toppen op
25 maart en 7 april...rond 5.30 !

ga voor jezelf na of de situatie, de groeikansen en de winst/ herstelkansen zodanig
zijn om er opeens in te stappen en in te geloven.
dit is een erg volatiel aandeel en diepe dalen volgen de hoge toppen snel op.
taurus86
0
Het RIVM moet nog gaan starten met haar onderzoek naar het veilig vliegen tijdens corona. Moeten nog beginnen! Vroeg wakker bij KLM en RIVM. Maar hoe ik nu de steun aan KLM moet wegen is mij onduidelijk. Straks komt RIVM (met de snelheid van een slak in de bocht) met een "30 of 40% bezetting tot aan volledige vaccinatie". En dan nu al geld daar neersmijten, Mr. Hoekstra?
En vakbonden moeten nog aan tafel om over het wegsnijden van overtollige kosten te praten.
KLM lijkt klaar, maar is het bij verre nog niet.
Jan Willem
0
quote:

@iPlof schreef op 5 juni 2020 17:21:

Wel mooie koers om een (mega) emissie te plaatsen
Vanaf volgende week misschien wel je nieuwe Fortis.
[verwijderd]
0
quote:

Jan Willem schreef op 5 juni 2020 18:26:

[...]
Vanaf volgende week misschien wel je nieuwe Fortis.
Goed verhaal allemaal jongens. Jullie mogen allemaal een blikje pakken om de winst te vieren deze week.
Ik heb de helft van mijn deel verkocht met 31% winst. Ga een mooie reis boeken met mijn vrouwtje naar een heerlijk warm land via de KLM en de rest van mijn aandelen "omhoog' vliegen.

$$$ Prettig weekend $$$
gbakl
0
www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nieuws/we...

.
"De coronacrisis zorgde in april voor een fikse daling in het vertrouwen. De afgelopen twee maanden is er echter weer sprake van een toename, zo steeg het vertrouwen in juni ten opzichte van mei met 2,5 procent. Toch ligt het vertrouwen momenteel vele malen lager dan rond de jaarwisseling.
Beleggers zien met name brood in de medische en tech sector. Daartegenover staat dat het vertrouwen in bedrijven als Air France KLM en ABN Amro zeer laag ligt"

ach, alleen maar wat tegengas tegenover de hosanna koersen van de
laatste dagen.
die rooskleurige banencijfers in de VS zijn overigens ook behoorlijk gekleurd als je al die
miljoenen tijdelijk uitgefaseerde employees gewoon keihard als werkend meetelt.

begint daar steeds meer op een bananenrepubliek te lijken.
gbakl
0
het is wel aardig om AF/KLM te blijven vergelijken met Lufthansa.

beide aanvankelijk gehalveerd in koers tussen 19feb en 24apr en
AF ging daarna nog even verder omlaag naar 3.60 op 22mei (slotkoers).

intussen beide ruim 50% in herstel.

de laatste drie dagen LH 15% gestegen tegen AF/KLM 25%,
dus alles nog net even extremer dan bij LH.
[verwijderd]
0
quote:

gbakl schreef op 6 juni 2020 14:35:

het is wel aardig om AF/KLM te blijven vergelijken met Lufthansa.

beide aanvankelijk gehalveerd in koers tussen 19feb en 24apr en
AF ging daarna nog even verder omlaag naar 3.60 op 22mei (slotkoers).

intussen beide ruim 50% in herstel.

de laatste drie dagen LH 15% gestegen tegen AF/KLM 25%,
dus alles nog net even extremer dan bij LH.
appels en peren, Lufthansa geeft 20% aandelen uit en krijgt daarvoor 300 miljoen. Daarnaast 5,7 miljard! aan stille participaties die ook tot EV gerekend worden. Moet bij AF KLM nog gebeuren. Daarnaast zijn er krachten die een splitsing zien tussen AF en KLM. Dan blijft KLM als te kleine partij met een veel te kleine thuismarkt alleen staan.
Neemt niet weg dat ze een geweldige kans hebben dit weekeinde een aandelenuitgifte rond te maken met de overheden tegen een heel mooie koers. Ik ben wel benieuwd wie de koers naar dit niveau getild heeft, ik vermoed een grote aandeelhouder uit Frankrijk…..
super boer
0
Ik wacht nog even met instappen. Rutte kijkt altijd naar Merkel. Dus de aandelen emissie is in aankomst en de verwatering slaat toe. Wordt het 10%, 20% of 30%. Wie zal het zeggen. Daarna toeslaan?
gbakl
0
verwatering ?

voor dividend of bedrijfswinst moet je voorlopig niet in dit aandeel zitten.
normaal is een emissie dodelijk als je dat meeweegt maar hier geldt
alleen het koersniveau.

een opluchtingsrally omdat overleving in een moeilijke markt nu het
allerbelangrijkste is ? dat hebben we nu duidelijk gezien, de hele luchtvaartwereld zit
even in een hype en wie garandeert dat er niet nog wat ruimte is voor meer herstel ?

dit volatiele aandeel reageert al jarenlang niet volgens de normale economische
regels en als het een algemene trend volgt dan gaat het ook met forse
uitschieters.

leuk om te volgen maar lastig om te timen en ik blijf vergelijken met LH
want hetzelfde belang van > 20% en de impact op de koers van de grote
hedgefunds op beide aandelen geeft aan dat ze hier wel brood in zien en dat
al jarenlang.

het is kortzichtig om te denken dat deze partijen, ook al staan ze op een shortlist,
alleen geinteresseerd zijn in koersdaling.
gbakl
0
www.telegraaf.nl/financieel/62015826/...

"Air France-KLM en ABN AMRO zijn het minst gewild........"

wie zou dan toch al die aandelen kopen met steeds hogere koersen ?
[verwijderd]
0
Kan iemand mij vertellen waarom dit aandeel op jaarbasis maar -40% noteert? In relatief goede jaren zoals in 2018 en 2019 draaiden Airfrance KLM, 409 miljoen en 290 miljoen winst. In het eerste kwartaal van dit jaar hebben ze 1,8 miljard! verlies geleden, naar verwachting is het tweede kwartaal nog veel erger.

Misschien zie ik het verkeerd, maar stel dat alles terug naar normaal gaat en ze pakweg 500 miljoen winst per jaar draaien, dan duurt het nog minstens 10 jaar, voordat ze het verlies van het jaar 2020 hebben goedgemaakt.

Graag reageren als ik het verkeerd in zie.
Pavlov44
0
quote:

Arbitrageur schreef op 8 juni 2020 11:08:

In relatief goede jaren zoals in 2018 en 2019 draaiden Airfrance KLM, 409 miljoen en 290 miljoen winst.
Dit waren geen relatief goede jaren, dit waren de twee absolute topjaren. Uitgesmeerd over de jaren van economische hoogtij 2012-2019 heeft het bedrijf geen winst gemaakt want er zaten genoeg verliesjaren tussen. Nu nog 10 miljard schuld bovenop de al bestaande 30 miljard, (op eigen vermogen 1-2 miljard), waarvan 4-5 miljard van die 10 miljard extra schuld dit jaar al als verlies te boek zal gaan. Volgend jaar als er weer gevlogen wordt zullen piloten, cabine en grondpersoneel in koor roepen om hogere salarissen en weer wat frivole stakingen afkondingen om hun eisen kracht bij te zetten.

Ja u zult begrijpen ik ben het met u eens, 6 EUR (!!!) is heel, heel erg duur voor een failliete tent.
steelfighter72
0
Sommigen snappen het echt niet he!

KLM is alles waard voor Nederland, het zal een absoluut nationaal schandaal zijn dat zo'n welvarend land als Nederland geen eigen vliegmaatschappij meer zou bezitten. KLM gaan noooooit failliet evt alleen een fusie met een sterke bondgenoot als partner... meer niet, afgezien van de werkgelegenheid voor de Nederlandse economie. Wobke heeft diepe zakken en heeft er niet voor niets een half miljard ingepompt....
[verwijderd]
0
quote:

steelfighter72 schreef op 8 juni 2020 12:36:

Sommigen snappen het echt niet he!

KLM is alles waard voor Nederland, het zal een absoluut nationaal schandaal zijn dat zo'n welvarend land als Nederland geen eigen vliegmaatschappij meer zou bezitten. KLM gaan noooooit failliet evt alleen een fusie met een sterke bondgenoot als partner... meer niet, afgezien van de werkgelegenheid voor de Nederlandse economie. Wobke heeft diepe zakken en heeft er niet voor niets een half miljard ingepompt....
Ik denk dat de meeste mensen wel begrijpen dat de staat altijd voor klm garant zal blijven staan. De externe effecten zoals handel, werkgelegenheid en toerisme zijn gewoon te groot. Echter betekent dit niet dat de staat voor de aandeelhouders van dit bedrijf GARANT staat. Het is allemaal leuk en aardig, wanneer een bedrijf geen going concern risk heeft, maar als de bedrijfsuitvoering nu en in de toekomst niet rendabel blijkt te zijn, dan ben je als aandeelhouder uiteindelijk alsnog de dupe.
gbakl
0
3.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:37
Koers 9,956
Verschil +0,076 (+0,77%)
Hoog 10,050
Laag 9,540
Volume 1.672.155
Volume gemiddeld 1.815.589
Volume gisteren 2.158.542