Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Frankrijk wil trein als alternatief voor lokale vluchten

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

12 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 22 juni 2020 09:58
    Overheid gaat zich bemoeien waar ze geen verstand van hebben.

    Eerst gingen ze banken helpen, waar ze ook geen donder van af wisten hoe een bank opereert en wat de bedrijfsactiviteiten zijn. Vervolgens zitten wij nog steeds aan infuus om banken te redden.

    Overheid wil als een ondernemer meedoen, maar ze hebben geen kennis van zaken.
    Ze handelen op basis van paniek en korte termijn handeling. Treinverkeer zal het nooit redden tegen gemak van vliegen. Als wij demonstreren goed vinden en de acties op Malieveld normaal vinden, kunnen wij nu ook demonstreren tegen de overheid, dat ons vrijheid steeds ingeperkt wordt doordat wij niet meer mogen vliegen en bewegingsvrijheid wordt ontnomen, toch ?

    Alles tgv klimaatplan worden er regels veranderd en mag je demonstreren en zal overheid, met behulp van kinderen, ook nog reklame maken en de Media erop losgooien..
    Ben je tegen de stikstofkwestie, tegen windmolenpark dan wordt je door de ME tegengehouden en moet je als boer of kermis eigenaar gewoon je mond houden.

    Overheid moet niet op de stoel van de ondernemer gaan zitten maar controleren wat er met onze gelden gebeurd die sinds 2008 zijn vrijgekomen.

    Tot op heden, inmiddels 12 jaar geleden, gaat het nog steeds slecht in Europe (gele hesjes).
    De corona komt precies op tijd want dan hoeft Brussel niet te verantwoorden waarom landen als Italie, Griekenland, Spanje, 12 jaar later, nog steeds aan infuus liggen.

    Banken die gered zijn (ABN) lopen nog steeds met hun ziel onder hun armen en niet weten wat ze met 20 miljard elke maand moeten doen. Willen geen hypotheek verstrekken en ook geen bedrijfskredieten. Dan maar, gewoon maar bedrijfs obligaties opkopen/verkopen, wat moet je anders met 20 miljard doen.

    www.europa-nu.nl/id/vjqcmiwqw0ra/opko...

    Nu wil Europa 500 miljard investeren om corona te bestrijden .

    www.volkskrant.nl/economie/ecb-drukt-...

    En gewoon verder obligaties opkopen. Geen ander beleid, gewoon domweg verder 12 jaar lang geld blijven drukken.
    Economen zijn verbaast waarom economie niet groeit. Wellicht een idee om geld te pompen in projecten en aan consument/bedrijven ??? ipv obligaties te kopen.

    1 grote gribus bij de overheid. Geld verdwijnt, vliegtuig verkeer verdwijnt, bouwen wordt gestopt en dan met stomheid geslagen constateren dat de economie niet groeit......

  2. Noyby 22 juni 2020 10:10
    De luchtvaartindustrie voegt nauwelijks iets toe aan 'de economie'. Het is een zeer onrendabele tak van sport die alleen kan bestaan met bakken subsidie. Zie o.a. www.ftm.nl/artikelen/vliegtuiglease-i...

    De 'overheid' heeft dus dit keer gelijk door de schadelijke luchtvaart (schadelijk voor ecologie en voor economie) aan banden te leggen.
  3. forum rang 9 objectief 22 juni 2020 10:22
    quote:

    Knight V schreef op 22 juni 2020 09:58:

    Overheid gaat zich bemoeien waar ze geen verstand van hebben.

    De Overheid geeft overal verstand van; ze hebben de beste specialisten en zo niet dan worden ze ingehuurd.

    In de luchtvaart moeten 3 dingen gebeuren:

    1) minimumprijs van minstens 50 Euro per ticket
    2) kerosine fors belasten
    3) BTW op de tickets.

    Bedrijven moeten zich uiteindelijk zelfstandig bedruipen; zodat Staatsteun (verkapt en officieel zoals nu) niet meer nodig is.
  4. WijHetVolk 22 juni 2020 12:58
    quote:

    Noyby schreef op 22 juni 2020 10:10:

    De luchtvaartindustrie voegt nauwelijks iets toe aan 'de economie'. Het is een zeer onrendabele tak van sport die alleen kan bestaan met bakken subsidie. Zie o.a. www.ftm.nl/artikelen/vliegtuiglease-i...

    De 'overheid' heeft dus dit keer gelijk door de schadelijke luchtvaart (schadelijk voor ecologie en voor economie) aan banden te leggen.
    Zucht ....

    FTM Een 'onafhankelijk' medium dat betaalde opdrachten uitvoert voor banken. Vraag daar iets over en je word verbannen.

    Rotterdam en Schiphol zijn DE 2 grote motoren in de NL economie.

    Schiphol alleen al:

    "Onderzoeken naar het economisch belang van Schiphol laten zien dat de luchthaven 60.000-90.000 banen en 4-8 miljard euro aan toegevoegde waarde ondersteunt binnen de sector. Buiten de sector zijn komen daar nog eens 50.000-200.000 banen en 3-18 miljard euro aan toegevoegde waarde bij. "

    "Onderzoek toont aan dat wanneer Schiphol wordt uitgebreid om aan de vervoersvraag te voldoen, er een welvaartseffect optreedt van enkele miljarden euro’s (totaal over toekomstige jaren). Het verlies van de hubfunctie daarentegen leidt tot een welvaartsverlies van ruim 600 miljoen euro per jaar."

    www.seo.nl/pagina/article/economische...
12 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,484 17 apr
+0,086 +0,92%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links