Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
PAPA JOE
0
quote:

Sky-jumper schreef op 22 januari 2016 10:04:

[...]

Thanks, zo had ik het niet bekeken, ik heb aandelen van Euronav , maar hou ze bij voor het divident. Maar toegeven ergens begon ik me ook zorgen te maken omtrent de grote daling. Wat me ook altijd een beetje heeft gestoord is de aanwezigheid van shorters. Misschien zullen ze gaan afbouwen als het klimaat wat verbeterd.
Juist ja

Dit aandeel wordt sedert enkele weken (ex-dividend datum) gemanipuleerd, vooral door verhoging aanwezigheid shorters
Toch eigenaardig dat de heer Saverijs 700.000 aandelen of meer verkocht heeft + mss nog veel meer en dat de familie Cigrang er ook volledig of grotendeels is uitgestapt.Verkkop aan rates van 10+.
Die moeten toch meer geweten hebben.
En de beurswaakhond , zien die heren die evuloties niet of sluiten ze de ogen voor dergelijke praktijken
Hopelijk verbetering na uitbetaling dividend en zullen de gecontroleerde meute het aandeel wat loslaten
objectief
0
quote:

PAPA JOE schreef op 24 juni 2020 09:37:

[...]

Juist ja

Dit aandeel wordt sedert enkele weken (ex-dividend datum) gemanipuleerd, vooral door verhoging aanwezigheid shorters
Toch eigenaardig dat de heer Saverijs 700.000 aandelen of meer verkocht heeft + mss nog veel meer en dat de familie Cigrang er ook volledig of grotendeels is uitgestapt.Verkkop aan rates van 10+.
Die moeten toch meer geweten hebben.
Shorters zijn ook maar gewone verkopers en onmisbaar voor de koersvorming.

De verkopen van insiders waren een verkoopsignaal; jammer voor diegene die ook niet verkocht hebben en dachten het beter te weten dan Saveirjs en/of familie Cigrang.
PAPA JOE
1
[quote alias=objectief id=12520612 date=202006240939]
[...]

Shorters zijn ook maar gewone verkopers en onmisbaar voor de koersvorming.

De verkopen van insiders waren een verkoopsignaal; jammer voor diegene die ook niet verkocht hebben en dachten het beter te weten dan Saveirjs en/of familie Cigrang.
[/quot

Ik wist het zeker niet beter dan die families , ik ging gewoon voor het dividend en dan hopend op koerstijging wat normaliter bijna altijd gebeurt.
En we zouden alles moeten op voorhand weten dan zat ik al lang niet meer in België
mjmj
0
quote:

objectief schreef op 24 juni 2020 09:39:

[...]

Shorters zijn ook maar gewone verkopers en onmisbaar voor de koersvorming.

Tenzij ze teveel marktmacht hebben of handelen met voorkennis. In kleine fondsen zou er wat mij betreft een grens getrokken moeten worden voor het maximale aantal aandelen dat ter beschikking gesteld mag worden aan shorters.
RJ 80
0
quote:

Becb schreef op 24 juni 2020 08:49:

[...]

Thanks voor je visie. Ik vrees alleen dat we binnen 30 jaar nog steeds zullen zeggen dat olie voorlopig nodig is, met potentieel een hele reeks excuses over waarom dat zo is.
Misschien klopt dat wel, maar laten we er in godsnaam niet op hopen, daar begon onze discussie over... no offense overigens, ik weet dat fora ongenuanceerd zwartwit is. Alles hangt af en de evolutie groene energie en schaalbaarheid. En met name op schaalbaarheid daar zijn nog zorgen ook langere termijn. Ben het vanuit die optiek met je eens. Tegelijkertijd is de trend naar groen niet te stoppen, en mensen zijn creatief. De jeugd van nu weet niet beter dan dat benzineauto’s stinken en dus vies zijn zoals mijn dochter zegt. Die krijgen het strakjes voor het zeggen. Dat icm met de Intrinsiek creatieve mens stemt me toch hoopvol dat het ook de goede kant op kan gaan.

In de tussentijd hebben we tankers nodig, en zal er minder in nieuwe schepen geinvesteerd worden. Die tendens lijkt al te gaan gebeuren dat het ‘wagenpark’ al kleiner aan het worden is. Als dat zo is, blijft vraag/aanbod van tankers voorlopig nog zeer interessant om te volgen. Huidige waardering EURN is dan gewoonweg aantrekkelijk en de moeite waard nog n jaar of 10 (of langer in jouw visie) in portfolio te houden.
belegger1981
0
Die verdomde koers blijft rond de 7,50€.
En ik die dacht aan 10,..€ dat ik ze goedkoop heb gekocht.
Triest triestig
[verwijderd]
0
quote:

Rappe schreef op 23 juni 2020 21:16:

[...]
Dan ben je nog niet op de hoogste van de problemen in meerdere werelddelen in de voorbije jaren:

www.youtube.com/watch?v=RjsThobgq7Q
Euronav gaat nooit drinkwater vervoeren van a naar b met een tanker, daar kun je simpelweg geen winst opmaken. En de plekken uit deze doc, daar kan niet ees een boot komen.
Sheridans
1
quote:

RJ 80 schreef op 24 juni 2020 10:11:

[...]
Tegelijkertijd is de trend naar groen niet te stoppen, en mensen zijn creatief. De jeugd van nu weet niet beter dan dat benzineauto’s stinken en dus vies zijn zoals mijn dochter zegt. Die krijgen het strakjes voor het zeggen. Dat icm met de Intrinsiek creatieve mens stemt me toch hoopvol dat het ook de goede kant op kan gaan.
Deze discussie is ongetwijfeld op honderden plaatsen reeds gevoerd, maar ik wou toch even reageren, uiteraard niet op je visie of persoonlijk op je bericht zelf, maar op de trend en de evolutie.

De "groene" jeugd is één van de meest verkwistende en verspillende generaties ooit. Voor alle duidelijkheid, geen verwijt, maar een vaststelling, ze zijn zo opgevoed of vaak niet opgevoed. Alles moet binnen de x tijd nieuw zijn, update van dit, nieuwe mode van dat. We moeten ook jaarlijks op skiverlof, op citytrip, ze willen allemaal een trampoline in de tuin, een opblaasbaar zwembad als er watertekort is, een jacuzzi van den Aldi enz enz. Iedereen heeft een aantal (vaak nutteloze) gadgets en elektrische speeldingen voor de kinderen, steps, hoverboardachtige dingen, allemaal op batterij, want trappen met de fiets of step, dat is te lastig geworden. Velen hebben een elektrische fiets,(vaak niet omdat ze te oud zijn of om dagelijks naar hu werk te gaan, maar omdat ze te lui zijn om zelf te trappen). ik ga ervan uit dat een elektrische fiets en andere gadgets veel vervuilender zijn (productie, opladen, recyclage, componenten) dan een gewone fiets of skateboard? De garnalen gevangen in de Noordzee moeten naar noord-afrika met het vliegtuig om gepeld te worden, een biefstuk moet van Argentinïe komen terwijl onze weides vol staan met onderbetaald vlees, ik kan nog een paar uur doorgaan... En dan gaan we betogen voor het klimaat en omschrijven we de brave werkende Vlaming met zijn dieselwagen als een klimaat-crimineel.

Verder kan ik je ontelbare voorbeelden geven van wantoestanden (wat niet wil zeggen dat we er niets moeten aan doen), ontelbare belden zijn te vinden van de )plastiekrommel die aanspoelt op schotse (en andere stranden, dagelijks zie ik mensen hun sigaret of andere uit het raam van hun wagen gooien, sluikstorten op grote of kleine schaal. Onze velden/bossen/duinen worden volgebouwd en aan de lopende band verkaveld met de betonstop in 2050 als er niets meer hoeft gestopt te worden en alles reeds vol staat.

Verder worden (domme, blijkt achteraf) mensen aangezet anders en beter te verbruiken, je tuin of fruitbomen geen water geven, want de buur zit in zijn zwembadje te plonzen. Gebruik op het juiste moment elektriciteit want de factuur wordt onbetaalbaar, als dank slaan alle tarieven op, idem met water. zet aub zonnepanelen op je dak, dan kunnen we een belasting uitvinden (voor het milieu).
We gaan een digitale (slimme) meter gedwongen plaatsen, zodat we een deel van je (duur betaald, terug te verdienen) rendement van je zonnepanelen en andere kunnen naar de staatskas laten vloeien.

Een elektrische wagen is (volgens mij) momenteel een beperking, idem met cng, wat niet wil zeggen dat hij voor bepaalde mensen en verplaatsingen geen dienst kan doen en niet nuttig is. Maar zolang er geen passend alternatief op de markt komt voor de verbrandingsmotoren, dan zal het zo blijven aanmodderen. Ook dat ecologisch tanken wordt steeds duurder, kwestie van de mensen toch te laten betalen (want ze zijn nu milieuvriendelijk). Wat zal er trouwens gebeuren eens de wagens/batterijen op de markt komen? Wat zal er gebeuren als dat percentage van wagens begint te stijgen? Minder wegentaks? Minder inkomsten uit accijnzen? Minder BIV? Ze zullen er wel wat op vinden en de brave werkende mens zal weer de betalende sukkel zijn.

Er mag zeker niet veralgemeend worden, maar ik zie de mentaliteit van de meerderheid van de bevolking somber in.

Ik vertrouw ze niet zoals vele mensen ze niet (meer) vertrouwen en ik denk dat onder andere daardoor de energetische transitie heel erg traag zal verlopen.
[verwijderd]
0
quote:

Sheridans schreef op 24 juni 2020 10:41:

[...]

Deze discussie is ongetwijfeld op honderden plaatsen reeds gevoerd, maar ik wou toch even reageren, uiteraard niet op je visie of persoonlijk op je bericht zelf, maar op de trend en de evolutie.

De "groene" jeugd is één van de meest verkwistende en verspillende generaties ooit. Voor alle duidelijkheid, geen verwijt, maar een vaststelling, ze zijn zo opgevoed of vaak niet opgevoed. Alles moet binnen de x tijd nieuw zijn, update van dit, nieuwe mode van dat. We moeten ook jaarlijks op skiverlof, op citytrip, ze willen allemaal een trampoline in de tuin, een opblaasbaar zwembad als er watertekort is, een jacuzzi van den Aldi enz enz. Iedereen heeft een aantal (vaak nutteloze) gadgets en elektrische speeldingen voor de kinderen, steps, hoverboardachtige dingen, allemaal op batterij, want trappen met de fiets of step, dat is te lastig geworden. Velen hebben een elektrische fiets,(vaak niet omdat ze te oud zijn of om dagelijks naar hu werk te gaan, maar omdat ze te lui zijn om zelf te trappen). ik ga ervan uit dat een elektrische fiets en andere gadgets veel vervuilender zijn (productie, opladen, recyclage, componenten) dan een gewone fiets of skateboard? De garnalen gevangen in de Noordzee moeten naar noord-afrika met het vliegtuig om gepeld te worden, een biefstuk moet van Argentinïe komen terwijl onze weides vol staan met onderbetaald vlees, ik kan nog een paar uur doorgaan... En dan gaan we betogen voor het klimaat en omschrijven we de brave werkende Vlaming met zijn dieselwagen als een klimaat-crimineel.

Verder kan ik je ontelbare voorbeelden geven van wantoestanden (wat niet wil zeggen dat we er niets moeten aan doen), ontelbare belden zijn te vinden van de )plastiekrommel die aanspoelt op schotse (en andere stranden, dagelijks zie ik mensen hun sigaret of andere uit het raam van hun wagen gooien, sluikstorten op grote of kleine schaal. Onze velden/bossen/duinen worden volgebouwd en aan de lopende band verkaveld met de betonstop in 2050 als er niets meer hoeft gestopt te worden en alles reeds vol staat.

Verder worden (domme, blijkt achteraf) mensen aangezet anders en beter te verbruiken, je tuin of fruitbomen geen water geven, want de buur zit in zijn zwembadje te plonzen. Gebruik op het juiste moment elektriciteit want de factuur wordt onbetaalbaar, als dank slaan alle tarieven op, idem met water. zet aub zonnepanelen op je dak, dan kunnen we een belasting uitvinden (voor het milieu).
We gaan een digitale (slimme) meter gedwongen plaatsen, zodat we een deel van je (duur betaald, terug te verdienen) rendement van je zonnepanelen en andere kunnen naar de staatskas laten vloeien.

Een elektrische wagen is (volgens mij) momenteel een beperking, idem met cng, wat niet wil zeggen dat hij voor bepaalde mensen en verplaatsingen geen dienst kan doen en niet nuttig is. Maar zolang er geen passend alternatief op de markt komt voor de verbrandingsmotoren, dan zal het zo blijven aanmodderen. Ook dat ecologisch tanken wordt steeds duurder, kwestie van de mensen toch te laten betalen (want ze zijn nu milieuvriendelijk). Wat zal er trouwens gebeuren eens de wagens/batterijen op de markt komen? Wat zal er gebeuren als dat percentage van wagens begint te stijgen? Minder wegentaks? Minder inkomsten uit accijnzen? Minder BIV? Ze zullen er wel wat op vinden en de brave werkende mens zal weer de betalende sukkel zijn.

Er mag zeker niet veralgemeend worden, maar ik zie de mentaliteit van de meerderheid van de bevolking somber in.

Ik vertrouw ze niet zoals vele mensen ze niet (meer) vertrouwen en ik denk dat onder andere daardoor de energetische transitie heel erg traag zal verlopen.
Jij kan ook helpen daar je computer, tablet, en telefoon uit te zetten.
[verwijderd]
0
:)
Er zijn nog schepen varende afkomstig van de Boelwerven.
:)
Ook al een tijdje achter de rug en met leeftijd.
Dit bewijst wel hun "kwaliteit".
:)
boothram
0
quote:

lute11 schreef op 24 juni 2020 10:36:

[...]
Euronav gaat nooit drinkwater vervoeren van a naar b met een tanker, daar kun je simpelweg geen winst opmaken. En de plekken uit deze doc, daar kan niet ees een boot komen.
een reactie van de onwetenheid zelve...die anderen dan simplistisch noemt dat is vaak omdat men zelf een andere duurdere oplossing wil voorstellen of verdedigen
men kan OVERAL goedkoop zoet water produceren en dat is heus wel veel waard
..per 380 miljoen liter , per tanker dus neem per jaar kan dat 4 miljard liter als een traject 16 dagen duurt (+ 4 dagen lossen laden)
en een tc voor een jaar van een oudere VLCC kan al voor 4 miljoen wellicht, en dat vervoer komt dan op 1$ per 1000 lliter,over die afstand kan een waterleiding niet concurreren

overigens de productie van drinkbaar water (bv door osmose in kunstmatige kolken, dat heeft alleen een afvoercylinder nodg, een aanwezige of kuntmatige aanvoerstroming en een membraan in een koerr die onderaan ook nog energie kan recupereren vooalleer het weer naar de buitenrand van de kolk gaat) kan gepaard gaan met energiewinnende technieken... oa golfslag,wind en getijdenenergie die makkelijk kunnen ondersteund worden met een tanker.voor opslag bv.
bij een kolk komt op een kleingheidje voor wrijving alle enegie in het centrale deel terecht en als het teruggevoerd wordt aan de buitenkant kan een teveel aan energie derecupereerd
de kostprijs is natuurlijk afhankelijk van de lengte van het traject en de plaatselijke waarde van zoet water: waar de nood hoog is is dat heel veel waard hoeft ook niet in een haven, maar bv een offshore leiding naar de distributie varen is misschien niet eens nodig, en in een riviermonding bv kan het ook nog van de stroming gebruik maken en tegelijkertijd zuiveren
nee, een tanker kan echt ook wel water opvangen vervoeren, en de getijdenenrgie die continu gepaard gaan met 400 miljoen liter is ook niet te versmaden
als men in een zeearm een vergelijkbaar debiet wil moet men voor elke metergetijhoogte het per uur 14 miljoen liter zijn of 10000 liter per seconde , , moet men al heel wat land misbruiken, een tanker hoeft men alleen met de zeebodem verbinden met een aantal staven, en er ontstaat continue spanning die tubines kunnen doen draaien boven zouten water: minder slijtage dan in het zoute water..tankers zijn voor wat getijdenenergie betreft weldelijk bruikbaar en bieden heel wat vooordelen,
Mnie
0
Heeft iemand enig idee wanneer ze nieuw dividend bekend gaan maken? Of doen ze dit bij het publiceren van de cijfers?
[verwijderd]
0
quote:

basinclab schreef op 24 juni 2020 11:54:

[...]
een reactie van de onwetenheid zelve...die anderen dan simplistisch noemt dat is vaak omdat men zelf een andere duurdere oplossing wil voorstellen of verdedigen
men kan OVERAL goedkoop zoet water produceren en dat is heus wel veel waard
..per 380 miljoen liter , per tanker dus neem per jaar kan dat 4 miljard liter als een traject 16 dagen duurt (+ 4 dagen lossen laden)
en een tc voor een jaar van een oudere VLCC kan al voor 4 miljoen wellicht, en dat vervoer komt dan op 1$ per 1000 lliter,over die afstand kan een waterleiding niet concurreren

overigens de productie van drinkbaar water (bv door osmose in kunstmatige kolken, dat heeft alleen een afvoercylinder nodg, een aanwezige of kuntmatige aanvoerstroming en een membraan in een koerr die onderaan ook nog energie kan recupereren vooalleer het weer naar de buitenrand van de kolk gaat) kan gepaard gaan met energiewinnende technieken... oa golfslag,wind en getijdenenergie die makkelijk kunnen ondersteund worden met een tanker.voor opslag bv.
bij een kolk komt op een kleingheidje voor wrijving alle enegie in het centrale deel terecht en als het teruggevoerd wordt aan de buitenkant kan een teveel aan energie derecupereerd
de kostprijs is natuurlijk afhankelijk van de lengte van het traject en de plaatselijke waarde van zoet water: waar de nood hoog is is dat heel veel waard hoeft ook niet in een haven, maar bv een offshore leiding naar de distributie varen is misschien niet eens nodig, en in een riviermonding bv kan het ook nog van de stroming gebruik maken en tegelijkertijd zuiveren
nee, een tanker kan echt ook wel water opvangen vervoeren, en de getijdenenrgie die continu gepaard gaan met 400 miljoen liter is ook niet te versmaden
als men in een zeearm een vergelijkbaar debiet wil moet men voor elke metergetijhoogte het per uur 14 miljoen liter zijn of 10000 liter per seconde , , moet men al heel wat land misbruiken, een tanker hoeft men alleen met de zeebodem verbinden met een aantal staven, en er ontstaat continue spanning die tubines kunnen doen draaien boven zouten water: minder slijtage dan in het zoute water..tankers zijn voor wat getijdenenergie betreft weldelijk bruikbaar en bieden heel wat vooordelen,

Als dit geld op zou brengen voor euronav, dan hadden ze dat gedaan volgens de Stoop. Conclusie: het levert geen geld op.
Hoe fraai je ideeen ook zijn, euronav ziet er geen geld in.
Aldus de onwetenheid zelve (die dit dan wel weer weet, en jij weet het nu ook).
Jopieklaploper
0
Omdat euronav na elke dividenduitkering navenant omlaag gaat en daar blijft heeft het momenteel weinig nut om het aandeel te kopen omdat je dan met de navenant lagere koers die ontstaat na dividend toch geen rendement hebt.

Een goede strategie is dan ook om nog een aantal dividenduitkeringen af te wachten totdat het aandeel op pakweg 20 cent staat. Als er dan nog steeds bijvoorbeeld 1 euro dividend per kwartaal wordt uitgekeerd kan het aandeel niet meer evenredig omlaag en heb je eindelijk een rendementsmogelijkheid.

Dat je dan een koerswinstverhouding krijgt van pakweg 0,03 mag de pret niet drukken dat is in het nieuwe normaal van tegenwoordig wat volkomen abnormaal is namelijk normaal.

Dan zal Ayden inmiddels wel op de 5000 euro aanbeland zijn met een winst per aandeel van 3 euro dus een koerswinstverhouding van meer dan 1000 hetgeen uiteraard ook in het nieuwe abnormaal volkomen normaal is.
[verwijderd]
0
quote:

Jopieklaploper schreef op 24 juni 2020 12:45:

Omdat euronav na elke dividenduitkering navenant omlaag gaat en daar blijft heeft het momenteel weinig nut om het aandeel te kopen omdat je dan met de navenant lagere koers die ontstaat na dividend toch geen rendement hebt.

Een goede strategie is dan ook om nog een aantal dividenduitkeringen af te wachten totdat het aandeel op pakweg 20 cent staat. Als er dan nog steeds bijvoorbeeld 1 euro dividend per kwartaal wordt uitgekeerd kan het aandeel niet meer evenredig omlaag en heb je eindelijk een rendementsmogelijkheid.

Dat je dan een koerswinstverhouding krijgt van pakweg 0,03 mag de pret niet drukken dat is in het nieuwe normaal van tegenwoordig wat volkomen abnormaal is namelijk normaal.

Dan zal Ayden inmiddels wel op de 5000 euro aanbeland zijn met een winst per aandeel van 3 euro dus een koerswinstverhouding van meer dan 1000 hetgeen uiteraard ook in het nieuwe abnormaal volkomen normaal is.
of gewoon shorten, of puts kopen. Veel minder stress en toch een goed rendement.
Je wordt hier dan wel uitgemaakt voor troll, maar het geld stroomt jou kant op.
Sepatcha
0
Een troll en een aandachtszoeker wat mij betreft!
Ps, als je geen aandelen hebt, kan er niets naar u toestromen.
[verwijderd]
0
quote:

Sepatcha schreef op 24 juni 2020 13:29:

Een troll en een aandachtszoeker wat mij betreft!
Ps, als je geen aandelen hebt, kan er niets naar u toestromen.
Jij begrijpt de essentie van shorten of een put helemaal.
In het kort komt het er op neer dat iemand die short, of een put optie heeft gekocht, winst maakt bij een daling van de prijs van het aandeel. Je hoeft daarvoor het aandeel niet in je bezit te hebben.
objectief
0
quote:

lute11 schreef op 24 juni 2020 13:35:

[...]
Jij begrijpt de essentie van shorten of een put helemaal.
In het kort komt het er op neer dat iemand die short, of een put optie heeft gekocht, winst maakt bij een daling van de prijs van het aandeel. Je hoeft daarvoor het aandeel niet in je bezit te hebben.
Hoeft niet, maar is meestal wel het geval. Tegenover shortposities staan veelal long posities, zoals converteerbare obligaties etc.etc.
[verwijderd]
0
Vandaag 2000 aandelen bijgekocht aan 7.46€
En 20 Putopties gekocht Strike 7.2 op 21/8 (na bekendmaking resulaten Q2)

Mijn maximum verlies 7.46 - 7.2 = 0.26 x 2000 = 540€ + 880€ (44€ per optiecontract) = 1420€

Maximale winst onbeperkt.

Als jullie veilig willen beleggen dek jullie in met PUT opties.
Op een nieuwe wagen neem je toch ook een Omnium verzekering.

In 90% van de gevallen moet ik mijn PUT opties niet laten uitoefenen, maar in maart heeft dat mij enorm veel geld gescheeld. En het voordeel dat ik automatisch geld beschikbaar kreeg om terug aan bodemprijzen te kopen.

Maak je winst op een aandeel, schrijf dan Call opties om tenminste uw winst veilig te stellen. Stijgt het aandeel verder en wordt de optie uitgeoefend, dan heb je tenminste uw winst die je op datum van het schrijven van de optie had + de intristieke waarde van de optie.
Daalt het aandeel dan kan je de ontvangen optiepremie van uw aankoopwaarde aftrekken en heb je je aandeel eigenlijk met korting ingekocht.

mijn gedacht
0
de waarde van euronav is meer dan de som van uitgekeerde dividenden en dat afgetrokken van de koers. De winst wordt niet volledig uitgekeerd. Er is een stevige ebitda en een behoorlijke niet uitgekkerde winst. Plus de NAV van het bedrijf. Pas als de belegger beseft dat hij 1 € koopt voor 30 eurocent zal hij wakker worden. Alleen: het shorten moet stoppen, want er is een koopstaking. Het is niet leuk dat je 's morgens om 10u koopt en voor het dageinde 2 % verliest. En tegen het einde vd week 8 %. Die daling komt niet vanzelf.
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 10:47
Koers 15,360
Verschil -0,120 (-0,78%)
Hoog 15,460
Laag 15,360
Volume 3.556
Volume gemiddeld 227.046
Volume gisteren 30.839