BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM juni 2020

1.172 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 » | Laatste
[verwijderd]
0
Heb ik iets gemist?

Als het over de versoepelingen gaat, verwacht ik niet veel verandering.
€d_Modus Vivendi
0
HenkdeV
0
quote:

€d_Modus Vivendi schreef op 29 juni 2020 18:36:

Marshall Wace LLPKoninklijke BAM Groep N.V.NL0000337319 0.47 26 jun 2020 van 0,52
Onder de radar verdwenen.
innicksname
0
quote:

popie schreef op 29 juni 2020 17:48:

[...]
En Goud !!
Het is een gedenkwaardige dag en dat is het.
€URO-Trader
0
Nieuwe posities worden afgesloten. BAM doet het redelijk tot goed qua projecten. €2 is zeer goed mogelijk ten tijde vd halfjaarcijfers. Er wordt behoorlijk mee gespeeld met dit aandeel. Onder de €1,75 zeker koopwaardig voor een keuk rendement binnen het jaar.
HenkdeV
0
quote:

€URO-Trader schreef op 29 juni 2020 19:25:

Nieuwe posities worden afgesloten. BAM doet het redelijk tot goed qua projecten. €2 is zeer goed mogelijk ten tijde vd halfjaarcijfers. Er wordt behoorlijk mee gespeeld met dit aandeel. Onder de €1,75 zeker koopwaardig voor een keuk rendement binnen het jaar.
Projecten zat, ook hele grote. Maar er wordt amper aan verdiend. En die verdiensten bepalen de koers.

En in zijn algemeenheid: de halfjaarcijfers van veel bedrijven zullen (door de Corona crisis) behoorlijk tegenvallen.
€d_Modus Vivendi
0
quote:

HenkdeV schreef op 29 juni 2020 21:21:

[...]

Projecten zat, ook hele grote. Maar er wordt amper aan verdiend. En die verdiensten bepalen de koers.

En in zijn algemeenheid: de halfjaarcijfers van bedrijven zullen (door de Corona crisis) behoorlijk tegenvallen.
alles boven 0 is goed
Margin Call
0
Bunnik, the Netherlands, 30 June 2020 – The City of Cologne, Cologne Public Transport (KVB) and the joint venture (‘Arge’) that constructed a section of Cologne’s North/South metro line have reached an agreement to settle all outstanding claims with regard to this project, including damages caused by the collapse of the building of the City archives on 3 March 2009.

BAM’s operating company Wayss & Freytag Ingenieurbau is a one-third partner in the joint venture carrying out this project.

Under the agreement, each joint venture partner will pay the City of Cologne and KVB €200 million, after which the parties will dismiss further claims against each other. A substantial part of Wayss & Freytag Ingenieurbau’s share is covered by insurance payments. For the remaining part, Royal BAM Group will take an exceptional charge in the 2020 accounts for an amount of approximately €40 million.

BAM has repeatedly expressed its sincere regrets that two persons lost their lives as a result of this accident. The Executive Board considers the current agreement to resolve this long-standing and highly complex issue in the interest of all stakeholders, including BAM’s shareholders.

Utreg1960
0

Persbericht
Koninklijke BAM Groep nv


Schikking Noord/zuid-metroproject Keulen (2009)
Bunnik, 30 juni 2020 – De stad Keulen, het Keulse openbaar-vervoersbedrijf (KVB) en de bouwcombinatie (‘Arge’) die een deel van de Keulse Noord/zuid-metrolijn bouwde, hebben een overeenkomst bereikt om alle uitstaande vorderingen met betrekking tot dit project te schikken, inbegrepen de schade als gevolg van de instorting van het Keulse stadsarchief op 3 maart 2009.

BAM’s werkmaatschappij Wayss & Freytag Ingenieurbau is voor een derde deel partner in de bouwcombinatie die dit project uitvoert.

In het kader van de overeenkomst zal elke partner in de bouwcombinatie € 200 miljoen betalen aan de stad Keulen en de KVB, waarna partijen afzien van verdere vorderingen tegen elkaar. Een aanzienlijk deel van de bijdrage van Wayss & Freytag Ingenieurbau wordt gedekt door verzekeringsuitkeringen. Voor het resterende deel zal Koninklijke BAM Groep nv een buitengewone last treffen in de jaarrekening voor 2020 voor een bedrag van circa € 40 miljoen.

BAM heeft meermaals uitgesproken het bijzonder te betreuren, dat twee personen als gevolg van dit ongeval om het leven zijn gekomen. De raad van bestuur beschouwt de huidige overeenkomst om deze langlopende en uiterst gecompliceerde kwestie af te ronden in het belang van alle belanghebbenden, inbegrepen de aandeelhouders van BAM.

Nadere informatie:
- analisten: Michel Aupers, michel.aupers@bam.com, (030) 659 87 07;
- pers: Niels van Dongen, niels.van.dongen@bam.com, of Arno Pronk, arno.pronk@bam.com, (030) 659 86 23.

Dit persbericht bevat koersgevoelige informatie, zoals bedoeld in artikel 7(1) van de Europese verordening marktmisbruik.
Tradertje 2020
0
De projecten die bam aanneemt kosten alleen maar geld. Beter maar niets meer aannemen verkopen die toko. Verschillende bestuurdes hebben het geprobeerd maar zonder succes.
HenkdeV
0
quote:

€d_Modus Vivendi schreef op 30 juni 2020 08:00:

hebben we dat ook weer gehad
Schade uit 2009. Valt gelukkig in een zeer winstgevend jaar:-).
€d_Modus Vivendi
0
quote:

HenkdeV schreef op 30 juni 2020 08:02:

[...]

2009.
ja, dat was een regelrechte ramp destijds met stadsarchief dat instortte
Utreg1960
0
quote:

€d_Modus Vivendi schreef op 30 juni 2020 08:05:

[...]ja, dat was een regelrechte ramp destijds met stadsarchief dat instortte
Zullen we toen als aandeelhouders ook al flink een paar keer voor
hebben gebloed en nu waarschijnlijk weer?
Krijg steeds meer de kriebels van de bouwactiviteiten in der heimat en de afwikkeling van claims omdat ze steeds in het voordeel vallen van de tegenpartij.
Wilbar
0
quote:

samui schreef op 30 juni 2020 08:01:

De projecten die bam aanneemt kosten alleen maar geld. Beter maar niets meer aannemen verkopen die toko. Verschillende bestuurdes hebben het geprobeerd maar zonder succes.
Kunt u uw mening iets duidelijker formuleren? Dit is zo vaag.
Verkopen aan wie bijvoorbeeld? En wat te doen met de medewerkers als er niets meer aangenomen wordt? Wie zou de koper kunnen zijn, denkt U, als er niets meer aangenomen is?
Wat hebben verschillende bestuurders geprobeerd? Kunt U er twee noemen
husa
0
met deze schikking valt er een last weg voor de aandeelhouders. de koers kan er alleen wel bij varen. het orderboek staat er niet slecht voor. overheden gaan ook investeren in bouwprojecten om economie te lanceren.
€d_Modus Vivendi
0

Uitgraven sluiskolk nieuwe zeesluis IJmuiden van start
30 juni 2020 - BAM PPP bv / BAM Infra bv
Uitgraven sluiskolk nieuwe zeesluis IJmuiden van start

(Persbericht Rijkswaterstaat:) 29 juni 2020 - Vandaag, 29 juni, is het uitgraven van de sluiskolk van de nieuwe zeesluis in IJmuiden gestart. De sluiskolk, het gedeelte van de sluis waar straks de schepen varen, ligt nu nog vol met zand. De komende maanden wordt hier 600.000 m3 zand verwijderd om te komen tot een diepte van 18 meter.

De grote hoeveelheid zand, ruim 7 miljoen kruiwagens vol, wordt naar een locatie op de Noordzee gebracht. Het baggeren van het zand vindt binnen de wanden van de kolk plaats met een zogenaamde snijkopzuiger (Biesbosch). Deze baggert het zand op waarna een mengsel van het zand met water via een lange, deels drijvende persleiding naar een sproeiponton wordt getransporteerd. Dit ponton, wat in het toeleidingskanaal voor de Noordersluis ligt, heeft de functie om het zand nauwkeurig in een speciaal voor dit doel verdiept deel van de vaarweg te storten.
Geen hinder

Vervolgens zuigt een sleephopperzuiger (Shoalway) het zand vanuit de verdieping op en brengt dit naar een speciaal aangewezen verspreidingslocatie circa 13 km uit de kust. Tijdens de werkzaamheden kunnen in- en uitgaande schepen ongehinderd de Noordersluis gebruiken. De baggerwerkzaamheden gaan 24/7 door en duren naar verwachting tot medio september. De omgeving zal geen hinder ondervinden van de werkzaamheden.
Nieuwe zeesluis IJmuiden

Om ruimte te bieden aan steeds groter wordende zeeschepen wordt sinds 2016 in IJmuiden gewerkt aan de bouw van de grootste zeesluis ter wereld. De nieuwe sluis wordt 500 meter lang, 70 meter breed en 18 meter diep. Het project is een samenwerkingsverband van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, de provincie Noord-Holland, de gemeente Amsterdam, Port of Amsterdam en de gemeente Velsen. Aannemersconsortium OpenIJ bouwt de nieuwe zeesluis in opdracht van Rijkswaterstaat. Naar verwachting wordt de sluis begin 2022 in gebruik genomen.
HenkdeV
0
quote:

husa schreef op 30 juni 2020 08:32:

met deze schikking valt er een last weg voor de aandeelhouders. de koers kan er alleen wel bij varen. het orderboek staat er niet slecht voor. overheden gaan ook investeren in bouwprojecten om economie te lanceren.
BAM is er gewoon weer armer op geworden, 40 miljoen zelfs. Verder is er niets aan de hand:-).
1.172 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 15 apr 2024 17:35
Koers 3,794
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 3,860
Laag 3,776
Volume 1.033.526
Volume gemiddeld 1.415.619
Volume gisteren 1.033.526