Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Vakbonden eisen inspraak bij reorganisatieplannen KLM

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

3 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 1 juli 2020 18:12
    Heel raar om beslissingsrecht te vragen. In de wet (op de medezeggenschap) staat toch duidelijk een adviesrecht en instemmingsrecht voor de ondernemingsraad, al naar gelang. Voor de vakbonden geldt een soort recht op informatie. Vakbonden gaan over de CAO; dat is een ander verhaal.

    Voor meer info o.a. art 25 WOR
    Kan een journalist eea niet wat zorgvuldiger neerzetten?
  2. MartijnN1932 2 juli 2020 07:50
    Ik zou zeggen het is heel eenvoudig, 15% kosten besparing is al veel te weinig voor de situatie waar we de komende jaren in zullen zitten.

    Dus hoe de bonden erbij komen dat dit hen beperkt??
    Als er nu nog niet het besef is dat er voor de komende jaren onvoldoende werk is voor meer dan 50% van het personeel, dan hebben de bonden een bord voor hun kop en kunnen ze zichzelf maar beter opheffen.

    ze dienen nu te zorgen met adviezen omtrent de pijn die geleden wordt zowel bij het jongere en oudere personeel te verzachten

    Ja FNV,CNV jullie horen het goed zowel voor de Jongeren als de oudere werknemers...

    Dus een gezonde mix, en niet alleen de oudere 55+ medewerkers in dienst laten houden (denk eens aan de toekomst)
  3. taurus86 2 juli 2020 08:30
    De vakbonden in Nederland staan bekend om hun onvermogen om werkgelegenheid in overeenstemming te houden met de actuele markt waarin het bedrijf moet acteren.
    Tata Steel; KLM; Vrachtvervoer.
    Als de bonden straks de snel toenemende robotisering van de economie naar zich toekrijgen, zal hun rol op deze manier steeds kleiner worden.
    Pensioenvakanties aan de werkgever uitdelen en dan pochen dat ze er een loonsverhoging hebben uitgesleept. Helaas, dat is in deze tijd niet meer mogelijk.
    Zie de steun aan KLM als de vroegere WIR; ga naar het kabinet en vraag om een tijdelijke herinvoering van de VUT. Het blijvende personeel kan de vervroegde uittreding best opbrengen.
3 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,880 17:36
+0,396 +4,18%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links