BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM juli 2020

1.132 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 53 54 55 56 57 » | Laatste
HenkdeV
0
quote:

havik of duif schreef op 3 juli 2020 09:31:

Hebben we de teleurstelling al verwerkt?
Persoonlijk wel:-).

Maar ik koop op deze koers geen stukken bij.
Lang geleden heb ik dat besloten en ben er steeds nog/weer blij mee.
Er zijn genoeg andere mooie aandelen te koop.
2020 wordt een rampjaar voor BAM, ben bang dat de emmer nog niet leeg is.
Maar mijn glas zal wel (weer) halfleeg zijn.
€d_Modus Vivendi
0
quote:

havik of duif schreef op 3 juli 2020 09:31:

Hebben we de teleurstelling al verwerkt?
de zoveelste op rij in de afgelopen 13 jaar heeft meer tijd nodig.Er komt nog veel meer rottigheid uit de onderneming. We zijn er nog lang niet.
Utreg1960
0
quote:

€d_Modus Vivendi schreef op 3 juli 2020 09:37:

[...]de zoveelste op rij in de afgelopen 13 jaar heeft meer tijd nodig.Er komt nog veel meer rottigheid uit de onderneming. We zijn er nog lang niet.
That`s the spirit ouwe reus. :-)
€d_Modus Vivendi
0
quote:

Utreg1960 schreef op 3 juli 2020 09:42:

[...]

That`s the spirit ouwe reus. :-)
wou dat het anders was :(
havik of duif
0
quote:

€d_Modus Vivendi schreef op 3 juli 2020 09:37:

[...]de zoveelste op rij in de afgelopen 13 jaar heeft meer tijd nodig.Er komt nog veel meer rottigheid uit de onderneming. We zijn er nog lang niet.
En telkens weer in die dertien jaar komen ze er weer bovenop, geef ze tijd we kunnen niet zonder Bam of de bouwer die hun misschien gaat overnemen i.v.m het overvolle opdrachtenboek.
Bam is de komende twee jaar voor een koopje te krijgen.
innicksname
0
quote:

€d_Modus Vivendi schreef op 3 juli 2020 09:37:

[...]de zoveelste op rij in de afgelopen 13 jaar heeft meer tijd nodig.Er komt nog veel meer rottigheid uit de onderneming. We zijn er nog lang niet.
Nee, maar... BAM heeft voor de Duitse sluis én eerder voor Dubai, nu weer voor international en Keulen al wel de nodige voorzieningen getroffen. We kunnen slechts hopen dat de onderneming daarmee het gros van de tegenvallers heeft weten op te vangen. Misschien komt er vanuit D (sluis) nog iets terug. Bedrijf kan nu maar beter zoveel mogelijk potentiële tegenvallers meenemen in de voorziening, zodat het bij volgende kwartaalupdates de meevallers zijn die in de spotlight komen te staan.
innicksname
0
quote:

havik of duif schreef op 3 juli 2020 09:52:

[...]En telkens weer in die dertien jaar komen ze er weer bovenop, geef ze tijd we kunnen niet zonder Bam of de bouwer die hun misschien gaat overnemen i.v.m het overvolle opdrachtenboek.
Bam is de komende twee jaar voor een koopje te krijgen.
Toch, een koopje +30 procent overnamepremie, laat velen hier eerder huilen dan lachen.
HenkdeV
0
BAM International moet nog 12 projecten afronden waar ze nu mee bezig zijn. Nu maar hopen dat dat allemaal zonder "schade" lukt. De tijd zal het leren.

Verder is het nog zeer de vraag wat er met BAM Duitsland gaat gebeuren, daar valt ook geen droog brood te verdienen.
€d_Modus Vivendi
0
quote:

HenkdeV schreef op 3 juli 2020 10:02:

BAM International moet nog 12 projecten afronden waar ze nu mee bezig zijn. Nu maar hopen dat dat allemaal zonder "schade" lukt. De tijd zal het leren.

Verder is het nog zeer de vraag wat er met BAM Duitsland gaat gebeuren, daar valt ook geen droog brood te verdienen.
waar wel ?
€d_Modus Vivendi
0
quote:

innicksname schreef op 3 juli 2020 09:53:

[...]
Nee, maar... BAM heeft voor de Duitse sluis én eerder voor Dubai, nu weer voor international en Keulen al wel de nodige voorzieningen getroffen. We kunnen slechts hopen dat de onderneming daarmee het gros van de tegenvallers heeft weten op te vangen. Misschien komt er vanuit D (sluis) nog iets terug. Bedrijf kan nu maar beter zoveel mogelijk potentiële tegenvallers meenemen in de voorziening, zodat het bij volgende kwartaalupdates de meevallers zijn die in de spotlight komen te staan.
childrens hospitaal schijnt ook niet lekker meer te lopen en de Cambridge busbaan, de nagel aan de doodskist, ligt ook weer bij de rechter. Dan nog beetje tegenslag bij Faculty of Social Sciences (FoSS) in Sheffield waar een half gebouw van £65 miljoen moet worden afgebroken vanwege peilers in de slechte ondergrond.
En zo is er meer onderweg naast Brexit. En daar helpt geen nieuwe ceo bij.
amice
0
Geen droog brood in Duitsland schrijft Henk de v terecht.
En dan toch maar weer een risico volle tunnel aannemen van Duitsland naar Denemarken..
In eigen land een Afsluitdijk renoveren tegen een te lage prijs, een €25 jarige onderhoudsverplichting van de zeesluis , een arbitrage in Woerden enz.
Nog genoeg lijken in de kast voor komende jaren En de raad van commissarissen. zaten erbij en keken ernaar,

HenkdeV
0
quote:

€d_Modus Vivendi schreef op 3 juli 2020 10:18:

[...]childrens hospitaal schijnt ook niet lekker meer te lopen en de Cambridge busbaan, de nagel aan de doodskist, ligt ook weer bij de rechter. Dan nog beetje tegenslag bij Faculty of Social Sciences (FoSS) in Sheffield waar een half gebouw van £65 miljoen moet worden afgebroken vanwege peilers in de slechte ondergrond.
En zo is er meer onderweg naast Brexit. En daar helpt geen nieuwe ceo bij.
Daar komt het algemene beurssentiment nog bij. Ergens moet toch ook eens het kwartje vallen dat al die uitgegeven miljarden ook weer terug betaald moeten worden.

Man, man, man wat een somberheid.
Beurs2020 ziet het met een glimlach aan.
Vanuit zijn kartonnen doos onder een brug bij de Seine.
Heerlijk op vakantie zijn gratis geld opmaken.
HenkdeV
0
quote:

amice schreef op 3 juli 2020 10:26:

Geen droog brood in Duitsland schrijft Henk de v terecht.
En dan toch maar weer een risico volle tunnel aannemen van Duitsland naar Denemarken..
In eigen land een Afsluitdijk renoveren tegen een te lage prijs, een €25 jarige onderhoudsverplichting van de zeesluis , een arbitrage in Woerden enz.
Nog genoeg lijken in de kast voor komende jaren En de raad van commissarissen. zaten erbij en keken ernaar,

Daar ben je nu eenmaal commissaris voor.
€d_Modus Vivendi
0
Gelukkig staat de koers er beter voor (all time low) dan in maart dit jaar toen zich dit alles nog niet had voorgedaan. Er is kennelijk nog wat vertrouwen ;[
€d_Modus Vivendi
0
nader toegelicht
Royal Bam suffers £133m half-year loss as coronavirus bites

03 Jul 2020 By David Price

Royal Bam Group suffered a €150m (£133m) pre-tax loss in the first half of the year as coronavirus shut down its operations.

The Dutch-based group said that more than €50m (£44m) of its loss was linked to the disruption caused by coronavirus, with the UK one of the worst-affected markets. Interim chief executive Frans den Houter said: “In Ireland, Belgium and a large part of the UK, construction was shut down completely for several weeks. Towards the end of the second quarter, most sites were in the process of reopening.”

The group’s output dropped to around 65 per cent during the first two months of the pandemic. It has now returned to around 80 per cent and den Houter said this should rise in the coming months. “We have learned how to operate in this new reality,” he said.

Royal Bam made the surprise announcement yesterday that it would close its Bam International business. The division had been in a turnaround phase after suffering losses, but workers at Bam International were told on Thursday morning that the business was being wound down. “This is a painful but necessary decision,” den Houter said. “We have concluded the company has not succeeded in turning around and we do not a recovery in the oil and gas markets activity any time soon.”

The group attributed a €60m (£53m) loss to the business, which operates outside of Europe and turned over €410m (£364m) in 2019. The loss was due to variation orders, slow delivery, the impact of COVID-19 and the loss of a dispute with a subcontractor. Bam International employs 600 people directly and currently has 12 projects under construction, the majority of which will be completed by the end of 2021.

The final component of Bam’s €150m (£133m) hit was a €40m (£35m) settlement over a fatal accident during the construction of the Cologne Metro more than a decade ago. Two people were killed when the city’s archive collapsed in March 2009 while the joint venture, which Bam was a part of, was working on a tunnel beneath the building. Bam and its JV partners each agreed to pay the City of Cologne €200m (£177m) last week. Royal Bam said around €160m (£142m) of its share would be covered by insurance with the contractor paying the rest. “I cannot say how much Bam, and me personally, regret this,” den Houter said. He called it a “fair outcome” and added that Bam was “relieved we can close this file”.

Den Houter said the first-half results had been “a disappointment”, but said the business expected to improve in the second half of the year and highlighted the group’s liquidity as a positive. The company's cash reserves increased from €944m (£839m) to €1.2bn (£1.06bn) since the first quarter of 2020. The improvement was mainly due to VAT deferral and other government support measures.
€d_Modus Vivendi
0
BAM voor de echte, echte gokkers

Geplaatst door Eddy Schekman | 3 juli 2020 Nog geen reacties Tips van Eddy Schekman

De Nederlandse bouwers hebben hun internationale ambities gestopt.

BAM voor de echte, echte gokkers BAM was gisteren de laatste die deze stap aankondigde. Tegelijkertijd werd een indicatie gegeven voor een verlies van tussen de 130 en 150 miljoen over de eerste zes maanden. Een schikking in Duitsland en de coronavirus worden als boosdoeners genoemd. De waarheid lijkt grotendeels echter ergens anders te liggen. BAM en de andere bouwers zijn gewoon geen partij voor de echte grote jongens.
Ook BAM

Zo moet ook het aandeel BAM worden beschouwd: geen partij voor grote serieuze beleggers. Het is een gokfonds. Het is zelfs een zwaar gokfonds, omdat de concentratie van de grote bouwers op de Nederlandse markt vrij gemakkelijk kan leiden tot nog lagere marges door een toename van de concurrentie. Dat zullen ze echt niet allemaal overleden. Saneringen en sterfhuizen lijken onvermijdelijk.

Beleggers die maandelijks een staatslot kopen, zouden kunnen overwegen wat aandelen BAM te kopen in plaatst van een lot. Miljonair zullen ze er niet mee worden. Maar als BAM deze fase weet te overleden zal de koers met ettelijke honderden procenten stijgen vanaf het huidige niveau van 1,41 euro. Dat is leuk om op een feestje te vertellen.
1.132 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 53 54 55 56 57 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:20
Koers 3,826
Verschil +0,004 (+0,10%)
Hoog 3,868
Laag 3,782
Volume 455.683
Volume gemiddeld 1.427.161
Volume gisteren 943.988