TomTom « Terug naar discussie overzicht

TT Juli 2020

1.260 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 57 58 59 60 61 62 63 » | Laatste
boem!
0
Pitney Bowes results 2q 2020

Loss 2q 3k
Loss q1+q2 212 k
Ev slinkt van 286k per 1 jan 2020 tot 46 k nu
Men heeft zelfs nog 9k dividend uitbetaald vanuit de positieve FCF van 145k.
Deze FCF werd veroorzaakt doordat PBI zijn rekeningen aan suppliers later betaalt.

Indienjij dit een goed voorbeeld noemt van FCF heb ik daar toch andere gedachten bij.
boem!
0
quote:

Brouwer285 schreef op 31 juli 2020 13:48:

@Boem, HG is ‘te voorzichtig’ omdat er simpelweg voor de founders simpelweg geen voordeel ligt in een hogere koers. Voor hun geld dat ze hun aandelen pakket aanhouden of te gelde maken bij een bod.
Of zij wachten gewoon op de aandeelhoudersuitkeringen vanuit de FCF.
sniklaas
0
quote:

boem! schreef op 31 juli 2020 14:35:

Pitney Bowes results 2q 2020

Loss 2q 3k
Loss q1+q2 212 k
Ev slinkt van 286k per 1 jan 2020 tot 46 k nu
Men heeft zelfs nog 9k dividend uitbetaald vanuit de positieve FCF van 145k.
Deze FCF werd veroorzaakt doordat PBI zijn rekeningen aan suppliers later betaalt.

Indienjij dit een goed voorbeeld noemt van FCF heb ik daar toch andere gedachten bij.
dat is je goed recht Martin om daar anders over te denken, zo heeft ieder zijn voorkeuren om een positie in te nemen of niet.
wat is al schreef 'waar ik oa de FCF resultaten als maatstaf hanteer'
tatje
0
Wat een strijd.

Op 27 mei 11.47 uur bij Estimates analisten plaatste Ketchup de volgende cijfers van een HUIS ANALIST.

2020
A 226
E 179
C 127
totaal 542
80% marge
gross profit 435
Opex 755
ebit - 320
D en A 290
ebitda - 30

2021
A 305
E 197
C 137
totaal 639
gross profit 525 ( 82,15% )
opex 592
ebit - 67
D en A 80
ebitda + 13

2022
A 397
E 217
C 109
totaal 723
gross profit 621 ( marge 85,89% )
opex 646
ebit - 24
D en A 60
ebitda + 36

opex zonder D en A
2019 456
2020 465
2021 512
2022 586

cash
2019 436
2020 392
2021 455
2022 527.

Zo dat was dus allemaal uit het rapport van 7 mei 2020 te halen.

Van 2021 naar 2022 laat men E met 10% groeien, maar A met 30% ja ja 30%
Samen groeien A en E van 2021 naar 2022 met 22%.

Nu kwam er op 23 juli een soort aanvulling !!!!

We denken dat de omzet hoger ligt en de marge ook.
We denken dat de opex lager ligt.

Automotive moet het beter doen dan de car produktie.
Waarom ?
1) hogere take rates
2) het winnen van markt aandeel.

WE geloven ook dat de cashflow het belangrijkste meet instrument is.

We verwachten eind 2020 een cash van 400 en 3 jaar later, dus eind 2023 zelfs zeker van 670.

Verder het optimaliseren van de balans, Meryntje heeft het over FCF zonder het werkkapitaal, dat is haar meetlat.

De negatieve FCF in Q2 wordt voor het grootste deel gevoed door het negatieve werkkapitaal in Q2 namelijk 53 miljoen.

Optimaliseren van de balans via het werkkapitaal.

We zullen het zien in Q3 en Q4.

Opex zonder D en A had men voor 2020 755 min 290 is 465 staan.

Nu zegt men de Opex zal lager worden.

Wordt het in 2020 690 700 710 720 min D en A van 290

Kies maar.
In al deze gevallen zal de ebitda in 2020 dan waarschijnlijk al positief worden.
Dutchy Ron
0
DETROIT (AP) — Ford Motor Co. on Thursday surprised Wall Street by posting a $1.12 billion second-quarter net profit due to gains on its stake in the Argo AI autonomous vehicle operation.

Without the $3.5 billion gain, the company lost $1.9 billion, or a 35 cents per share. That beat Wall Street expectations of a $1.17 per-share loss.

A year ago, Ford posted a $148 million net profit.

Revenue was down by about half from a year ago to $19.37 billion, which narrowly beat estimates, according to FactSet.
ketchup
4
wat is het toch een zalig aandeel dit TT, je kan niet zeggen dat ze je geen kans geven laag in te stappen of er nu 235 mio aandelen uitstaan of 130 mio, ze komen altijd weer terug in de 6 en als Google een wind laat heb je ook nog een kans ze in de 5 op te rapen

onze dappere zeezeiler, hij zou de perfecte kapitein op een onderzeeboot zijn en dan liefst uitvaren met de klep open, kan hij sneller zakken :)
Topper
3
Pff, wat een frustratie zeg. Vorig jaar na de aandelenconversie kreeg ik de indruk dat eindelijk de tijd aangebroken was om aandeelhouderswaarde te realiseren. De gedwongen verkoop van 42% van je aandelen tegen 7,42 was de laatste hobbel....dacht ik....

Maar nu dik een jaar later is TomTom gedegradeerd naar de ASX, zijn de handelsvolumes lager dan ooit en staat het aandeel voor de zoveelste keer in de 6.
We kunnen blijven rekenen wat we willen maar de realiteit is dat de onderneming amper wordt gewaardeerd op 600 miljoen.

Het interesseert mij niet of het een kwestie van willen of kunnen is maar het bestuur van TomTom is verantwoordelijk voor waardecreatie. En niet alleen in deals maar ook de vertaling naar het aandeel toe. Als de markt het bedrijf niet op waarde schat dan is het blijkbaar nodig om dat duidelijker uit te leggen. Als je dat niet wilt of kunt heb je niets te zoeken op de beurs. Haal het er dan vanaf.
Op dit vlak wordt mijn inziens enorm gefaald.

Inzage geven in het orderboek ho maar, met veel moeite eens per jaar. MAar dan wel met een verhaal op de CMD aankomen dat ze streven naar 1,5 - 2 miljard euro omzet over 10 jaar!!! Ja 10 jaar!!!
Dat slaat naar mijn idee nergens op die termijn. Een outlook voor dit jaar geven kunnen ze niet maar een voorspelling voor 2030 is geen probleem.

De enige reden voor mij om nog in TomTom te zitten is de overname.

sniklaas
4
quote:

ketchup schreef op 31 juli 2020 16:34:

wat is het toch een zalig aandeel dit TT, je kan niet zeggen dat ze je geen kans geven laag in te stappen of er nu 235 mio aandelen uitstaan of 130 mio, ze komen altijd weer terug in de 6 en als Google een wind laat heb je ook nog een kans ze in de 5 op te rapen

onze dappere zeezeiler, hij zou de perfecte kapitein op een onderzeeboot zijn en dan liefst uitvaren met de klep open, kan hij sneller zakken :)
een baardje laten staan en Harold kan zo als kapitein IGLO aan de slag, wellicht meer succes om vissticks goudgerand te laten kleuren dan aandelen TOMTOM want daar bakt de goede man niets van..
tatje
0
Het volgende zei Taco op de laatste AVA 15 juni 2020.

De mid-term Free Cash Flow
guidance is met name gebaseerd op de Free Cash Flow van Location Technology

Kijk je naar deferred en dan speciaal Consumer.

Van 1/1 2020 tm 30 juni 2020

Consumer 51.6 67.7

een daling van 16,6 in een half jaar.

Blijft deze daling, dan bestaat deferred consumer midden 2022 niet meer.

Zal wel iets blijven we hebben nog motor camper scooter en de hub e.d. en veel data.

Dus 2023 zal de mid term zijn !!!

De mid-term Free Cash Flow
guidance is met name gebaseerd op de Free Cash Flow van Location Technology

other intangible assets
eind 2020 nog 114
eind 2021 nog 59 ( 50)
Rest in 2022 zou kunnen.

dan zou de midterm 2023 kunnen zijn !
tatje
0
Taco op de AVA.

Voor wat betreft de afschrijving, TomTom bekijkt jaarlijks de levensduur van haar activa. Op
basis van technologische ontwikkelingen zijn in 2017 al aanpassingen gedaan op de
afschrijvingstermijn van sommige activa – zie hiervoor bladzijde 79 jaarverslag 2017. Op basis
van verdere innovatie in de afgelopen periode alsook recente ontwikkelingen in de industrie in
2019, hebben we de afschrijvingsperiode van de map database verkort naar 2 resterende jaren.

"" Op basis van verdere innovatie in de afgelopen periode alsook recente ontwikkelingen in de industrie in
2019, hebben we de afschrijvingsperiode van de map database verkort naar 2 resterende jaren.""

Is toch dat spul van tele atlas.

Ik weet het niet, maar iemand schreef dat het impairment ook van Tele atlas was.

Je zou zeggen, gezien de technische ontwikkelingen, dat het impairment nemen ook gaat gebeuren.

Of zie ik dat fout !

Vive tu vida positivamente
3
Ik nu alleen maar zeggen; “ management TomTom, schandalig zoals jullie het bedrijf te kakken zetten en totaal geen aandeelhouderswaarde weten te creeren ofwel momenteel een soort crematorium voor beleggers zijn.
Mocht ooit blijken dat bepaalde dingen met opzet gebeuren dan ga ik tot het hoogste gerechtshof om dit aan te vechten.
Hopelijk hoeft dit nooit te gebeuren en komt het nu snel goed want alleen dalen kan natuurlijk niet.

Bedankt voor wederom een “ geweldige” beursweek.
tatje
0
Dubbel gevoel.

Je target is 100% aandelen TT.

Je hebt er momenteel 66,6%, dus 2/3 van wat je wilt hebben.

Dus deze week heeft het behoorlijk wat duiten gekost.

Daar staat tegenover dat je nog 1/3 goedkoper kunt kopen.

Het gevoel bij die 2/3 overheerst.

Eigenlijk omdat je een believer bent, zou die 1/3 moeten overheersen.

Vreemd, heel vreemd.

Zo zie je maar weer, dat een mens blij wordt van plus en niet van min.

Ondanks dat ik volgens mezelf, spekkoper wordt.

AVE.
Tordan
0
Ik heb ze niet, maar staan op mijn lijstje. Wat als de beurs een serieuze schuiver maakt. Naar mijn mening zijn de koersen al veel te ver opgelopen tov de economische realiteit en vooruitzichten. Ik heb geduld, heel veel zelfs. Heb ik pech krijg ik ze niet, maar zit het mee, raap ik ze op voor laag 6/hoog 5.
H. Berkhof
0
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 31 juli 2020 17:45:

Ik nu alleen maar zeggen; “ management TomTom, schandalig zoals jullie het bedrijf te kakken zetten en totaal geen aandeelhouderswaarde weten te creeren ofwel momenteel een soort crematorium voor beleggers zijn.
Mocht ooit blijken dat bepaalde dingen met opzet gebeuren dan ga ik tot het hoogste gerechtshof om dit aan te vechten.
Hopelijk hoeft dit nooit te gebeuren en komt het nu snel goed want alleen dalen kan natuurlijk niet.

Bedankt voor wederom een “ geweldige” beursweek.
Ik nu alleen maar zeggen: Vive tu vida positivamente.
Erik9400
0
Dat hg nog steeds een kastjes-bedrijf is en geen "big-tech" is 1000% de schuld van hg... De nasdaq staat eborm hoog en tesla en andere bedrijven zonder significante winst hebben een enorme koerswinst gemaakt... Maar hg wil dat niet... Hg wil een lage koers en daarom schimmige spelletjes.... Heb 10%...10% verloren na cijfers terwijl andere tech bedrijven omhoog knallen.

Het is de schuld van 1 man die zo corrupt is als trump... Lees je mee hg? Schaam je diep... Heel heel diep
1.260 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 57 58 59 60 61 62 63 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 09:50
Koers 6,140
Verschil -0,045 (-0,73%)
Hoog 6,230
Laag 6,050
Volume 153.972
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 2.045.397