Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

GrandVision, Essilor, HAL & de wijsheid

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Arend Jan Kamp

Arend Jan Kamp is 24/7 van de vroege uurtjes voorbeurs tot de late uurtjes after hours uw gastheer op IEX, als hij in geheel eigen stijl (bondig, maar toch uitbundig) de beursdag met u doorneemt. Van aandelen en indices, via commodities, langs de rentemarkten, naar haute finance tot politiek en centrale banken. Arend Jan is ...

Meer over Arend Jan Kamp

Recente artikelen van Arend Jan Kamp

  1. 19 dec Het is een beetje anders dan anders voorbeurs 48
  2. 18 dec Voorbeurs houdt het niet over, maar er is nog genoeg te doen 2
  3. 15 dec Het ziet er aardig uit voorbeurs en wie weet wordt het heksenketel 3

Reacties

3 Posts
| Omlaag ↓
  1. buy&hold-style 6 augustus 2020 12:26
    Rationaal achter overname blijft overeind, doch timing (prijs) is vervelend voor Esselior.

    Binnen Luxottica is retail al belangrijker dan wholesale - terwijl binnen het totale bedrijf EssilorLuxottica retail relatief klein is door de forse omzet die afkomstig is uit de productie van brillen, glazen en overige attributen", schrijven analisten van de Rabobank.

    Een overname van een retailketen zou daar verandering in kunnen brengen. Zo'n overname past in de trend dat steeds meer merken de complete regie in de waardeketen willen vermarkten, aldus de Rabobank: "Die merken investeren agressief in directe verkoop door hun e-commercesites te verbeteren en eigen, franchise of shop-in-shops winkels te openen. Succesfactoren zijn het versimpelen en leuker maken van de klantreis, vaak een sterke focus op slechts één product(groep) en het aanvallen van hoge prijspunten door het uitschakelen van onderdelen van de oude waardeketen. De marges die daardoor overblijven kunnen merken investeren in design, service en een lagere prijs."

    Vandaar dat GrandVision een gedroomde overnamekandidaat lijkt voor het grotendeels complementaire EssilorLuxottica. Een 'match made in heaven'.
    M&A community mena.nl/artikel/behind-the-deal-grand...
3 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links