Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Luk J
0
quote:

Qtime schreef op 2 september 2020 21:59:

[...]

0,03 cent...??!! ... dat mogen ze houden voor mijn part.
Dat is 0,0252 eurocent en daar nog 30 % af.... 0,01764 cent Hoera Hoera
Volgens mij bedoelt Cryptlsch 3 cent oftewel 0,03$
boothram
0
quote:

lucky14 schreef op 3 september 2020 15:34:

[...]

Heel simpel, bij deze rates draaien ze elke dag verlies en raakt dat het bedrijf enorm. Voordeel is dat dit ook geldt voor de zwakkere broeders in deze branche, of die moeten tegen hogere rates langer hebben vastgelegd. Het is al vaker geschreven: Euronav vaart voornamelijk op de spotprijzen. Wat je nu van een bedrijf zou verwachten is een heldere communicatie, want deze CEO deed het voorkomen dat de markt nu veel meer in evenwicht zou zij, nou niet dus!!
wel dus en verlIES ? vergeet dat de actuele rates zijn niet die van euronav, voor langere trajecten aan de huidige rates is niemand geïnteresseerd, wat nu geboekt wordt zijn tussendoortjes of voor oudere schepen... Laat die maar werken aan een prijs die onder schrootwaarde ligt, dat is net de bedoeling... meer schroot zonder nieuwbouw is uitstekend, en effen onder 'breakeven' werken is nog steeds een degelijke cashflow : verlies draaien, vergeet het!! een investering verdient zich over een ganse levensduur, en de boekhouding par dag is nu eenmaal niet het hele verhaal... aan welke prijs men investeert, daar gaat het om, en indien de markt in evenwicht is bepaalt de nieuwwaarde welk rendement men kan bekomen, met periodes van verlies, maar met een rendement over de levensloop die evenredig is met he gelopen risico en aan de marktcondities. Als je dan onder de nieuwwaarde een discount geniet;... Dan is geen verlies maar extra winst
Yes we can
0
quote:

lucky14 schreef op 3 september 2020 15:34:

[...]

Heel simpel, bij deze rates draaien ze elke dag verlies en raakt dat het bedrijf enorm. Voordeel is dat dit ook geldt voor de zwakkere broeders in deze branche, of die moeten tegen hogere rates langer hebben vastgelegd. Het is al vaker geschreven: Euronav vaart voornamelijk op de spotprijzen. Wat je nu van een bedrijf zou verwachten is een heldere communicatie, want deze CEO deed het voorkomen dat de markt nu veel meer in evenwicht zou zij, nou niet dus!!
Euronav heeft bij de Q2 resultaten aangegeven dat ca. De helft van de vloot al was vastgelegd... aan zeer mooie prijzen. Euronav vaart dus niet voornamelijk op de spotprijzen maar hanteert een gezond evenwicht tussen beide
astralslide
0
quote:

lucky14 schreef op 3 september 2020 15:34:

[...]

Heel simpel, bij deze rates draaien ze elke dag verlies en raakt dat het bedrijf enorm. Voordeel is dat dit ook geldt voor de zwakkere broeders in deze branche, of die moeten tegen hogere rates langer hebben vastgelegd. Het is al vaker geschreven: Euronav vaart voornamelijk op de spotprijzen. Wat je nu van een bedrijf zou verwachten is een heldere communicatie, want deze CEO deed het voorkomen dat de markt nu veel meer in evenwicht zou zij, nou niet dus!!
Hangt er vanaf hoe je er naar kijkt want ze hebben al met al een fantastich jaar; overall doen ze het heel goed in 2020 en ze zitten op een onwijze bak met geld. Ideaal is anders maar het is niet zo dat de wanhoop opeens nabij is omdat er in Q4 en Q1 onder verwachting gevaard gaat worden. Er is nu vooral een dusdanig langere periode (lijkt haast meerdere jaren) van slechtere prijzen, vraag/aanbod etc. ingecalculeerd waardoor de koers zo laag is.

Voor Q3 was al 48% tegen 60k gemiddeld geboekt, consensus dividendverwachting Q3 zit op 0,21 en er komen nog buybacks aan. Ik denk zelf overigens dat we nog verrast gaan worden voor Q3.
boothram
0
de ceo had tijdens 2de kwartaal al aangegeven dat tussen period charters voor pakweg 6 a 9 maanden en spot niet altijd een reële scheiding was.. ik denk dat hij eind juni een aantal schepen heeft vastgelegd voor onbepaalde periodes naar China, tegen hoge prijzen, en dat die daar nu nog langere tijd kunnen blijven, alvast voor q3 maar ook nog voor een onbepaald deel van q4... Het zijn dan niet charters voor een vooraf bepaalde periode, maar misschien met 'open end' , en een vooropzegperiode van 3 maanden who knows... ik ga ervan uit dat een deel van die goede tarieven nu ook al voor q4 vastligt... naast die 19 of 20% period charters 'als dusdanig erkent', die op zich al genoeg zijn om zonder cash-drain te werken, en wellicht ook zonder verlies... de grootste winst moet wel komen van scraps door anderen....(dus van lagere rates)
Investor
0
Enkele kwartalen met slechte tarieven zijn onvermijdelijk om boten te scrappen. De tweedehandswaarde van oudere schepen daalt dan, de onderhoudskosten worden te hoog en bovendien moeten de rederijen geld toeleggen om de schepen in de vaart te houden. Weet er iemand of er de afgelopen weken nog oudere schepen zijn verkocht?
boothram
0
nasdaq - 5% ... dn is de prestatie van de tankermaatschappijen relatief sterk....
dat zou kunnen een trend worden, en ook een opportuniteit voor inkopers van eigen aandelen...
[verwijderd]
0
quote:

Yes we can schreef op 4 september 2020 11:27:

Weet niet of dit hier al was gepost:
seekingalpha.com/article/4352599-comp...
Mooie analyse uit de tijd dat euronav meer dan 9 euro waard was en bijvoorbeeld Shell nog ruim 17 euro waard was.
We weten allemaal wat er daarna gebeurde.

Ik zeg niet dat de analyse niet klopt (sterker nog die klopt zeker) maar dat de markt het voorlopig nog niet op die manier wardeerd.
Yes we can
0
quote:

lute11 schreef op 4 september 2020 15:02:

[...]
Mooie analyse uit de tijd dat euronav meer dan 9 euro waard was en bijvoorbeeld Shell nog ruim 17 euro waard was.
We weten allemaal wat er daarna gebeurde.

Ik zeg niet dat de analyse niet klopt (sterker nog die klopt zeker) maar dat de markt het voorlopig nog niet op die manier wardeerd.
Koers is inderdaad veranderd, analyse niet. Kortom: het is weer een beetje solden :)
Thole
0
Het artikel lijkt inderdaad nog steeds te kloppen en heel interessant interview met Hugo De Stoop. Brengt het altijd heel overzichtelijk en sereen.
Beso
0
quote:

Thole schreef op 7 september 2020 10:47:

www.euronav.com/nl/investeerders/nieu...

Persbericht over aandeleninkoop.
Als je de koers bekijkt na hun laatste eigen inkoop, dan is die nog minstens goede 0,3 gezakt. Na mijn verdere aankoop van extra stukken op 7,72 vloekte ik dat ik te vroeg ingekocht had maar is goed te zien dat zelfs een EURN dit overkomt.
Yes we can
0
quote:

Beso schreef op 7 september 2020 11:57:

[...]
Als je de koers bekijkt na hun laatste eigen inkoop, dan is die nog minstens goede 0,3 gezakt. Na mijn verdere aankoop van extra stukken op 7,72 vloekte ik dat ik te vroeg ingekocht had maar is goed te zien dat zelfs een EURN dit overkomt.
Vrij lage buyback. Euronav speelt het verstandig en koopt terug op de beste koersen.
[verwijderd]
0
quote:

Thole schreef op 7 september 2020 10:47:

www.euronav.com/nl/investeerders/nieu...

Persbericht over aandeleninkoop.
er wordt minder vaak ingekocht en ook het aantal gekochte aandelen zijn fors lager dan eerder.
Daardoor wordt de koers ook niet meer ondersteund, en zakt euronav steeds verder weg (net als ander tanker aandelen).
Dus voor mij nog geen reden om zelf aandelen te gaan kopen, sentiment is nog steeds negatief.
Yes we can
0
quote:

lute11 schreef op 7 september 2020 13:55:

[...]
er wordt minder vaak ingekocht en ook het aantal gekochte aandelen zijn fors lager dan eerder.
Daardoor wordt de koers ook niet meer ondersteund, en zakt euronav steeds verder weg (net als ander tanker aandelen).
Dus voor mij nog geen reden om zelf aandelen te gaan kopen, sentiment is nog steeds negatief.
Ook geen aanleiding om whatsoever te gaan doen. Ik houd gewoon bij wat ik nu heb en koop op gepast moment wel weer bij.
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 16:29
Koers 15,330
Verschil +0,070 (+0,46%)
Hoog 15,350
Laag 15,070
Volume 26.190
Volume gemiddeld 226.401
Volume gisteren 29.779