Accell Group « Terug naar discussie overzicht

Accell 2020

463 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 » | Laatste
maci
0
VEB plaatste 16 sept. onderstaand artikel:

Het belang van Pon Group in Accell is net onder de 20 procent gezakt. Het blijft onduidelijk wat de intenties van Pon precies zijn.

Uit een melding van de AFM bleek woensdag dat Pon nu net iets minder dan 20 procent van de aandelen Accell in handen heeft, 19,97 procent om precies te zijn. Opvallend is echter dat het aantal aandelen dat Pon nu houdt groter is dan het twee jaar geleden was.

Nadat Pon toen in een paar dagen een belang had opgebouwd van net iets meer dan 20 procent hield het 5,33 miljoen aandelen in handen. Dat zijn er op dit moment 5,35 miljoen, oftewel bijna 20.000 meer.

Dat het aantal aandelen groter is kan komen doordat Pon in de tussentijd heeft bijgekocht. Het kan echter ook een gevolg zijn van de dividenduitkering die Accell in 2019 heeft gedaan. Aandeelhouders konden toen kiezen voor dividend in aandelen en mogelijk heeft Pon dat gedaan.

Het lijkt er desondanks op dat Pon recent een klein pakket aandelen heeft verkocht, wat de melding bij de AFM noodzakelijk heeft gemaakt. Pon zelf liet weten dat het nog steeds een lange termijnaandeelhouder in Accell wil blijven maar dat de tijd rijp was om het belang door de grens te laten zakken.

Saga
Daarmee is nog steeds niet duidelijk wat Pon wil met zijn beursgenoteerde branchegenoot. Deze melding bij de AFM is eigenlijk de zoveelste verwarrende ontwikkeling in een al lang lopende saga.

Pon en Accell voerden in het voorjaar van 2017 namelijk al overnamegesprekken. Deze werden toen plotseling afgebroken door het bestuur van Accell nadat Pon een bod van bijna 34 euro per aandeel had gedaan.

Vervolgens kondigde Pon in het najaar van 2018 aan een gedeeltelijk bod te willen doen om zo een belang van 20 procent op te bouwen. Daarvoor zou het begin 2019 met een biedingsbericht komen.

Een derde winst
Nog geen week na deze aankondiging liet Pon echter alweer weten dat het via de beurs al 20 procent had gekocht en het aangekondigde bod introk. Wat Pon nu wil is al een tijdje onduidelijk.

Wat de moverende redenen van Pon ook zijn, als belegging heeft de aankoop wel aardig uitgepakt. In 2018 betaalde Pon niet meer dan 19 euro per aandeel. Na een duikeling dit voorjaar staat het aandeel Accell op dit moment rond de 25 euro, circa 30 procent in de plus.
Kylvero
1
Iemand een idee waarom de koers zoveel zakt? Door afbouw Pon?
En wat verwachten jullie hoeveel hij nog gaat zakken?
Paulon
0
Koers werd vandaag met 1 order (rond de 20k ofwel 1/3 van dagvolume) fors lager gezet. Erna herstelde de koers wat. Of dit Pon is zal moeten blijken. Accell kan door de geringe volumes forse uitschieters hebben.
Paulon
0
Cablemikey
0
Charlemagne
0
Als PON al iets met Accell wil, zou ik ook eerste flink veel aandelen verkopen om de koers te drukken, om dan later een lager bod uit te brengen...
artm
0
Paulon
0
Besef daalt wellicht in dat 2e golf COVID-19 hetzelfde effect kan gaan hebben als de 1e golf op de resultaten van Accell.
Paulon
0
www.telegraaf.nl/nieuws/1450937164/al...

[i]Om de heilig verklaarde fiets in Rotterdam overal aan de man te brengen moeten alle gemeentelijke medewerkers binnen vijf jaar ’duurzaam’ naar kantoor reizen. Dat zal vooral met de fiets moeten gebeuren.

In de ’Fietskoers 2025’ staat dat er bijvoorbeeld meer (parkeer)ruimte voor de tweewielers moet komen. Want de fiets moet in de Rotterdamse binnenstad ’de dominante vervoerswijze worden’.

Het gemeentelijk streven is dat iedere medewerker in 2025 duurzaam naar het werk reist. De fiets speelt daarin een belangrijke rol.” Navraag bij de gemeente leert dat met ’positieve prikkels’ de 12.000 medewerkers moeten worden verleid tot het pakken van de tweewieler, of in het uiterste geval openbaar vervoer.

Ambtenaren krijgen thuiswerkvergoeding
„Voor het einde van het jaar willen we met een personeelsregeling komen”, vertelt een gemeentewoordvoerder. Bij personeelszaken loopt al een traject om mensen niet met de auto naar het gemeentelijk kantoor te laten komen. Daaraan wordt de optie van de fiets ’actief toegevoegd’.
Dago_Bert_Duck
0
www.nu.nl/klimaat/6083351/nederlander...

We willen de uitstoot van CO2 en stikstof terugdringen en overgewicht aanpakken. Daar bestaat een oer-Hollandse oplossing voor: de fiets. Hoe het met ons fietsgebruik zit? Dat blijkt verrassend constant. Maar, zo blijkt dinsdag uit overheidscijfers, bij ruim een kwart van de kilometers krijgen we inmiddels hulp van een elektromotortje. Experts zien nog een paar verbeterpuntjes, zeggen ze tegen NU.nl.
Paulon
0
www.tweewieler.nl/winkel/artikel/2020...

b]Beschikbaarheid is in 2021 cruciaal[/b]

Beschikbaarheid is uiteraard cruciaal voor succes volgend jaar. Daar gaat Accell Benelux voor 2021 vol op inzetten. Er is besloten modellen te schrappen in de collectie van de drie merken. Sales & Service Director Pieter Jan Rijpstra: “We gaan focussen op de top-5 modellen. Daarbij wordt de productie afgestemd op de marketingkalender van de merken. Zodat we op het juiste moment de juiste aantallen beschikbaar gaan krijgen. We willen substantieel groeien en hebben gedurfd gepland, wat zorgt voor een goede uitgangspositie voor 2021.”
Paulon
0
Bicycle maker Dorel to go private in $354.3 mln deal
17:57
Nov 2 (Reuters) - Canadian bicycle maker Dorel Industries Inc DIIb.TO said on Monday it has agreed to be taken private by a group led by private equity firm Cerberus Capital Management in a deal valued at about C$470 million ($354.3 million).

Shares of Dorel were up 3.5% at C$14.90 in afternoon trade.

Under the terms of the deal, affiliates of Cerberus and the family shareholders of Dorel will pay C$14.50 apiece for shares of the company that the family does not currently hold. nGNX845T4

The offer price represents a premium of about 1% to stock's last close on Friday.

The family shareholders include Dorel's Chief Executive Officer Martin Schwartz and Chief Financial Officer Jeffrey Schwartz, among others.

The family shareholders currently own 19.18% of Dorel's stock on an economic basis and 60.17% on a voting basis, according to the statement.
Paulon
0
www.tweewieler.nl/ondernemen/artikel/...

Gerard Bouman maakt zich zorgen om de grote orderintake bij fabrikanten: “We kwamen dit jaar allemaal fietsen tekort en nu is iedereen uit een soort paniek gaan bestellen.

De beschikbaarheid van modellen is voor volgend jaar wel een groot probleem: “Fietsen die we in augustus georderd hebben, worden eind van het jaar of begin volgend jaar afgeleverd. Maar hoe zit het met fietsen die ik in oktober bestel, wanneer worden die volgend jaar geleverd? Het probleem van beschikbaarheid zit in de hele keten, niet alleen bij de merken; het begint bij Shimano en andere toeleveranciers. De vraag naar fietsen is wereldwijd heel groot, er is een achterstand in productie: dat gat is zo groot geworden, dat krijgen ze niet meer dicht.”
Paulon
0
voda
0
Accell positiever gestemd voor 2020

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Accell Group
24,25 0,00 0,00 % Euronext Amsterdam

(ABM FN-Dow Jones) Accell heeft de outlook voor heel het jaar verhoogd, nadat de omzet in de afgelopen vier maanden met maar liefst 38 procent is gestegen. Dit maakte de fietsenfabrikant woensdag voorbeurs bekend.

Accell mikt voor 2020 nu op een EBIT-resultaat dat hoger uitpakt dan het resultaat een jaar eerder.

In juli mikte Accell nog op een lagere EBIT dan in 2019, maar de fietsenfabrikant werd positiever nadat de omzet in de periode juli tot en met oktober met 38 procent toenam.

In de outlook wordt geen rekening gehouden met verdere grote verstoringen door de coronacrisis.

De vraag naar fietsen en fietsonderdelen bleef in Europa sterk, aldus Accell. Gezien veel fietsenwinkels gesloten bleven in maart en april als gevolg van de lockdown-maatregelen, werden de verkopen opgeschoven van de eerste helft van 2020 naar de tweede helft. Dit jaar ligt de omzet vooralsnog 16 procent hoger dan in dezelfde periode in 2019.

Ook kijkt Accell met adviseurs naar de waarde van de latente belastingschulden. Volgens de fietsenfabrikant kan dit leiden tot een eenmalige boekwinst van 10 tot 20 miljoen euro in 2020.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
Chessplayer1992
0
Prima nieuwsbericht wat mij betreft. De bodem rond 23-24 euro wordt steeds steviger. Een stijging richting 26-27 euro verbaasd me niets.
Ferdinand 62
0
Hierbij de visie van ING. Ik ben benieuwd of ze het koersdoel de komende dagen nog gaan verhogen.

11-11-2020 09:35:09

Beursblik: sterk derde kwartaal Accell
(ABM FN-Dow Jones) Accell heeft een sterk derde kwartaal achter de rug. Dit concludeerden analisten van ING woensdag.
?
In de vier maanden tot en met oktober steeg de omzet met liefst 38 procent. Dat was reden voor de fietsenfabrikant om de outlook voor 2020 te verhogen. Accell denkt dat de EBIT dit jaar hoger zal uitvallen dan in 2019.
?
Analist Tijs Hollestelle van ING rekende voor 2020 op een EBIT van 48,4 miljoen euro. Dat was in 2019 nog 60 miljoen euro.
?
"We voorzien opwaartse bijstellingen [van de consensus] van 20 tot 25 procent", schreef Hollestelle in zijn analyse.
?
Woensdag meldde de fabrikant ook een belastingmeevaller van 10 tot 20 miljoen euro, waardoor volgens ING de schuld verder kan worden verlaagd.
?
ING heeft een koopadvies op Accell met een koersdoel van 30,00 euro. Het aandeel steeg woensdag 4,7 procent naar 25,40 euro.
463 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 aug 2022 17:35
Koers 57,550
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 0