AMG « Terug naar discussie overzicht

Draadje met INHOUD! geen toogpraat a.u.b.

2.642 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 ... 129 130 131 132 133 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

AMGflop schreef op 24 september 2020 09:29:

Stokely, maakt toch niet zoveel ruzie joh, waar maak je je zo druk om? Je staat toch nog steeds op een dikke winst in AMG...
Nogsteeds wist ja, dikke kan je weg laten en met Mittal nog dikke winst ja. Welke aandelen had jij ook alweer???
ff_relativeren
0
Erny
0
quote:

ff_relativeren schreef op 24 september 2020 18:35:

Terug naar de inhoud : shorter Capital Fund Management gaat van 1,20% naar 1,32%.
Als shorters uitbreiden na een gigantische koersdaling dan is er echt stront aan de knikker.
rene66
0
quote:

ff_relativeren schreef op 24 september 2020 18:35:

Terug naar de inhoud : shorter Capital Fund Management gaat van 1,20% naar 1,32%.
Het is een Franse oplichter die bezig is. Die Fransen zijn niet te vertrouwen dat soort partijen hebben ook Wessanen en Refresco voor een prikkie van de beurs gehaald.

en.wikipedia.org/wiki/Capital_Fund_Ma...
[verwijderd]
1
quote:

Erny schreef op 24 september 2020 20:10:

[...]
Als shorters uitbreiden na een gigantische koersdaling dan is er echt stront aan de knikker.
Gewoon het spel slim spelen, particuliertjes zullen inderdaad hetzelfde denken en dus uitstappen, terwijl dat juist de bedoeling is. Misschien staat er straks wel iets leuks te gebeuren.
DeZwarteRidder
0
quote:

rene66 schreef op 25 september 2020 06:53:

Geen vertrouwen in plannen accu tesla

www.thetechnologyletter.com/the-posts...
Elon Musk has no clothes: battery innovations are an illusion, says Roth Capital
Sep 24

Many people were delighted with what Elon Musk had to say Tuesday evening about Tesla’s vision for battery improvements. Price targets rose on the stock at several shops, and the shares even got an upgrade yesterday from Deutsche Bank.

Not everyone was impressed.

Roth Capital’s Craig Irwin today wrote in a note to clients that it was much ado about nothing.

“Tesla's battery day was a disappointment versus the pre-event hype,” writes Irwin, “and affirmed our view the company has nothing other leaders in batteries don't already have.”

It’s not just that, as people like to point out with Musk, he makes lots of promises and they don’t always materialize.

Rather, Irwin thinks there’s just nothing very much there at all in the technology angles that Musk is talking about.

“Supposed technology advantages were an apparition,” he writes.

He goes down the list. Making battery cells that have no “tab” is something people have been trying for decades but such designs “have weld issues limiting the utility. Nothing new here.”

Making a “dry electrode” is a “dud.” Making the battery’s “anode” out of silicon is a “holy grail” and has been tried for a decade. Everyone is trying to make a cathode out of more nickel content, and “Nickel structured chemistries are well understood, but have cycle life and calendar life issues to be solved.”

The only thing here Irwin likes is Musk’s idea of making the battery a structural element of the car.

Other than that, Tesla has been buying more and more batteries from suppliers, which, “confirms internal sourcing brings no major advantage, in our view.”

Irwin maintains a Neutral rating on Tesla shares.

Tesla shares have dropped 8% since Tuesday’s close and are up 2.7% today at a recent $390.30. The stock is up 359% for the year.
[verwijderd]
0
quote:

AMGflop schreef op 24 september 2020 22:51:

[...]

Gewoon het spel slim spelen, particuliertjes zullen inderdaad hetzelfde denken en dus uitstappen, terwijl dat juist de bedoeling is. Misschien staat er straks wel iets leuks te gebeuren.
Abtje, eindelijk een x niet negatief!
joostUSA
0
quote:

AMGflop schreef op 24 september 2020 22:51:

[...]

Gewoon het spel slim spelen, particuliertjes zullen inderdaad hetzelfde denken en dus uitstappen, terwijl dat juist de bedoeling is. Misschien staat er straks wel iets leuks te gebeuren.
Er zijn inderdaad grote partijen aan het werk. We weten allemaal dat AMG voor de LT een no brainer is. Als de kas positie op orde is dan is dit een mooi aandeel en hopelijk in de toekomst een mooi dividend beleid zal de koers ook goed doen.
joostUSA
0
tmaster
0
quote:

Erny schreef op 24 september 2020 20:10:

[...]
Als shorters uitbreiden na een gigantische koersdaling dan is er echt stront aan de knikker.
Dat valt ook wel mee. Aandelen van AMG waren vorig jaar nog voor 25% geshort, maar nu nog maar 5%.

Aan jouw de vraag, wat is er gebeurd dat ze naar 25% gingen?
En wat is er gebeurd waardoor ze weer afgebouwd hebben naar 5%?

De enige reden die ik kan bedenken is dat de grondstofprijzen eind 2018 een piek lieten zien en dat de prijzen de eerste helft van 2019 aan 1 stuk door zakten.. Dat veroorzaakte denk IK de opbouw in short. AMG moest uiteraard keer op keer hun winst verlagen. Niet meer dan logisch..

Maar de piek lag in de zomer van 2019 met 25% van de aandelen geshort.
Dit is redelijk stabiel gebleven tot jan/feb 2020 waarna de corona crisis kwam en aandelen omlaag gingen. Shorters hadden toen al een flinke winst en besloten toen om winst te nemen. We zijn dus door de corona crisis omlaag gegaan en shorters hebben in die periode hun stukken weer terug gekocht.
Wat er nu gebeurd is dat er geen herstel liljkt te komen in de grondstof prijzen omdat er wellicht een tweede mondiale golf aan komt. Shorters spelen nu dus weer in op een verdere verlaging van de grondstof prijzen. Wellicht dat hier en daar een negatief artikel over accu's ook niet mee heeft geholpen maar dat artikel is echt BS. Het artikel zelf niet, maar om koers zo te laten zaken op basis van een mening van 1 persoon die denkt te weten wat er eventueel kan gaan gebeuren.

Dus tja dat is mijn persoonlijke visie wat er gebeurd, maar jij zegt dat er stront aan de knikker is? Kun je dat dan ook onderbouwen?
[verwijderd]
0
AMG is potentieel een goed aandeel, goed bedrijf. Lithium wordt steeds belangrijker en dan heb ik het over verschillende producten, niet alleen auto's of vliegtuigen, veel breder.
Jake90
0
quote:

tmaster schreef op 25 september 2020 09:54:

[...]

Dat valt ook wel mee. Aandelen van AMG waren vorig jaar nog voor 25% geshort, maar nu nog maar 5%.

Aan jouw de vraag, wat is er gebeurd dat ze naar 25% gingen?
En wat is er gebeurd waardoor ze weer afgebouwd hebben naar 5%?

De enige reden die ik kan bedenken is dat de grondstofprijzen eind 2018 een piek lieten zien en dat de prijzen de eerste helft van 2019 aan 1 stuk door zakten.. Dat veroorzaakte denk IK de opbouw in short. AMG moest uiteraard keer op keer hun winst verlagen. Niet meer dan logisch..

Maar de piek lag in de zomer van 2019 met 25% van de aandelen geshort.
Dit is redelijk stabiel gebleven tot jan/feb 2020 waarna de corona crisis kwam en aandelen omlaag gingen. Shorters hadden toen al een flinke winst en besloten toen om winst te nemen. We zijn dus door de corona crisis omlaag gegaan en shorters hebben in die periode hun stukken weer terug gekocht.
Wat er nu gebeurd is dat er geen herstel liljkt te komen in de grondstof prijzen omdat er wellicht een tweede mondiale golf aan komt. Shorters spelen nu dus weer in op een verdere verlaging van de grondstof prijzen. Wellicht dat hier en daar een negatief artikel over accu's ook niet mee heeft geholpen maar dat artikel is echt BS. Het artikel zelf niet, maar om koers zo te laten zaken op basis van een mening van 1 persoon die denkt te weten wat er eventueel kan gaan gebeuren.

Dus tja dat is mijn persoonlijke visie wat er gebeurd, maar jij zegt dat er stront aan de knikker is? Kun je dat dan ook onderbouwen?
Eens tmaster, de koersdruk onstaat door de aanhoudende lage grondstofprijzen. Dit kan wel zeer problematisch worden als dit nog een jaar aanhoud of zelfs verslechterd. AMG heeft een slechte debt/ eqt ratio en zal dit met afboekingen op de voorraad verergeren. Het grootste risico wat nu aan AMG kleeft is dat ze straks weer in de situatie belanden dat de leningen a 300 mio die in 2023 afgelopen weer geherfinancieerd moeten worden. Fugro is een goed voorbeeld wat dit met de koers kan doen.

Ik sta nog aan de zijlijn en verwacht dat we de komende weken nog wel verder zaken tot rond de € 10,- . MIsschien dat ik dan een sprong waag, ook al blijft bovenstaand risico van kracht. No risk , no glory.
[verwijderd]
0
AMG is interessant voor de 'GROENDE AGENDA' van de Europese Unie. De transactie naar een milieubewust kader, waarbinnen AMG geplaatst kan worden.
Patience
0
quote:

jakesnake schreef op 25 september 2020 10:03:

[...]

Eens tmaster, de koersdruk onstaat door de aanhoudende lage grondstofprijzen. Dit kan wel zeer problematisch worden als dit nog een jaar aanhoud of zelfs verslechterd. AMG heeft een slechte debt/ eqt ratio en zal dit met afboekingen op de voorraad verergeren. Het grootste risico wat nu aan AMG kleeft is dat ze straks weer in de situatie belanden dat de leningen a 300 mio die in 2023 afgelopen weer geherfinancieerd moeten worden. Fugro is een goed voorbeeld wat dit met de koers kan doen.

Ik sta nog aan de zijlijn en verwacht dat we de komende weken nog wel verder zaken tot rond de € 10,- . MIsschien dat ik dan een sprong waag, ook al blijft bovenstaand risico van kracht. No risk , no glory.
verstandig op dit moment cash is king. Geduldig aan de zijlijn wachten.
[verwijderd]
0
De aanhoudende lage grondstofprijzen kan in no-time wijzigen wanneer situaties in no-time veranderen. Dus blindstaren op de lage grondstofprijzen lijkt mij niet echt zinvol. Toch niet onbelangrijk overigens.
AMG heeft veel potentie en het aandeel staat m.i. nu veel te laag voor de ambities en de markt/branche waarin AMG zich begeeft.
tmaster
0
quote:

jakesnake schreef op 25 september 2020 10:03:

[...]

Eens tmaster, de koersdruk onstaat door de aanhoudende lage grondstofprijzen. Dit kan wel zeer problematisch worden als dit nog een jaar aanhoud of zelfs verslechterd. AMG heeft een slechte debt/ eqt ratio en zal dit met afboekingen op de voorraad verergeren. Het grootste risico wat nu aan AMG kleeft is dat ze straks weer in de situatie belanden dat de leningen a 300 mio die in 2023 afgelopen weer geherfinancieerd moeten worden. Fugro is een goed voorbeeld wat dit met de koers kan doen.

Ik sta nog aan de zijlijn en verwacht dat we de komende weken nog wel verder zaken tot rond de € 10,- . MIsschien dat ik dan een sprong waag, ook al blijft bovenstaand risico van kracht. No risk , no glory.
AMG bevindt zich wel in een niche market. De kans dat AMG wordt overgenomen is vele maler groter, zeker op dit niveau. Alleen met die gedachte houd ik gewoon vast aan mijn stukken.
Veel landen weten wet er nu economisch gebeurd als je een totale lockdown afroept. Catastrofaal voor de economie en ik denk dat dit zeker niet meer gaat gebeuren.
Men moet meer een scheiding brengen tussen leeftijd. Iedereen onder de 50 gewoon doorlaten gaan met wat ze doen, werken, geld spenderen, etc.. Laten we niet vergeten 95% wordt ziek maar zit dan een paar dagen thuis net zo als een normale griep. Zeker bij de jeugd. Alleen je moet zorgen dat zieke jeugd en mensen tussen 20 en 50 niet die personen aansteken die in de gevaren zone zitten. Dus de ouderen.. Daar moeten ze een scheiding in gaan maken. Wellicht moet je dus bij een lockdown meer gaan focussen op de ouderen en diegene die de grootste risico's lopen.
2.642 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 ... 129 130 131 132 133 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 17:35
Koers 24,160
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 24,600
Laag 23,800
Volume 140.716
Volume gemiddeld 244.611
Volume gisteren 140.716