TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom oktober 2020 (aandeel is niet goedkoop, maar spotgoedkoop)

2.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 100 101 102 103 104 » | Laatste
NewKidInTown
1
quote:

vreemd vermogen schreef op 30 september 2020 21:34:

Ik meld me aan voor de hoofdrol. Lijk wel een beetje op de huidige Jack Nicholson. Kan me zeker verplaatsen in die rol na zoveel jaren TomTom forum.
BTW ik heb ook S5. Dat is dus een pre. Mn gehele CV plaats ik hier liever niet.
Zijn er ook rollen voor Kids te "vergeven" ? Ik zoek nog een zinvolle dagbesteding en denk dat ik wel "in het profiel" pas.
sniklaas
0
Rapportje van Emergen Research van een paar dagen geleden;
Automotive Telematics Market to Reach USD 415.93 Billion By 2027 | CAGR of 26.4%:

www.emergenresearch.com/industry-repo...
Gravenbeek
0
quote:

JTT schreef op 1 oktober 2020 00:18:

www.volkswagen.nl/service/infotainmen...
Infotainmentsysteem Maps+More

Jouw smartphone als verlengstuk van je auto in SAMENWERKING met TomTom.
En niet vergeten natuurlijk Microsoft.
Vive tu vida positivamente
0
quote:

Gravenbeek schreef op 1 oktober 2020 08:15:

[...] Infotainmentsysteem Maps+More

Jouw smartphone als verlengstuk van je auto in SAMENWERKING met TomTom.
En niet vergeten natuurlijk Microsoft.
Dit bedoel ik nou Harold, marketingafdeling TomTom.
Dit soort nieuwsfeiten moet je mooi ingepakt breed communiceren zodat iedereen kan zien dat er asn de weg getimmerd word bij de grote automerken!!

Als je je bedrijf serieus neemt dan pak je iedere kans om je positief te profileren.
Dat ben je trouwens ook min of meer verplicht aan alle aandeelhouders!
Maar ja, als je andere plannen hebt dan.......?!

Dan geef je alle particuliere aandeelhouders nu €15,- per aandeel en ga je lekker met het selecte groepje je ding doen, want TomTom is echt goud in de nabije toekomst!
tatje
0
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
Gravenbeek
0
Aan de verkoop kant in het boekje is het patroon nu rustiger, niet steeds dat constante veranderen cq blokjes opwerpen.
Wat er niet is kan nog komen, maar voor nu ziet het er niet verkeerd uit.
Tis uiteindelijk nu ook oktober langzamerhand meer focus naar de Q3 cijfers.
Ben echt benieuwd naar evt voortzetting inkoop aandelen.
tatje
0
quote:

Gravenbeek schreef op 1 oktober 2020 11:42:

Aan de verkoop kant in het boekje is het patroon nu rustiger, niet steeds dat constante veranderen cq blokjes opwerpen.
Wat er niet is kan nog komen, maar voor nu ziet het er niet verkeerd uit.
Tis uiteindelijk nu ook oktober langzamerhand meer focus naar de Q3 cijfers.
Ben echt benieuwd naar evt voortzetting inkoop aandelen.
De koers is de koers.

Daar ik denk dat de rest aandelen inkoop al op de plank ligt a gem 6,5 tot 7, denk ik dat bij ruil ( lijkt op verkoop ) dus herstart aandelen inkoop, de koers dan op 7,5 tot 8 staat.

De liquiditeitsverschaffer heeft de regie op ons beursje, maar moet wel luisteren naar TT.

Geld stinkt tenslotte niet, ook voor een liquiditeitsverschaffer :-)
Kan dan tussen de 0,50 en 1 euro verdienen per aandeel.

Als de aandelen voor de rest vd aandelen inkoop, niet op de plank liggen, is TT een rund.

Je bent een rund als je niet op ons beursje met aandelen stunt.
H. Berkhof
0
quote:

JTT schreef op 1 oktober 2020 00:18:

www.volkswagen.nl/service/infotainmen...
[/quote]

29 september 2020 11:01
auteur info
quote:
DerksVisie schreef op 29 september 2020 09:47:
Hmm dit verplicht Volkswagen nu met TomTom samen te werken. Maar dit betekent ook dat zodra het contract afloopt ze wellicht HERE op die plek zetten. En dan moet TomTom weer op zoeken maar een andere camera database.

Dit was mijn reactie toen.

Ikkenietweten 29 september 2020 11:01

Volgens mij is die samenwerking er allang omdat alles met elkaar verweven is.
Hella, Bosch, Conti en dan vergeet ik er vast nog wel een paar.
Tevens zie ik HERE niet meer als concurrent voor TOMTOM maar meer als partner in het grote geheel (Europees Pact) dat zich aan het vormen is als tegenwicht tegenover de Amerikaanse techreuzen.
H. Berkhof
0
quote:

Johan8 schreef op 1 oktober 2020 08:28:

geen pb van gezien
Nee klopt, mocht nog niet maar wordt aan gewerkt.
Gravenbeek
0
Ja hoor de activiteiten om de koers te controleren nemen weer toe :-))
Allemaal spielerei om je te verleiden je aandeeltjes aan de grote jongens te verkopen.
Koers mag naar aanloop cijfers telkens wat omhoog maar wel op hun tempo.
Wederom weer veel dezelfde deelorders ( ook oplopend )
Kuiken
0
bron FD:

42 min Tjabel Daling
AUTO
Corona treft auto-industrie hard; toeleveranciers schrappen banen

Fabriek van Inalfa Roof Systems in Venray.
Fabriek van Inalfa Roof Systems in Venray.Foto: Merlin Daleman/Hollandse Hoogte
In het kort

Nederlandse toeleveranciers van auto-industrie reorganiseren vrijwel allemaal. In de meeste gevallen gaat het niet om massa-ontslagen.De coronacrisis heeft een grote impact op de sector. In het voorjaar moesten toeleveranciers en autoproducenten wekenlang de deuren sluiten.Bij sommige bedrijven kan een bestaand sociaal plan kan worden ingezet.
Massa-ontslagen zijn het niet, maar Nederlandse toeleveranciers van de auto-industrie passen hun capaciteit en personeelsbestand aan de veranderde marktomstandigheden en de gedaalde omzet aan.
Voestalpine Components, AWL Techniek, Inalfa Roof Systems, Neways en Brabant Alucast schrappen banen. Ze ondervinden allemaal de negatieve gevolgen van de coronacrisis.
Bij Voestalpine Automotive Components (voorheen Polynorm) vallen vijftig gedwongen ontslagen, laat het Oostenrijkse moederbedrijf desgevraagd weten. Voestalpine in Bunschoten/Spakenburg maakt onder meer carrosserie-onderdelen voor BMW, Volkswagen en Daimler-Benz.
100% omzet uit auto-industrie
Het Utrechtse bedrijf met een omzet van €150 miljoen en circa 800 werknemers wordt hard geraakt door de coronacrisis, met name omdat de omzet volledig uit de auto-industrie komt. En die sector kampt dit jaar met een sterke terugval. In het voorjaar moesten autofabrieken wereldwijd een maand of langer dicht.
Het is de tweede reorganisatie in een jaar tijd bij het Utrechtse bedrijf. Het Oostenrijkse moederconcern en staalbedrijf Voestalpine kondigde vorig jaar september al aan bij de Nederlandse vestiging 116 banen te zullen schrappen. Van corona was toen nog geen sprake. Toen speelden andere factoren een rol, zoals de crisis in de Duitse auto-industrie en internationale handelsspanningen.
Lasmachinespecialist
Lasmachinespecialist AWL Techniek uit Harderwijk voert een reorganisatie door, waarbij zo’n tachtig arbeidsplaatsen verdwijnen. Dertig medewerkers in vaste dienst verliezen hun baan. Twintig tijdelijke contracten worden niet verlengd en dertig inleencontracten worden afgebouwd. Evenals bij Voestalpine is bij AWL een sociaal plan van toepassing.
Het Veluwse nichebedrijf, met een kleine 800 werknemers en ook vestigingen in China, de Verenigde Staten, Mexico en Tsjechië, levert indirect aan veel grote mondiale autofabrikanten de modernste lasmachines. Vorig jaar bedroeg de omzet €124 mln.
De coronacrisis heeft een grote impact gehad op de bedrijfsvoering van het bedijf, dat de afgelopen jaren nog circa €30 mln investeerde in een nieuwe fabriek in Harderwijk. Voor dit jaar wordt een omzetdaling verwacht van zo’n 20%.
Een ingezet besparingsplan, met naast de reorganisatie het terugbrengen van investeringen (onder meer in onderzoek en ontwikkeling), de verkoop van een bedrijfspand en enkele andere maatregelen, moet het tij keren.
Neways
Het Eindhovens Dagblad meldde woensdag dat het Brabantse technologiebedrijf Neways, ook een toeleverancier van de auto-industrie, meer dan 100 banen gaat schrappen in Duitsland. En in feite zijn de problemen bij Tata Steel IJmuiden ook deels automotive- en coronagerelateerd. Volgens De Telegraaf verdwijnen er mogelijk 850 banen.
Inalfa Roof Systems, de op een na grootste producent van schuifdaken voor merkauto's ter wereld, maakte begin september bekend vanwege de coronacrisis wereldwijd te gaan reorganiseren. Op korte termijn moet duidelijk worden wat de gevolgen voor de vestiging in Venray zijn.
Andere eigenaar
Een andere toeleverancier van de auto-industrie, Brabant Alucast uit Oss, schrapte vorig jaar enkele tientallen banen. Met een vrijwillige vertrekregeling moet het personeelsbestand dit jaar nog iets verder afnemen. De toeleverancier van BMW, Daimler, Jaguar Land Rover en truckfabrikant DAF heeft zorgen: het Amerikaanse moederbedrijf is failliet en de grote vraag voor de circa 230 werknemers is wie de nieuwe eigenaar wordt.
Gravenbeek
0
quote:

tatje schreef op 1 oktober 2020 13:01:

[...]

De koers is de koers.

Daar ik denk dat de rest aandelen inkoop al op de plank ligt a gem 6,5 tot 7, denk ik dat bij ruil ( lijkt op verkoop ) dus herstart aandelen inkoop, de koers dan op 7,5 tot 8 staat.

De liquiditeitsverschaffer heeft de regie op ons beursje, maar moet wel luisteren naar TT.

Geld stinkt tenslotte niet, ook voor een liquiditeitsverschaffer :-)
Kan dan tussen de 0,50 en 1 euro verdienen per aandeel.

Als de aandelen voor de rest vd aandelen inkoop, niet op de plank liggen, is TT een rund.

Je bent een rund als je niet op ons beursje met aandelen stunt.
Een deel van de aandelen zal een evt. liquiditeitsverschaffer dan binnen hebben.
Maar niet voor de gehele resterende 32 miljoen ( zeg gemiddelde aankoop voor hun 6,50€ zijn toch bijna 5 miljoen aandelen) gaan ze niet halen gezien de dagelijkse omzet waarvan 50% fake is.
Dus resterende aandelen zullen hoger ingekocht moeten worden straks denk dat een 1€ verdienste per aandeel minimaal is. Koers zou dan best richting de 8,50-9€ kunnen gaan.
Je ziet nu al dat met veel fake omzet 125K de koers al even 20 cent hoger stond.
In feite halen we die 20 cent al bij 63K omzet.
Als TomTom later melding maakt van aandelen inkoop gereed zal ook de gemiddelde aankoop prijs zichtbaar worden.
Gravenbeek
0
De grote jongens zetten de weerstand op 6,59 met 9K even kracht bij met wederom 9K op 6,595 precies zo doen
ze dat :-)))
Gravenbeek
5
Quote:Boem

Ik ben volgens mij de enig resterende gek van dit forum die gelooft dat HG integer is in zijn uitspraken.
Zelfstandige voortzetting met als doelstelling een CAGR van 15% met een double digit FCF.

Daarnaast denk ik waarschijnlijk als laatste der mohikanen dat de markt de koers bepaald op basis van toekomstig dividendpotentieel.

Wanneer je deze zaken wel tot je neemt zie je dat de markt geen fiducie heeft in de plannen van HG.
De markt gaat ervan uit, dat HG zijn plan doorvoert en ziet hem daarin mislukken met de huidige koers tot gevolg.
Indien zij ook maar enigszins een overname dan wel een exit in hun overweging zouden betrekken zou er nu wel een andere koers op de borden staan.

Al die onbewezen beschuldigingen aan het adres van de FF's laat het forum steeds verder inboeten aan kwaliteit.

Wordt eens volwassen en maak een keuze in wat jij werkelijk vindt van de kansen voor HG en handel daar naar.
Of anderzins blijf in de afwachtingsmodus zitten zoals de rest van de markt en wacht op verder bewijs op de uitvoering van het strategisch plan.

Het bijna dagelijkse gejank over drukken van de koers en dat geduld opraakt heb ik nu wel voldoende aangehoord.

@Boem

Moet HG niet eens volwassen worden na 16 jaar aan de beurs genoteerd te zijn ?
Hoeveel jaar horen bijna dagelijks jou fantastische berekeningen menigeen heeft dat ook nu wel voldoende aangehoord.
Hoe komt het toch dat jij waarschijnlijk van de duizenden volgers sinds de beursnotering in 2005 de laatste der mohikanen bent ?
Al die onbewezen beschuldigingen waar jij het over heb, is het gevolg van hoe de founders al 16 jaar met de overige aandeelhouders/eigenaren en de beursnotering omgaat !
Tis een beursnotering maar gedraagt zich als een privé onderneming.
tatje
0
quote:

Gravenbeek schreef op 1 oktober 2020 13:58:

[...] Een deel van de aandelen zal een evt. liquiditeitsverschaffer dan binnen hebben.
Maar niet voor de gehele resterende 32 miljoen ( zeg gemiddelde aankoop voor hun 6,50€ zijn toch bijna 5 miljoen aandelen) gaan ze niet halen gezien de dagelijkse omzet waarvan 50% fake is.
Dus resterende aandelen zullen hoger ingekocht moeten worden straks denk dat een 1€ verdienste per aandeel minimaal is. Koers zou dan best richting de 8,50-9€ kunnen gaan.
Je ziet nu al dat met veel fake omzet 125K de koers al even 20 cent hoger stond.
In feite halen we die 20 cent al bij 63K omzet.
Als TomTom later melding maakt van aandelen inkoop gereed zal ook de gemiddelde aankoop prijs zichtbaar worden.

maart 2020 was de laatste inkoop.

Als je kijkt naar de laatste week !

23 - 30 March 2020 1,202,912 €6.686032 €8,042,708

1,2 miljoen aandelen in een week.

Die lagen gegarandeerd bij de LP op de plank.

april mei juni juli aug sept tot half okt zijn 6,5 maanden, de tijd voor de LP om aandelen TT uit de markt halen.

Misschien het grootste deel van de LP en misschien iets van Pauwels en Geelen, zolang die maar boven de 10% blijven, geen melding bij de AFM.
Pas in het JV 2020, half Februari zouden we iets kunnen zien.

De 1 miljoen stuks van Geelen in 2017 hoefde hij niet bij de AFM te melden, bleef boven de 10%.
Stond pas feb 2018 in het JV 2017.

Leiden veel wegen naar Rome.

Harold en Corinne moeten iedere verandering direct melden bij de AFM.
voda
0
TomTom to Support Maserati Intelligent Assistant

Leading independent location technology specialist TomTom will provide Maserati with maps, navigation software and connected services for the all-new Maserati Intelligent Assistant in-vehicle infotainment system. Drivers of upcoming Ghibli, Levante and Quattroporte models will be the first to benefit from a wide range of innovative features provided by TomTom, including: IQ Maps, traffic, connected navigation services, destination prediction, and a premium user interface. The Ghibli, Levante and Quattroporte will hit the road in October, whilst other models like the recently unveiled MC20 supercar will follow in 2021.

The MIA in-vehicle infotainment system includes the full array of TomTom’s traffic and connected navigation services. This includes TomTom EV Services showing charging points and their availability for Maserati’s upcoming electrified Folgore range, slated for 2021. New to Maserati cars, dynamic range mapping will help drivers to visualize the vehicle’s range by displaying how far they can drive on their map. If the car’s battery or fuel is insufficient to make it to the selected destination, the driver will be prompted via an onscreen warning to navigate towards a charging point or fuel station. The driver will be provided with a cost comparison of available recharging /refueling stations that are within range.

Destination prediction is also a new feature that enables the system to learn when it is time to prompt the driver with guidance towards one of the user’s favorite places.

TomTom’s integrated solution will be displayed across both the center console and cluster screens, featuring a premium TomTom user interface customizable to the driver's personal preferences. This integrated approach means the MIA system can project moving lane and turn-by-turn guidance, as well as speed camera, traffic and hazard warnings to the vehicle’s cluster screen. This feature reduces lateral head movement so drivers can focus on the road for a smooth and safer drive.

Source : STRATEGIC RESEARCH INSTITUTE
Bijlage:
[verwijderd]
0
2.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 100 101 102 103 104 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 16:59
Koers 5,790
Verschil -0,190 (-3,18%)
Hoog 5,925
Laag 5,730
Volume 393.846
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949