Royal Dutch Shell « Terug naar discussie overzicht

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

Take a sisi
0
Als je in het algemeen naar de kleur van de lucht kijkt dan zie ik geen zonnestralen doorbreken .
Heb al vaker de uitspraak gehoord bij twijfel niet doen .
Gemiddeld heeft de wereld economie het zwaar en dat is voorlopig nog niet gedaan .
Okay bij goed keuring van een vaccin zal dit een sprong vooruit zijn maar dat betekent nog niet dat de dag daarop het luchtverkeer weer op volle sterkte gaat draaien .
Eerst moet het vaccin wereldwijd voor iedereen toegankelijk zijn , en voordat het vaccineren van start gaat zitten we zeker al weer in de tweede helft / tot in het eind van 2021 , zo zal 2022 zeker een beter jaar dan 2021 worden .
Maar de markt zal rondom het vaccin nieuws met alle middelen door de financiële wereld in beweging gebracht worden , en daar zitten ook voor RDS mijn inziens zeker pieken maar ook nog dalen tussen .
Als ik persoonlijk naar RDS kijk dan denk ik niet dat we vanaf de cijfers van Q3 het diepste dal achter de rug hebben . Ook met het juiste vaccin nieuws is de weg nog lang voordat het voor ons op de plank zal liggen en het dus in de cijfers van RDS is terug te lezen .

Vooralsnog sluit ik niet uit , dat voor RDS een onverwacht konijn uit de hoge hoed nog mogelijk is , echter daarintegen zijn het na Q3 niet alleen nog maar zonnestralen die zullen schijnen .

Ik ga dus zeker nog eens goed nadenken of de zijlijn tijdelijk een betere keuze is .
Cornel1959
0
quote:

Carl2-8 schreef op 17 oktober 2020 11:04:

[...]

80% rds is stevig maar aan 10,90eur wel ok en je hebt tijd en geld dus dan kom je wel in de plus en de dividenden tellen natuurlijk ook.
hopelijk voor jou snel stevige steunmaatregelingen vanuit de ecb en de fed en dan gaat alles mooi hoger.
suc6 ook gewenst
Dank je. Voor de duidelijkheid 80% van het beschikbare budget voor shell. Budget shell is 50% van totale budget. Zo ongeveer.
Midweekhandelaar
2
Hier heel veel gelul over wat nu Shell moet gaan doen. Shell is ondertussen gewoon hun plannen aan het uitvoeren:

Shell opent waterstofpomp langs de A4
www.groen7.nl/shell-opent-waterstofpo...
Cornel1959
2
quote:

Take a sisi schreef op 17 oktober 2020 11:21:

Als je in het algemeen naar de kleur van de lucht kijkt dan zie ik geen zonnestralen doorbreken .
Heb al vaker de uitspraak gehoord bij twijfel niet doen .
Gemiddeld heeft de wereld economie het zwaar en dat is voorlopig nog niet gedaan .
Okay bij goed keuring van een vaccin zal dit een sprong vooruit zijn maar dat betekent nog niet dat de dag daarop het luchtverkeer weer op volle sterkte gaat draaien .
Eerst moet het vaccin wereldwijd voor iedereen toegankelijk zijn , en voordat het vaccineren van start gaat zitten we zeker al weer in de tweede helft / tot in het eind van 2021 , zo zal 2022 zeker een beter jaar dan 2021 worden .
Maar de markt zal rondom het vaccin nieuws met alle middelen door de financiële wereld in beweging gebracht worden , en daar zitten ook voor RDS mijn inziens zeker pieken maar ook nog dalen tussen .
Als ik persoonlijk naar RDS kijk dan denk ik niet dat we vanaf de cijfers van Q3 het diepste dal achter de rug hebben . Ook met het juiste vaccin nieuws is de weg nog lang voordat het voor ons op de plank zal liggen en het dus in de cijfers van RDS is terug te lezen .

Vooralsnog sluit ik niet uit , dat voor RDS een onverwacht konijn uit de hoge hoed nog mogelijk is , echter daarintegen zijn het na Q3 niet alleen nog maar zonnestralen die zullen schijnen .

Ik ga dus zeker nog eens goed nadenken of de zijlijn tijdelijk een betere keuze is .
Snap je afweging zeker. Wat de koers doet weet niemand. Ik weet wel dat als je aan de zijlijn staat voor een jaar je in ieder geval 0,55 euro dividend mist. En 2 jaar dus 1,10. Dat neem ik mee in mijn afweging. Maw over 2 jaar een koers van 9,80 plus 1,10 dividend is hetzelfde als 10,90 nu. Dus de inschatting moet zijn of de koers over 2 jaar hoger staat dan 9,80. Ik denk het wel. Daarom zit ik erin. En bij andere aandelen loop je m.i. ook risico van een neerwaartse correctie. Succes met de afweging.
Cornel1959
0
quote:

Midweekhandelaar schreef op 17 oktober 2020 11:30:

Hier heel veel gelul over wat nu Shell moet gaan doen. Shell is ondertussen gewoon hun plannen aan het uitvoeren:

Shell opent waterstofpomp langs de A4
www.groen7.nl/shell-opent-waterstofpo...
Hoorde op bnr radio gister de manager waterstof van shell hierover. Gaan volgend jaar nog 7 locaties openen. En los van dit consortium zijn er ook nog anderen bezig om locaties te openen. Weet niet hoe dit verder in europa zit. Want om autos op grote schaal te gaan produceren zal er toch eerst een europees netwerk van tankstations moeten komen. Voorlopig kost het nog heel veel geld om deze locaties te laten draaien. En heel veel investeringen om nieuwe te bouwen. En daarna nog wachten op enig volume vanuit de auto producenten. Dus gaat nog wel even duren voordat er geld verdient gaat worden. Hoop dus dat ze niet teveel voorloper willen zijn maar vooral mee gaan ontwikkelen met de markt. Anders word het een dure grap.
Midweekhandelaar
0
quote:

Cornel1959 schreef op 17 oktober 2020 11:45:

[...]

Hoorde op bnr radio gister de manager waterstof van shell hierover. Gaan volgend jaar nog 7 locaties openen. En los van dit consortium zijn er ook nog anderen bezig om locaties te openen. Weet niet hoe dit verder in europa zit. Want om autos op grote schaal te gaan produceren zal er toch eerst een europees netwerk van tankstations moeten komen. Voorlopig kost het nog heel veel geld om deze locaties te laten draaien. En heel veel investeringen om nieuwe te bouwen. En daarna nog wachten op enig volume vanuit de auto producenten. Dus gaat nog wel even duren voordat er geld verdient gaat worden. Hoop dus dat ze niet teveel voorloper willen zijn maar vooral mee gaan ontwikkelen met de markt. Anders word het een dure grap.
Momenteel is grootste nadeel van een elektrische auto de oplaadtijd. Als ik kan kiezen tussen elektrische auto of waterstof, dan kies ik liever voor waterstof. Ik ga echt niet een half uur ergens staan wachten om de auto op te laden. Dus als eenmaal waterstofautos even duur zijn in aanschaf en gebruik als elektrische auto’s, ga ik ook duurzaam rijden. En ik vermoed veel leaserijders met mij. En dan gaat het echt heel snel.
Peter133
0
quote:

Themaster schreef op 16 oktober 2020 16:16:

[...]

Ja dat ligt me wel niet zo lekker dat RDS niet stijgen wil
Door de energietransitie zijn er minder fossiele brandstoffen nodig en die trend zet zich door. Wat kunnen ze dan doen?
1.
Op zich is er niks mis mee als shell langzamerhand kleiner wordt doordat de activiteiten met betrekking tot fossiele brandstoffen afnemen. Bezittingen verkopen en uitkeren als dividend of aandelen inkopen als de koers laag is in verhouding tot het dividendrendement wat ze de komende jaren verwachten.
2.
Door overnames groot blijven
3.
Transitie van hun business naar andere verdienmodellen.
4. ....

Zolang ze niet veel doen op de andere punten zitten ze vooral in scenario 1. Oftewel de koers kan op de lange termijn alleen maar omlaag omdat de inkomsten dalen. De andere punten zijn vaak zeer risicovol dus het is dan ook de vraag of je dat wel wilt als aandeelhouder.

Hoe zien jullie dat?
Cornel1959
0
quote:

Peter133 schreef op 17 oktober 2020 12:47:

[...]
Door de energietransitie zijn er minder fossiele brandstoffen nodig en die trend zet zich door. Wat kunnen ze dan doen?
1.
Op zich is er niks mis mee als shell langzamerhand kleiner wordt doordat de activiteiten met betrekking tot fossiele brandstoffen afnemen. Bezittingen verkopen en uitkeren als dividend of aandelen inkopen als de koers laag is in verhouding tot het dividendrendement wat ze de komende jaren verwachten.
2.
Door overnames groot blijven
3.
Transitie van hun business naar andere verdienmodellen.
4. ....

Zolang ze niet veel doen op de andere punten zitten ze vooral in scenario 1. Oftewel de koers kan op de lange termijn alleen maar omlaag omdat de inkomsten dalen. De andere punten zijn vaak zeer risicovol dus het is dan ook de vraag of je dat wel wilt als aandeelhouder.

Hoe zien jullie dat?

Ongeveer zo.
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
Wacht me kans af om wat lager terug te kopen dat me gak 14 a 14.50 is...(Nog slecht maargoed)
Ayous
0
quote:

Themaster schreef op 17 oktober 2020 13:10:

Zou Shell ipv 25-30 regionen nu meer zakken naar 15-20 na corona?
De oude koers zien we niet terug, daarvoor zou het dividend minstens naar het oude niveau moeten. Dat lijkt uitgesloten. Zou zelf al blij zijn met euro 15-17 volgend jaar. Heb wel vertrouwen in mgmt van rds om het bedrijf de toekomst in te loodsen.

[verwijderd]
0
quote:

Cornel1959 schreef op 17 oktober 2020 11:37:

[...]

Snap je afweging zeker. Wat de koers doet weet niemand. Ik weet wel dat als je aan de zijlijn staat voor een jaar je in ieder geval 0,55 euro dividend mist. En 2 jaar dus 1,10. Dat neem ik mee in mijn afweging. Maw over 2 jaar een koers van 9,80 plus 1,10 dividend is hetzelfde als 10,90 nu. Dus de inschatting moet zijn of de koers over 2 jaar hoger staat dan 9,80. Ik denk het wel. Daarom zit ik erin. En bij andere aandelen loop je m.i. ook risico van een neerwaartse correctie. Succes met de afweging.
Zo zit ik er ook in en ik koop ruatig bij en zo gaat GAK toch beetje bij beetje omlaag
Leefloon
0
quote:

Themaster schreef op 17 oktober 2020 13:10:

Zou Shell ipv 25-30 regionen nu meer zakken naar 15-20 na corona?
Corona help niet, maar is op de vooruitlopende beurzen bijzaak. De subsector Alternative Electricity steeg bij Euronext verleden week bijvoorbeeld met +7,69%, terwijl Integrated Oil and Gas met -4,44% daalde. Wanneer je toch per se bij en met Shell wilt goedmaken of redden wat er te redden valt, en niet oneindig kunt of wilt bijkopen, dan wordt het hopen op hogere olieprijzen (geen corona helpt dan uiteraard wel) en dus hogere winsten, eventueel ondersteund met hard werken om links en rechts nog wat extra centen te sprokkelen. Een positief lichtpuntje kan zijn dat een kwetsbaarder Air France-KLM nauwelijks harder daalde, hetgeen relatief wat hoop kan bieden. Hervatting van de zelfvernietiging door aandeleninkoop is ook belangrijk. Een eerste vraag is echter of XYZ het meest geschikte aandeel is om hardnekkig of eigenwijs een verlies op XYZl mee goed te gaan willen maken. Het antwoord op die vraag kan soms "ja" zijn, en bij Shell dan met aandelen A of B. Hoe dan ook zul je voor €25-€30 zeer hoge olieprijzen nodig hebben (wat mij betreft uitstekend, en helemaal wanneer corona dan uit de wereld is geholpen), omdat olie en gas ooit een eindig verhaal is. De vooruit kijkende beurzen spelen daar al wat langer op in, wat dateert van vóór COVID-19. Nu is het kletsen over €15 bij Shell, terwijl de elektrische concurrentie dat ondertussen al vrij lang verre overstijgt. Ook verleden week weer.
Cornel1959
1
quote:

Themaster schreef op 17 oktober 2020 13:10:

Wacht me kans af om wat lager terug te kopen dat me gak 14 a 14.50 is...(Nog slecht maargoed)
Is helemaal niet zo slecht hoor. Ikzelf heb zoals geschreven 10,90. Maar ben in en uit gestapt dus zegt niks. Heb ongeveer 14 nodig om verlies goed te maken. Maar ben tevreden met het dividend. En 14 komt echt wel een keer. En duurt het een tijdje koop ik rustig beetjes bij met een dividend van 5,5%. Op een koers van 10. Allebei goed.
andre68
0
quote:

Midweekhandelaar schreef op 17 oktober 2020 12:23:

[...]Momenteel is grootste nadeel van een elektrische auto de oplaadtijd. Als ik kan kiezen tussen elektrische auto of waterstof, dan kies ik liever voor waterstof. Ik ga echt niet een half uur ergens staan wachten om de auto op te laden. Dus als eenmaal waterstofautos even duur zijn in aanschaf en gebruik als elektrische auto’s, ga ik ook duurzaam rijden. En ik vermoed veel leaserijders met mij. En dan gaat het echt heel snel.
Oplaadtijd.....dat zou toch geen probleem moeten zijn. Wel eens gedacht aan accu verwisselen?
Dus lege accu eruit, volle erin. Klik-klak. Net als bij een accuboormachine. Of is dat gek gedacht?
En waarom zou een Shell station niet in deze behoefte kunnen voorzien? Naast het leveren van gas, diesel,benzine, broodjes, koffie, snikkers en drop. Want dat is ook niet 1-2-3 weg.
Cornel1959
0
quote:

Midweekhandelaar schreef op 17 oktober 2020 12:23:

[...]Momenteel is grootste nadeel van een elektrische auto de oplaadtijd. Als ik kan kiezen tussen elektrische auto of waterstof, dan kies ik liever voor waterstof. Ik ga echt niet een half uur ergens staan wachten om de auto op te laden. Dus als eenmaal waterstofautos even duur zijn in aanschaf en gebruik als elektrische auto’s, ga ik ook duurzaam rijden. En ik vermoed veel leaserijders met mij. En dan gaat het echt heel snel.
Snap wat je zegt. Maar is toch voor iedereen anders. Volgens mij is het grootste probleem van elektrisch rijden de beperkte capaciteit van het elektriciteitsnet. Hier en vooral in de rest van de wereld. Voor wat betreft de laadtijd is dat in de praktijk voor mij niet zo’n probleem. Ik kan ‘m voor de deur opladen thuis. Sommigen ook op het werk. Kun je 300 plus km mee rijden. Is in nederland vrijwel altijd genoeg per dag. En bij langere trips is het advies sowieso al om iedere 2 uur of zo een pauze te nemen. 30 min koffie en broodje en je kunt weer fris en opgeladen op weg. Voor de duidelijkheid ik rij nog in een benzine auto.
ff_relativeren
0
Shell ziet nog geen terugkeer naar 100% produktie voor de Prelude. Er wordt gewerkt aan een her-opstart van het produktieschip , maar zoals de zaken er nu voorstaan , hoopt Shell op een 1e verscheping van LNG in het 1e kwartaal van volgend jaar.

Bron : www.upstreamonline.com/lng/shell-sees... .
Ayous
0
quote:

ff_relativeren schreef op 17 oktober 2020 14:48:

Shell ziet nog geen terugkeer naar 100% produktie voor de Prelude. Er wordt gewerkt aan een her-opstart van het produktieschip , maar zoals de zaken er nu voorstaan , hoopt Shell op een 1e verscheping van LNG in het 1e kwartaal van volgend jaar.

Bron : www.upstreamonline.com/lng/shell-sees... .
Mooi dat er zicht is op hervatting vd productie in q1. Dat is snel. Geloof ook dat Shell nu niks meer aan het toeval overlaat.
Hoppschwiiz
0
quote:

Cornel1959 schreef op 17 oktober 2020 14:27:

[...]

Snap wat je zegt. Maar is toch voor iedereen anders. Volgens mij is het grootste probleem van elektrisch rijden de beperkte capaciteit van het elektriciteitsnet. Hier en vooral in de rest van de wereld. Voor wat betreft de laadtijd is dat in de praktijk voor mij niet zo’n probleem. Ik kan ‘m voor de deur opladen thuis. Sommigen ook op het werk. Kun je 300 plus km mee rijden. Is in nederland vrijwel altijd genoeg per dag. En bij langere trips is het advies sowieso al om iedere 2 uur of zo een pauze te nemen. 30 min koffie en broodje en je kunt weer fris en opgeladen op weg. Voor de duidelijkheid ik rij nog in een benzine auto.
Volgens mij (maar volledig uit de losse pols!) zijn zeker 8 van de 10 in NL rijdende EV’s leaseauto’s. Deze worden alleen maar gereden vanwege de veel voordeliger fiscale voorwaarden. En zeker niet vanwege de mindere uitstoot.
Dus zolang niet 80% van de particuliere kopers electrisch gaan kopen, gaat het geen zoden ad dijk zetten.

Daarbij is het electriciteitsnet er niet op berekend, èn wordt 90%+ van onze energie opgewekt met fossiele grondstoffen.
200.031 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 3314 3315 3316 3317 3318 3319 3320 3321 3322 3323 3324 ... 9998 9999 10000 10001 10002 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:37
Koers 33,470
Verschil -0,060 (-0,18%)
Hoog 33,555
Laag 33,180
Volume 6.212.668
Volume gemiddeld 7.488.665
Volume gisteren 5.990.833