TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom oktober 2020 (aandeel is niet goedkoop, maar spotgoedkoop)

2.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 ... 100 101 102 103 104 » | Laatste
Wereldbelegger
0
Exit of overname......?
Beide zijn aantrekkelijke scenario's.
Zeker bij deze koers.
Premie zal m.i. niet meer dan marktconform zijn.
Voor wat mijn mening waard is ((-;

quote:

Dutchy Ron schreef op 20 oktober 2020 14:56:

Erg verleidelijk om bij te kopen en gemiddelde van 6,91 nog verder omlaag te brengen ...... maar ik heb er al teveel eigenlijk. Verder vrijwel alles verkocht ...... ik blijf ff paar weken aan de zijlijn .....zit alleen nog vol in ING vanaf 6,05 en die gaan er op 6,70 uit.
De koers van TT is teleurstellend .... 8 was meer op z’n plaats geweest... het zij zo ... ze liggen op de plank iav strategische move.
[verwijderd]
0
Stel Tatje heeft gelijk en MS wil T2 en HG jat het van de beurs voor MS om het later door te verkopen.

Zou er dan niet een PE zijn die daar van mee wil genieten en zegt: niks 10 van HG, ik biedt 14 en doe het zelf wel voor 25 door aan MS?
H. Berkhof
1
quote:

tatje schreef op 20 oktober 2020 13:18:

Ik zie het al voor me.

Omzet 2025 800 miljoen en cash 1 miljard.

Barclays zou zeggen.

Nu weer 1,5.

800 maal 1,5 plus 1000 = 2,2 miljard delen door 130 miljoen.

17 euro neutraal ;-)
Stockholm Syndrom?
Wereldbelegger
0
Van een premie van 25-30% op de actuele koers (WB) naar €10 (KC) naar €12 (ketchup) naar €17 (tatje)

Gemeenschappelijk belang:
Zo hoog mogelijk bod bij Exit of overname ((-;
Wereldbelegger
0
AEX in de min 0,62%

AScX in de plus 0,56%
TomTom in de plus 0,40%

Hoor de midwinterhoorns vanaf het hoofdkantoor van TomTom over het IJ.
Als je goed luistert hoor je: het gaat goed, het gaat beter, het wordt fantastisch.

vreemdvermogen
6
Hahaha. TomTom. De risee van de beurs. De Calimero van de HighnTech, een bedrijfje met een te grote broek aan met een keizer zonder kleren.
Miljarden geinvesteerd om de transitie te maken van kastjesbouwer naar softwareperformer.
Al meer dan 10 jaar onderweg.
Een paar studentjes die als start up beginnen zijn al in 2 jaar meer waard dan het huidige T2. Kijk eens naar Mobileye. Woow woopie. Die deden gewoon goede zaken.
Jaaa maar T2 zit toch bij Apollo, Microsoft, Uber, Bosch en bij 13 van de 15 Oems aan tafel. Ja haha om koffie te serveren en de heren/dames te bedienen.
TomTom is een zielloos wezen geworden dat aan alle kanten wordt misbruikt.
Kijk eens hoe echte CEO's hun toko uitdragen en kijk eens naar haroldje. Zo sneu zo beteutert. 2x gedegradeerd. Nog even en het bedrijf is rijp voor de amateurs. Dit bedrijf heeft alle maar dan ook alle kansen laten lopen om een echte wereldspeler te worden.
Echte CEO's performen. Schreeuwen hun visie uit, zeggen klip en klaar waar het over gaat en wat het echte doel is. HG is daar in tegen is een uitdovende kaars die in geheime krochten opgestoken is.
Ik zit nog wel in T2. 3/4 al een tijd terug afscheid genomen. Het voelde wel als een begrafenis.
De drang om weer lager bij te kopen was wel groot maar is nu wel weggeebt. Ik koop liever weer bij op hogere koersen met betere perspectieven.
win some...
2
quote:

*JustMe* schreef op 20 oktober 2020 01:33:

[...]

Is de hoogte van de instap van mitsu bekend dan?
Aantal aandelen Here International B.v. per 1-6-2020: 7.673.467

Uit de JR 2019 van There Holding B.V. :
On May 29th~ 2020, There HoIding B.V. has soId 1,823,560 of its shares in HERE to a new sharehoIder Coco Tech HoIding B.V. for an amount of €790,066,040.
H. Berkhof
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 20 oktober 2020 15:03:

Heb een kort verslagje gemaakt op een ander draadje na gesprek met Mevr Janssen van IR van TomTom
Waarom nou weer op een ander draadje?
sniklaas
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 20 oktober 2020 14:50:

Alsof ik mijn behoudende/voorzichtige accountant hoor.....
[...]
in principe zijn deze 397 mio euro deferred revenue centen wel ontvangen maar heeft TOMTOM deze centen nog niet verdiend en de kosten of een deel van de kosten nog niet genomen.

kunnen eventueel ook contracten tussen zitten die uiteindelijk niet geheel gefactureerd kunnen worden en waarbij een deel van de ontvangen gelden alsnog teruggeboekt moet worden.

bedenk wel dat geld al jarenlang nagenoeg gratis verkrijgbaar is en kapitaal krachtige bedrijven bereid zijn om tegen gunstige condities ruim voorafgaand aan de leveringen financieel af te tikken.

in principe is TOMTOM bewaarder van deze defrev centen en wordt pas eigenaar op het moment dat de dienst of het product is geleverd en de ontvanger niet reclameert.
boem!
0
AB @ win some

Here heeft een waarde van 3,325 mio in het economisch verkeer.

TT heeft een waarde door de markt daaraan toegekend van 800 mio.

Zoek de verschillen zou ik zeggen.
boem!
0
quote:

Anne79 schreef op 20 oktober 2020 09:30:

[...]

Dat je nog steeds alles wat krom is recht probeert te praten. Dat je nog steeds elke dag 50x hetzelfde post. Dat je nog steeds op je roze TomTom wolk zit. Dat je nog steeds te emotioneel betrokken bent bij tomtom... Het lijk wel een sekte waar je over praat!
Ik maak uit jouw post op, dat jij aan een op feiten en fundamentals gestoelde onderbouwing geen boodschap hebt en dat bestempelt als een te hoge emotionele betrokkenheid met sekte-achtige aspecten.

Maar hoe zit het dan met de catagorische ontkenning van de werkelijkheid die door het merendeel van de posters hier wordt onthult met als laatste "hoogtepunt" het niet vrijelijk kunnen beschikken over de vrije kas omdat TT een te ruime voorziening heeft opgenomen.

De angst die bij dat "ontkennen van de werkelijkeid" vrijkomt wordt het duidelijkst gedemonstreerd doordat men in de onzekerheid over het gelijk van hun eigen visie/oordeel mbt het aandeel nu toch maar besluit dit aandeel te kopen.

Wat er in de toekomst gebeurt is altijd ongewis.
Voor de belegger/trader gaat het om het rendement in de toekomst.
Ik heb meer vertrouwen in iemand die gefundeerd aangeeft waarom dat rendement uitzonderlijk hoog (koop) dan wel laag (verkoop) zal zijn.
Indien er personen zijn die het aandeel tot op het bot afbreken maar daarbij op hetzelfde moment aangeven dat zij een (grotere) positie hebben ingenomen gaan bij mij de alarmbellen af en neemt de geloofwaardigheid van hun visie/oordeel bij mij af.

boem!
0
quote:

vreemd vermogen schreef op 20 oktober 2020 18:11:

Hahaha. TomTom. De risee van de beurs. De Calimero van de HighnTech, een bedrijfje met een te grote broek aan met een keizer zonder kleren.
Miljarden geinvesteerd om de transitie te maken van kastjesbouwer naar softwareperformer.
Al meer dan 10 jaar onderweg.
Een paar studentjes die als start up beginnen zijn al in 2 jaar meer waard dan het huidige T2. Kijk eens naar Mobileye. Woow woopie. Die deden gewoon goede zaken.
Jaaa maar T2 zit toch bij Apollo, Microsoft, Uber, Bosch en bij 13 van de 15 Oems aan tafel. Ja haha om koffie te serveren en de heren/dames te bedienen.
TomTom is een zielloos wezen geworden dat aan alle kanten wordt misbruikt.
Kijk eens hoe echte CEO's hun toko uitdragen en kijk eens naar haroldje. Zo sneu zo beteutert. 2x gedegradeerd. Nog even en het bedrijf is rijp voor de amateurs. Dit bedrijf heeft alle maar dan ook alle kansen laten lopen om een echte wereldspeler te worden.
Echte CEO's performen. Schreeuwen hun visie uit, zeggen klip en klaar waar het over gaat en wat het echte doel is. HG is daar in tegen is een uitdovende kaars die in geheime krochten opgestoken is.
Ik zit nog wel in T2. 3/4 al een tijd terug afscheid genomen. Het voelde wel als een begrafenis.
De drang om weer lager bij te kopen was wel groot maar is nu wel weggeebt. Ik koop liever weer bij op hogere koersen met betere perspectieven.
Inclusief de 4 AB gevers overduidelijke gevallen van het ontkennen van de werkelijkheid.

Vb Tomtom als zielloos bedrijf betitelen dat door alle klanten wordt misbruikt terwijl zij al jaren positieve FCF's tonen.

HG als een beteuterd en sneu persoon die alle kansen heeft laten lopen betitelen terwijl de man goed is voor 500 mi.

Het ontkennen dat de miljardeninvestering geen enkele waarde vertegenwoordigt

Met name de toevoeging dat hij wel weer bijkoopt op hogere koersen met betere perspectieven toont aan dat ook deze persoon geen keuze kan maken tussen fictie en werkelijkheid en daarom maar heeft besloten zich aan te sluiten bij de meerderheid die zich ook in alle wanhoop afvraagt wat de waarde van TT nu echt is.

De 0 euro uit het opvreet/verbrandscenario
De 3,5-5 miljard uit het peer-scenario vanuit HERE
De 1,5-2 miljard uit het daarvan afgeleide dirty-exit scenario

OF het door HG zelf aangegeven scenario waar alle boven genoemde waarden een plaats hebben met als kers op de taart de +10 miljard bij het slagen van dit ambitieuze plan.
pwijsneus
5
quote:

boem! schreef op 21 oktober 2020 01:30:

AB @ win some

Here heeft een waarde van 3,325 mio in het economisch verkeer.

TT heeft een waarde door de markt daaraan toegekend van 800 mio.

Zoek de verschillen zou ik zeggen.
For starters, HERE zit onder een groter dak, second here is inmiddels geen 3,325 meer waard, third, 800 miljoen is de huidige realiteit.

Als je zo prat gaat op de werkelijkheid, waarom dan deze schijnvergelijking. Dat zet mensen op het verkeerde been.

Zet er dan gewoon bij dat het momentum weg is uit de mapping business. Iedereen ziet dat het licenseren van deze commodity geen miljarden waard is.

Tech klanten lopen weg bij TomTom, en de partijen die over zijn krijgen ze niet voor de hoofdprijs. Binnen automotive lopen ook klanten weg, worden nauwelijks nieuwe deals gewonnen. Belangrijkste is dat Google veel automotive contracten gaat winnen straks, welke impact heeft dat precies?

Met de HD maps zijn ze gestopt, hoewel dit de toekomst zou zijn voor tt.

En dan bungelt consumer er ook nog aan. Heeft HERE ook geen last van.

Geen reden tot paniek, want er zit nog voldoende cash in deze onderneming, maar hou aub op met deze kansloze vergelijkingen met totaal overgewaarde bedragen.

Probeer het eens inhoudelijk en feitelijk te brengen ipv al deze valse vergelijkingen.

Hou zit het nu met dat didivend eigenlijk??
sniklaas
3
quote:

boem! schreef op 21 oktober 2020 02:41:

[...]

Ik maak uit jouw post op, dat jij aan een op feiten en fundamentals gestoelde onderbouwing geen boodschap hebt en dat bestempelt als een te hoge emotionele betrokkenheid met sekte-achtige aspecten.

Maar hoe zit het dan met de catagorische ontkenning van de werkelijkheid die door het merendeel van de posters hier wordt onthult met als laatste "hoogtepunt" het niet vrijelijk kunnen beschikken over de vrije kas omdat TT een te ruime voorziening heeft opgenomen.

De angst die bij dat "ontkennen van de werkelijkeid" vrijkomt wordt het duidelijkst gedemonstreerd doordat men in de onzekerheid over het gelijk van hun eigen visie/oordeel mbt het aandeel nu toch maar besluit dit aandeel te kopen.

Wat er in de toekomst gebeurt is altijd ongewis.
Voor de belegger/trader gaat het om het rendement in de toekomst.
Ik heb meer vertrouwen in iemand die gefundeerd aangeeft waarom dat rendement uitzonderlijk hoog (koop) dan wel laag (verkoop) zal zijn.
Indien er personen zijn die het aandeel tot op het bot afbreken maar daarbij op hetzelfde moment aangeven dat zij een (grotere) positie hebben ingenomen gaan bij mij de alarmbellen af en neemt de geloofwaardigheid van hun visie/oordeel bij mij af.
hoe staat het met je eigen geloofwaardigheid, in augustus heb je nog verkondigd afscheid te nemen van de positie wanneer de Q3 resultaten slechter waren dan jij had ingeschat?

Wat voor onderbouwing heb je volgend jaar voor ons in petto wanneer TOMTOM mogelijk nieuwe aandelen uit gaat geven om aan de bonusverplichting naar het zittende management te voldoen!
tatje
0
quote:

boem! schreef op 21 oktober 2020 01:30:

AB @ win some

Here heeft een waarde van 3,325 mio in het economisch verkeer.

TT heeft een waarde door de markt daaraan toegekend van 800 mio.

Zoek de verschillen zou ik zeggen.
Tja, je zou denken dat we vannacht weer afscheid hebben genomen van een aantal forumleden.

Niets is minder waar, er komen er bij.

Here 3,325 miljard
Tom Tom 400 miljoen.

Want het is.

Here 3,325 miljard ( cash - schuld ) 214 dus moet je er 3,539 miljard voor betalen.
Tom Tom 800 miljoen min 400 cash is 400 miljoen voor betalen.

biedingen zonder premie dus.

De capital contribution from shareholders 2018 199 2019 242 2020 1e HJ 158 bij Here

Zou zeggen zoek de verschillen.

2019
ebitda Tom Tom plus 61
ebitda Here min 116
Brouwer285
0
@ Tatje. Het verschil zit hem hier in dat TT zelf haar assets op 300+ miljoen waardeert.
Weet ook niet helemaal waar die afschrijvingen (1 miljard sinds overname van HERE door BAD) voor nodig zijn, zal wel met ‘strategie’ te maken hebben.
Jimpy
0
quote:

pwijsneus schreef op 21 oktober 2020 07:05:

[...]

For starters, HERE zit onder een groter dak, second here is inmiddels geen 3,325 meer waard, third, 800 miljoen is de huidige realiteit.

Als je zo prat gaat op de werkelijkheid, waarom dan deze schijnvergelijking. Dat zet mensen op het verkeerde been.

Zet er dan gewoon bij dat het momentum weg is uit de mapping business. Iedereen ziet dat het licenseren van deze commodity geen miljarden waard is.

Tech klanten lopen weg bij TomTom, en de partijen die over zijn krijgen ze niet voor de hoofdprijs. Binnen automotive lopen ook klanten weg, worden nauwelijks nieuwe deals gewonnen. Belangrijkste is dat Google veel automotive contracten gaat winnen straks, welke impact heeft dat precies?

Met de HD maps zijn ze gestopt, hoewel dit de toekomst zou zijn voor tt.

En dan bungelt consumer er ook nog aan. Heeft HERE ook geen last van.

Geen reden tot paniek, want er zit nog voldoende cash in deze onderneming, maar hou aub op met deze kansloze vergelijkingen met totaal overgewaarde bedragen.

Probeer het eens inhoudelijk en feitelijk te brengen ipv al deze valse vergelijkingen.

Hou zit het nu met dat didivend eigenlijk??
Gestopt met HD maps ?
[verwijderd]
2
Over HD Maps uit transcript:

Francois-Xavier Bouvignies -
That's clear. And last one for me, and I will leave the floor to my peers. Around HD Maps. So you talked about ADAS content going up. Obviously, the pandemic created some uncertainty around the roadmap for autonomous driving, like you described last quarter. How is it going your HD Maps? I mean now we are 3 months, probably your customers have more visibility. Do you see the activity resuming for HD Maps? And how should we think about the contracts compared to, for example, what you said last year at your Capital Markets Day that you were rewarded, of course, on a small value market of 60% of the deals. How is it evolving these HD Maps in your deal pipeline?
Harold C. A. Goddijn -
Well, as I said, so HD Maps are applied in different ways throughout the technology stack. But if I look at the market for self driving and the progress that we've seen there, I have to say that has disappointed this year. I think there are 2 things playing a role here. First is the complexity of self-driving technology and that’s a thing that has been underestimated.
The step from, let's say, Level 2.5 to 3 is a little bigger than most carmakers had anticipated is our impression. And the second one is justification of the system cost. The total bill of material for self-driving seems to be higher than originally anticipated and the ability for the market to absorb those costs seems to be limited. So overall, it has been disappointing in that domain. I don't think carmakers are losing sight of the end game. They're still working and investing, and so is our Tier 1s and all the suppliers and working hard to make the technology better and cheaper and democratize that.
But net-net, I think the developments in 2020 for us as a vendor, as a system component for Automotive self-driving systems in large-scale applications has been disappointing.

Francois-Xavier Bouvignies -
And what can you do about that? I mean, do you intend to change, therefore, maybe the investment or the development of HD because you see that it's not very high demand at the moment. Or you want to continue to invest and see how it looks like in, let's say, 1 year, 6 months' time?

Harold C. A. Goddijn -
Well, there are 2 levels of cost and investment going into creation of HD Maps. One is the technology itself to produce then what we call the pipeline. And there, we keep motoring. We keep investing in optimizing that pipeline for creation of HD Maps. And again, this is not just for HD Maps but also ADAS features. So this is a combination of video processing, LIDAR processing, applying of machine learning and visual recognition.
That's a complete domain of technologies and pipeline where we're quite heavily investing in. And that is, overall, to make the production of maps, ADAS Maps, HD maps, scalable, affordable and to a high standard of quality and that investment is continuing. If you look at the other side, so the actual production of HD Maps, we have slowed that down to an extent or we have not increased activity there. We're not extending our coverage at this stage. We have a product for the major roads in North America and Western Europe, where we provide HD Maps to the industry for evaluation, development and so on and so forth, that will continue, but we are not accelerating the coverage. The main effort now is to reduce cost of production and maintenance of those maps and that continues unabated.
tatje
0
Voor mij is 6 de absolute bodem voor de LP om met de koers te klooien.

3 euro cash per aandeel.

Komt een punt in de koers, waar de LP ze niet meer overhoudt !

En dan stopt de LP.

Want hij wil er meer hebben aan het eind dan aan het begin van de dag.

Prettige flipper dag verder :-)

2.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 ... 100 101 102 103 104 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 5,520
Verschil +0,060 (+1,10%)
Hoog 5,585
Laag 5,450
Volume 546.527
Volume gemiddeld 317.474
Volume gisteren 957.240