Alfen « Terug naar discussie overzicht

Forum Alfen geopend

5.970 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 ... 295 296 297 298 299 » | Laatste
Inschatter
0
quote:

GANGISTERM schreef op 20 november 2020 21:15:

Goedenavond, ik ben nieuw op dit forum.
Mij is het aandeel switchback op het oog gekomen.
Weet iemand hoe ik deze kan kopen bij de rabobank?

Mij lukt het maar niet deze te vinden....

Alvast vriendelijk bedankt luitjes!

Ik zie dat Rabo zelf beleggen alleen kan in de S&P500 en in de NASDAQ-100 en...... helaas SBE is in geen van beiden genoteerd. Dus andere broker zoeken.
GANGISTERM
0
Bedankt voor de hulp! Hoe kijken jullie naar switchback energy?

Mijn inziens een soort alfen maar dan in US?

DNFTT
0
quote:

Huppelkatje schreef op 20 november 2020 16:40:

Ja, gaat lekker zo. Heeft misschien wel te maken met het feit dat Europa 800 miljard wil gaan investeren tot 2050 in stroom op zee. Hier pikken Alfen, Sif en TKH zeker de nodige graantjes van mee.
Laadpalen op zee?

In die business maken ze trafo stations waar Alfen van droomt, als je wilt meeliften op deze trends dan kun je beter beleggen in Siemens, Boskalis, Orstad en Vestas
Tonydwi
1

Vlaanderen installeert komende vijf jaar 30.000 extra laadpalen
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) trekt 30 miljoen euro uit voor nieuwe publieke laadpalen. Dat schrijft De Zondag.
Daarmee komen er de volgende vijf jaar tot 30.000 extra laadpunten bij. Langs de grote verkeersassen komt er om de 25 kilometer een snellaadstation. Vandaag zijn er 3.920 publieke laadpunten en 96 publieke snellaadpunten in Vlaanderen.
De uitrol van publieke laadinfrastructuur wordt zo goed mogelijk afgestemd op het actuele aantal elektrische voertuigen, met een combinatie van normale en snelladers. In september van dit jaar was 17 procent van alle verkochte nieuwe wagens op de Belgische markt elektrisch of hybride. Een versnelde uitbouw van zowel publieke, semi-publieke als private laadpunten is noodzakelijk om de omschakeling naar zero-emissievoertuigen verder mogelijk te maken.
Lange procedure

De procedure om een publieke laadpaal te plaatsen, neemt veel tijd in beslag en moet korter. “Minister Peeters wil tijd winnen door vooraf de locaties in kaart te brengen waar een vlotte uitrol de komende jaren prioritair kan plaatsvinden. Een tweede verbeterpunt is de betrokkenheid van de laadpaaloperatoren waarbij deze sneller in het plaatsingsproces betrokken kunnen worden, om discussies over locaties in een latere fase te vermijden. Tot slot kan er tijdswinst geboekt worden door verder werk te maken van een eenvormige aanpak op het beslissingsniveau”, luidt het zondag in een mededeling van de Vlaamse minister van Mobiliteit.
Huppelkatje
0
[quote alias=Japio_ id=12927788 date=202011221225]
[...]

Laadpalen op zee?

In die business maken ze trafo stations waar Alfen van droomt, als je wilt meeliften op deze trends dan kun je beter beleggen in Siemens, Boskalis, Orstad en Vestas

Om je vraag te beantwoorden; ik zie voorlopig geen laadpalen op zee. Laadpalen zijn belangrijk voor Alfen, maar ze hebben zoveel meer, zie hun website. Wel zie ik in de toekomst laadpalen in havens voor pleziervaartuigen en op sportvliegtuighavens.

Ik zie wel enige projecten waarbij transformatoren van Alfen te kort schieten, maar wanneer ze hier wel brood in zien kunnen ze hier behoorlijk snel op inspelen. Daarnaast zullen er vele kleinere projecten gaan lopen waarbij Alfen zeker partij kan zijn. Ook kunnen ze een rol spelen bij grote projecten wat betreft de onderverdeling van de geleverde stroom. Alfen kan goed fungeren als onderaannemer of als leverancier van benodigde apparatuur en stroomopslag.
GHZK
0
quote:

GANGISTERM schreef op 22 november 2020 09:28:

Bedankt voor de hulp! Hoe kijken jullie naar switchback energy?

Mijn inziens een soort alfen maar dan in US?

Naar mijn idee is Switchback meer te vergelijken met een Fastned. Zij hebben een netwerk dat ze bouwen om zelf voertuigen mee te laden, waar Alfen de technologie levert om de voertuigen op te laden
Huppelkatje
0
[quote alias=Kester id=12929427 date=202011231030]
Alfen heeft er weer zin in vandaag.

Alfen heeft in recordtempo het koersdoel van Niels Koerts (afgegeven 4-11, €67) waargemaakt.

Voor Japio: beleggers zien het toch even anders dan u zo te zien vandaag en afgelopen beursdagen.
Huppelkatje
0
Mede door de expansie in landen waar de energietransitie nog in de kinderschoenen staat komt Alfen ook in de schijnwerpers van buitenlandse beleggers en opdrachtgevers, hetgeen een wenselijke ontwikkeling is wat betreft de koersontwikkeling en naamsbekendheid.
Lor3032
0
Iemand een glas bubbels. Kanonnen, een jaar geleden op 19 ingestapt, en er niet meer uitgegaan. Heel benieuwd waar dit heen gaat.
Engineer Dries
0
Alfen tikt weer even een ATH aan. Desniettegenstaande ben ik blij dat ik ze verkocht heb op 64 euro op 1 september. De markt staat namelijk een stuk hoger sindsdien en Alfen slecht een paar procentjes. Ik denk dat de rek er wel uit is ten opzichte van de markt. Succes allemaal. Alfen is zeker meer dan een miljard waard.
[verwijderd]
0
Ik heb ook mn winst verzilverd op €68, ik verwach meerdere winstnemingen waardoor er vanzelf wel weer een leuk instapmoment komt +/- €63
Huppelkatje
0

Vandaag maar even meeliften met de koers van Fastned, die heeft na de geslaagde plaatsing van obligaties weer cash om laadpalen aan te schaffen. Gezien de koers vandaag van Fastned zijn beleggers hier goed over te spreken.
Fabiangvvv
0
Waarom verkopen jullie nu al? Wellicht daalt hij iets, maar de laatste kwartaal cijfers zijn fantastische en er ligt nog een grote toekomst voor Alfen tegemoet. Iets met lange termijn visie
Smallneck
0
Over de laatste maand is dat zo, ik ben niet zo van het in- en uitstappen, maar heb sinds 1-1 toch al bijna 320% winst op dit aandeel. Dat heb ik de index/markt dan weer niet zien doen.
5.970 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 ... 295 296 297 298 299 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:36
Koers 35,780
Verschil -0,220 (-0,61%)
Hoog 36,420
Laag 34,540
Volume 300.937
Volume gemiddeld 275.707
Volume gisteren 393.723