TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom November 2020

630 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 » | Laatste
Brouwer285
0
vreemdvermogen
0
Ja dat doen ze dus voor de WOZ waarde. hetzelfde wat HG doet voor de belasting. Is het een Zeeuw?
aandeeltje!
1
quote:

boem! schreef op 24 november 2020 20:55:

[...]

Misschien is het jou en je medeklagers ontgaan maar TT heeft geld verdient ipv verbrandt sinds de emissie in 2009.

Een gedeelte van deze verdiensten ad 817 mio is aan aandeelhouders uitgekeerd in de afgelopen 3 jaar.

De rest van de in het verleden door TT gerealiseerde winsten zie je terug in de kaspositie en de boekhoudkundige waardering van haar assets.

Indien je het wilt hebben over geldverbranden zijn er volop voorbeelden voor handen (URW met zijn Westfieldacquisitie e.d.) terwijl er voor het gebruik van het woord "witte boorden criminalitiet" een onophoudelijk spoor van bewijzen leidt leidt naar de financials.

Dat deze terugblik op het verleden jouw stellingen ontkracht zegt niets over wat je als belegger mag verwachten van de toekomst en dat is toch het enige dat je als belegger zou moeten interesseren.

Ik denk dat je rekensom niet klopt, tel even alles op wat ze opgehaald hebben. Maar uiteraard is het niet mer dan logisch dat je wat geld verdiend zou hebben 11 jaar na dato! Veel is het dan niet....
De TA aandeelhouders hebben het meeste afgepakt...
TT is zo,n beetje het enige aandeel in de sector waar je niet had moeten inzitten als lt belegger. Maar goed...watniet is kan nog komen, maar echte slagen zie ik toch niet meer komen. Als zuiver Software Company hebben ze geen goede deals gesloten en heeft Apple hen ook nergens gebracht, wat overigens te verwachten was.
sniklaas
2
quote:

Brouwer285 schreef op 25 november 2020 11:04:

Hoho Sniklaas, de bewoners waarderen zelf het huis af naar 85 K in mijn optiek.
correctie, de bewoners voeren dusdanige destructieve handelingen uit aan hun huis dat de markteen prijskaartje aan het huis hangt van 85 K euro..

Het lijkt erop dat het @TOM2 huis wordt bewoond door krakers, plegen geen onderhoud met als gevolg een uitgeleefd pand dat je aan de straatstenen niet kwijt wordt..
aandeeltje!
3
Het bestuur van TT beschermd met name haar eigen positie in continuiteit, leuke verdiensten, al gecashed, en straks, nu volstrekt geen haast, weer!
Bestuur wat gecashed heeft moet eigenlijk weg, zo simpel is het.
sniklaas
2
quote:

boem! schreef op 25 november 2020 11:02:

In de koers komt de waarde van de toekomstige cashflows naar voren zoals die door de markt wordt bepaald.

Anders dan de meesten hier op het forum zie ik beleggen als een kans om te profiteren van de deskundigheid van anderen om daarmee een constante stroom aan inkomsten te genereren die minimaal het gelopen risico evenaart.

Dat TT tot op heden daar niet aan voldoet is een understatement maar omdat volledig om te draaien in absolute miskleun is het andere uiterste.

Voor mijzelf heeft TT zich bewezen door een voorspeld faillisement af te wenden en een transitie te bewerkstelligen waarbij de vooruitzichten florisant genoemd mogen worden.

Dat de markt dit nog niet heeft vertaald in de koers is mij een raadsel en mogelijk een gevolg van de aandeelhoudersstructuur.

Het is voor mij een gegeven dat indien TT aan de markt bewijst dat het door haar geschilderde vergezicht aan realiteit wint de koers vanzelf volgt.
whishful thinking Martin en past volledig bij jouw zienswijze..
Staat de positie op verlies bij verkoop, vergeet je toch dat verlies dat veranderd in jouw droom toch naar winst, idem als de uitkering van vorig jaar, vergeet je gewoon in je droom dat je naar rato aandelen hebt ingeleverd..

Bij jouw is het 365 dagen per jaar sinterklaas, jammer voor jouw is de werkelijkheid heel anders is en maar goed dat jij geen belegger bent dan woonde je al vele jaren onder de brug, bij het leger des heils en dagelijks uit eten bij de voedselbank..
[verwijderd]
0
Vandaag 4000 stukken bijgekocht voor op de plank. Location aware technology wordt steeds belangrijker de vraag vanuit verschillende sectoren neemt stevig toe. Daarnaast wederom AND International ook met 15k stuks uitgebreid in afgelopen dagen.
tatje
0
Dit zei taco op de CMD.

On cash flow, what's important for our business, also important for our customers, is that we remain profitable due to all the accounting going through the P&L and the accelerated amortisation, deferring revenue, and what have you. We focus on free cash flow and our mid-term aim is to bring that to a double-digit number.
Also, at the balance sheet, our balance sheet is very healthy combined with the additional free cash flow. We are constantly reassessing that position. Four months ago, we gave back 750 million to our shareholders. We will reassess that again next year. And that can lead, amongst other things, to a share buy-back.

Ondanks dat we van alles door de Verlies en Winst jagen, blijven we centjes verdienen.

Taco wat jaag je door de V en W.

- verhoogde afschrijving
- deferred revenue
- van capex naar opex ( tatje )

Heb je nog meer gezegd !

Taco : The D&A will obviously continue to decline, and we will at a certain point find the same value as Capex.

Stel je was er eerder mee begonnen, dan zou 2019 er dus heel anders uitzien !!

2019
omzet 700
gross profit 515.
Opex zonder D en A 746 min 291 is 455
ebitda 60
Alleen D voor PPE en Lease 25
ebit 35
Groei deferred 90
Gedeelte opex als capex boeken zeg 40

Dan had je dus een ebit kunnen laten zien van plus 165 + in 2019

En in werkelijkheid omdat je alles door de V en W jaagt, is je ebit min 230 - in 2019.

Een verschil van 395, te herleiden tot verhoogde afschrijving intangible assets 265 deferred groei 95 en 40 capex ipv opex !!

En dan was er ook nog iemand die zei, dat die afschrijving niet telde voor de Tax.

Staat toch echt in het rapport.

Operational result - 230,9
Financial (expense)/income and result of associate - 3,4
Result before tax - 234,3

Dus door capex, verhoogde afschrijvingen en deferred anders te gebruiken, had het verlies voor belastingen in 2019 - 234,3 , ook een winst kunnen zijn van + 162 plus.

Tja.

Van die intangible assets schrijven ze in 2019 266 af

Amortization of technology and databases 261
SGA 5

Hadden ze ook eind 2018 kunnen doen.

Taco : We focus on free cash flow and our mid-term aim is to bring that to a double-digit number.

11 is double- digit, maar 21 is dat ook double-digit :-)

Dit is eigenlijk de FCF op een andere manier uitgelegd :-)

Brouwer285
1
Maakt niet uit Tatje, met of zonder corona had de koers vandaag op 6,80 gestaan. Immers het bedrijf maakt toch kwartaal op kwartaal een boekverlies van 63 miljoen? Verder niks aan de hand, verdiende centen worden gewoon teruggeinvesteerd.
tatje
0
Ik ben er nog niet uit.

Harold zei ADAS en HD wordt een jaarlijkse Fee.

Lijkt me logisch dat SD, dat momenteel de groei in deferred veroorzaakt, ook een jaarlijkse fee wordt.

Dan zou deferred automotive dus dalen !

Maar er zijn zeker forumleden, die er meer van weten !

Harold heeft ook gezegd.

Oems die nu voor ons kiezen met ADAS en HD, kiezen ook vaker met SD voor ons, als ze opnieuw hun contract moeten afsluiten.

sniklaas
1
quote:

Brouwer285 schreef op 25 november 2020 13:48:

Maakt niet uit Tatje, met of zonder corona had de koers vandaag op 6,80 gestaan. Immers het bedrijf maakt toch kwartaal op kwartaal een boekverlies van 63 miljoen? Verder niks aan de hand, verdiende centen worden gewoon teruggeinvesteerd.
correctie, teruggedesïnvesteerd..
boem!
1
Slaap kindje slaap!!!!!!!!!!!!!!!!

Zonder Corona 150 mio meer omzet en ook een operationele FCF die 150 mio hoger was uitgepakt.

Indien jullie niet willen zien dat de FCF de voorloper is van de netto wpa houdt voor mij alles op en wens ik jullie veel plezier.

Ik geef hierbij mee dat Shell een bedrag van 115 miljard heeft verbrandt gedurende de eerste 9 maanden van het lopend jaar dit alles volgens de door @Sniklaas geponeerde stelling.

Mogelijk dat deze aperte onzin een aantal forumleden wel wakker maakt.

Bij de bepaling van de koers is slechts 1 ding van belang : WAT VERWACHT DE MARKT AAN WINSTCAPACITEIT.
sniklaas
1
quote:

boem! schreef op 25 november 2020 15:50:

Slaap kindje slaap!!!!!!!!!!!!!!!!

Zonder Corona 150 mio meer omzet en ook een operationele FCF die 150 mio hoger was uitgepakt.

Indien jullie niet willen zien dat de FCF de voorloper is van de netto wpa houdt voor mij alles op en wens ik jullie veel plezier.
jij ook veel plezier in sprookjesland en we zien binnenkort de terugkerende hosanna verhalen uit je nieuwste editie van de fabeltjes krant tegemoet...
boem!
0
En wat is jouw oordeel over de houdbaarheid van de door jou aangegeven verbranding door Shell van 115 miljard gedurende de 1ste 9 maanden????
tatje
0
Wat gaan we doen.

Gaat de SD ADAS EN HD van Tom Tom via MCVP dus de microsoft cloud online naar the car.

Uit het JV 2019.

KEY FIGURES
Our global SD Map covers over 69 million
km of roads, over 426 million address
points and over 131 million POIs.
Our ADAS Map for driver assistance
covers nearly 6 million km of roads
across all continents.
Our HD Map covers over 500 thousand
km of roads across Europe, the US, Japan
and South Korea.

We continued to push our boundaries during
2019 as we further enhanced our mapmaking
platform. Over 2.3 billion modifications were
completed in a single month. This is nearly 70%
more than our systems were capable of at the
start of the year, demonstrating our capacity
to capture and process big data faster and at
scale. Nearly 90% of these changes are done
through automated processes.

2,3 miljard veranderingen in een maand.
70% meer per maand dan begin vh jaar !
90% gebeurt via een automatisch proces.

Ik denk dat iedereen die kiest voor Tom Tom ADAS en HD, ook voor Tom Tom SD kiest.

Een jaarlijkse fee, dus zal automotive deferred, dat voor het grootste deel bestaat uit SD, dalen.

En straks lopen als Enterprise !

Gaan de PND kastjes straks ook naar online en gaat Consumer deferred, dan ook als Enterprise.

SD zie je op je scherm online.
Maar ADAS en HD zie je niet.

For real-time maps it’s essential that a
transactional map production system
is in place. This enables changes to
be made independently and verified
automatically. Having such production
systems in TomTom is a huge step
towards real-time mapmaking.

SD MAPS FOR HUMANS
Used in infotainment systems for search, routing and visualization.
Features road geometry POIs, addresses, speed limits, speed cameras, vertical clearance.
Heights for bridges, sign trusses and pedestrian overpasses.
Built using mobile mapping vans, field surveys and probe data.
Data accuracy ±0 to 20 meters

ADAS MAPS FOR MACHINES
Used in advanced driver assistance systems for increased safety, comfort and fuel efficiency.
Features road curvature, gradient, lane information, traffic signs and speed limits.
Built using vehicle sensor data, mobile mapping vans and field surveys.
Data accuracy ±0 to 20 meters.

HD MAPS FOR MACHINES
Used in autonomous driving for precise localization, smoother path planning and improved
sensor perception.
Features lane marking and composition, road edges and barriers and road and traffic signs.
Built using vehicle sensor data and mobile mapping vans.
Data accuracy: centimeter-level accuracy.

Dus SD zie je en ADAS en HD niet.

SD MAPS FOR HUMANS
Used in infotainment systems for search, routing and visualization.

SD wordt gebruikt in infotainment systemen !!!

SD ADAS en HD straks als 1 pakket via de cloud in de car :-)
sniklaas
7
quote:

boem! schreef op 25 november 2020 16:07:

En wat is jouw oordeel over de houdbaarheid van de door jou aangegeven verbranding door Shell van 115 miljard gedurende de 1ste 9 maanden????
wat ik vorige maand al schreef, koopje @RDSA verkrijgbaar <10 euro en sla je slag.
Voor terugkeer naar de 30 euro zijn we een paar jaar verder en zal afhangen hoe succesvol de transitie naar nieuwe toekomstbestendige duurzame energie verloopt.

Voor nu kun je concluderen dat de waardering van @RDSA het jaar 2020 gaat afsluiten met miljarden aan verliezen, voor het bedrijf en B&H aandeelhouders welke zonder te middelen zijn blijven zitten.
Idem voor vele andere posities, op het off topic draadje plaats ik regelmatig een overzicht wat er eventueel nog goed te maken is tot de koers terug is op de beginkoers van dit jaar.

Veel van mijn posities zijn afgestrafte aandelen en bij het merendeel van deze posities bestaat de mogelijkheid om regelmatig te handelen waardoor je koersverliezen kunt compenseren en zelfs winst opschrijven zodat een afgestraft aandeel verandert naar een winstgevend aandeel..

Met name dat frustreert mij enorm bij TOMTOM, investeringen kunnen mislukken, wanneer dat aanhoudend het geval is moet je als bedrijf maatregelen nemen, maar wanneer het bestuur geen enkele poging onderneemt om de interesse van het aandeel te promoten en daarentegen acties onderneemt die de interesse in het aandeel alleen maar frustreert houdt het bij mij op. Dit bestuur van TOMTOM moet vertrekken en wel vandaag nog..

Het is een taak van het bestuur om de belangen van aandeelhouders te behartigen en dat doet het bestuur op geen enkele wijze, integendeel zijn alleen maar aan het frustreren..
tatje
0
Op de CMD zei Harold.

We krijgen per jaar 80000 aanvragen om bij Tom Tom te mogen werken.

In de cloud en dan naar de car :-)

During the year, we integrated our technology with Microsoft
Connected Vehicle Platform and together, we can offer a system
that seamlessly connects the in-car experience with the cloud
back-end for services, analytics and more.

Tja.

Het duurt even, maar dan heb je wel wat :-)

ketchup
4
quote:

tatje schreef op 25 november 2020 18:56:

Op de CMD zei Harold.

We krijgen per jaar 80000 aanvragen om bij Tom Tom te mogen werken.

En daar kopen we voor rekening vd toko in mijn naam nu al bonusaandelen voor in , zie het als vooruit investeren voor wat we verwachten nodig te hebben bij 2030
Dividend doen we niet aan, we zitten hier niet om de cash extern te delen, we doen aan intern verdelen
[verwijderd]
0
quote:

tatje schreef op 25 november 2020 18:56:

Het duurt even, maar dan heb je wel wat :-)
Wie heeft dan wat Tatje? jij, ik?
ik denk het niet
Wereldbelegger
0
'Zelfrijdende auto's zijn hinderlijk...

De afgelopen jaren werd er steeds vanuit gegaan dat autonome voertuigen het verkeer veiliger zouden maken. Computers maken immers uit zichzelf geen verkeersovertredingen en volgen de regels nauwgezet. Ze vallen niet in slaap, worden ook niet dronken of raken afgeleid door appen, de audio of het zoeken naar het 'pepermuntje in het dashboardkastje'.

Maar autonome voertuigen blijken in de praktijk van het dagelijks verkeer helemaal niet zo goed mee te kunnen komen als gedacht. Mensen zijn veel beter dan de kunstmatige systemen in staat om snel veilige reacties te bedenken in verwarrende situaties die niet zo in regels zijn vastgelegd.

bron:
www.agconnect.nl/artikel/zelfrijdende...
630 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 14:18
Koers 5,585
Verschil -0,145 (-2,53%)
Hoog 5,725
Laag 5,555
Volume 151.137
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733