Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France-KLM 2021

3.174 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 155 156 157 158 159 » | Laatste
geldverdubbelaar
0
quote:

FairValue schreef op 19 januari 2021 11:15:

Een pennystock moet het zijn. Om te gieren, net even als een van de weinige groen van de AMX.

Schijnbaar houden beleggers meer van staatsondernememingen dan van kapitalistische. De beurs vertoont steeds meer tekenen van communisme.
klm staat op omvallen dus een koers van 10 cent is meer gerechtvaardigd
johan02
0
Het is voor heel veel mensen die hun baan verliezen een hard gelag (etc. etc.) als het echt fout gaat dus ik hoop dat oprecht niet, maar ik begrijp werkelijk niet waarom de koers op dit niveau kan blijven gezien de hele situatie. Even valt hij terug om toch steeds weer te herstellen.
gbakl
0
quote:

FairValue schreef op 19 januari 2021 11:15:

Een pennystock moet het zijn. Om te gieren, net even als een van de weinige groen van de AMX.

Schijnbaar houden beleggers meer van staatsondernememingen dan van kapitalistische. De beurs vertoont steeds meer tekenen van communisme.
.
beleggers zijn meestal trendvolgers van het type kuddedieren.
als "de belegger'' verantwoordelijk is voor het huidige koersniveau dan denkt hij dus heel
anders dan de gemiddelde lezer hier en heeft die laatste er niks van begrepen.

of er is toch iets van manipulatie op de achtergrond, gewoon omdat het kan en bij
dit aandeel wat gemakkelijker dan bij andere.

maar tekenen van communisme, omdat de koers nog niet doet wat je graag
zou zien ???
gbakl
0
FairValue
0
quote:

gbakl schreef op 19 januari 2021 11:56:

[...]
.
beleggers zijn meestal trendvolgers van het type kuddedieren.
als "de belegger'' verantwoordelijk is voor het huidige koersniveau dan denkt hij dus heel
anders dan de gemiddelde lezer hier en heeft die laatste er niks van begrepen.

of er is toch iets van manipulatie op de achtergrond, gewoon omdat het kan en bij
dit aandeel wat gemakkelijker dan bij andere.

maar tekenen van communisme, omdat de koers nog niet doet wat je graag
zou zien ???
Nee niet omdat het niet doet wat ik verwacht en logisch is maar om de reden die ik gegeven heb.

En Lufthansa is een heel ander verhaal.
[verwijderd]
0
quote:

FairValue schreef op 19 januari 2021 11:15:

Een pennystock moet het zijn. Om te gieren, net even als een van de weinige groen van de AMX.

Schijnbaar houden beleggers meer van staatsondernememingen dan van kapitalistische. De beurs vertoont steeds meer tekenen van communisme.
De huidige AFKLM kopers zijn geen beleggers. Die zijn allang vertrokken.
Maar gewoon gestuurde algoritmes.
Heeft niks meer met beleggen te maken.
Eerder speculeren en manipuleren.
gbakl
0
speculeren is een vorm van beleggen en elke belegger speculeert op toekomstige winst
a.d.h.v. zijn inschattingsvermogen waarbij hij regelmatig zichzelf overschat.

als je computergestuurde handel veroordeelt en liefst uitgebannen wil zien kun je beter
stoppen met "beleggen" want je wint de strijd niet.
ook als je de mogelijkheid van manipulatie zou ontkennen.
sterker nog als je ook maar iets ontkent,bagatelliseert of sterk afkeurt wat toch met
de actuele koersvorming te maken heeft dan ben je al een belegger met beperkingen.
[verwijderd]
0
quote:

gbakl schreef op 19 januari 2021 15:17:

speculeren is een vorm van beleggen en elke belegger speculeert op toekomstige winst
a.d.h.v. zijn inschattingsvermogen waarbij hij regelmatig zichzelf overschat.

als je computergestuurde handel veroordeelt en liefst uitgebannen wil zien kun je beter
stoppen met "beleggen" want je wint de strijd niet.
ook als je de mogelijkheid van manipulatie zou ontkennen.
sterker nog als je ook maar iets ontkent,bagatelliseert of sterk afkeurt wat toch met
de actuele koersvorming te maken heeft dan ben je al een belegger met beperkingen.
maar goed, als je geen eigen mening meer hebt, ben je ook geen knip voor de neus meer waard;-)
Ik vind all maanden dat er veel personeel te veel is bij KLM en zie vandaag:

DEN HAAG (ANP) - Honderden KLM’ers zijn als gevolg van de coronacrisis boventallig verklaard. De circa 500 medewerkers die het aangaat zijn daarover al ingelicht en de aanzeggingen en brieven gaan er deze week uit, bevestigt de maatschappij.

www.telegraaf.nl/financieel/192176517...
gbakl
1
Ook wordt er gesproken over verdere inperkingen van het vliegverkeer. Het kabinet wil naast de verplichte PCR-test ook een sneltest invoeren voor iemand die naar Nederland vliegt vanuit een hoogrisicogebied. Dat is de hele wereld volgens de reisadviezen van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Nu geldt de sneltestregel al voor Zuid-Afrika en het Verenigd Koninkrijk. Verwacht wordt dat dan nog minder mensen het vliegtuig pakken.
.
hoewel het heel erg korte termijnpolitiek is mag je het een mening vinden dat dit de koers
niet helpt, terwijl alles wat eraan werkt om het virus binnenkort onder de duim te krijgen
in een lange termijn visie wel gunstig is.

steeds 1 euro roepen is geen mening, maar begint na maandenlang wensdenken bijna op
kansloos roeptoeteren te lijken.

maar ook dat geeft niet want als er binnenkort mogelijk 1 euro van de koers afgaat dan
wordt er toch wel geroepen....zie je wel.
[verwijderd]
0
quote:

gbakl schreef op 18 januari 2021 20:00:

Franse vriend, zolang het kabinet demissionair is, en dat duurt tot lang na de verkiezingen in maart
en tot er een nieuwe regeringscoalitie is gevormd, geldt dat er weinig of niets verandert
in het beleid en zeker niet in het kader van extra macht weggeven aan AirFrance.
Ik waardeer uw inzichten in de Nederlandse politiek!

Dan betekent dit dat de kapitaalverhoging alleen maar kan aanslepen, en kan resulteren in ofwel een onhandig compromis, ofwel dat de Franse kant de Nederlandse regering laat proeven van haar eigen medicijn (d.w.z. haar aandeel in het kapitaal van AF-KLM krachtig vergroten).

Trouwens, nu ik er aan denk, had de kleurstelling van de vliegtuigen van KLM oranje moeten zijn.
Nu is het te laat, Easyjet heeft zich het toegeëigend.
(Maar als AF-KLM Easyjet zou kopen ...)
[verwijderd]
0
quote:

gbakl schreef op 19 januari 2021 16:59:

hoewel het heel erg korte termijnpolitiek is mag je het een mening vinden dat dit de koers
niet helpt, terwijl alles wat eraan werkt om het virus binnenkort onder de duim te krijgen
in een lange termijn visie wel gunstig is.
Het is inderdaad verstandig om onderscheid te maken tussen verschillende tijdlijnen die de aandelenprijs zou kunnen weerspiegelen.

Toch betekenen meer korte termijn problemen voor AF-KLM ook meer langlopende schulden.
Dit zou de investeerders ongetwijfeld zorgen moeten baren, aangezien verwatering nooit ver van schulden is... ?

Behalve als de overgrote schuldeiser de regering is.

Een communistische luchtvaartmaatschappij, dat lijkt mij een toepasselijke omschrijving :)
FairValue
0
Om te gieren weer. Kans op verdwijnen AFKLM. Geen of minder vluchten UK / SA, koers: -0,5%.
[verwijderd]
0
Richting cijfers zal duidelijk worden hoe slecht het bedrijf en de outlook zijn. Verwacht dan wel een dumpje.
[verwijderd]
0
"Air France in gevaar" zegt de franse minister van financien.

Nou, dat lijkt me toch wel zorgelijk nieuws.
reactie op de koers?

Helemaal geen!

Elk ander aandeel had op dergelijk nieuws op -10% gestaan. Minstens!
FairValue
1
Die beleggers die er nu nog inzitten verdienen een abrupte faillissement of nationalisatie. Van 5 euro naar 0 in 1 dag dat lijkt me wel wat.
[verwijderd]
0
Air France-KLM (AF:FP) (AFLYY) PT Raised to EUR5.10 at Barclays
January 20, 2021 4:58 AM EST Send to a Friend
Barclays raised its price target ...

dpa-AFX: Barclays hebt Ziel für Air France-KLM an - 'Equal Weight'
20.01.2021 - 08:51 | Quelle: dpa-AFX | Lesedauer etwa 1 min.
facebook twitter

LONDON (dpa-AFX Analyser) - Die britische Investmentbank Barclays hat das
Kursziel für Air France-KLM von 2,70 auf 5,10 Euro angehoben, aber die
Einstufung auf "Equal Weight" belassen. Die Kapazitäten von Europas
Fluggesellschaften dürften im Schlussquartal angesichts der Reiserestriktionen
nur 20 bis 45 Prozent des Vorjahresniveaus erreicht haben und die Umsätze im
Schnitt um gut drei Viertel eingebrochen sein, schrieb Analystin Rishika Savjani
in einer am Mittwoch vorliegenden Branchenstudie. Mindestens bis Ende des ersten
Quartals blieben die Geschäftsbedingungen wohl schwierig. Dann sollten sie sich
dank der angelaufenen Corona-Impfungen aber verbessern. Savjani bevorzugt weiter
die Billigfluggesellschaften und hier insbesondere Ryanair und Wizz Air, denen
sie bis zum Sommer eine Kapazitätserholung bis auf 90 Prozent des Niveaus von
2019 zutraut. Für die Lufthansa bleibt sie vorsichtig. Die Kranich-Airline
dürfte ihre Kapazitäten nur bis auf die Hälfte des Niveaus von 2019 erhöhen./gl/mis

www.finanztreff.de/news/dpa-afx-barcl...

roept u maar!
[verwijderd]
0
quote:

Knife Catcher schreef op 20 januari 2021 11:58:

Air France-KLM (AF:FP) (AFLYY) PT Raised to EUR5.10 at Barclays
January 20, 2021 4:58 AM EST Send to a Friend
Barclays raised its price target ...

dpa-AFX: Barclays hebt Ziel für Air France-KLM an - 'Equal Weight'
20.01.2021 - 08:51 | Quelle: dpa-AFX | Lesedauer etwa 1 min.
facebook twitter

LONDON (dpa-AFX Analyser) - Die britische Investmentbank Barclays hat das
Kursziel für Air France-KLM von 2,70 auf 5,10 Euro angehoben, aber die
Einstufung auf "Equal Weight" belassen. Die Kapazitäten von Europas
Fluggesellschaften dürften im Schlussquartal angesichts der Reiserestriktionen
nur 20 bis 45 Prozent des Vorjahresniveaus erreicht haben und die Umsätze im
Schnitt um gut drei Viertel eingebrochen sein, schrieb Analystin Rishika Savjani
in einer am Mittwoch vorliegenden Branchenstudie. Mindestens bis Ende des ersten
Quartals blieben die Geschäftsbedingungen wohl schwierig. Dann sollten sie sich
dank der angelaufenen Corona-Impfungen aber verbessern. Savjani bevorzugt weiter
die Billigfluggesellschaften und hier insbesondere Ryanair und Wizz Air, denen
sie bis zum Sommer eine Kapazitätserholung bis auf 90 Prozent des Niveaus von
2019 zutraut. Für die Lufthansa bleibt sie vorsichtig. Die Kranich-Airline
dürfte ihre Kapazitäten nur bis auf die Hälfte des Niveaus von 2019 erhöhen./gl/mis

www.finanztreff.de/news/dpa-afx-barcl...

roept u maar!
Klopt vrij aardig.
Koers moet dus omlaag.
Want laten we eerlijk wezen, de meeste koersdoelwijzingen pakken averechts uit.
Wat Barclays eigenlijk zegt is, "wij willen graag kopers hebben zodat wij kunnen verkopen voor 5,10 waarna de prijs vervolgens naar 2,50 kan. "
gbakl
0
3 augustus 2020 Barclays Air France-KLM Houden 3.30 -52.42 %
.
geweldig inzicht van Barclays sinds 3 augustus plotseling uit een winterslaap ontwaakt
en met een nieuwe overtuigend koersdoel gekomen.
over een half jaar zal blijken hoe hun stoffige glazen bol zijn reputatie waarmaakt.
[verwijderd]
0
quote:

Knife Catcher schreef op 18 januari 2021 09:03:

Paar procent lager in de opening, ben benieuwd of de koers doorzakt later.
Kan blijven liggen, maar ook zomaar onder de 4,50
Alleen AF-KLM daalt met 1% als het voortbestaan op de tocht staat. Prachtig aandeel. Mega defensief.
[verwijderd]
0
quote:

MFCons schreef op 20 januari 2021 12:27:

[...]

Alleen AF-KLM daalt met 1% als het voortbestaan op de tocht staat. Prachtig aandeel. Mega defensief.
Ja exact. Er zijn momenteel weinig andere aandelen die rotsvaster zijn dan KLM.
Ben ik een paar dagen terug groots ingestapt in AH en Uni omdat ik wat rust in porto wilde.
Maar de wereld staat op zijn kop. AH stort af (terwijl het een topjaar achter de rug heeft) en AFKLM kabbelt rustig door terwijl het failliet is.

Ik denk dat ik al mijn aangeleerde beleggingswijsheden maar moet laten varen....
3.174 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 155 156 157 158 159 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:37
Koers 9,956
Verschil +0,076 (+0,77%)
Hoog 10,050
Laag 9,540
Volume 1.672.155
Volume gemiddeld 1.815.589
Volume gisteren 2.158.542