Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Vakbonden KLM roepen Brussel op geen landingsrechten af te nemen

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

5 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 12 februari 2021 22:21
    Tamelijk hypocriet van de werknemers/ vakbonden.
    Net een CAO gesloten waarbij dit jaar de winstuitkering(!) wordt uitgekeerd over 2019.

    Die winst is er al lang niet meer. Het moet betaald worden vanuit een lening verstrekt door de banken en gegarandeerd door de staat (wij dus). Als dat geld tenminste niet al weer op is

    En bedankt mensen!
  2. forum rang 5 Go Go Go ! 12 februari 2021 22:26
    Die zogenaamde nationale trots mag wat kosten. In eerste instantie verorberde de combi AF/KLM 10,4 miljard euro. Daar kwam 4 miljard bij en AF/KLM gaf aan voor nog eens 2 miljard op te willen halen bij investeerders. Voor de snelle rekenaars ...16,4 miljard als ze haar zin krijgt.

    Lufthansa heeft in ruil voor 9 miljard aan Duitse overheidssteun (waarvoor de overheid een belang kreeg van 20 %) een deel van haar slots op moeten geven. En nu denkt/hoopt AF/KLM dat dat anders beoordeeld zou gaan worden dan Lufthansa ? En de bonden spreken van oneerlijke voordelen door ongestrafte staatssteun aan maatschappijen zoals Emirates ? Die lui hebben echt boter op hun hoofd.

    Het is dat die Fransen zo’n grote bek hebben. De Nederlanders alleen stellen natuurlijk niets voor. Dat zijn natte watjes in de ogen van het “hogere Europa”.

    .
  3. [verwijderd] 13 februari 2021 17:38
    "De vakbonden VNV, NVLT, CNV, FNV Luchtvaart, FNV Cabine, VNC, VKP en De Unie "

    Ik tel 8 vakbonden, dat haalt Tata zelfs niet eens, dat operationeel geleid wordt door vakbond en OR.

    Bij Easyjet zijn toestellen verkocht om de crisis door te komen, een krachtig gebaar.

    Dat kan KLM toch ook doen? helaas niet, het bedrijf heeft geen assets die serieus te gelde kunnen worden gemaakt, alles is in huur, bruikleen of lease.

    Maar ze hebben ongeveer 80 wide bodies a $200-250 miljoen? zeker wel! allemaal in de lease.

    Links op de balans voor 20 miljard euro(bezit) en rechts op de balans(schulden), dus letterlijk in balans.

    Ik denk dat minder slots ook goed is voor de toekomst van de KLM, de druk om aan alles te voldoen verdwijnt dan, niet elke bestemming levert goud geld op.
    Een dwang tot afschalen en betere marktwerking natuurlijk, Schiphol wil in de toekomst een betere mix van klanten en niet alleen steunen op een semi-staatsklant als KLM(er vliegen 160 maatschappijen op SPL)

    De slot coordinator moet gewoon zijn werk doen en niet toegeven aan vakbonden, OR figuren of lokale wethouders uit de omringende weilanden.
  4. [verwijderd] 13 februari 2021 18:24
    De toestellen zijn nu volgens haar grotendeels leeg, omdat het kabinet tot eind maart het advies niet-reizen voor plezier afgeeft. Wie vliegt er dan nog wel? „Om een medische reden, een sterfgeval, zakelijke motieven, familiebezoek of ze hebben ergens een tweede huis.”

    Transavia vliegt nog maar 10% van het aantal vluchten van voor de coronacrisis.(De Telegraaf.nl)
5 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,664 09:52
-0,216 -2,19%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links