Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

BMW: in 2030 helft van verkochte auto's elektrisch

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

11 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 17 maart 2021 09:15
    quote:

    Jopie1962 schreef op 17 maart 2021 09:11:

    [...]

    En als alles dan 'vol' zit met batterijen, laadpalen en dikke stroomkabels, dan schakelen we over op waterstof en brandstofcellen.
    En als dan alles vol zit met 3 x zo veel zonnepanelen en windmolens om waterstof op te wekken, gaan we met de fiets
  2. Noyby 17 maart 2021 09:28
    quote:

    Jopie1962 schreef op 17 maart 2021 09:11:

    [...]

    En als alles dan 'vol' zit met batterijen, laadpalen en dikke stroomkabels, dan schakelen we over op waterstof en brandstofcellen.
    Waarom zou dat gebeuren? Waterstof is niet rendabel voor auto's en zal dat nooit worden. Kost 7x zoveel energie in vergelijking met een batterij. Er is werkelijk geen enkel voordeel voor een waterstof auto. Misschien alleen voor vrachtvervoer (met de nadruk op misschien) over grote afstanden en zaken als scheepvaart, mogelijk luchtvaart.

    Zelfs voor de opslag van (overtollige) wind- en zonneenergie is al een betere oplossing dan waterstof: Saltxtechnologies.
  3. forum rang 4 Jopie1962 17 maart 2021 09:36
    quote:

    Noyby schreef op 17 maart 2021 09:28:

    [...]

    Waarom zou dat gebeuren? Waterstof is niet rendabel voor auto's en zal dat nooit worden. Kost 7x zoveel energie in vergelijking met een batterij. Er is werkelijk geen enkel voordeel voor een waterstof auto. Misschien alleen voor vrachtvervoer (met de nadruk op misschien) over grote afstanden en zaken als scheepvaart, mogelijk luchtvaart.

    Zelfs voor de opslag van (overtollige) wind- en zonneenergie is al een betere oplossing dan waterstof: Saltxtechnologies.
    Waarom dat zou gebeuren? gewoon omdat dat lekker veel handel oplevert, en de consument rent er weer braaf achteraan.

    * Nu even alle auto's wegmieteren voor electrische varianten.

    * Straks ook even alle telefoons vervangen, want we moeten 5G en daarna nóg een keer want we moeten 6G.

    * Ook nog even alle CV-ketels wegmieteren want we moeten zonder gas.

    * Dan nog even alle zonnepanelen vervangen, want we moeten hoog-rendement.
  4. [verwijderd] 17 maart 2021 10:40
    quote:

    Jopie1962 schreef op 17 maart 2021 09:36:

    [...]

    Waarom dat zou gebeuren? gewoon omdat dat lekker veel handel oplevert, en de consument rent er weer braaf achteraan.

    * Nu even alle auto's wegmieteren voor electrische varianten.

    * Straks ook even alle telefoons vervangen, want we moeten 5G en daarna nóg een keer want we moeten 6G.

    * Ook nog even alle CV-ketels wegmieteren want we moeten zonder gas.

    * Dan nog even alle zonnepanelen vervangen, want we moeten hoog-rendement.
    Vreemd, ik heb nog nooit iets van die lijst "gemoeten". Zodra iets de geest geeft, kijk ik wel wat de actuele techniologie is, (of koop nog net de voorganger ervan). Als je ziet aankomen, wat toekomstig niet maar kan, speel je daar gewoon op in. Maar volgens mij zijn de overgangsperioden lang genoeg, dat je de apparatuur zijn natuurlijke dood kan laten sterven.

11 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Gerelateerde instrumenten

  1. BMW 18 apr
    106,950
    +0,94% +1,000
  2. 121,950
    +0,74% +0,900

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links