Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
maci
0
Overvloed aan olie vrijwel weggewerkt

(ABM FN-Dow Jones) De overvloed aan olie, die ontstond nadat de coronapandemie uitbrak, is vrijwel weggewerkt en de mondiale voorraden zitten bijna weer op het oude niveau. Dit concludeerde het Internationaal Energie Agentschap woensdag in diens maandrapport.

Het IEA werd tevens voorzichtiger ten aanzien van de vraag naar olie in 2021. De vraag zal dit jaar met een gemiddelde van 5,4 miljoen vaten per dag stijgen, denkt het agentschap. Dat is 270.000 vaten per dag minder dan eerder ingeschat. In de eerste maanden van dit jaar viel de vraag in Europa en de VS tegen, terwijl er nu zorgen zijn over India, dat kampt met een vlot groter wordend coronaprobleem.

Het agentschap verlaagde de olievraag in het tweede kwartaal voor India met 630.000 vaten per dag.
[verwijderd]
0
Euronav NV Ordinary Shares
$ 9.10
EURN
-0.15
Short Squeeze Ranking™
View
Daily Short Sale Volume
View
Short Interest Ratio (Days To Cover)
1.3
Short Percent of Float
1.25 %
Short % Increase / Decrease
-18 %
Short Interest (Current Shares Short)
2,070,000
Shares Float
165,330,000
Short Interest (Prior Shares Short)
2,510,000
boothram
2
fso : boekwaarde uit q1 results van insw: 132 miljoen debt 26%
dit komt overeen met een ebitda van 2,23x????
konkreet is dat een aanduiding dat het eerder op 300 miljoen moet geschat worden. schuld is ong 35 miljoen... dan blijft 300 miljoen nog altijd een spotgoedkope waardering : nog 11-12 jaar inkomsten en dan de scrapwaarde... Let wel, dit waardeert het aandeeel
De rest van insw 98 boten + shell contract voor 300 miljoen....
Er zijn wel juridische procedures opgestart: wellicht willen de insw aandeelhouders een hogere waardering dan 55% na de fusie met diamond s....
Ik weet niet op hoeveel de JV is gewaardeerd bij de fusie... Wel zouden ze kunnen tot 25 miljoen $ meer kunnen uitbetalen voorafgaand aan de fusie, als de FSO wordt verkocht...Er is dus een redelijke drijfveer om dat ook e doen... Met een EBITDA van 2,23... Dat is weinig: maa als men de verwachte cashflow van 800 miljoen actualiseerd... dan is 400-600 miljoen niet teveel denk ik...
Ook voor euronav kan dit een meerwaarde opleveren... als ze de FSO verkopen... of kopen. En waarom niet... insw helemaal, 100 bootjes extra, dat kan de Stoop wel aan.
Nuchtere Kijk Op
0
Gisteren op NL TV bij WNL Op Zondag. Vanaf minuut 23.00 President-directeur Marjan van Loon van Shell Nederland over de nieuwe doelen van Shell. Waaronder bv. grootschalig windenergie op zee ;-) Need she say more? >>

Toch ook wel leuk voor dit forum wat bv. Shell allemaal gaat doen in de toekomst ;-)

www.npostart.nl/wnl-op-zondag/16-05-2...
Pepele
0
quote:

Nuchtere Kijk Op schreef op 17 mei 2021 11:35:

Gisteren op NL TV bij WNL Op Zondag. Vanaf minuut 23.00 President-directeur Marjan van Loon van Shell Nederland over de nieuwe doelen van Shell. Waaronder bv. grootschalig windenergie op zee ;-) Need she say more? >>

Toch ook wel leuk voor dit forum wat bv. Shell allemaal gaat doen in de toekomst ;-)

www.npostart.nl/wnl-op-zondag/16-05-2...

redelijk verre toekomst en SHELL (pilot) Nederland is nog lang niet de gehele organisatie....Euronav veel beter gepositioneerd dan de CC... dus ik blijf zeker nog "aan boord"
Pepele
1
quote:

maci schreef op 12 mei 2021 13:09:

Overvloed aan olie vrijwel weggewerkt

(ABM FN-Dow Jones) De overvloed aan olie, die ontstond nadat de coronapandemie uitbrak, is vrijwel weggewerkt en de mondiale voorraden zitten bijna weer op het oude niveau. Dit concludeerde het Internationaal Energie Agentschap woensdag in diens maandrapport.

Het IEA werd tevens voorzichtiger ten aanzien van de vraag naar olie in 2021. De vraag zal dit jaar met een gemiddelde van 5,4 miljoen vaten per dag stijgen, denkt het agentschap. Dat is 270.000 vaten per dag minder dan eerder ingeschat. In de eerste maanden van dit jaar viel de vraag in Europa en de VS tegen, terwijl er nu zorgen zijn over India, dat kampt met een vlot groter wordend coronaprobleem.

Het agentschap verlaagde de olievraag in het tweede kwartaal voor India met 630.000 vaten per dag.
Corona gevallen INDIA de laatste 10 dagen van 414.000 naar 281.000 .... kijk naar US en Europa zodra alles weer open gaat
iedereen weer vol gas energieverbruiken... volle snelwegen, de dagelijkse files komen alweer terug / winkelstraten overvol / vliegtickets verkoop 6-voudige. grondstoffen / bouwmaterialen, what ever is niet aan te slepen. Dont forget India = 1.350.000.000 mensen met intussen een redelijke upper-class die redelijk wat te vergeven hebben ook voor goud (New Gold NGD) dikke +. The roaring 20 maar dan worldwide including China and India.
Hebt allen vertrouwen het einde is nog lang niet in zicht !!
Risky bets
0
Wellicht movement in de Iran nuclear deal komende dagen. Zijn wat geruchten. Als Iran trade legaal wordt, begint het mass-scrappen van oude tankers...
Thole
0
quote:

Risky bets schreef op 18 mei 2021 20:11:

Wellicht movement in de Iran nuclear deal komende dagen. Zijn wat geruchten. Als Iran trade legaal wordt, begint het mass-scrappen van oude tankers...
Laat het ons hopen, het wordt tijd. Zeker gezien de combinatie van tarieven en hoge grondstofprijzen.
Risky bets
0
Hoe gaat EURN nou down vandaag met dit nieuws?!?

www.frontline.bm/fro-acquisition-of-s...

Lijkt wel alsof EURN in Belgische uren gewoon met de oliesector meehandelt ipv tankers.
Risky bets
0
Van OET earnings call:

"I will just give you a couple of examples of how bullish we are and why we're so bullish. First of all, on secondhand prices or newbuilding prices, I will just give you an example, outside Okeanis we ordered two VLCCs in September last year at 85.5 million, including scrubber and retrofit. And today, I have been approached to date by broker indicating 100 million and I said no. And we had approaches of a number of people offering above 95 and we said no. "
Becb
0

FRO koopt dus 6 vessels in aanbouw voor gemiddeld 95 miljoen. De vlcc's die euronav aankocht en nu in de vaart zijn waren ook aangekocht voor 95 miljoen. Waarom is dit bullish voor Euronav? Het feit dat ze de aankoop van een andere rederij overnemen?

krach03
0
quote:

Becb schreef op 19 mei 2021 11:50:

FRO koopt dus 6 vessels in aanbouw voor gemiddeld 95 miljoen. De vlcc's die euronav aankocht en nu in de vaart zijn waren ook aangekocht voor 95 miljoen. Waarom is dit bullish voor Euronav? Het feit dat ze de aankoop van een andere rederij overnemen?

Gewoon omdat FRO gelooft dat op termijn de tankertarieven gevoelig gaan stijgen, anders geef je toch geen 600 miljoen euro uit,

allé, ik zou dat toch niet doen.
Vavli
0
Nog eens extra tankers terwijl er amper naar de schroot gaan, lijkt me geen gunstig nieuws....
BenP
0
quote:

Vavli schreef op 19 mei 2021 12:16:

Nog eens extra tankers terwijl er amper naar de schroot gaan, lijkt me geen gunstig nieuws....
Deze tankers zouden sowieso gebouwd worden en waren vermoedelijk al opgenomen in het orderbook. FRO neemt (een deel van) de bestelling over van de initiële aankoper.
Becb
0
Risky bets
0
quote:

Vavli schreef op 19 mei 2021 12:16:

Nog eens extra tankers terwijl er amper naar de schroot gaan, lijkt me geen gunstig nieuws....
Ja, waren vorig jaar door PXS insider besteld.

Het is goed nieuws omdat het een grote vote of confidence van de meest bekende tanker operator is.
Vavli
0
Ah, ok, als ze al in aanbouw waren, is het inderdaad een ander verhaal. Covidcijfers in India dalen ook, wat voor de mensen en de economie een goede zaak is.
krach03
0
Er zijn positieve signalen:
FRO staat op 6-month high.
STNG staat op 1-year high.

Eén maal goed nieuws en EURN breekt uit boven zijn hardnekkige weerstand van 8,22 euro.
Wait and see ... weldra.
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 15,380
Verschil +0,120 (+0,79%)
Hoog 15,390
Laag 15,070
Volume 59.888
Volume gemiddeld 226.608
Volume gisteren 29.779