Energie « Terug naar discussie overzicht

Nikola Corp

710 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 32 33 34 35 36 » | Laatste
DeZwarteRidder
0
quote:

Tonydwi schreef op 26 februari 2021 08:56:

[quote alias=SNL91 id=13229196 date=202102241307]
[...]
Al met al een raar artikel en Nikola is misschien $10 miljoen waard, niet 7,5 miljard. 1 grote scam in mijn ogen die al jaren loopt. Eerst vond ik het een leuke hype bedrijf (vorig jaar april), maar na meer en meer onderzoek in de beloften en technieken was het zeer duidelijk dat dit echt nergens heen gaat. Ik denk dan ook dat ze voor 2025 falliet zullen zijn.
[/quote Beste, Hopen van niet. Nikola is nu tocht de goede weg ingeslagen hoop dat het goed komt met Nikola.en dat er veel zwart kijker zij vergist hebben.
Het wordt niks meer met Nikola.
DeZwarteRidder
0
Bouwer batterijtruck crasht na aanklacht misleiding

Door Redactie DFT
Updated Gisteren, 20:29
Gisteren, 20:20 in FINANCIEEL

De koers van de maker van elektrische trucks Lordstown Motors is 17% ingestort vrijdag. Het hedgefonds Hindenburg Research beticht het van misleiding van zijn investeerders.

De autobouwer, die zijn truck in september vorig jaar aan president Donald Trump presenteerde, zou beleggers om de tuin hebben geleid. De topman zou hebben overdreven over welke capaciteit zijn truck, die volledig op batterijen rijdt, zou kunnen krijgen.

Ook zou het de aantal voorintekeningen voor de aankopen van de trucks veel te hoog zijn voorgesteld. Daarnaast zou de voortgang van het eerste model lang niet zo voorspoedig gaan als Lordstown rapporteerde.

Het hedgefonds Hindenburg, dat een uitgebreid rapport over de aanklachten deelt met beleggers, zit short in Lordstown. Het rekende vooraf op het instorten van de koers.
’Leugens’

Volgens Lordstown Motors bevat het Hindenburg-rapport halve waarheden en leugens. Het zou er alleen op uit zijn de aandelenkoers te laten dalen voordat het bedrijf volgende week zijn eerste kwartaalcijfers meldt als beursgenoteerd bedrijf.

Deze start-up is vernoemd naar de stad in Ohio waar het bedrijf in 2019 een slapende voormalige General Motors-assemblagefabriek kocht. Daarbij verwierf GM een klein belang in Lordstown Motors.

Hindenburg heeft vorig jaar de start-up Nikola voor elektrische vrachtwagens aangevallen. Dat zou beleggers video’s tonen van een elektrische truck op batterijkracht, maar die zou in werkelijkheid van een heuvel afglijden omdat er nog helemaal geen afgerond prototype zou zijn. Nikola ontkende dat stellig.
voda
0
Nikola wil vers kapitaal ophalen

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Nikola Corp
$ 15,91 -1,15 -6,74 % NASDAQ

(ABM FN) Nikola wil 100 miljoen dollar ophalen met de uitgifte van nieuwe aandelen. Dit bleek uit documenten die de producent van elektrische vrachtwagens bij beurswaakhond SEC indiende.

Hoeveel aandelen er worden aangeboden en tegen welke prijs, maakte Nikola nog niet bekend.

Het aandeel Nikola daalde dinsdag op Wall Street 7,3 procent.

Door: ABM Financial News.
pers@abmfn.be
Redactie: +32(0)78 486 481

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
SNL91
0
Tja wat moet ik hier op zeggen? Ten eerste, zet een spellingschecker aan. Ten tweede, ik ben geen zwartkijker. Ik zit in de techniek en constateer dingen. Dat bepaalde mensen geinvesteerd zijn in een bedrijf en dus 'moet het goed gaan anders verliezen ze geld' heb ik geen verhaal aan. De harde realiteit is wat uiteindelijk vruchten moet gaan afwerpen. Het is duidelijk dat het voor Milton vanaf het begin om geld ging, niks anders.

quote:

voda schreef op 16 maart 2021 18:19:

Nikola wil vers kapitaal ophalen

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Nikola Corp
$ 15,91 -1,15 -6,74 % NASDAQ

(ABM FN) Nikola wil 100 miljoen dollar ophalen met de uitgifte van nieuwe aandelen. Dit bleek uit documenten die de producent van elektrische vrachtwagens bij beurswaakhond SEC indiende.

Hoeveel aandelen er worden aangeboden en tegen welke prijs, maakte Nikola nog niet bekend.

Het aandeel Nikola daalde dinsdag op Wall Street 7,3 procent.

Door: ABM Financial News.
pers@abmfn.be
Redactie: +32(0)78 486 481

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
Denk dat we dit soort berichten nog wel vaker gaan zien de komende 5 jaar. Hun EV truck gaat dit jaar nog niet verkocht worden en is niks anders dan een Iveco truck met hun logo erop. Wie gaat nu $20k extra betalen voor een Nikola logo met 'html 5 computer' aan boord terwijl ze direct bij Iveco die truck goedkoper kunnen krijgen? Bovendien is die Iveco truck helemaal niet voor de USA bedoeld, niet aerodynamisch genoeg en alleen voor korte afstanden (Europese markt).
voda
0
Oprichter Nikola verkoopt pluk aandelen

Door ABM Financial News op 3 april 2021 16:59
Views: 8.357

(ABM FN-Dow Jones) Trevor Milton, de oprichter van Nikola, heeft een pluk aandelen in zijn bedrijf verkocht. Dit bleek uit een melding in het register van toezichthouder Securities and Exchange Commission.

Milton verkocht 3,5 miljoen aandelen voor 13,89 dollar per stuk. Deze verkoop leverde de oprichter bijna 49 miljoen dollar op. Het aandeel sloot afgelopen donderdag op 13,91 dollar.

Milton stapte vorig jaar september op als CEO van Nikola, onder druk van een rapport van Hindenburg Research. In dat rapport stond onder meer dat de batterijtechnologie van de fabrikant van elektrische auto's niet bestaat.

In november besloot GM geen belang in Nikola te nemen. De Amerikaanse autofabrikant zou een belang van 11 procent nemen, ter waarde van 2 miljard dollar.

Medio maart dit jaar diende Nikola documenten in bij de SEC voor de uitgifte van nieuwe aandelen.

ABM Financial News; info@abmfn.nl; Redactie: +31(0)20 26 28 999.
Tonydwi
0
Tijdens het eerste kwartaal bleef Nikola onze eerder gecommuniceerde mijlpalen waarmaken en ons businessplan uitvoeren ", aldus Mark Russell, Nikola's Chief Executive Officer. zowel onze productiefaciliteiten in Ulm, Duitsland als in Coolidge, Arizona. "

Vooruitgang bij de ingebruikname en validatie van de eerste batch Nikola Tre BEV's

De inbedrijfstelling en validatie van de Nikola Tre batterij-elektrische auto (BEV) wordt voortgezet. Zoals verwacht in een nieuwe programmaontwikkelingscyclus, hebben we enkele vertragingen op componentniveau moeten overwinnen die we met onze leveranciers hebben doorlopen om de impact op de geplande tijdlijn te minimaliseren. De activiteiten in het eerste kwartaal omvatten de ingebruikname van de eerste batch van vijf Tre BEV's en validatietesten op de testterreinen. Vanaf vandaag zijn de prestaties van de aandrijflijn en de duurzaamheidstests begonnen op het testterrein.

We naderen de voltooiing van de tweede batch van negen bèta Nikola Tre BEV's in Ulm, Duitsland. Vanaf vandaag hebben we acht van de negen vrachtwagens voltooid, waarvan de negende gepland staat op 10 mei. Drie vrachtwagens uit de tweede batch van negen staan ??op het hoofdkantoor van Nikola (HQ) in Arizona, één in Indiana voor crashtests. en vier zijn onderweg naar het hoofdkantoor in Arizona. We verwachten dat de vier vrachtwagens die onderweg zijn, naast de negende vrachtwagen die gereed is, eind mei op ons hoofdkantoor zullen aankomen.

Vooruitgang geboekt in onze joint venture-productiefaciliteit op het industriële complex van IVECO in Ulm, Duitsland

Vanaf 7 mei hebben Nikola en IVECO de bouwaanpassingen van de productiefaciliteit van de joint venture bijna voltooid. De ontmanteling en herstructurering van het gebouw zijn voltooid. De installatie van het automatisch geleide voertuig (AGV) -systeem is aan de gang en zal naar verwachting in de komende weken worden voltooid. De installatie van gereedschap en apparatuur van de 14 afzonderlijke werkstations zou tegen het einde van de maand voltooid moeten zijn. Nikola ligt op schema om de start van de proefproductie in juni 2021 te starten.

Vooruitgang geboekt in Nikola's productiefaciliteit in Coolidge, Arizona

Tijdens het eerste kwartaal van 2021 bleef Nikola vooruitgang boeken in de greenfield-productiefaciliteit in Coolidge, Arizona. Het gebouw is grotendeels omsloten met de vloerplaat, dakbedekking en muren compleet. De elektrische en mechanische constructie en installatie nadert zijn voltooiing en de productieapparatuur begint te worden geïnstalleerd. De wegverharding is aan de gang en er zijn voorzieningen aangelegd. Terwijl we in juli beginnen met het bouwen van een voertuigproef in de faciliteit, zal Nikola gelijktijdig het uitbreidingsgebied voor fase 1-assemblage in Coolidge bouwen.

Nikola's technici zijn in Ulm om de tweede batch Nikola Tre BEV-bèta's en Nikola Tre-alfa's voor brandstofcel-elektrische voertuigen (FCEV) te bouwen, en tegen het einde van het tweede kwartaal van 2021 zullen ze naar Arizona komen om vrachtwagens te bouwen in de Coolidge-faciliteit. Nikola is ook begonnen met de montage van de eerste Tre FCEV alpha in Coolidge.

Recente ontwikkelingen

Op 8 april 2021 kondigden Nikola en RIG360 Service Network (RIG360) een uitgebreid verkoop- en servicedealer-netwerk aan dat meer dan 65 servicecentra-locaties omvat. RIG360-servicecentra bevinden zich in belangrijke stedelijke gebieden en op belangrijke kruispunten van het snelwegennet in het zuidoosten, noordoosten en het middenwesten. De overeenkomst, eenmaal afgerond, zal naar verwachting een service- en onderhoudsnetwerk en een gerenommeerd verkoopkanaal voor Nikola's klanten opleveren.

Op 14 april 2021 maakten Nikola, IVECO en OGE hun intentie bekend om de inzet van waterstofinfrastructuur en brandstofoplossingen in heel Duitsland te versnellen. Nikola zal de installatie leiden van waterstof-tanklocaties voor alle OEM-FCEV's op belangrijke locaties die worden ondersteund door het waterstofpijpleidingennetwerk van OGE. De samenwerking, zodra deze is afgerond, tussen Nikola, IVECO en OGE zal naar verwachting een kosteneffectieve distributie van waterstof mogelijk maken van productie- naar opslag- en tanklocaties in Duitsland.

Op 22 april 2021 kwamen Nikola en TravelCenters of America overeen om samen te werken aan de installatie van waterstoftankstations voor zware vrachtwagens op twee bestaande TA-Petro-sites. De eerste twee stations worden gebouwd op bestaande TA-Petro-locaties in Californië. Het is de bedoeling dat ze in het eerste kwartaal van 2023 commercieel operationeel zijn. De overeenkomst met TravelCenters of America, zodra deze is afgerond, legt de basis voor de aanleg van infrastructuur voor het tanken van waterstof in het hele land.

Op 6 mei 2021 kondigde Nikola een samenwerking aan met Total Transportation Services Inc., een van de prominente havenvervoerders in Zuid-Californië, om emissievrij transport in de haven van Los Angeles / Long Beach te versnellen. De samenwerking, eenmaal afgerond, omvat voertuigproeven en een intentieverklaring om 100 Nikola Class 8 BEV- en FCEV-semi-vrachtwagens te bestellen.
Tonydwi
0
PHOENIX, 6 mei 2021 / PRNewswire / - Nikola Corporation (NASDAQ: NKLA), een wereldleider op het gebied van emissievrije transport- en infrastructuuroplossingen, heeft vandaag een samenwerking aangekondigd met Total Transportation Services Inc. (TTSI), een van de prominente havenvrachtbedrijven, om emissievrij transport in de haven van Los Angeles / Long Beach te versnellen. De samenwerking omvat voertuigproeven en een intentieverklaring (LOI) om 100 Nikola Class 8 batterij-elektrische voertuigen (BEV) en brandstofcel-elektrische voertuigen (FCEV) semi-vrachtwagens te bestellen. De samenwerking is afhankelijk van de onderhandeling en uitvoering van definitieve documentatie die voor de partijen aanvaardbaar is.

Nikola Corporation kondigde een samenwerking aan met Total Transportation Services Inc. (TTSI), een van de prominente havenvervoerders in Zuid-Californië, om emissievrij transport in de haven van Los Angeles / Long Beach te versnellen. De Nikola Tre BEV is ontworpen voor lokale leveringen tot 350 mijl. De Nikola Tre FCEV-truck is bedoeld voor afstanden tot 500 mijl en zal naar verwachting het grootste deel van de Noord-Amerikaanse regionale markt bedienen.

De Nikola Tre BEV is ontworpen voor lokale leveringen tot 350 mijl. De Nikola Tre FCEV-truck is bedoeld voor afstanden tot 500 mijl en zal naar verwachting het grootste deel van de Noord-Amerikaanse regionale markt bedienen, vooral wanneer extra vrachtcapaciteit en snel tanken vereist zijn voor wagenparkbeheerders.

"De Nikola Tre-trucks zijn precies het type emissievrije oplossing dat we in de haven nodig hebben", zegt Vic LaRosa, president van TTSI. "Onze vrachtwagens werken 18-20 uur per dag, waardoor de voordelen van het Nikola-portfolio perfect aansluiten op onze behoeften. De verwachte beschikbaarheid van de BEV sluit aan bij onze wens om onze duurzaamheidsdoelstellingen snel te bereiken en de FCEV is ideaal voor een langere afstand. Nikola's waardepropositie van de truck en de waterstofbrandstof gebundeld, maakte dit partnerschap nog aantrekkelijker voor ons leiderschapsteam. "

De LOI is voor 100 emissievrije vrachtwagens, te beginnen met een pilot met vier vrachtwagens die in de eerste helft van 2022 van start gaat en die bestaat uit twee BEV's en twee FCEV's. Op basis van een bevredigende voltooiing van de voertuigproeven en onder voorbehoud van het verkrijgen van bepaalde overheidsfinanciering door TTSI, zullen naar verwachting dertig BEV's later in 2022 volgen en 70 FCEV's zullen naar verwachting starten in 2023.

Volgens TTSI doen in een willekeurige maand 13.000 tot 14.000 vrachtwagens de haven van Los Angeles / Long Beach aan en stoten ze ongeveer 2.600 ton per jaar aan smog uit, veroorzakende stikstofoxide-uitstoot. Deze use case voor locatie en transport vormt een van de grootste kansen in Californië om een ??significante impact te hebben op de transitie naar duurzaam transport. TTSI heeft een voortrekkersrol gespeeld in deze overgang met de status van early adopter en zal samenwerken met Nikola Corporation om zowel BEV's als FCEV's op proefbasis in gebruik te nemen.

"De beslissing van TTSI om zowel Nikola BEV- als FCEV-voertuigen te gebruiken, weerspiegelt hun vooruitstrevende en strategische mentaliteit bij het afleggen van een verscheidenheid aan transportafstanden en ladingen, terwijl ze nog steeds bijdragen aan de initiatieven voor schone lucht in Californië", aldus Nikola's Global Head of BEV business unit, Michael Erickson. "We juichen de toewijding van TTSI aan een emissievrije toekomst toe en staan ??te popelen om die visie te helpen verwezenlijken met Nikola emissievrije voertuigen."

"De drayage- en havenactiviteiten zijn een uitstekende use case voor BEV- en FCEV-vrachtwagens waar de operationele efficiëntie niet in het gedrang mag komen", voegde Jason Roycht, Global Head of FCEV business unit van Nikola toe. "We hopen samen met TTSI de voordelen van beide technologieën te demonstreren tijdens voertuigproeven in de haven van Los Angeles / Long Beach. De geplande conversie van de TTSI-vloot in de komende jaren zal een roadmap opleveren om emissievrij vrachtvervoer te implementeren dat we hoop dat velen in Zuid-Californië zullen volgen. "

OVER NIKOLA CORPORATION
Nikola Corporation transformeert de transportsector wereldwijd. Als ontwerper en fabrikant van emissievrije batterij-elektrische en waterstof-elektrische voertuigen, aandrijflijnen voor elektrische voertuigen, voertuigcomponenten, energieopslagsystemen en waterstofstationinfrastructuur, wil Nikola een revolutie teweegbrengen in de economische en ecologische impact van de handel zoals we die kennen. vandaag. Nikola Corporation, opgericht in 2015, heeft zijn hoofdkantoor in Phoenix, Arizona. Ga voor meer informatie naar www.nikolamotor.com of Twitter @nikolamotor.

OVER TOTAL TRANSPORTATION SERVICES INC. (TTSI)
TTSI is een toonaangevende leverancier van logistieke diensten met een uitgesproken expertise in het distribueren van importproducten binnen de VS en Canada. Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in Zuid-Californië en heeft ook vestigingen in Zuid- en Noord-Californië, Tacoma, Virginia en Chicago. Bezoek www.ttsi.com voor meer informatie.

TOEKOMSTGERICHTE VERKLARINGEN VAN NIKOLA CORPORATION
Bepaalde verklaringen in dit persbericht die geen historische feiten zijn, zijn toekomstgerichte verklaringen voor de doeleinden van de veiligehavenbepaling
Tonydwi
0

Please use the sharing tools found via the share button at the top or side of articles. Copying articles to share with others is a breach of FT.com T&Cs and Copyright Policy. Email licensing@ft.com to buy additional rights. Subscribers may share up to 10 or 20 articles per month using the gift article service. More information can be found at www.ft.com/tour.
https://www.ft.com/content/9529283d-121f-41f2-a860-19f1c67f7403

Elektrische truckmaker Nikola krijgt een nieuwe SEC-dagvaarding

De Amerikaanse toezichthouder onderzoekt de plannen van start-ups om nieuw kapitaal van investeerders aan te trekken

Nikola heeft toegegeven dat negen uitspraken van oprichter Trevor Milton geheel of gedeeltelijk onnauwkeurig waren © Nikola Motor / AFP via Getty Image
Delen op Twitter (opent nieuw venster)
Delen op Facebook (opent nieuw venster)
Delen op LinkedIn (opent nieuw venster)
Delen op Whatsapp (opent nieuw venster)
Sparen
Claire Bushey in Chicago, Ortenca Aliaj in New York en Peter Campbell in Londen MAY 7 2021
6
Nikola, de start-up van elektrische voertuigen, heeft nieuwe kritiek gekregen van de Securities and Exchange Commission, die het bedrijf heeft gedagvaard voor informatie over zijn plannen om meer kapitaal van investeerders aan te trekken.

Nikola herwerkte ook zijn inkomsten voor 2020 nadat de Amerikaanse effectenregelgever de boekhoudregels had gewijzigd voor bedrijven die naar de beurs gaan met behulp van speciale acquisitiebedrijven, of Spacs.

De SEC vaardigde de dagvaarding uit op 24 maart in verband met Nikola's "verwachte cashflow voor 2021 en het verwachte gebruik van fondsen vanaf de kapitaalverhogingen in 2021", volgens een door de SEC gereguleerde aanvraag.

Nikola , wiens onthullingen aan investeerders worden onderzocht door de SEC en het Amerikaanse ministerie van Justitie sinds de publicatie van beschuldigingen van fraude in een short seller's report afgelopen herfst, zei in maart dat het van plan was om tot $ 100 miljoen aan aandelen te verkopen aan investeerders in 2021. De fondsenwerving was bedoeld om ervoor te zorgen dat het voldoende kapitaal had voor de komende 12 tot 18 maanden, zei hij.

Nikola-aandelen schoten omhoog nadat het vorig jaar via een fusie met een Spac openbaar werd gemaakt, temidden van opwinding over zijn plannen om een ??elektrische vrachtwagen te bouwen. De aandelen zijn echter 80 procent gedaald ten opzichte van hun hoogtepunt, en het bedrijf heeft toegegeven dat negen verklaringen van oprichter Trevor Milton over Nikola's vooruitgang en technische bekwaamheid geheel of gedeeltelijk onnauwkeurig waren. Milton verliet het bedrijf in september.

Het bedrijf gaf in het eerste kwartaal 14,5 miljoen dollar uit aan juridische kosten.

Nikola zei dat het zijn inkomsten had aangepast om te voldoen aan de nieuwe richtlijnen van de SEC vorige maand, waarin stond dat Spacs warrants ten onrechte als eigen vermogen had geboekt terwijl ze als verplichtingen moesten worden beschouwd. Warrants, die gratis aan vroege investeerders worden gegeven als zoetstof, fungeren als opties die kunnen worden gebruikt om in de toekomst meer aandelen tegen een vaste prijs te kopen.

De wijziging voegde $ 7,3 miljoen aan langlopende schulden toe en een niet-contante winst van $ 13,4 miljoen, zei Chief Financial Officer Kim Brady. Het had geen invloed op de bedrijfskosten of kasstromen.

Nikola-aandelen stegen vrijdag met bijna 10 procent toen het bedrijf de verwachtingen van Wall Street voor het eerste kwartaal overtrof met een gecorrigeerd verlies van de winst per aandeel van 14 cent, vergeleken met een verwacht verlies van 26 cent.

Chris McNally, analist bij Evercore ISI, zei dat de resultaten "bemoedigend" waren, hoewel tegen "relatief lage verwachtingen".

De SEC heeft haar onderzoek naar Spacs aangescherpt sinds ze vorig jaar enorm populair werden, en richtte zich met name op optimistische inkomstenprognoses die worden gebruikt om grote institutionele beleggers en particuliere kopers aan te trekken.

In een verklaring vorige maand stelde John Coates, de waarnemend directeur van de SEC's divisie voor bedrijfsfinanciering, voor dat bedrijven die via Spacs noteren aansprakelijk kunnen worden gehouden voor toekomstgerichte verklaringen. Het gebruik van een Spac om naar de beurs te gaan in plaats van een traditionele beursgang "geeft niemand een vrije doorgang voor materiële onjuistheden of weglatingen", zei
DeZwarteRidder
0
Ik hoor dat Nikola gevestigd is in een 'heuvelachtig terrein'.

En dat is niet bij toeval................
voda
0
Total Transportation Services Signs LOI for 100 Nikola Trucks

Global leader in zero-emissions transportation and infrastructure solutions Nikola Corporation recently announced collaboration with Total Transportation Services Inc, one of Southern California’s prominent port trucking companies, to expedite zero-emission transportation at the port of Los Angeles & Long Beach. The collaboration includes vehicle trials and a Letter of Intent to order 100 Nikola Class 8 battery-electric vehicle and fuel-cell electric vehicle semi-trucks. The collaboration is subject to negotiation and execution of definitive documentation acceptable to the parties.

The LOI is for 100 zero-emission trucks beginning with a four-truck pilot slated to start in the first half of 2022 and consisting of two BEVs and two FCEVs. Based on satisfactory completion of the vehicle trials and subject to TTSI obtaining certain government funding, thirty BEVs are projected to follow later in 2022, and 70 FCEVs are anticipated to start in 2023.

The Nikola Tre BEV is designed for local deliveries up to 350 miles. The Nikola Tre FCEV truck is targeted for distances up to 500 miles, and is expected to address the majority of the North American regional market, especially when additional freight hauling capacity and quick fueling are required by fleet operators.

Source - Strategic Research Institute
Bijlage:
Tonydwi
0
PHOENIX, 7 mei 2021 / PRNewswire / - Nikola Corporation (Nasdaq: NKLA), een wereldleider op het gebied van emissievrije transportoplossingen, heeft vandaag financiële resultaten gerapporteerd voor het kwartaal dat eindigde op 31 maart 2021.

Nikola Corporation-logo (PRNewsfoto / Nikola Corporation)

"Tijdens het eerste kwartaal bleef Nikola onze eerder gecommuniceerde mijlpalen waarmaken en ons businessplan uitvoeren", aldus Mark Russell, Nikola's Chief Executive Officer. "We hebben aanhoudend succes gehad bij het in bedrijf stellen en valideren van de Nikola Tre BEV's en naderen de voltooiing van zowel onze productiefaciliteiten in Ulm, Duitsland als Coolidge, Arizona."

Vooruitgang bij de ingebruikname en validatie van de eerste batch Nikola Tre BEV's

De ingebruikname- en validatieactiviteiten voor het Nikola Tre batterij-elektrische voertuig (BEV) worden voortgezet. Zoals verwacht in een nieuwe programmaontwikkelingscyclus, hebben we enkele vertragingen op componentniveau moeten overwinnen die we met onze leveranciers hebben doorlopen om de impact op de geplande tijdlijn te minimaliseren. De activiteiten in het eerste kwartaal omvatten de ingebruikname van de eerste batch van vijf Tre BEV's en validatietesten op de testterreinen. Vanaf vandaag zijn de prestaties van de aandrijflijn en de duurzaamheidstests begonnen op het testterrein.

We naderen de voltooiing van de tweede batch van negen bèta Nikola Tre BEV's in Ulm, Duitsland. Vanaf vandaag hebben we acht van de negen vrachtwagens voltooid, waarvan de negende gepland staat op 10 mei. Drie vrachtwagens van de tweede batch van negen staan ??op het hoofdkantoor van Nikola (HQ) in Arizona, één in Indiana voor crashtests. en vier zijn onderweg naar het hoofdkantoor in Arizona. We verwachten dat de vier vrachtwagens die onderweg zijn, naast de negende vrachtwagen die gereed is, eind mei op ons hoofdkantoor zullen aankomen.

Vooruitgang geboekt in onze joint venture-productiefaciliteit op het industriële complex van IVECO in Ulm, Duitsland

Vanaf 7 mei hebben Nikola en IVECO de bouwaanpassingen van de productiefaciliteit van de joint venture bijna voltooid. De ontmanteling en herstructurering van het gebouw zijn voltooid. De installatie van het automatisch geleide voertuig (AGV) -systeem is aan de gang en zal naar verwachting in de komende weken worden voltooid. De installatie van gereedschap en apparatuur van de 14 afzonderlijke werkstations zou tegen het einde van de maand voltooid moeten zijn. Nikola ligt op schema om in juni 2021 met de start van de proefproductie te beginnen.

Vooruitgang geboekt bij Nikola's productiefaciliteit in Coolidge, Arizona

Tijdens het eerste kwartaal van 2021 bleef Nikola vooruitgang boeken in de greenfield-productiefaciliteit in Coolidge, Arizona. Het gebouw is grotendeels omsloten met de vloerplaat, dakbedekking en muren compleet. De elektrische en mechanische constructie en installatie nadert zijn voltooiing en de productieapparatuur begint te worden geïnstalleerd. De bestrating is aan de gang en er zijn voorzieningen aangelegd. Terwijl we in juli beginnen met de bouw van een voertuigproef in de faciliteit, zal Nikola gelijktijdig het uitbreidingsgebied voor fase 1-assemblage in Coolidge bouwen.

Nikola's technici zijn in Ulm om de tweede batch Nikola Tre BEV-bèta's en Nikola Tre-alfa's voor brandstofcel-elektrische voertuigen (FCEV) te bouwen, en tegen het einde van het tweede kwartaal van 2021 zullen ze naar Arizona komen om vrachtwagens te bouwen in de Coolidge-faciliteit. Nikola is ook begonnen met de montage van de eerste Tre FCEV alpha in Coolidge.

Recente ontwikkelingen

Op 8 april 2021 kondigden Nikola en RIG360 Service Network (RIG360) een uitgebreid verkoop- en servicedealer-netwerk aan dat meer dan 65 servicecentra-locaties omvat. RIG360-servicecentra bevinden zich in belangrijke stedelijke gebieden en op belangrijke kruispunten van het snelwegsysteem in de zuidoost-, noordoost- en midwestelijke regio's. De overeenkomst, eenmaal afgerond, zal naar verwachting een service- en onderhoudsnetwerk en een gerenommeerd verkoopkanaal voor Nikola's klanten opleveren.

Op 14 april 2021 maakten Nikola, IVECO en OGE hun intentie bekend om de inzet van waterstofinfrastructuur en brandstofoplossingen in heel Duitsland te versnellen. Nikola zal leiding geven aan de installatie van waterstof-tanklocaties voor alle OEM-FCEV's op belangrijke locaties die worden ondersteund door het waterstofpijpleidingennetwerk van OGE. De samenwerking, zodra deze is afgerond, tussen Nikola, IVECO en OGE zal naar verwachting een kosteneffectieve distributie van waterstof mogelijk maken van productie- naar opslag- en tanklocaties in Duitsland.

Op 22 april 2021 kwamen Nikola en TravelCenters of America overeen om samen te werken aan de installatie van waterstoftankstations voor zware vrachtwagens op twee bestaande TA-Petro-sites. De eerste twee stations worden gebouwd op bestaande TA-Petro-locaties in Californië. Het is de bedoeling dat ze in het eerste kwartaal van 2023 commercieel operationeel zijn. De overeenkomst met TravelCenters of America, zodra deze is afgerond, legt de basis voor de aanleg van infrastructuur voor het tanken van waterstof in het hele land.

Op 6 mei 2021 kondigde Nikola een samenwerking aan met Total Transportation Services Inc., een van de prominente havenvervoerders in Zuid-Californië, om emissievrij transport in de haven van Los Angele te versnellen.
nine_inch_nerd
0
Goed dat ik meedoe en nu meekijk sinds de pre-merger en de merger (april-mei-juni 2020). Maar "wereldleider". Grappig. Er is nog geen productie.
En de rest is voor 85% al 12 maanden hetzelfde nieuws.
Eerst maar eens produceren en dan zien we verder.
Tonydwi
0
Londen, 17 juni 2021

Ontdek wat er gebeurt als twee van 's werelds meest innovatieve bedrijven hun krachten bundelen om samen een grote uitdaging aan te gaan. Het uiteindelijke doel van de samenwerking tussen CNH Industrial (CNHI) en Nikola Corporation is het ontwikkelen en produceren van een complete reeks emissievrije zware vrachtwagens. De sterk verminderde CO2-voetafdruk zal concrete milieuvoordelen opleveren en zo bijdragen aan een schonere, groenere toekomst. In deze nieuwste aflevering gaan we achter de schermen met de teams die werken aan het omzetten van die visie in realiteit: cnhindustrial.com/AnElectrifyingPartnership

IVECO en FPT Industrial, de merken voor bedrijfsvoertuigen en aandrijflijnen van CNH Industrial NV, begonnen hun samenwerking met Nikola eind 2019 met als doel de ontwikkeling en inzet van emissievrije klasse 8 zware vrachtwagens, aangedreven door zowel batterij als waterstofbrandstof -cel, in Noord-Amerika en Europa. Door gebruik te maken van de respectieve expertise en technologische knowhow van de partners, is het project zeer snel van de tekentafel naar de proeffase gegaan met de prototypes die al zijn gebouwd.

De film volgt het eerste prototype van het Nikola Tre batterij-elektrisch voertuig (BEV) op zijn reis die begint in de IVECO-fabriek in Ulm, Duitsland, de productiehub voor de Europese productie-joint venture tussen CNH Industrial en Nikola. Bij aankomst per schip in Baltimore, wordt de truck door de VS vervoerd en krijgt onderweg bewonderende opmerkingen omdat het originele en innovatieve ontwerp uiteindelijk aankomt op het Nikola-hoofdkwartier voordat hij doorgaat naar het testterrein in Phoenix, Arizona. Hier beginnen de validatie- en inbedrijfstellingstests en wordt de truck getest in een reeks steeds veeleisender wordende tests die zijn ontworpen om de prestaties en duurzaamheid van de aandrijflijn te testen. De film bevat een diepgaand interview met Pablo Cebrian Robles, VP Engineering, Heavy and Medium Trucks voor IVECO, met aanvullend commentaar van het Nikola-team, aangezien zij het prototype voor het eerst op Amerikaanse bodem ontvangen.

Lees meer over de samenwerking tussen CNH Industrial en Nikola om emissievrij transport te realiseren op: cnhindustrial.com/AnElectrifyingPartnership

CNH Industrial N.V. (NYSE: CNHI /MI: CNHI) is een wereldleider in de kapitaalgoederensector met gevestigde industriële ervaring, een breed scala aan producten en een wereldwijde aanwezigheid. Elk van de individuele merken van het bedrijf is een belangrijke internationale kracht in zijn specifieke industriële sector: Case IH, New Holland Agriculture en Steyr voor tractoren en landbouwmachines; Case en New Holland Constructie voor grondverzetmachines; Iveco voor bedrijfsvoertuigen; Iveco Bus en Heuliez Bus voor bussen en touringcars; Iveco Astra voor steengroeve- en bouwvoertuigen; Magirus voor brandweervoertuigen; Iveco Defensievoertuigen voor defensie en civiele bescherming; en FPT Industrial voor motoren en transmissies. Meer informatie is te vinden op de corporate website:
Tonydwi
0
Nikola heeft zwaar geïnvesteerd in FCEV's, maar de infrastructuur voor waterstof in een vroeg stadium kan een belemmering blijken te zijn voor massale acceptatie.
Beleggers mogen verwachten dat Nikola's cash burn rate blijft dalen en dat ze een secundair aanbod of verdere schuldfinanciering nodig hebben, anders dreigen ze te worden gesloten.
De vooruitzichten voor FCEV op het gebied van infrastructuur zijn gemengd, waarbij China belangrijke ontwikkelingen heeft en een tegendraadse visie van Volkswagen AG-dochter Scania.
De mijlpaal van $ 2/kg voor het concurrentievermogen van waterstof ten opzichte van elektriciteit en diesel is haalbaar op de middellange termijn, en alle ogen zijn gericht op Nikola's vermogen om een ??evenwicht te vinden tussen expansie en een duurzaam cash-burn-percentage.

waterstoflogo op de brandstofdispenser van benzinestations. h2-verbranding Vrachtwagenmotor voor emissievrij milieuvriendelijk transport
Foto door audioundwerbung/iStock via Getty Images

Investeren in Nikola op dit kruispunt is analoog aan dat van wedden op rood op het roulettewiel

Nikola (NASDAQ: NKLA) werd medio juni 2020 openbaar via een omgekeerde fusie met VectorIQ Holdings, een bedrijf voor speciale doeleinden (SPAC). De recente partnerschapsovereenkomsten (Nikola's partnerschap met TravelCenters (NASDAQ:TA), Iveco, OGE (NYSE:OGE) voor de implementatie van waterstofinfrastructuur en Nikola's nieuwe Two Sleeper en Tre Cabover), met name gericht op waterstofinfrastructuur en productieontwikkeling, wijzen op toenemende investeringen richting Nikola's waterstof business framework. Als zodanig zal het artikel leunen op de levensvatbaarheid van Nikola's brandstofcel-elektrische voertuig (FCEV) op zowel de korte als de lange termijn. Een van de grootste zorgen is of investeringen in Nikola voorbarig zouden zijn, aangezien de waterstofinfrastructuurontwikkelingen zich nog in een vrij vroeg stadium bevinden. Verdere investeringen en partnerships kunnen leiden tot levered en unlevered cashflowproblemen voor het bedrijf, wat leidt tot een grotere behoefte aan verdere kapitaalinjecties op korte termijn via financiering en secundaire aanbiedingen. Dit kan contraproductief zijn voor de huidige aandeelhouders.

De haalbaarheid van zware vrachtwagens op waterstof is ook sterk afhankelijk van factoren, waaronder, maar niet beperkt tot, infrastructuur, de aanpassing van waterstof buiten het transport, prijsvergelijking tussen FCEV en elektrisch aangedreven voertuig (BEV) en dieselvrachtwagens . Ondanks het feit dat FCEV de schaal ten opzichte van BEV in de bredere horizon zou kunnen doen doorslaan, zijn er meerlagige voorwaarden nodig om dergelijke nieuwerwetse technologie in transport te kunnen uitrollen, en ik zou investeerders aanraden om Nikola voorlopig af te wachten.
Het verleden, het heden en de toekomst - wat zal er naar verwachting veranderen?

Het onweerstaanbare gevoel van FOMO door detailhandelaren, verder aangewakkerd door de razzmatazz van de EV-markt, bracht Nikola's prijs kort na de fusie op meer dan $ 90 (met een marktkapitalisatie groter dan die van Ford (NYSE: F)). De aandelenkoers van Nikola is echter gekelderd tot de huidige waarde van $ 14,96 op 30 mei 2021. Zoals velen misschien weten, wordt deze aanhoudende daling toegeschreven aan de oprichter van Nikola, Trevor Milton, die een onrealistische bedrijfsvooruitzichten uitte met onderliggende bedrieglijke claims, die werden vervolgens begin september 2020 in een kort rapport van Hindenburg Research aan het licht gebracht.

Ik zou de oude Nikola willen vergelijken met een onervaren LEGO-enthousiasteling, die aan de wereld verklaart dat hij in staat is om binnen een uur een standbeeld te maken van het nieuwste ruimteschip van SpaceX. In plaats daarvan blijft hij alledaagse stukjes LEGO stenen hoger en hoger stapelen totdat A) hij geen stukken meer heeft, of B) een van de stukken losraakt en de toren valt. In dit geval vertegenwoordigen de LEGO stenen de talrijke en semi- buitensporige strategische partnerschappen in termen van uitbesteding van de productie van apparatuur, auto-onderdelen, technologie en vele andere aspecten van Nikola's voorgestelde bedrijfsmodel. De laatste symboliseert de herwerkte overeenkomst en annulering van GM's (NYSE:GM) 11% aandelenbelang in Nikola voor $ 2 miljard, en de distributie van GM's hydrotec brandstofcelsysteem via Nikola's voertuigen, waardoor Nikola's marktkapitalisatie met meer dan 30% daalde. Het is een feit dat elk van deze partnerschappen net zo snel kan worden ontbonden als ze zijn gevormd als Nikola geen voet aan de grond krijgt op het gebied van management, wat resulteert in een neerwaartse cascade van bedrijfsontwikkeling en vervolgens het vertrouwen van investeerders.
Is FCEV's bestaansrecht inherent benadeeld tegen elektrische voertuigen?

Waterstof die wordt gebruikt in FCEV's, waaronder Nikola's Tre FCEV en Two, wordt gewonnen uit fossiele brandstoffen of door middel van elektrolyse waarvoor elektriciteit nodig is. Voor de laatste zorgt het volledige proces van groene waterstof, inclusief compressie, koeling en all-in transport, ervoor dat de energievectorovergang van waterstof slechts 30% efficiënt is; dit wordt vergeleken met het elektriciteitsrendement van BEV van ruim 72%; meer dan twee keer zo energiezuinig in vergelijking met waterstof. Dit is geen bedrijfsspecifiek tekort, en de algehele inefficiëntie en de daaruit voortvloeiende hoge kosten van waterstof pr
Tonydwi
0
oductie alleen al hebben veel ogen van FCEV naar de BEV-markt voor fabrikanten en consumenten gericht. Bovendien is het nogal precaire gebruik en de voorzichtige aanpassing van waterstof en FCEV's gerechtvaardigd, aangezien waterstof een licht ontvlambare stof is. Een explosie van een waterstofchemische fabriek in Santa Clara Country, en een andere afkomstig van een waterstoftankstation in Sandvika, Noorwegen, beide vinden plaats in 2019. Vanwege dergelijke inherente eigenschappen van het gebruik en de productiemethoden van waterstof, wordt het momenteel ondergeadopteerd door de bredere markt, waarbij EV's de aanzet geven tot de verschuiving naar groene voertuigen.

Efficiëntie van BEV en FCEV

(Bron: Capgemini Invent)
Nikola kan dreigen met sluiting als de productiekosten voor waterstof op korte termijn niet kunnen dalen

Verschillende autofabrikanten maakten al eind jaren negentig bruikbare prototypes voor brandstofcelvoertuigen (FCEV). Ik herinner me dat ik er een paar heb gereden. Hun ingenieurs zeiden dat we over 10-15 jaar mogelijk FCEV's in algemeen gebruik zouden zien. Welnu, we zijn nu 20 jaar verder en hebben we een wijdverbreid gebruik van FCEV's? Nee, het lijkt nog steeds een decennium in de toekomst te zijn. - Automotive columnist Paul Horrell

Een algemeen bekende, cruciale mijlpaal voor het concurrentievermogen van de waterstofkosten van $ 2/kg (ongeveer een daling van 50% ten opzichte van de huidige marktprijzen), vertegenwoordigt het omslagpunt voor een duurzame waterstofproductie-industrie. Om dit werkelijkheid te laten worden, moeten twee doelstellingen worden bereikt: de eerste is dat de prijzen voor zonne- en windenergie moeten dalen tot $ 20/MWh, en de tweede is dat de kapitaaluitgaven voor elektrolyzers met 30-50% moeten dalen wanneer fabrieken worden op geïndustrialiseerde schaal gebouwd. Een grotere effectiviteit in het eerste doel zal er vervolgens toe leiden dat het laatste gemakkelijker wordt bereikt.

Op dit moment zouden de gerichte prijzen voor groene energie op korte termijn zonder veel hinder worden bereikt, met zonne-energieprojecten op nutsschaal die $ 30-60 / MWh kosten in de VS en slechts $ 20-40 / MWh in China en India, waar mechanismen voor inkomstenondersteuning zijn in plaats.

goedkopere waterstofkosten vooruitzichten

(Bron: IRENA)

Er is een sterke correlatie tussen de prijs van waterstofproductie en elektriciteitsprijzen, voornamelijk door elektrolyse. Volgens Nikola's 10-K schatten ze dat de elektriciteitsprijzen goed zijn voor meer dan 75% -85% van een all-inclusive waterstofproductie - dit maakt elektriciteitsprijzen een van de hoogste factoren bij het bepalen van de kosten voor het tanken van waterstof en blijft relatief hoger dan dat van EV in het huidige energielandschap.

Desondanks is het Green Hydrogen Catapult Initiative onlangs ondernomen door zeven van de grootste projectontwikkelaars voor groene waterstof, met als doel de productie van groene waterstof met 50 keer te verhogen tot 25 GW, in slechts 6 jaar tijd. In termen van waterstofinfrastructuur is herbestemming en aanpassing van de huidige energie-infrastructuur ook redelijk haalbaar en zou dit economischer kunnen blijken te zijn in vergelijking met het creëren van nieuwe waterstofinfrastructuur.

De geschatte all-in kosten van waterstofproductie zijn hieronder te zien (alle berekende waarden zijn in USD). Met de aanname van groene energie van $ 20 en kapitaaluitgaven aan elektrolyse met ~ 40%, kan de totale CapEx op het Hydrogen P2G-systeem worden verlaagd tot $ 1.898.000, ervan uitgaande dat OpEx constant is, kan PC1 (kosten van CapEx en OpEx) worden verlaagd tot $ 0,72. Bovendien zal PC2 (kosten van elektriciteit voor gebruik) worden verlaagd tot $ 1. Als zodanig zullen pc (totale kosten) ongeveer $ 1,72 bedragen, wat zorgt voor een kostenefficiënte waterstofproductie-industrie en voldoet aan het ambitieuze "H2 op $ 2"-doel; aansporen tot massaaanpassing voor FCEV en ander industrieel, commercieel en huishoudelijk gebruik. Echter, verwijzend naar de timing van Nikola's uitrol van FCEV-modellen in 2024: "Onze huidige visie is dat FCEV vanaf ongeveer 2035 serieus zal verschijnen", zei LMC Automotive-analist Sam Adham. Nikola zou zeer waarschijnlijk ironisch genoeg te vroeg in de wedstrijd zijn.

Totale kosten van waterstofproductie

(Bron: MDPI)

Een van de belangrijkste rode vlaggen is echter de duurzaamheid van de liquiditeit op middellange tot lange termijn van Nikola. Ondanks dat er eind 2020 meer dan $ 840 miljoen aan kasequivalenten zijn, wordt verwacht dat het kapitaal na het eerste fiscale kwartaal van 2022 onvoldoende zal zijn. Bovendien geloof ik niet dat de toekomstige verkoop en inkomsten die worden gegenereerd door Nikola's Tre en Two-vrachtwagenmodellen in de De komende jaren zullen de totale bedrijfskosten en kapitaaluitgaven in de buurt kunnen komen vanwege het kortetermijnonvermogen voor exponentieel lagere productiekosten voor waterstof, bovenop de afwezigheid van FCEV-infrastructuur, met fabrieken en faciliteiten die nog in aanbouw zijn.

Het nettoverlies van Nikola is verviervoudigd en de netto brandsnelheid is 3,8 keer verlaagd bij het vergelijken van Q1 2021/2020. Deze waarde zal naar verwachting blijven dalen totdat Nikola een plug vindt in zijn cash burn door middel van investeringen, en komt overeen met het onvoldoende kapitaal dat door Nikola voor het eerste kwartaal van 2022 wordt voorspeld (netto burn rate ~12). Verder,
Tonydwi
0
van $ 79,5 miljard, 11,9 keer dat van Nikola's $ 6,69 miljard marktkapitalisatie. Met twee van de leidende EV-landen die samenwerken op het gebied van batterij-elektrische R&D, beschikken ze over het vermogen om de markt voor BEV en zelfs FCEV te veroveren.

Met een marktkapitalisatie van $ 6,69 miljard en een boekwaarde van $ 912 miljoen, heeft Nikola een prijs-tot-boekwaarde (P/B) van 7,34, vergeleken met Daimler's (OTCPK:DDAIF) P/B van 1,28, BYD's P/B van 5.61. Het is goed om op te merken dat BYD begin 2020 al zijn 100e BEV-truck in de Verenigde Staten heeft afgeleverd, vergeleken met Nikola's heavy-duty trucks die zich op dit moment nog in hun proefproductieperiode bevinden. Als zodanig kan Nikola, ondanks een daling vanaf zijn hoogtepunt, nog steeds overgewaardeerd zijn tegen de huidige prijs.
Een huidige niche binnen een niche

Het lijdt geen twijfel dat BEV momenteel voorop loopt, zowel in de race om de vraag naar vervoer als in kapitaalfinanciering voor infrastructuur. Bovendien is er altijd een onderliggend "kip-en-ei"-probleem geweest als het gaat om waterstofinfrastructuur en grootschalige aanpassing aan FCEV's, en het is respectabel dat Nikola dit probleem probeert op te lossen door beide tegelijkertijd te leveren. Investeerders zouden de ontwikkeling moeten analyseren van niet alleen bredere trends in de transportmarkt, maar ook de mate van aanpassing van het waterstofgebruik in andere sectoren, wat zal bijdragen aan het doel van kostenefficiënte waterstofproductie en de daaropvolgende stijging van de waterstofwaardeketen. Op het goede spoor blijven wat betreft infrastructurele ontwikkelingen zou een verhoogd gevoel van de betrouwbaarheid van het management kunnen betekenen, waardoor Nikola's weifelende investeerders in een concrete richting kunnen worden geduwd.

Op dit moment denk ik dat Nikola een voortijdige investering is, vanwege het gebrek aan infrastructuurontwikkelingen voor FCEV en Nikola's enigszins verontrustende cashburn-percentage. Het is bijna zonder twijfel dat Nikola op korte termijn een secundair aanbod en schuldfinanciering nodig zou hebben, wat de huidige aandeelhouderswaarde zou kunnen verwateren. Ondanks dat er op de langere termijn een groot potentieel voor de waterstofmarkt is, dwingen de huidige risico's en onzekerheid die worden toegeschreven aan investeringen in Nikola mij om voorlopig aan de zijlijn te blijven staan.
nine_inch_nerd
0
Dit link met Bosch wisten we al, dus gelukkig zijn ze nog aan boord bij Nikola na alle ruis....

Bosch will supply key components to Daimler-Volvo fuel cell joint venture
06/17/2021
RSS Source: www.freightwaves.com/news/bosch-will-...

German automotive supplier Robert Bosch will make and sell air compressors to Cellentric, the fuel cell joint venture of Germany’s Daimler Truck AG and Sweden’s Volvo Group AB.

Trucks and stationary fuel cells for data centers and other high-power installations are several years away. But Cellentric is beginning to contract for the major components it will need for mid-decade production. Air compressors govern the fuel-cell system’s oxygen supply.

Hydrogen-powered fuel cell commercial trucks are expected to play a big part in decarbonizing transportation as manufacturers focus on becoming carbon neutral by 2050. Running a fuel-cell powertrain on green hydrogen derived from renewable energy sources makes the vehicle carbon neutral.

Fuel cells separate hydrogen molecules from oxygen to create electrical energy and heat. The only emission is water vapor.

Daimler has 30 years of experience in fuel cells. It developed a Mercedes-Benz GLC-based F-cell in 2013 but abandoned the project in 2020 because of its expense. Shortly thereafter, Daimler teamed with rival Volvo in the 50-50 joint venture. The companies closed the deal in April. Volvo paid $700 million to Daimler for its stake.

Key components

Bosch is a major player in fuel cells. It received what it described as a “major order” for electric air compressors with integrated power electronics for Cellcentric. It did not disclose contract details other than saying it is a long-term agreement.

Like Bosch, Cellcentric is planning to become a leading global manufacturer of fuel-cell systems. Bosch developed much of the system and a range of other components for the Nikola Two fuel cell electric vehicle due in 2023.

As the electric air compressor supplies the required amount of filtered air, it is one of the core components of a fuel-cell system.

“Bosch is devoting a huge effort to developing this component,” Uwe Gackstatter, president of the Bosch Powertrain Solutions division, said in a press release. “For example, we have 15 cross-divisional teams working to commercialize the electric air compressor.”

Easy system integration

The air compressor comes in 20- and 30-kilowatt variants. The 30-kilowatt class is rated for voltages from 450 to 850, typical for high-power use. The 20-kilowatt class is rated for either 250-450 volts or 450-850 volts.

The compressor wheel reaches speeds of more than 100,000 rpm. “The combination of a high-speed electric motor with integrated power electronics enables easy system integration at competitive manufacturing costs,” Gackstatter said.

The greatest technical challenge with the air compressor is scaling production of the high-speed electric motors with their air bearings and power electronics for large-scale manufacturing. The overall technical complexity is comparable to a diesel injection system for commercial vehicles.

Bosch is investing about $714 million in mobile fuel-cell applications about $476 million in stationary fuel cells for electricity and heat generation.

Tonydwi
0
Nikola komt bijeen na bekendmaking van investering in waterstofproject
23 juni 2021 10:09 ETnikola Corporation (NKLA)Door: Clark Schultz, SA Nieuwsredacteur10 Reacties

forex trading achtergrond trading
nevarpp/iStock via Getty Images

Nikola (NASDAQ: NKLA) is in de vroege handel met 3,55% gestegen en leidt de sector van de productie van elektrische voertuigen met 24 verschillende namen.
Eerder op de dag maakte het bedrijf een investering van $ 50 miljoen bekend in een schoon waterstofproject in Indiana.
Nikola zegt dat de investering naar verwachting een "belangrijke waterstofhub" zal opleveren met de mogelijkheid om ongeveer 50 ton per dag af te nemen. De hub is bedoeld om toekomstige uitgiftestations binnen een straal van ongeveer 300 mijl te bevoorraden.
Nikola heeft een beetje een geschiedenis van het verplaatsen van hogere waterstofupdates en lager productienieuws. De aandelen van Nikola braken vandaag voor het eerst in twee weken boven $ 18. Nikola is sinds februari niet hoger dan $ 20 per aandeel geweest.
voda
0
CNH Industrial & Nikola to Produce Zero Emission Heavy Duty Trucks

CNH Industrial and Nikola Corporation have joined forces to to develop and produce a complete line-up of zero emission heavy duty trucks. IVECO and FPT Industrial, the commercial vehicle and powertrain brands of CNH Industrial NV, began their collaboration with Nikola at the end of 2019 with the aim of developing and deploying zero-emission Class 8 heavy-duty trucks, powered by both battery and hydrogen fuel-cell, in North America and Europe. By leveraging the partners’ respective expertise and technological know-how, the project has very quickly moved from the drawing board to the trial stages with the prototypes already built.

First Nikola Tre battery electric vehicle prototype started its journey beginning at the IVECO manufacturing facility in Ulm in Germany, the production hub for European Manufacturing Joint Venture between CNH Industrial and Nikola. On arrival by ship in Baltimore, the truck was transported across the US finally arriving at the Nikola headquarters prior to continuing on to proving grounds in Phoenix, Arizona. Here the validation and commissioning testing begins and the truck is put through its paces in a series of increasingly demanding trials designed to test powertrain performance and durability.

The greatly reduced carbon footprint will provide concrete environmental benefits thereby contributing to a cleaner, greener future. In this latest episode, we go behind the scenes with the teams who are working on turning that vision into reality.

Source - Strategic Research Institute

Bijlage:
710 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 32 33 34 35 36 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
860,49  -4,87  -0,56%  15:20
 Germany40^ 17.717,90 -0,67%
 BEL 20 3.821,81 -0,12%
 Europe50^ 4.918,15 -0,37%
 US30^ 37.737,07 -0,73%
 Nasd100^ 17.366,02 -1,04%
 US500^ 5.007,45 -0,83%
 Japan225^ 37.478,47 -1,38%
 Gold spot 2.378,43 -0,04%
 EUR/USD 1,0667 +0,22%
 WTI 81,75 -0,40%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

EBUSCO HOLDING +3,22%
WDP +3,12%
Heineken +1,75%
Pharming +1,56%
Vopak +1,41%

Dalers

VIVORYON THER... -3,62%
ADYEN NV -2,93%
FASTNED -2,71%
RENEWI -2,65%
AMG Critical ... -2,61%