Chinese aandelen « Terug naar discussie overzicht

Xpeng 2021

190 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Dragstar
0
GUANGZHOU, China - (BUSINESS WIRE) - XPeng Inc. ("XPeng" of het "Bedrijf", NYSE: XPEV), een toonaangevend Chinees bedrijf voor slimme elektrische voertuigen (Smart EV), heeft vandaag een samenwerkingsovereenkomst gesloten met de stad van Wuhan om een ??nieuwe XPeng Motors Wuhan Smart EV Manufacturing Base te bouwen.

Met een jaarlijkse capaciteit van 100.000 eenheden is het bedrijf goed gepositioneerd om te voldoen aan de groeiende vraag van consumenten naar slimme elektrische voertuigen, aangezien de autosector de belangrijkste transformatie in de afgelopen decennia doormaakt
Gesteund door de regering van Wuhan, zal XPeng beginnen met de bouw van de nieuwe productiebasis, die een gepland gebied van meer dan 733.000 vierkante meter beslaat en met fabrieken en fabrieken voor aandrijflijnen, evenals R & D-faciliteiten.
Dragstar
0
GUANGZHOU, China - (BUSINESS WIRE) - XPeng Motors (NYSE: XPEV) heeft vandaag zijn derde productiemodel aangekondigd, de XPeng P5, 's werelds eerste productie-slimme EV uitgerust met LiDAR-technologie van autokwaliteit. De P5 zal voor het eerst in een productievoertuig de mogelijkheden van Navigation Guided Pilot (NGP) naar stadswegen brengen, aangedreven door XPeng's volledig in eigen huis ontwikkelde autonome rijsysteem XPILOT 3.5.
Dragstar
0
XPeng Inc. ("XPeng" of het "Bedrijf", NYSE: XPEV), een toonaangevend Chinees bedrijf voor slimme elektrische voertuigen ("Smart EV"), heeft vandaag aangekondigd dat het een Memorandum of Understanding ("MoU") is aangegaan met Zhongsheng Group ("Zhongsheng", HKEX: 0881), een toonaangevende autodealergroep in China, om een ??strategisch partnerschap op lange termijn tot stand te brengen om zowel de toonaangevende Smart EV-producten van XPeng als de hoogwaardige diensten van Zhongsheng aan consumenten te leveren, om zo verder te versnellen de acceptatie van slimme elektrische voertuigen in China.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk de volledige release hier: www.businesswire.com/news/home/202104...

Dragstar
0
Zhongsheng Group is een toonaangevende nationale autodistributiegroep in China die zich voornamelijk bezighoudt met het leveren van one-stop-services, waaronder de verkoop van nieuwe en tweedehands auto's, aftersales, herinrichting, onderdelen en accessoires, financiële, verzekerings- en leasingdiensten. Het exploiteert momenteel automerken, bestaande uit luxe automerken, waaronder Mercedes-Benz, Lexus en Audi, en automerken van het midden- tot hogere segment, waaronder Toyota, Nissan en Honda.
Tonydwi
0
SHANGHAI - ( BUSINESS WIRE ) - XPeng Motors (NYSE: XPEV) exposeerde vandaag en startte met pre-orders voor zijn derde productiemodel, de XPeng P5, 's werelds eerste productie-slimme EV uitgerust met LiDAR-technologie van autokwaliteit.
“Wij geloven in de toekomst van autonoom rijden en blijven ons hieraan inzetten. Vervoer heeft een enorme invloed op ons dagelijks leven en technologie ondersteunt onze levenskeuzes en zorgt voor een fundamentele revolutie in mobiliteit. "
tweet dit
De P5 gezinsvriendelijke sedan, die vandaag op de Internationale Automobielbeurs 2021 in Shanghai te zien is, voegt zich bij XPeng's P7 sportsedan en G3 compacte SUV om een ??volledige reeks mobiliteitsoplossingen te bieden aan klanten in China. De P5 bouwt voort op de vorige modellen, niet alleen in zijn best-in-class autonome rijfuncties, maar ook in zijn door technologie ondersteunde slimme cockpitfuncties van de derde generatie, waarbij hij de auto ziet als een derde leefruimte als aanvulling op de woonruimte en werkruimte.
"We blijven onderzoeken omdat we ervan overtuigd zijn dat technologie onze levensstijl zal verrijken en een grote mobiliteitstransformatie teweeg zal brengen", zei voorzitter en CEO de heer He Xiaopeng op de persconferentie. “Wij geloven in de toekomst van autonoom rijden en blijven ons hieraan inzetten. Vervoer heeft een enorme invloed op ons dagelijks leven en technologie ondersteunt onze levenskeuzes en zorgt voor een fundamentele revolutie in mobiliteit. "
NGP autonoom rijden - van snelwegen tot steden
De P5 zal voor het eerst in een productievoertuig de mogelijkheden van Navigation Guided Pilot (NGP) naar stadswegen brengen, aangedreven door XPeng's volledig in eigen huis ontwikkelde autonome rijsysteem XPILOT 3.5 - de sterkste autonome rijarchitectuur in zijn klasse. De nieuwe architectuur omvat 32 perceptiesensoren (inclusief 2 LiDAR-units, 12 ultrasone sensoren, 5 millimetergolfradars en 13 high-definition camera's) en 1 uiterst nauwkeurige positioneringseenheid (GNSS + IMU), geïntegreerd in 360 ° dubbele perceptie fusie om uitdagende en complexe wegomstandigheden aan te kunnen.
Met zijn LiDAR-eenheden met dubbel prisma kan de P5 voetgangers, fietsers en scooters, statische obstakels en wegwerkzaamheden onderscheiden, en de NGP-functie uitbreiden van snelwegen tot rijden in de stad, waarbij inschakeling, automatisch volgen en snelheidslimietoptimalisatie in de stad mogelijk zijn. wegen, verkeerslichten en kleine voorwerpen.
“De P5 realiseert onze visie van autonoom rijden met navigatie-ondersteuning, met als doel de concentratie en inspanning van de bestuurder te bevrijden van de sleur van handmatig rijden”, vervolgde hij. "We streven ernaar om autonoom rijden onder alle weersomstandigheden en onder de meest uitdagende rijomstandigheden mogelijk te maken."
Cockpit van de derde generatie, derde ruimte
Deze slimme EV van de derde generatie biedt klanten ook een cockpit van de derde generatie met een nieuw niveau van rijke en aanpasbare functies - een derde uitbreiding van de ruimte naar huis en kantoor, mogelijk gemaakt door alle spraakassistentie en krachtige connectiviteit. Het Xmart OS 3.0 van de P5, de nieuwste generatie van het besturingssysteem van XPeng in de auto, ondersteunt volledige interactie met alle stemmen. De P5 is ook het eerste voertuig in zijn klasse dat Qualcomm's Snapdragon-vlaggenschip SA8155P gebruikt voor auto-grade computerplatform, 3 keer krachtiger dan de vorige generatie.
De binnenruimte van de P5 is de grootste van de sedans uit de categorie A +. Als pionier van de slimme cockpit van de derde generatie, beschikt de P5 over een volledig verstelbare voorstoel, waardoor de binnenruimte wordt geoptimaliseerd om een ??comfortabele slaapmodus te creëren. Voor een privé-vertoningservaring is de bioscoopmodus ook beschikbaar via het optionele projectiescherm over de volledige breedte, met opties voor karaoke en multimedia-entertainment. Extra comfort- en lifestyle-functies zijn onder meer een ruime koelkast van 18 liter en volledige 220 V-voeding voor accessoires en apparaten van derden.
Levering P5 verwacht 4Q 2021
XPeng P5 zal naar verwachting in het vierde kwartaal van 2021 worden geleverd, met reserveringen vanaf 19 april. Early bird-klanten hebben recht op levenslange gratis oplaad- en supercharging-services.
De P5 zal onze klanten een geheel nieuw niveau van lifestyle-ervaring bieden in combinatie met een hele reeks nieuwe mogelijkheden op het gebied van mobiliteit.
Traveller X1 vliegend voertuig, een toekomstige mobiliteitspionier
Ook tentoongesteld op de Shanghai Auto Show is de Traveller X1, de nieuwste innovatie in persoonlijke bemande vliegende voertuigen van het merk XPeng Heitech. In de acht jaar van ontwikkeling heeft de technologie van het vliegtuigvoertuig al vier technische iteraties van drie modellen doorlopen, met meer dan 15.000 veilige bemande vluchten. Het vergt de toewijding van XPeng om de grenzen van mobiliteit naar een nieuwe dimensie te verleggen.
De Traveler X1 is momenteel voornamelijk bedoeld voor scenario's zoals persoonlijke luchtvluchten, noodhulp en sightseeing vanuit de lucht. Gestimuleerd door zijn toewijding aan innovatie en door intelligentie geleide ontwikkeling, zal XPeng nieuwe mogelijkheden op het gebied van mobiliteit blijven verkennen en het scala aan transportmogelijkheden in meerdere dimensies uitbreiden.
"Onze multidimensionale benadering van innovatie toont aan dat we bereid zijn om de traditionele grenzen van autorijden en transporteren te doorbreken en nieuwe oplossingen te creëren", besluit voorzitter He. "Onze nieuwe generatie intelligente voertuigen en onze voortreffelijke intelligente rijarchitectuur vormen de basis voor de volgende innovatiecyclus en beloven nog meer opwindende ontwikkelingen."
Voor de P5-afbeeldingen en video: XPeng P5 Google Drive
Ongeveer XPeng
XPeng Inc. is een toonaangevend Chinees bedrijf op het gebied van slimme elektrische voertuigen dat slimme elektrische voertuigen ontwerpt, ontwikkelt, produceert en op de markt brengt die een beroep doen op de grote en groeiende basis van technologisch onderlegde middenklasse-consumenten in China. Haar missie is om Smart EV-transformatie te stimuleren met technologie en data, en zo de mobiliteitservaring van de toekomst vorm te geven. Om de mobiliteitservaring van zijn klanten te optimaliseren, ontwikkelt XPeng intern zijn full-stack autonome rijtechnologie en intelligent besturingssysteem voor in de auto, evenals kernvoertuigsystemen, waaronder aandrijflijn en de elektrificatie / elektronische architectuur. XPeng heeft zijn hoofdkantoor in Guangzhou, China, met kantoren in Beijing, Shanghai, Silicon Valley en San Diego. De slimme elektrische voertuigen van het bedrijf worden vervaardigd in fabrieken in Zhaoqing en Zhengzhou, respectievelijk in de provincies Guangdong en Henan
evenaar
0
Ik denk dat de spanningen tussen China en de VS van grotere invloed zijn dan de release van een nieuwe auto. Neemt niet weg dat Xpeng mooie ontwikkelingen laat zien.
Dragstar
0
Het XPeng-laadnetwerk bereikt een piek van 1.140 stations in China
7 mei 2021 8:58 AM ET XPeng Inc. (XPEV)
XPeng Motors ' (NYSE: XPEV ) verhandelt 1,1% hogere premarket nadat zijn eigen laadnetwerk in China 1.140 stations in 164 Chinese steden bereikte .
Het is het eerste bedrijf dat zijn klanten gratis levenslange oplaaddiensten aanbiedt en heeft een uitgebreid oplaadnetwerk gebouwd, dat nu 19.019 gratis oplaad- en oplaadpalen in 1.140 oplaadstations omvat.
Vorige week lanceerde XPeng nog eens 13 laadstations langs de snelweg Sichuan - Tibet.
In 2021 is het bedrijf van plan om zijn gratis oplaadnetwerk verder uit te breiden naar 200 steden, verspreid over verschillende locaties, waaronder snelwegen en luchthavens.
Tonydwi
0
Tesla Vs. XPeng-aandelen: de betere koop voor langetermijnbeleggers
13 mei 2021 09:30 ETTesla, Inc. (TSLA), XPEV134 opmerkingen17 interessant
Samenvatting

XPEV en TSLA zijn twee ambitieuze EV-spelers die massaal willen groeien in China en die leiders in autonome voertuigen willen worden.
Er zijn ook grote verschillen tussen de twee bedrijven, b.v. als het gaat om winstgevendheid, groei en waardering.
We zullen laten zien welk bedrijf de betere keuze is voor verschillende soorten investeerders.
Ik doe veel meer dan alleen artikelen bij Cash Flow Kingdom: leden krijgen toegang tot modelportfolio's, regelmatige updates, een chatroom en meer. Kom meer te weten "

Außenseite des Xpeng-Ladens. Eine chinesische Elektroautomarke
Foto door Robert Way / iStock Redactioneel via Getty Images

Artikel scriptie

EV's waren in 2020 een hot sector, maar in 2021 zijn de aandelenkoersen van veel EV-aandelen gedaald, althans tot op zekere hoogte. Dit geldt voor Tesla (TSLA) en XPeng (XPEV), twee EV-spelers die dit jaar allebei massaal willen groeien in China. De overeenkomsten houden hier niet op, want beide bedrijven zijn ook ambitieus als het gaat om het integreren van technologie in hun EV's, zoals het ontwikkelen van autonome rijcapaciteiten. In dit artikel zullen we de twee nader bekijken en zien welk bedrijf hier als een betere keuze lijkt.
Overeenkomsten en verschillen

Zowel Tesla, Inc. als XPeng, Inc. zijn helemaal in de richting van EV's gegaan, in plaats van te kiezen voor een middenwegbenadering zoals Li Auto (LI) met zijn hybride auto's en veel oudere autobedrijven die een gediversifieerd aanbod aanbieden. portfolio van EV's, hybrides en ICE-auto's.
Tesla: pas op voor het afwikkelen van de gamma-squeeze
Tesla zegt dat grote inkomsten 'waarschijnlijk' zijn
Tesla: Massive Demand Report lijkt twijfelachtig

Enerzijds beperkt deze BEV-only benadering de adresseerbare markt voor zowel Tesla als Xiaopeng Motors, althans voorlopig, aangezien veel consumenten nog niet bereid zijn om een ??BEV te kopen. Aan de andere kant, doordat ze gefocust zijn op dit segment van de enorme auto-industrie, kunnen ze de meeste expertise verzamelen op dit snelgroeiende gebied dat waarschijnlijk uiteindelijk de hele auto-industrie zal domineren. Hun BEV-only benadering zou dus op de lange termijn zijn vruchten kunnen afwerpen, aangezien deze benadering voordelen kan opleveren ten opzichte van bedrijven die een meer genuanceerde benadering hanteren als het gaat om de verschuiving naar de EV-megatrend.

Beide bedrijven proberen het kruispunt tussen autobedrijven en technologiebedrijven te bereiken door meer aandacht te besteden aan 'technische' aanbiedingen zoals slimme auto's, interconnectiviteit en autonoom rijden.

In tegenstelling tot Tesla is XPeng echter niet overdreven ambitieus om een ??geïntegreerd energiebedrijf te worden, wat de twee onderscheidt. Tesla heeft naast zijn autobedrijf en technische ambities ook energieopslag en een zonnepanelenbedrijf - beide zijn echter niet winstgevend. Tesla is voorlopig ook een duidelijk groter bedrijf, aangezien het momenteel de leider is van de wereldwijde EV-markt, met een verwachte verkoop van ongeveer 800.000 auto's dit jaar, wat aanzienlijk meer is dan de verwachte verkoop voor XPeng en alle andere EV-pureplays, inclusief NIO (NIO ). De aanpak als het gaat om de respectievelijke modellenopstellingen van de twee bedrijven verschilt ook. Tesla ging eerst voor de bovenkant van de markt en introduceerde zijn dure model S, voordat hij later een SUV en een meer massamarktmodel uitrolde. XPeng daarentegen introduceerde als eerste een SUV, wat een benadering lijkt die het potentieel heeft om in korte tijd een groter marktaandeel te winnen, aangezien SUV's een groter marktsegment vormen in vergelijking met luxe sedans. Het is ook opmerkelijk dat XPeng in slechts 3 jaar in totaal 3 modellen heeft geïntroduceerd (G3, P7, P5), terwijl het Tesla aanzienlijk langer duurde om de X en de 3 uit te rollen na de lancering van zijn Model S in 2012 (niet de Roadster meegerekend, die slechts in zeer lage volumes werd verkocht).
XPEV- en TSLA-prestaties

Als we kijken naar de aandelenprestaties van Tesla en XPeng, zien we dat beide enorm hebben geprofiteerd van een enorme hausse aan elektrische investeringen in elektrische voertuigen in 2020. Een ultraloos monetair beleid, gekoppeld aan overheidssubsidies en het aanmoedigen van marktgroei, heeft geresulteerd in explosieve aandelenkoersen voor veel bedrijven vorig jaar, waaronder deze twee:

Grafiek
Gegevens door YCharts

Tussen augustus 2020, toen XPeng naar de beurs ging, en het begin van het huidige jaar, hebben de twee bedrijven hun aandelen met respectievelijk 75% en 102% zien stijgen, terwijl de bredere EV-sector ook een zeer aantrekkelijk rendement van 69% opleverde. In 2021 zijn de waarderingen echter enigszins gedaald, omdat de markt over het algemeen voorzichtiger werd voor hooggewaardeerde groeianamen.

Grafiek
Gegevens door YCharts

Year-to-date zijn de aandelen van Tesla met 12% gedaald, terwijl XPeng zijn aandelen meer dan 40% van hun waarde heeft zien verliezen. Hetzelfde gebeurde met veel andere EV-aandelen, vooral die die nog relatief jong zijn. NIO, LUCID (CCIV), Fisker (FSR), Lordstown Motors (RIDE) en nog veel meer staan ??ook behoorlijk achter ten opzichte van hun hoogste punt ooit van een paar maanden geleden, waarbij ze in sommige gevallen ruim boven de 50% verloren.
Tonydwi
0
Het betreden van Tesla of XPeng tijdens of voorafgaand aan de hausse in 2020 heeft heel goed gewerkt voor investeerders, terwijl degenen die tegen de hoge prijzen kochten inmiddels sterk in het rood staan, aangezien de hele sector de afgelopen maanden behoorlijk wat stoom heeft verloren . Vanwege de zeer hoge waarderingen die sommige beleggers voor EV-aandelen betaalden toen ze op hun hoogtepunt stonden, is de recente underperformance ten opzichte van brede aandelenmarkten geen grote verrassing.
Kan XPeng concurreren met Tesla

De EV-industrie is zeker een snelgroeiende industrie, en daarom moeten we natuurlijk rekening houden met de groeivooruitzichten voor XPEV en TSLA. Tesla is een aanzienlijk groter bedrijf dan XPeng, en daarom zal de omzetgroei, relatief gezien, waarschijnlijk lager zijn in vergelijking met XPeng.

Deze verklaring is gebaseerd op zowel de richtlijnen van de managementteams van beide bedrijven - Tesla voorspelt ~ 50% groei per jaar, terwijl XPeng agressiever is - als op de huidige consensusschattingen van de analistengemeenschap:

Volgens de huidige consensus van analisten laat Tesla zijn inkomsten groeien tot $ 49 miljard dit jaar, met een groeipercentage van 37% en 27% voorspelling voor 2022 en 2023, gebaseerd op de consensusramingen voor deze jaren. Als we naar XPeng kijken, zien we dat de consensusinkomsten voor dit jaar $ 2,15 miljard bedragen, terwijl voor volgend jaar $ 4,2 miljard wordt voorspeld. Dit komt overeen met een omzetgroei van 95% voor 2022. Op basis van de omzet van $ 900 miljoen die XPeng vorig jaar genereerde, laat de huidige consensusschatting zien dat XPeng dit jaar met bijna 140% groeit. XPeng heeft zijn leveringen in het eerste kwartaal met meer dan 300% op jaarbasis gegroeid tijdens het eerste kwartaal, dus het lijkt erop dat het bedrijf op schema ligt om dit jaar een omzetgroei te realiseren die ruim boven de 100% ligt. Tesla daarentegen zal dit jaar met ongeveer 55% groeien als ze de verkoopraming van $ 49 miljard voor het lopende jaar kunnen halen.

Al met al kunnen we dus zeggen dat de voorspelde groei bij XPeng aanzienlijk hoger is in vergelijking met Tesla, wat geen grote verrassing is. XPeng is kleiner en kan dus gemakkelijker een hoge relatieve groeisnelheid opleveren, en het zal de komende jaren veel internationale groei meemaken naarmate het zijn modellen op andere markten uitrolt. Tesla daarentegen is als meer volwassen bedrijf al actief in meer markten en zal dus minder rugwind krijgen van geografische groei. De Chinese politiek, die binnenlandse fabrikanten lijkt te bevoordelen boven buitenlandse bedrijven zoals Tesla, zou ook moeten leiden tot rugwind voor XPeng in China, de grootste automarkt ter wereld. Er moet echter worden opgemerkt dat Tesla hoogstwaarschijnlijk nog steeds een groei zal realiseren die veel hoger is dan wat men de komende jaren van oudere autobedrijven kan verwachten, ook al zal het niet de groeipercentages opleveren die van XPeng, NIO , en andere EV-pureplays.

Door zijn grotere omvang kan Tesla voorlopig aantrekkelijkere marges genereren dan XPeng. XPeng zal dit jaar of volgend jaar waarschijnlijk niet winstgevend zijn, terwijl Tesla er in de afgelopen kwartalen in is geslaagd om nettowinst te genereren en waarschijnlijk hetzelfde zal doen in de komende jaren, hoewel de winst voorlopig afhankelijk is van de gereguleerde kredietverkopen. Door de betere winstgevendheid bij Tesla kan het bedrijf betere kasstromen genereren, wat uiteraard gunstig is voor het vermogen van het bedrijf om toekomstige groei-investeringen organisch te financieren. Omdat XPeng nog niet winstgevend is, moet het misschien schuldfinanciering gebruiken of meer aandelen uitgeven om toekomstige groei-investeringen te financieren, hoewel het kaskussen van $ 5 + miljard het op korte termijn veel flexibiliteit geeft.

Als we naar de waarderingen van de twee bedrijven kijken, kunnen we zeggen dat het geen goed idee is om ze te vergelijken op basis van meerdere inkomsten. XPeng is nog niet winstgevend en de winstverwachtingen van analisten voor Tesla waren in het verleden nogal onbetrouwbaar. In plaats daarvan kunnen we kijken naar de veelvouden van de inkomsten die deze twee bedrijven momenteel verhandelen. Tesla, met een waarde van $ 600 miljard, wordt verhandeld tegen 9 keer de omzet van volgend jaar. Dat wil zeggen, vergeleken met hoe oude autobedrijven worden gewaardeerd, extreem duur. Aan de andere kant moeten we opmerken dat Tesla de afgelopen maanden een beetje goedkoper is geworden, omdat aandelen een tijdje geleden tegen nog hogere veelvouden werden verhandeld. XPeng daarentegen, met een marktkapitalisatie van $ 20 miljard, wordt momenteel gewaardeerd op 4,8 keer de omzet van volgend jaar, wat ongeveer de helft is van de waardering die Tesla handelt. Sommigen zullen misschien beweren dat Tesla een hogere waardering verdient vanwege zijn grotere omvang en gevestigde winstgevendheid, maar men kan ook het tegenovergestelde standpunt innemen en beweren dat XPeng tegen een hogere waardering zou moeten handelen, vanwege een aanzienlijk hoger groeipercentage.

Als we kijken naar hoe deze concurrenten het op verschillende gebieden doen, moeten we ook kijken naar hun ambities voor autonoom rijden. Tesla is volgens sommigen erg goed gepositioneerd als het gaat om het ontwikkelen van een zelfrijdende auto. Het huidige aanbod is echter alleen in staat om autonomie van niveau II te leveren. Er is niet veel bekend over XPeng's a
Tonydwi
0
BELEGGER LEEST EERST DIE TWEE HIERBOVEN GR. Ongelooflijk rijprogramma, maar het bedrijf heeft onlangs verschillende records gevestigd op het gebied van autonoom rijden in China, wat aangeeft dat het bedrijf ook op dit gebied tot de leiders behoort. XPeng is voorlopig aanzienlijk kleiner dan Tesla, maar het lijkt erop dat XPeng heel goed in staat is om met Tesla te concurreren op een reeks van statistieken, waaronder het leveren van groei (waar het voorlopig eigenlijk gemakkelijk beter presteert dan Tesla) en op het gebied van autonoom rijden.
Tesla Vs XPeng: The Better Buy

De twee bedrijven zijn aantrekkelijk voor verschillende soorten investeerders. Degenen die de voorkeur geven aan de grootste vis in de tank en die de zeer hoge waardering niet erg vinden, zullen waarschijnlijk de voorkeur geven aan Tesla, dat ook internationaal meer gediversifieerd is. Degenen die op zoek zijn naar een bedrijf met een hogere groei tegen een lagere waardering, zullen voor XPeng kiezen. Bovendien willen beleggers misschien rekening houden met de blootstelling aan de Chinese markt - degenen die willen meewerken aan de groei van de Chinese consumptie zullen XPeng leuk vinden, degenen die zich zorgen maken over de regulering in het land, kunnen kiezen voor het in de VS gevestigde Tesla. Opgemerkt moet worden dat beide bedrijven er qua prijs / verkoopbasis relatief duur uitzien in vergelijking met andere autobedrijven, maar persoonlijk zou XPeng hier de aantrekkelijkere keuze zijn. Dit hangt echter in grote mate af van de dingen die u waardeert bij een investering. Degenen die minder gefocust zijn op waardering, of die de ambities van Elon Musk in andere sectoren leuk vinden, kunnen een andere keuze maken. Uiteindelijk bepalen uw beleggingsdoelen en beleggingsaanpak welke van de twee bedrijven een betere keuze is voor uw portefeuille, terwijl het natuurlijk ook mogelijk is om beide te bezitten - of geen van beide.
evenaar
0
Het koersverloop van Xpeng loopt normaliter mee met die van Tesla. De laatste dagen is dat niet zo duidelijk zichtbaar. Misschien heeft het te maken met de koers van Bitcoin waar Tesla er veel van heeft gekocht of het teruglopend aantal verkopen van Tesla's in China.

Wie het weet mag het zeggen.
DeZwarteRidder
0
Horror voor beleggers: Chinees gegoochel met spookcijfers
Marcel Pheijffer 17:40

Hoogleraar accountancy Marcel Pheijffer zet vraagtekens bij de controle op Chinese ondernemingen, en vraagt zich af of SPAC's voor deze bedrijven niet te aantrekkelijk zijn.

Buiten China krijgen we slecht grip op de cijfers van Chinese beursfondsen. Een extra probleem vormt de regulering in China en een onvoorspelbare, weinig transparante Chinese overheid. Regulering die bijvoorbeeld verhindert dat Chinese ondernemingen informatie bij buitenlandse toezichthouders aanleveren, omdat er volgens China sprake zou zijn van staatsgeheimen.

Een voorbeeld van onvoorspelbaarheid en gebrekkig transparantie is de Alibaba-kwestie: topman Jack Ma verdween na een kritische speech een tijdlang van de radar en Alibaba kreeg een miljardenboete. Naar verluidt wacht het beursfonds Meituan na publicatie van een kritisch gedicht door een topfunctionaris hetzelfde lot.

Een belangrijke vraag is of Westerse overheden en toezichthouders voldoende alert zijn (geweest) op boekhoudkundige malversaties van Chinese beursfondsen. In dat verband is de financiële documentaire The Chinese Hustle (2017) intrigerend én angstaanjagend. De documentaire onthult systematische effectenfraude door zo’n 400 Chinese bedrijven die in de Verenigde Staten beursgenoteerd zijn (geweest). Een fenomeen dat rond 2008 is ontstaan na de financiële crisis, na het barsten van de derivatenbubbel en de dreigende ineenstorting van het financieel systeem.

Groeiverhaal
Beleggingsinstellingen gingen noodgedwongen op zoek naar nieuwe kansen op winst en hoog rendement. Zij zagen in China een perspectiefrijk groeiverhaal. Chinese ondernemingen werden overgehaald om omgekeerde fusies te doen met Amerikaanse beursgenoteerde ondernemingen en verkregen zo op relatief eenvoudige wijze een beursnotering aan de New York Stock Exchange. De aandelen werden aangeprezen op conferenties waar iconen als Bill Clinton en Henry Kissinger optraden. Aandeelhouders trapten erin, de koersen stegen.

Maar niet tot in het oneindige. De documentaire toont een patroon van gefingeerde cijfers en misleiding. De werkelijke inkomsten van de betrokken Chinese ondernemingen – blijkens deponeringen bij Chinese overheidsinstanties – bedroegen soms slechts 10% van hetgeen bij de Amerikaanse instanties werd ingediend. Na het uitkomen van de fraude zakten de beurskoersen in, werden de betrokken ondernemingen van de beurs geschrapt en leden beleggers miljardenverliezen.

Toezichtstekort
De documentaire toont een toezichtstekort, zowel in China als in de VS. Niet alleen aan de zijde van de overheid, maar ook aan de kant van de grote accountantskantoren. De wereldwijde netwerken van de ‘big four’ zijn ook in China actief, maar kunnen dat alleen doordat zij daar verbonden zijn met een lokale accountantsorganisatie, een zogenoemde affiliate.

Het is begrijpelijk dat deze netwerken in China hun diensten willen verlenen. Fraude of niet, er is ontegenzeggelijk sprake van een groeimarkt. En dus venten de grote vier daar hun netwerken uit, harken zij cliënten binnen, maar ook omzet en winst. Zo ziet hun wereld eruit in goede tijden.

Maar in slechte tijden, bijvoorbeeld wanneer fraude bij cliënten aan het licht komt, geven zij niet thuis. Dan is er opeens niet langer sprake van een wereldwijd netwerk. Dan doemen plots de structuren van memberfirma’s op, die juridisch zodanig zijn opgetuigd dat onderlinge aansprakelijkheid wordt afgeweerd, hetgeen ringfencing wordt genoemd. Dan worden de schotten opgetrokken, informatie afgeschermd en wordt, in het geval van China, al snel gewezen naar de affiliates.

‘Als fraude aan het licht komt wordt informatie afgeschermd en wordt al snel naar de ‘affiliates’ gewezen.’
Door deze handelwijze wordt het werk van bijvoorbeeld de Amerikaanse toezichthouders en verhaal halen door benadeelden bemoeilijkt. Het lukt de VS nog steeds niet goed om in China een voet tussen de deur te krijgen. Zelfs niet bij in de VS genoteerde Chinese ondernemingen en hun accountants. Het is een punt dat op de achtergrond meespeelt in de Amerikaans-Chinese handelsoorlog.

Waar het in The Chinese Hustle veelal om relatief kleine ondernemingen gaat, zijn er na het uitkomen van deze documentaire enkele grote fraudekwesties naar buiten gekomen. Bijvoorbeeld bij de Chinese equivalent van Starbucks: Luckin Coffee. Een fraude die niet werd ontdekt door EY, de accountant van deze onderneming, maar door shortseller Carson Block. Luckin Coffee erkende een fraude van $310 mln.

Shortsellers
Van veel grotere omvang is de fraude die bij GSX Techedu wordt vermoed. In de zomer van 2019 debuteerde deze onderneming op de Amerikaanse beurs met een beurswaarde van $3 mrd. In maart dit jaar bedroeg de beurswaarde het achtvoudige en beschuldigden shortsellers ook deze onderneming van fraude: 90% van de omzet zou zijn verzonnen. Accountant Deloitte ligt hierbij onder vuur, mede nadat een voormalig medewerker van het accountantskantoor een rapport naar buiten bracht waarin ‘ernstige problemen’ met controlekwaliteit naar buiten werden gebracht.

Op de beurzen, ook in eigen land, zien we ondertussen de opkomst van de SPAC: de Special Purpose Acquisition Company. Lege vennootschappen die aan de beurs worden genoteerd met als doel een bedrijf over te nemen, dat daarna beursgenoteerd raakt zonder het traditionele proces van een beursintroductie te doorlopen. Ik vraag mij af of SPAC’s niet te aantrekkelijk zijn voor Chinese ondernemingen. Wordt het hen niet te gemakkelijk gemaakt om een beursnotering te krijgen?

Ik ben bang van wel. Zeker na het zien van The Chinese Hustle. Immers, volgens de documentairemakers komt het gevaar uit het Oosten.

Marcel Pheijffer is hoogleraar accountancy aan de Universiteit Leiden en Nyenrode Business Universiteit. Reageer via opinie@fd.nl

Lees het volledige artikel:
fd.nl/opinie/1384198/horror-voor-bele..
Tonydwi
0
Xpeng-aandelen zijn een geweldige koop op de lange termijn na indrukwekkende resultaten in het eerste kwartaal
Met 60% lager dan de piek, ziet het aandeel XPEV er aantrekkelijk uit op het huidige niveau
EV-maker Xpeng (NASDAQ: XPEV ) schiet op alle cilinders. Ondanks dat het vorig jaar pas naar de beurs is gegaan, wordt het aandeel XPEV beschouwd als een aandeel voor de lange termijn. Beleggers die de aandelen direct na de beursgang hebben gekocht, hebben het afgelopen jaar enorme winsten geboekt.
Xpeng-logo en P7-model in voorraad XPEV-winkel
Elektrische voertuigen spelen een grote rol in de overgang naar een milieuvriendelijke levensstijl en EV-aandelen maken zich op de lange termijn over het algemeen op voor enorme rugwind.
De vraag naar elektrische voertuigen stijgt over de hele wereld en de steun van de overheid in de vorm van regelgeving en subsidies zal de ontwikkeling van elektrische voertuigen versterken.
De XPEV-voorraad is vandaag verre van zijn hoogtepunt. Het aandeel bereikte in november 2020 een recordhoogte van $ 74 en wordt momenteel verhandeld tegen ongeveer $ 28,50.
Het vertoonde enige volatiliteit als gevolg van een tekort aan chips, maar ik denk dat deze dip een goed moment is om de stap te zetten en dit EV-aandeel aan uw portefeuille toe te voegen. Laten we eens kijken naar de geweldige fundamenten van het bedrijf.
Blow Out Q1 resultaten
XPeng heeft een geweldige start van het jaar gehad en de resultaten van het eerste kwartaal zijn het bewijs. Het bedrijf rapporteerde een omzet van $ 450,4 miljoen voor het kwartaal, een stijging van 616% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De brutomarge bedroeg 11,2% in vergelijking met een negatieve 4,8% vorig jaar.
Het bedrijf rapporteerde een nettoverlies van $ 120,1 miljoen en een nettoverlies per aandeel van $ 0,13, wat beter was dan de schattingen van analisten.
5 TECHNISCHE VOORRAAD DIE ELKE INVESTEERDER MOET HEBBEN IN 2021
Het behalen van een omzetstijging van 600% in een jaar is geen sinecure. Het toont het vermogen van het bedrijf om te schalen en aan de eisen van de consumenten te voldoen. Xpeng heeft een productportfolio dat inspeelt op de verschillende wensen van consumenten.
Voor het volgende kwartaal verwacht het bedrijf een omzetstijging van 475% en leveringen van voertuigen tussen 15.000 en 16.000 voertuigen, wat neerkomt op een stijging van 380% op jaarbasis. De omzetraming laat zien dat het bedrijf sterk gepositioneerd is in de markt en werkt aan het strategische langetermijnplan om zijn marktaandeel uit te breiden.
Indrukwekkende leveringscijfers
XPeng rapporteerde recordbrekende leveringscijfers voor april, terwijl de verkoop van Tesla (NASDAQ: TSLA ) de afgelopen maand met 27% daalde .
Het bedrijf leverde in het eerste kwartaal 13.340 voertuigen af. Het is een stijging van 487% ten opzichte van dezelfde periode 2020 en een stijging van 3% ten opzichte van het vierde kwartaal. Ondanks het tekort aan chips is XPeng erin geslaagd om een ??aantal enorme aantallen binnen te halen.
Het leverde in april 5.147 eenheden af, met een stijging van 285% op jaarbasis. De leveringen year-to-date op 30 april bedroegen 18.487 eenheden, met een stijging van 412% op jaarbasis. Verbeterde hefboomwerking door hoge leveringsaantallen kan leiden tot hogere inkomsten en het bedrijf dichter bij winstgevendheid brengen.
5 TECHNISCHE VOORRAAD DIE ELKE INVESTEERDER MOET HEBBEN IN 2021
Een ander positief punt voor het bedrijf is de voortdurende uitbreiding van oplaadnetwerken in heel China. Het eigen laadnetwerk van het bedrijf in heel China heeft 1.140 stations bereikt in 164 steden.
Het is de eerste EV-fabrikant in China die klanten gratis oplaaddiensten aanbiedt. Het vormt een aanvulling op het gemak en de flexibiliteit die worden geboden aan het brede scala aan klanten in heel China. XPeng heeft onlangs 12 laadstations gelanceerd op de snelweg Sichuan-Tibet.
Het laatste woord over XPEV-aandelen
De basisprincipes en leveringscijfers van XPeng zijn robuust en ze zullen de XPEV-voorraad hoger maken. Het blijft een hot EV-aandeel en zou een onderdeel van uw portefeuille moeten zijn.
Het bedrijf heeft zijn aanwezigheid in de EV-industrie gemarkeerd en aangezien het blijft groeien en sterke leveringscijfers rapporteert, gaat de voorraad alleen maar omhoog. U hoeft zich geen zorgen te maken over de financiële stabiliteit van XPeng.
Met weer een sterk kwartaal bewijst het bedrijf zijn waarde alleen maar in de competitieve EV-industrie. Met meerdere wind in de rug is het aandeel klaar voor een prachtig 2021.
DeZwarteRidder
0
Het bedrijf rapporteerde een omzet van $ 450,4 miljoen voor het kwartaal, een stijging van 616% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De brutomarge bedroeg 11,2% in vergelijking met een negatieve 4,8% vorig jaar.
Het bedrijf rapporteerde een nettoverlies van $ 120,1 miljoen en een nettoverlies per aandeel van $ 0,13.


De brutomarge is lachwekkend; dit bedrijf gaat nooit netto winst maken.
kavh
0
DeZwarteRidder
0
quote:

kavh schreef op 26 mei 2021 08:17:

Ik vind het er anders wel veelbelovend uitzien op de lange termijn.
Net zo als Tesla zal dit bedrijf nooit een auto met winst verkopen.
evenaar
0
Voorlopig ziet het er nog goed uit. De verkopen nemen toe, er is een nieuw model, veel energie naar R&D, relatief veel patenten t.o.v. de concurrentie.
www.businesswire.com/news/home/202001...

Volgens een oud Hollands gezegde 'de kost gaat voor de baat uit'.

Natuurlijk zijn er risico's. Of er sprake is van spookcijfers weet ik niet, net zo als bij andere bedrijven buiten China. Er is altijd wel een mogelijkheid in enige lenigheid in de cijfers. Geopolitieke ontwikkelingen lijken mij het grootste risico.
Dragstar
0
XPeng-voorraad schiet omhoog nadat leveringen in mei verblinden
01 juni 2021 07:53 ET XPeng Inc. (XPEV) Door: Clark Schultz ,
Bank of America houdt een optimistisch beeld van XPeng (NYSE: XPEV ) na het ontvangen van het leveringsrapport van vandaag.
Het bedrijf zegt te verwachten dat de groei van de omzet van XPeng zal worden aangedreven door een gestage stroom van lanceringen van nieuwe modellen, geavanceerde AD-technologie en het concurrentievermogen van de EV-modellen.
Het verkoopvolume van XPeng zal naar verwachting een CAGR van 57% laten zien tussen de periode 2020 en 2025 uit de robuuste nieuwe modelpijplijn, intern ontwikkelde software / algoritme in AD en de superieure aandrijflijncapaciteit van het bedrijf.
BofA behoudt een koopadvies op XPeng en een prijsdoelstelling van $46.
[verwijderd]
2
quote:

DeZwarteRidder schreef op 26 mei 2021 08:38:

[...]
Net zo als Tesla zal dit bedrijf nooit een auto met winst verkopen.
Is dit sarcastisch bedoeld? Ik denk dat de uitgangspositie van een Chinees bedrijf in deze (auto)markt toch wel een (aardig) stukje beter is dan die van een Amerikaans bedrijf, alleen al gelet op de gemiddelde lonen. Daar komt dan nog bij dat je toch wel aan de grondstoffen moet geraken en waar vind je die? Juist.

Ik denk niet dat we een koers van 70 dollar snel gaan terugzien, maar een gestage groei valt toch wel te verwachten (uiteraard gebaseerd op het kunnen realiseren van winst ergens in de verre toekomst, dat is het risico). En kijk zelf ook even naar de modellen zoals deze worden geproduceerd en de capaciteiten daarvan: doet zeker niet onder voor Tesla.

En dan nog een volgende: hoe ging het kopen van een TV 30 jaar terug in zijn werk? Juist, in een speciaalzaak, na uitvoerig overleg met een verkoper. Zit er teletekst op? Is er een afstandsbediening? Nu wordt een TV vaak niet in een fysieke winkel gekocht en als dat wel zo is, dan is de deal beklonken in een paar minuten. Auto's worden steeds meer "consumentenelektronica". Welk land produceert daar ook al weer zo veel van?

[verwijderd]
1
... en nog geen 15 handelsdagen later zitten we alweer 10 dollar per aandeel hoger, bij benadering dus 33%.
190 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
860,01  -5,35  -0,62%  18:05
 Germany40^ 17.714,20 -0,69%
 BEL 20 3.827,75 +0,03%
 Europe50^ 4.904,14 -0,66%
 US30^ 37.851,00 -0,43%
 Nasd100^ 17.004,48 -3,10%
 US500^ 4.960,72 -1,75%
 Japan225^ 37.028,48 -2,56%
 Gold spot 2.392,50 +0,55%
 EUR/USD 1,0655 +0,11%
 WTI 82,10 +0,02%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

WDP +3,12%
Kendrion +2,92%
EBUSCO HOLDING +2,67%
Vopak +2,61%
NX FILTRATION +2,17%

Dalers

JUST EAT TAKE... -5,11%
TomTom -4,68%
Fugro -4,30%
ASMI -4,00%
BESI -3,64%