AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG - tweede kwartaal 2021

2.018 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 ... 97 98 99 100 101 » | Laatste
[verwijderd]
1
quote:

moneypocket schreef op 9 juni 2021 10:05:

Indien je de koersontwikkeling van de laatste week bekijkt (vanaf 2 juni) is de koers inmiddels meer dan 5% gedaald....vandaag zelfs in het rood terwijl AM in het groen staat. Tja...is de AMG motor aan het haperen? Nee hoor....maar er spelen waarschijnlijk andere belangen. En ja...laag dagvolume is voer voor de algo's! Het lage dagvolume vind ik wel bijzonder gezien de outlook van het bedrijf. Is er dan plots geen interesse meer in dit fonds? Indien deze dagvolume's zich doorzetten zit AMG zo weer in de ASCX.
Die van die "algo's" hoor je vrij vaak op het IEX forum.

Maar waarom zijn die "algo's" altijd naar beneden gericht dan ?

Op laag volume kunnen de "algo's" alles vrij makkelijk naar beneden manipuleren" hoor je dan....
Hoezo nooit omhoog?? Moet net zo makkelijk kunnen.
[verwijderd]
0
quote:

BennieKlein schreef op 9 juni 2021 10:30:

Kan IEMAND hier mij (serieus) uitleggen waarom AMG koers zulke klappen krijgt, ondanks stijgende grondstofprijzen, en dus een in het vooruitzicht groter wordende omzet + winst ??

Waarom krijgt AMG de klappen op de beurs want ik zie vrijwel alles in mijn porto stijgen, behalve AMG.

Zie ik iets over het hoofd? Moet ik mij zorgen maken om bepaalde fratsen van AMG ?
Of zijn alle beleggers gewoon dom om op deze prijs te verkopen??

omdat hier NEULERS zitten en geen KOPERS
Just lucky
0
quote:

BennieKlein schreef op 9 juni 2021 10:40:

[...]

Die van die "algo's" hoor je vrij vaak op het IEX forum.

Maar waarom zijn die "algo's" altijd naar beneden gericht dan ?

Op laag volume kunnen de "algo's" alles vrij makkelijk naar beneden manipuleren" hoor je dan....
Hoezo nooit omhoog?? Moet net zo makkelijk kunnen.

Ze moeten toch winst maken. De koers op dagbasis langzaam laten dalen en op het eind van de dag de positie weer sluiten op een lagere koers, en weer een paar k in de pochet. Omgedraaid werkt dat niet. En bij dalende koersen zijn de knikkende knieën meer bereid om hun positie te verkopen zodat zij hun positie tegen een lagere koers kunnen sluiten.
[verwijderd]
0
quote:

Profitmaker schreef op 9 juni 2021 10:53:

[...]

omdat hier NEULERS zitten en geen KOPERS
Wat zijn Neulers ?
moneypocket
0
quote:

BennieKlein schreef op 9 juni 2021 10:30:

Kan IEMAND hier mij (serieus) uitleggen waarom AMG koers zulke klappen krijgt, ondanks stijgende grondstofprijzen, en dus een in het vooruitzicht groter wordende omzet + winst ??

Waarom krijgt AMG de klappen op de beurs want ik zie vrijwel alles in mijn porto stijgen, behalve AMG.

Zie ik iets over het hoofd? Moet ik mij zorgen maken om bepaalde fratsen van AMG ?
Of zijn alle beleggers gewoon dom om op deze prijs te verkopen??

Bennie, geen zorgen over maken...DAT wil men juist bereiken, dat jij je stukken aan de wilgen gaat hangen! Gewoon wegleggen, niet naar kijken en je alleen focussen op de grondstoffenprijzen en luchtvaart info. Het groter plaatje voor ogen houden en je niet laten verleiden om in paniek de stukken te verkopen. Tegen een dump van 12.9k is gewoonweg niets te doen, in een "leeg" boekje.
moneypocket
3
2 euro eraf binnen 1 beursweek, het kan verkeren! Zonder nadere info of dat de beurs een opdoffer heeft gekregen. Nee....beste forumleden...de vanadiumprijs daalt niet, idem lithium en gezien de ontwikkelingen qua corona ziet het er ook steeds beter uit voor de luchtvaart. Wat er nu gebeurt met de koers is het triggeren van de belegger om de stukken van de hand te doen. Berg de stukken op, ga lekker in de tuin aan het werk of geniet van andere zaken.
Gerard M.
2
quote:

moneypocket schreef op 9 juni 2021 11:59:

2 euro eraf binnen 1 beursweek, het kan verkeren! Zonder nadere info of dat de beurs een opdoffer heeft gekregen. Nee....beste forumleden...de vanadiumprijs daalt niet, idem lithium en gezien de ontwikkelingen qua corona ziet het er ook steeds beter uit voor de luchtvaart. Wat er nu gebeurt met de koers is het triggeren van de belegger om de stukken van de hand te doen. Berg de stukken op, ga lekker in de tuin aan het werk of geniet van andere zaken.
Precies. Ik kan ook geen enkele reden verder bedenken. Ik weet wel dat het op den duur 3x harder omhoog zal gaan dan we omlaag zijn gegaan. En AMG heeft niet overwaarde zoals bij FastNed en Alfen.

Koop bij. Het kan nu nog. Straks holt iedereen er toch weer achteraan. Zo gaat dat.
DrDivx
0
quote:

BennieKlein schreef op 9 juni 2021 10:30:

Kan IEMAND hier mij (serieus) uitleggen waarom AMG koers zulke klappen krijgt, ondanks stijgende grondstofprijzen, en dus een in het vooruitzicht groter wordende omzet + winst ??

Waarom krijgt AMG de klappen op de beurs want ik zie vrijwel alles in mijn porto stijgen, behalve AMG.

Zie ik iets over het hoofd? Moet ik mij zorgen maken om bepaalde fratsen van AMG ?
Of zijn alle beleggers gewoon dom om op deze prijs te verkopen??

Omdat de beurs op korte termijn noch voorspelbaar noch logisch is. En dat is iets wat de grote beleggers zoals Warren Buffet en Peter Lynch al vaak hebben gezegd. Kan je dus echt wel geloven.
rene66
3
quote:

BennieKlein schreef op 9 juni 2021 10:30:

Kan IEMAND hier mij (serieus) uitleggen waarom AMG koers zulke klappen krijgt, ondanks stijgende grondstofprijzen, en dus een in het vooruitzicht groter wordende omzet + winst ??

Waarom krijgt AMG de klappen op de beurs want ik zie vrijwel alles in mijn porto stijgen, behalve AMG.

Zie ik iets over het hoofd? Moet ik mij zorgen maken om bepaalde fratsen van AMG ?
Of zijn alle beleggers gewoon dom om op deze prijs te verkopen??

@BennieKlein, de reden is dat AMG een bedrijf is met een beperkte beurswaarde. Het is niet echt bekend/populair op de Amsterdamse beurs. De belangrijkste reden is en blijft dat een paar samenwerkende partijen/hedgefunds gewoon de koers van het aandeel stelselmatig (eigenlijk dagelijks) manipuleren met algoritmes. De AFM kijkt de andere kant uit en doet helemaal niets.

AMG zou op zijn beurt kunnen zorgen voor een parallelle beursnotering in de VS, het bedrijf is daar bekender. Een beursnotering in de VS zorgt uiteraard dat veel meer partijen erin willen beleggen en dus een hogere koers. Vreemd genoeg weigert AMG dat tot heden te doen.

Het wachten is dus op partijen die er echt flink instappen of een bod van een hedgefund dat AMG als totaal opkoopt en het voor het vier tot 5 voudige in delen op de markt zet. De directie kan je mee laten profiteren van zo een deal dus als kleine aandeelhouder kijk je ernaar met verbazing maar je profiteer niet mee.
[verwijderd]
0
Bij Fastned staat al erg lang Strong Sell en die gaan zelfs flink omhoog.
Als ze Strong Sell bij AMG zetten waren wij denk ik al lang gehalveerd in ijltempo.
Al zit ik hier als lange termijn belegger , ik snap die frustratie hier goed.
Dit komt ook omdat na 5 mei met de koersdaling geen echte bodem is gevormd , maar meer een moerasvloertje waar niemand op kan bouwen.
Zelfs de cijferexperts hier weten het niet meer blijkbaar.

geldmaker
3
Rene, het is inderdaad een gebed zonder eind.
De meeste aandelen gaan uiteraard op en neer dat weet je als belegger maar hier blijft het maar dagelijks naar beneden gaan . Ongelofelijk dat ze met koersdoelen van zelfs over de 40 de zaak maar kunnen verkl.ten dag na dag.
Heinz geeft taal nog teken.
28 juli pas weer nieuwe info.
Je weet dat je een lange adem moet hebben maar dit is wel zo verschrikkelijke manipulatie dat je er wel zuur van gaat worden..
moneypocket
0
quote:

geldmaker schreef op 9 juni 2021 17:16:

Rene, het is inderdaad een gebed zonder eind.
De meeste aandelen gaan uiteraard op en neer dat weet je als belegger maar hier blijft het maar dagelijks naar beneden gaan . Ongelofelijk dat ze met koersdoelen van zelfs over de 40 de zaak maar kunnen verkl.ten dag na dag.
Heinz geeft taal nog teken.
28 juli pas weer nieuwe info.
Je weet dat je een lange adem moet hebben maar dit is wel zo verschrikkelijke manipulatie dat je er wel zuur van gaat worden..
Geldmaker, het blijvend omlaag drukken bij lage dagvolumes zal een reden hebben. Welke? Dat wordt vanzelf duidelijk. Natuurlijk zijn er weinig kopers, maar ook verkopers! Dat er een verkoper bestens 12,9k stukken in de markt gooit geeft dus een flinke daling. Zolang het dagvolume omlaag beperkt is, is er niets aan de hand. Geniet van het mooie weer en zorg ervoor dat de manipulators je stemming niet vergallen!
[verwijderd]
0
Bewijs maar eens iemand, of dit geklooi algo?hedge funds ?? ooit ook nog stopt bij AMG.
Of zijn wij echt aan het beleggen tegen een computer die altijd wint .

[verwijderd]
0
quote:

Helmonderke schreef op 9 juni 2021 19:02:

Bewijs maar eens iemand, of dit geklooi algo?hedge funds ?? ooit ook nog stopt bij AMG.
Of zijn wij echt aan het beleggen tegen een computer die altijd wint .

Lees net dat grondstoffen elektrische voertuigen zo duur aan het worden zijn dat op Volkswagen ID3 verlies wordt geleden.en Tesla
prijsverhoging doorvoerd.
Hoezo betaalbaarder op termijn voor iedereen?
Ik zie dit niet graag.
Hopelijki is dit voorlopig want het een brengt het ander mee.
En of het echt waar is is weet ik natuurlijk ook niet.

kpt Raketstart
1
'Lees net dat grondstoffen elektrische voertuigen zo duur aan het worden zijn dat op Volkswagen ID3 verlies wordt geleden.en Tesla
prijsverhoging doorvoerd.'

In Duitsland is in mei de verkoop van E-auto's in 2021 verviervoudigt (+380%) naar 26780, Hybride's met +303% gestegen. Marktaandeel is daar inmiddels 11,6% en voor hybride 40%. Krankzinnig hoe snel dat gaat. Tesla levert 2700 auto's, een groei van 120%. Tesla groeit als kool, maar de concurrentie groeit dus véél sneller en dan verlies je marktaandeel.
www.kba.de/DE/Presse/Pressemitteilung...
In Nederland werden mei 2020 niet zoveel Tesla's (130) verkocht, maar de verkoop is mei '21 afgenomen (66) en YTD is de afname vrij dramatisch. Ford verkocht in mei 400 E-auto's, Skoda en VW 1100: dit zijn nieuwkomers. Van Volvo, MG en Korea ook goed nieuws: wij zitten denk ik net als Duitsland ook wel rond de 12% E-auto's. Een spectaculaire groei (honderden procenten), ondanks teruglopende subsidie. www.bovag.nl/BovagWebsite/media/Bovag...
Dat verklaart voor mij idd wel de grondstof prijsstijging, maar toename vraag Vanadium daar weet ik niet zoveel over. Nobium en in ieder geval Titanium worden vlgs mij ook wel gebruikt in warmte en koude techniek en chem. industrie waar ook weer wordt geinvesteerd. Daarom zag ik AMG niet alleen als luchtvaart/ruimtevaart bedrijf maar is er ook nog een 'gewone' basisbehoefte aan non-ferro metaal die toeneemt met het herstarten van de economie en toenemende milieu eisen.
[verwijderd]
0
quote:

Helmonderke schreef op 9 juni 2021 21:14:

[...]
Lastig he, een posting plaatsen zonder lege zinnen.

Nog een keer en je krijgt een NOK van mij.
Deventenaarforever
0
Yeuhhhh. Tis alweer donderdag. Kan nog maar 2 dagen dalen deze week.
Succes lotgenoten.
[verwijderd]
0
quote:

Willempie schreef op 10 juni 2021 08:34:

Yeuhhhh. Tis alweer donderdag. Kan nog maar 2 dagen dalen deze week.
Succes lotgenoten.
Ik ben zelden zo blij geweest met een aankomend (en bezinnend) weekend.

Wie zijn die verkopers iedere dag weerrrrrrr.
2.018 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 ... 97 98 99 100 101 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 16:04
Koers 23,120
Verschil -0,400 (-1,70%)
Hoog 23,520
Laag 22,960
Volume 76.083
Volume gemiddeld 244.187
Volume gisteren 146.992