Canadese aandelen « Terug naar discussie overzicht

NANO One Materials 2021

478 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 » | Laatste
Eric61
0
Nelleke flink verkocht maar ook 2 keer een beetje te duur terug gekocht. (volg het niet echt meer)_
Wel 1 keer nano bijgekocht en de rest gewoon als een luie belegger Enbridge inc. kopen.
Wel mazzel gehad om 2 jaar geleden in te stappen in Lightwave logic. Lijkt nu duur maar ik heb nog niets verkocht
4finance
1
quote:

RW1963 schreef op 7 juni 2021 21:58:

[...]

Zit jij nog in NelAsa? Ik zie je daar niet meer.
Ik zit nog heel fors in NEL ASA. Lees op dat draadje zoveel onzin dat ik rustig op de achtergrond blijf ;-)
Heb NEL al vanaf NOK 4.15 in mijn porto en NANO vanaf €0,64. Kortom ik leun rustig achterover......
Met beide aandelen heb ik al hele mooie trades gemaakt en bezit ook een mooie basis voorraad.
Groene energie zal het de komende jaren heel goed gaan doen.

nine_inch_nerd
0
Canada’s Nano One and Johnson Matthey supercharge battery revolution

Nano One Materials Corp from Canada and Cambridge UK Science & Technology gamechanger Johnson Matthey are accelerating their joint development of nextgen lithium batteries.

The companies are co-developing next generation products and processes for Johnson Matthey’s eLNO family of nickel-rich advanced cathode materials.

They will leverage Nano One’s patented One-Pot process and coated nanocrystal technology for the low-cost, low-carbon footprint production of high-performance lithium ion battery cathode materials.

JM has already made significant progress in the commercialisation of its family of nickel rich advanced cathode materials and has set a new standard in the sustainable production of battery cathode materials.

Nano One’s patented One-Pot process is designed to form a type of cathode material known as ‘coated single crystal’ which can deliver increased durability.

The process will also enable these materials to be made directly from metal powders and lithium carbonate to address cost, energy and sustainability objectives across the entire lithium-ion battery supply chain.

The agreement will focus on developing materials, methods of production and a detailed commercialisation study for pre-pilot, pilot and scaled up manufacturing.

It is the culmination of successful technical reviews and preliminary evaluations of both Nano One’s high nickel cathode materials and IP conducted over the past year and represents a significant milestone in the business relationship between both companies.

Dan Blondal, Nano One CEO, said: “Johnson Matthey is a global leader in advanced lithium-ion cathode materials and we are proud to be working with them in the pursuit of high performance, long life cycles, low-carbon footprint and environmentally sustainable solutions.

“We share a common vision to develop and commercialise a highly differentiated and value-added cathode materials business and we are delighted to be introducing Johnson Matthey as a trusted partner and collaborating on process innovation for a new generation of lithium-ion battery materials.”

Christian Gunther, chief executive for battery materials at Johnson Matthey added: “We are encouraged by Nano One’s innovations and believe its technology has the potential to offer significant advantages in terms of product performance, sustainability and manufacturing cost for our eLNO family of advanced cathode materials.”
nine_inch_nerd
0
Ook hier maar:

Klassieke automerken halen de elektrische nieuwkomers in op de beurs
16:08

Auto's geparkeerd bij een fabriek van Stellantis in San Nicola di Melfi in Italië. Stellantis is het moederbedrijf van onder meer Chrysler, Alfa Romeo, Peugeot en Fiat. Foto: Tony Vece/EPA
De autowereld is in rep en roer, op de beurs althans. Terwijl de koersen van toekomstbeloften zoals Tesla, Xpeng of Nio het afgelopen halfjaar inzakten, zijn het de oude reuzen Volkswagen en Ford die op forse koerswinsten staan. Daarmee lijkt het erop dat de terreinwinst die ze op de consumentenmarkt boeken, ook zijn effect heeft op de koersen van hun aandelen.

Ford zag sinds begin dit jaar zijn koers met 79% stijgen, Volkswagen klom 64% VOW€313,60+1,49% en ook Stellantis AQ55€17,42+1,41% , het fusiebedrijf van Peugeot en Fiat-Chrysler, deed het met een plus van 21% sinds begin januari goed. Autobouwers presteren daarmee beter dan de rest van de economie: de algehele Europese bedrijvenindex Stoxx 600 boekte over diezelfde periode een groei van 12% en zijn Amerikaanse evenknie S&P 500 pluste over die periode met 14%.

Tesla

Al deelt niet de hele autosector in de vreugde. De elektrische nieuwkomers kregen het op een stijgende beurs zwaar te verduren. Tesla zag 9,3% van de koers in rook opgaan sinds het begin van dit jaar. Zijn Chinese tegenhanger Xpeng XI$38,97+1,59% noteert in die periode een koersverlies van 15% en Nio NM8$44,08+0,92% , een elektrische automaker uit Sjanghai met een notering aan de Nasdaq, verloor 22%.

Qua marktwaarde hebben onder meer Volkswagen en Toyota Tesla alweer achter zich gelaten. Voor analisten is dat geen verrassing, leert een rondgang van het FD. De Amerikaanse automaker kon de afgelopen tijd rekenen op klachten van kopers over gebrekkige service en trage levering. Dat legt een bom onder het groeipotentieel van Tesla. Ontevreden klanten hebben in tegenstelling tot tien jaar geleden genoeg andere modellen om uit te kiezen.

Dat doen consumenten nu in groten getale, getuige de jongste verkoopcijfers voor elektrische auto's in Nederland verzameld door databedrijf RDC. Na een bijna vanzelfsprekende dominantie moet de Tesla Model 3 nu zijn kroon van marktleider afstaan aan Skoda met zijn elektrische Enyaq.

De oude grootmachten voeren bovendien de druk op. Ford-ceo Jim Farley sprak begin dit jaar zijn wens uit om tegen 2030 in Europa alleen nog maar elektrische voertuigen te verkopen. Stellantis wil dit jaar al de elektrische verkoop verdrievoudigen, zo maakte directielid John Elkann begin april wereldkundig. Beleggers beloonden hun voornemens met fors koerswinsten.

Chiphulp

Toch zijn er ook wolken aan de hemel: de groeiende tekorten bij de levering van onderdelen. Vooral aan halfgeleiders is een enorm gebrek ontstaan in het afgelopen jaar. Ondanks geruststellende geluiden van General Motors GM15$---- , dat donderdag bekendmaakte de productie van auto's te hervatten, staan tientallen autofabrieken wereldwijd stil bij gebrek aan chips.

Hulp is onderweg. Op maandag opende de Duitse technologiegigant Bosch in Dresden een fabriek waar het jaarlijks halfgeleiders specifiek voor auto's hoopt te maken. Dat doet het concern al een halve eeuw vanuit een fabriek in Reutlingen, in de buurt van Stuttgart, maar vanuit Dresden wil Bosch zich ontwikkelen tot hét aanspreekpunt voor de 'volgende generatie' halfgeleiders, aldus ceo Volkmar Denner.

ING-analist Marc Hesselink verwacht niet dat de autosector hiermee in één klap van zijn tekorten af is. 'Bosch is voor de auto-industrie best een grote speler, maar ze zijn zeker niet de belangrijkste qua chips.' Concerns zoals ST Microelectronics, Infinion en het Eindhovense NXP leveren ook aan de autosector.

Of zij net als Bosch hun capaciteit uitbreiden vanwege de grote vraag is onzeker zolang 'chipfabrikanten niet weten of de enorme vraag structureel is', zegt Hesselink. Het antwoord daarop is cruciaal gezien de kosten die met een uitbreiding zijn gemoeid. Bosch' nieuwe fabriek kostte het concern €1 mrd.

Goed gevuld orderboek

Op de markt voor bedrijfsobligaties is de oude autosector volop in trek. Eind vorige week wist Tata Motors een pakket met leningen binnen te slepen van in totaal $425 mln in ruil voor een jaarlijkse rente van 4,35%. De autodivisie van het Indiase conglomeraat leent daarmee uitzonderlijk goedkoop, zo verklaart een betrokkene tegenover vakblad Global Capital.

Tata is de hekkensluiter van een reeks fabrikanten die dit voorjaar nieuw schuldpapier uitgaven. Ze hopen te profiteren van gunstige marktvoorwaarden zoals een lage rente, maar ook mee te liften op de belofte van een goed gevuld orderboek. In maart haalde Stellantis €1,25 mrd op, maar kon rekenen op ruim drie keer zoveel vraag (€4 mrd) van investeerders. Ford plaatste eind maart een converteerbare obligatie in de markt van $2 mrd tegen een nulrente.
nine_inch_nerd
0
NANO reageert met "The US putting pieces into place to support a rapidly growing industry" op twitter op dit bericht:


Energy Department announces new steps on domestic battery production

Zack Budryk 06/08/21 10:41 AM EDT
The Department of Energy on Tuesday announced a series of policy actions to scale up manufacturing of advanced battery technology, part of a broader White House effort to promote domestic battery production.

The actions announced include a new national blueprint for developing lithium batteries through the end of the decade. It features several key goals for the decade on battery development, including ensuring domestic access to raw materials, promoting electrode, cell and pack manufacturing in the U.S., and scaling up recycling and reuse of end-of-life batteries.

“Strengthening our domestic supply chain will accelerate our efforts to decarbonize the economy—helping to power electric vehicles and boost grid storage and resiliency,” Energy Secretary Jennifer Granholm said in a statement. “We must seize the opportunity for the U.S. to lead an emerging global industry to create good-paying jobs for American workers that will be in demand for decades to come.”

The Energy Department’s Federal Energy Management Program will also conduct a review throughout the federal government to analyze opportunities to use battery storage at federal sites. The FEMP effort comes as part of the Biden administration’s broader efforts to reach 100 percent clean electricity by 2035.

The announcement comes after President Biden in February signed an executive order requiring the administration to conduct a 100-day review of vulnerabilities in the supply chain for products including advanced batteries. The Energy Department has since submitted its recommendations to the White House, as well as a series of recommendations to Congress on funding for high-capacity battery development.

The Energy Department on Monday announced an “Earthshots” initiative with a goal of cutting clean energy costs, including an initial goal of cutting clean hydrogen energy costs to $1 per kilogram by 2030.

“The Energy Earthshots are an all-hands-on-deck call for innovation, collaboration and acceleration of our clean energy economy by tackling the toughest remaining barriers to quickly deploy emerging clean energy technologies at scale,” Granholm said Monday.
nine_inch_nerd
0
www.whitehouse.gov/briefing-room/stat...

FACT SHEET: Biden-Harris Administration Announces Supply Chain Disruptions Task Force to Address Short-Term Supply Chain Discontinuities
June 08, 2021

....Large capacity batteries

Advanced, high-capacity batteries play an integral role in 21st-century technologies that are critical to the clean energy transition and national security capabilities around the world—from electric vehicles, to stationary energy storage, to defense applications. Demand for these products is set to grow as supply chain constraints, geopolitical and economic competition, and other vulnerabilities continue to increase.

Today, America relies heavily on importing the inputs for fabricated advanced battery packs from abroad, exposing the nation to supply chain vulnerabilities that threaten to disrupt the availability and cost of the critical technologies that rely on them and the workforce that manufactures them. With the global lithium battery market expected to grow by a factor of five to ten by 2030, it is imperative that the United States invest immediately in scaling up a secure, diversified supply chain for high-capacity batteries here at home that supports good-paying, quality jobs with a free and fair choice to join a union and bargain collectively. That means seizing a critical opportunity to increase domestic battery manufacturing while investing to scale the full lithium battery supply chain, including the sourcing and processing of the critical minerals used in battery production all the way through to end-of-life battery collection and recycling.......
4finance
0
quote:

Eric61 schreef op 8 juni 2021 23:52:

Je maakt mij iedere keer weer blij met dit soort berichten.
NANO zit in de juiste markt beweging en de nieuwe generatie batterijen voor EV's worden booming.
Hopelijk krijgen we snel een status update wat de motivatie is geweest om op de hoofdindex van Toronto te noteren.
Uiteindelijk moet er nu omzet in de toko komen.

DeZwarteRidder
0
quote:

Eric61 schreef op 8 juni 2021 23:52:

Je maakt mij iedere keer weer blij met dit soort berichten.
Gelukkig word jij al blij van een dooie mus.
nine_inch_nerd
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 9 juni 2021 08:50:

[...]
Gelukkig word jij al blij van een dooie mus.
Biden is alive! Thank god.
And if he's gone, there'll be Kamala Harris. Yeah.
Eric61
1
Floris,
Ik mis je op het forum van Lightwave terwijl we afgelopen 2 dagen 20% hebben ingeleverd.
Er zijn daar alleen positieve aardige lieden en nog geen minimoppertrommel.

Nee hoor. Blijf alsjeblieft weg.
nine_inch_nerd
0
Ik zit op Flatex. Geen issues.
Ik zie op 'investing' dat de ticker NANO eindelijk actief is, trouwens.
Menno87
0
quote:

Oeht schreef op 10 juni 2021 14:56:

Nog meer mensen waar Nano op 0 Euro is gezet bij Giro.nl
Nee ik heb nergens last van.
voda
0
Nano One & Johnson Matthey Pact for Lithium-Ion Battery

Clean technology innovator in battery materials Nano One Materials Corp and global leader in sustainable technologies Johnson Matthey announce a joint development agreement. Under this agreement the companies will co-develop next generation products and processes for Johnson Matthey’s eLNO family of nickel-rich advanced cathode materials using Nano One’s patented One-Pot process and coated nanocrystal technology, for the low-cost, low-carbon footprint production of high-performance lithium ion battery cathode materials.

JM has already made significant progress in the commercialisation of its family of nickel rich advanced cathode materials and has set a new standard in the sustainable production of battery cathode materials. Nano One’s patented One-Pot process is designed to form a type of cathode material known as “coated single crystal” which can deliver increased durability. The process will also enable these materials to be made directly from metal powders and lithium carbonate to address cost, energy and sustainability objectives across the entire lithium-ion battery supply chain. The agreement will focus on developing materials, methods of production and a detailed commercialization study for pre-pilot, pilot and scaled up manufacturing.

The agreement is the culmination of successful technical reviews and preliminary evaluations of both Nano One’s high nickel cathode materials and IP conducted over the past year and represents a significant milestone in the business relationship between both companies.

Source - Strategic Research Institute
Bijlage:
nine_inch_nerd
0
Even om te terug te kijken.
Virtuele introductie (alle medewerkers zullen wel ingehuurde acteurs/actrices zijn volgens onze ridder).

youtu.be/6H49aH_Sxjs

Nano One Materials Virtually Opens The Market

Thu, June 10, 2021, 5:00 PM
TORONTO, June 10, 2021 /CNW/ - Dan Blondal, Chief Executive Officer, Nano One Materials Corp. ("Nano One" or the "Company") (TSX: NANO), and his team joined Arne Gulstene, Head, Company Services, TMX Group, to celebrate the company's graduation from TSX Venture Exchange to Toronto Stock Exchange and open the market.

Nano One is a technology company with a patented and scalable industrial process for the production of low cost, high performance cathode powders used in lithium ion batteries. These unique materials are being designed to add value to electric vehicles and grid storage batteries in the global push for a zero-emission future.

For Market Openings: Media may pick up a feed from the TOC (television operations centre) for all market open ceremonies. The feed is named TSX Transmit 1 (SD-SDI) and is produced at the TMX Broadcast Centre and sent live to the TOC. To pick up the feed via the Dejero network, please contact avservices@tmx.com. The client feature video will begin playing on the TMX media wall at approximately 9:27 a.m. ET and the markets will open with the sound of a siren at 9:30 a.m. ET

Date: Thursday, June 10, 2021
Time: 9:00am - 9:30am
Place: Virtually Broadcast

SOURCE Toronto Stock Exchange
Eric61
0
Ik hou de aandelen nano stevig vast samen met Ballerd maar kijk er niet echt meer naar om.
Zie meer potentie in Lightwave wat in mijn ogen ook een groene belegging is.
Alleen geen Canadees

Goed weekend en geniet van de zon
nine_inch_nerd
0
quote:

Eric61 schreef op 12 juni 2021 10:47:

Zie meer potentie in Lightwave wat in mijn ogen ook een groene belegging is.

Lightwave Logic Inc?
Even geen OTC aandelen meer....
Eric61
1
Het zijn inderdaad vreselijke hobeldebobbelaandelen maar dat zijn we toch gewend.

American battery 49% min maar Lightwave 149% plus

Nano 16% min maar wanneer die grote deals gesloten worden kan dit aandeel volgens mij ook een hele mooie plus worden
478 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
860,01  -5,35  -0,62%  19 apr
 Germany40^ 17.714,20 -0,69%
 BEL 20 3.827,75 +0,03%
 Europe50^ 4.904,14 -0,28%
 US30^ 37.851,00 0,00%
 Nasd100^ 17.004,48 0,00%
 US500^ 4.960,72 0,00%
 Japan225^ 37.028,48 0,00%
 Gold spot 2.392,50 0,00%
 EUR/USD 1,0655 +0,11%
 WTI 82,10 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

WDP +3,12%
Kendrion +2,92%
EBUSCO HOLDING +2,67%
Vopak +2,61%
NX FILTRATION +2,17%

Dalers

JUST EAT TAKE... -5,11%
TomTom -4,68%
Fugro -4,30%
ASMI -4,00%
BESI -3,64%