Royal Dutch Shell « Terug naar discussie overzicht

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

[verwijderd]
0
quote:

Carl2-8 schreef op 22 juli 2021 09:35:

[...]

Ik mis het gelukje elke keer en de koers draait zuid voor de 16,45eur.

;-) ik zit nog steeds ook te kijken hoor. Vanaf 16.89 heb ik besloten pas te verkopen, en kom vanaf dat moment weer in actie.

Mijn verwachting is weer een kleine shakeout maar dan gaat die wel stijgen zeker met de cijfers die gaan komen, daarna weer snel down verwacht ik en op en neer....

Ze maken het zo moeilijk mogelijk de weg omhoog :-)

[verwijderd]
0
Ook is het eigenaardig als een firma geen brood ziet om in haar kernactiviteit op de productie te verhogen , of efficiënter te gaan werken, een concurrent ,of het klantenbestand daarvan over te nemen maar kiest voor eigen aandeleninkoop. Op dat ogenblik denkt de firma dat het vernietigen van aandelen een hoger rendement heeft dan dat wat hierboven staat. Deze vorm van kannibalisme ,verhoogt idd het rendement per aandeel maar geeft geen blijk van koopmanschap .
Onder de regenboog
4
Ze kunnen inkopen wat ze willen en dividend verhogen, dat zit al lang in de verwachting bij beleggers bij jullie toch ook?
Beetje belegger heeft zijn aandelen al ingekocht, hij weet dat dividend omhoog gaat en het inkopen begint, er is meer aan de hand, de dreiging die boven het bedrijf hangt welke kant ze op gaan ........
Die werkelijkheid, dat dit aandeel onder druk blijft staan is het uitblijven van een duidelijke strategie onderbouwd met cijfers. Je kan wel 9000 mensen de laan uitsturen omdat elektra minder in het laatje brengt, maar je zal toch iets duidelijker een beeld moeten geven wat de echte plannen zijn. Shell doet wel wat , maar iedere belegger ziet ook wel dat het veel te weinig is als je het vergelijkt in verhouding met bedrijven die in deze markt opereren.

Het zal tijd worden als ze de transitie zien als een kans op meer en niet op minder, de uitstraling is nu bij Shell nog veel te veel:
Wij weten het, begrijpen het, willen het ook, wij gaan ook versnellen .........MAAR .........en natuurlijk is niet eerlijk dat Shell is (be)veroordeeld door de rechter. Het is een mentaliteit van huilie huilie ;-)

Aandelen inkopen is hard nodig, omdat dit bedrijf op de LANGE termijn per aandeel nooit meer deze omzetten kan halen en dat begrijpen de beleggers, vandaar dat dit aandeel onder druk staat.
Het is wachten op een duidelijke richting, het is nu allemaal een beetje de oude generatie die niet snel genoeg meer is en zelf op diesel loopt met waterstof projectjes in de achtertuin en hier en daar wat overnames. In verhouding is het echt huilen wat ze doen!

Zelf heb ik behoorlijk wat Shell aandelen, omdat ik weet dat als deze tanker de juiste richting opvaart het ook niet meer te stoppen is, maar het duurt verdomme wel erg lang!
Misschien moet de directie zelf eens flink aan de oplader, die van Alfen die is sneller!!!
SEVIS
0
Zat net even te kijken bij wat informatie rondom koersverloop:
Hoog 52 weeks
18,688
Laag 52 weeks
9,863

Toch onwerkelijk eigenlijk, dat een bedrijf als Shell op 9,8 heeft gestaan.
Hopelijk hebben velen van ons hier mooi van kunnen profiteren. Ik ben in ieder geval niet uitgestapt sindsdien!
Blanco rolling
0
quote:

Mazoutbrander schreef op 22 juli 2021 09:58:

Ook is het eigenaardig als een firma geen brood ziet om in haar kernactiviteit op de productie te verhogen , of efficiënter te gaan werken, een concurrent ,of het klantenbestand daarvan over te nemen maar kiest voor eigen aandeleninkoop. Op dat ogenblik denkt de firma dat het vernietigen van aandelen een hoger rendement heeft dan dat wat hierboven staat. Deze vorm van kannibalisme ,verhoogt idd het rendement per aandeel maar geeft geen blijk van koopmanschap .
Met de overname van BG zijn er heel veel extra aandelen bijgekomen/geplaatst
Dus vanuit die optiek is het niet zo gek dat ze dan die aandelen weer terugkopen.
Pandjesbaas
2
quote:

Mazoutbrander schreef op 22 juli 2021 09:58:

Ook is het eigenaardig als een firma geen brood ziet om in haar kernactiviteit op de productie te verhogen , of efficiënter te gaan werken, een concurrent ,of het klantenbestand daarvan over te nemen maar kiest voor eigen aandeleninkoop. Op dat ogenblik denkt de firma dat het vernietigen van aandelen een hoger rendement heeft dan dat wat hierboven staat. Deze vorm van kannibalisme ,verhoogt idd het rendement per aandeel maar geeft geen blijk van koopmanschap .
Als je eigen bedrijf een veel betere koers/winst heeft dan alle mogelijk over te nemen andere bedrijven, dan is het toch slimmer om je eigen aandelen te kopen? Waarom zou je je geld aan iets besteden dat inferieur is?
Blanco rolling
0
Geld op de bank zetten kost ook het nodige. Negatief een half % zeker.
Dus dat is ook een goede reden om aandelen in te kopen.
Ernie 1966 zonder bert
0
Het lijkt mij goed mogelijk wanneer Shell start met de aandelen inkoop, de koers maar weinig omhoog gaat.
Veel grote beleggers willen\moeten nog van Shell af van hun aandeelhouders. Er is gewacht omdat grote hoeveelheden aandelen de koers weer in elkaar zou doen klappen. Shell zal de koers in evenwicht houden wanneer zei de aandelen grootschalig van de hand doen. Het enige voordeel wat voor "ons" overblijft is minder uitstaande aandelen. en uiteraard een goede koers\winst verhouding als je bij lage koersen aandelen bij koopt, ik las gister hier een bericht van 11% rendement op de huidige koersen.
Eagle1959
2
De aandelen handelaren (grote handelsbanken VS o.a.) zie op de korte termijn veel meer in het in- en uitstappen dan een vrij zeker rendement van 5 - 8%. Zolang de centrale banken deze hype met hun gelddrukkerij doorzetten zal Shell ondergewaardeerd zijn. Onroerend goed doet 15% in een jaar. En de koersen op de aandelen markten misschien wel 20%. Volgens mij is dat de werkelijke reden nu en niet de toekomst verwachtingen van Shell. Geldmachines die elk jaar 5 - 6 % dividend kunnen genereren met aandelen inkoop komen echt wel bovendrijven. Alleen hebben handelaren plekken gevonden waar op de korte termijn meer te verdienen is mede door de grote aanwas van nieuwe beleggers.
Pandjesbaas
0
Het leuke is dat als de koers er niet van omhoog gaat, de waarde van het bedrijf per aandeel er zo ontzettend snel van omhoog gaat.
1337n00b
2
quote:

1337n00b schreef op 21 juli 2021 22:50:

Reminder, waar staan we op de 29e:
www.easypolls.net/poll.html?p=60f86a7...
*Bump*

Al best veel stemmen - reminder voor wie het nog niet gezien heeft.
Greyhounds
0
quote:

1337n00b schreef op 22 juli 2021 10:34:

[...]

*Bump*

Al best veel stemmen - reminder voor wie het nog niet gezien heeft.
17,35
nine_inch_nerd
5
Shell to install hundreds of electrical vehicle charging points at Waitrose stores by 2025 as part of expanded partnership
Waitrose and Shell have today set out ambitious plans to grow their partnership, installing hundreds of electric vehicle charging points in the supermarket’s car parks and more than doubling the number of Shell forecourt shops where Waitrose food is available.
The companies have announced that they are targeting the installation of 800 Shell Recharge electric vehicle charging points in up to 100 Waitrose locations across the UK by 2025. Each site is expected to have six 22kW and two 50kW rapid charging points so customers can charge their vehicles while they shop.
Electric vehicle charging is expected to launch at the first Waitrose shop early next year and will represent Shell Recharge’s first move into “destination charging”, whereby customers charge their vehicle while it is parked at a location they are primarily visiting for another activity such as shopping. Shell’s ambition is to grow its Shell Recharge-branded network to 5,000 charge points on forecourts and other locations by 2025.
Bernadette Williamson, General Manager Shell UK Retail, said: “This is great news for EV drivers across the UK, knowing they can easily, quickly and reliably charge up at Shell charge points while shopping at Waitrose. We want to make EV charging as hassle-free as possible and support our customers wherever they want to charge.”
Waitrose Executive Director, James Bailey, said: “This is an important partnership for Waitrose and means we can offer even greater convenience to more of our customers. We're also delighted to bring our customers 800 new charging points for electric vehicles, including new rapid charging capabilities, as the UK moves more and more towards a sustainable transport network.”
The companies have also reached an agreement to increase the number of Shell Select stores offering Waitrose food by a further 75 across the UK, bringing the total to at least 125 by 2025.
In addition, John Lewis’ Click & Collect service will be made available in as many as 80 new Shell forecourt shops this summer, which will take the total number of locations where the service is available in the UK to more than 1,000.
[verwijderd]
2
quote:

nine_inch_nerd schreef op 22 juli 2021 10:44:

Shell to install hundreds of electrical vehicle charging points at Waitrose stores by 2025 as part of expanded partnership
Waitrose and Shell have today set out ambitious plans to grow their partnership, installing hundreds of electric vehicle charging points in the supermarket’s car parks and more than doubling the number of Shell forecourt shops where Waitrose food is available.
The companies have announced that they are targeting the installation of 800 Shell Recharge electric vehicle charging points in up to 100 Waitrose locations across the UK by 2025. Each site is expected to have six 22kW and two 50kW rapid charging points so customers can charge their vehicles while they shop.
Electric vehicle charging is expected to launch at the first Waitrose shop early next year and will represent Shell Recharge’s first move into “destination charging”, whereby customers charge their vehicle while it is parked at a location they are primarily visiting for another activity such as shopping. Shell’s ambition is to grow its Shell Recharge-branded network to 5,000 charge points on forecourts and other locations by 2025.
Bernadette Williamson, General Manager Shell UK Retail, said: “This is great news for EV drivers across the UK, knowing they can easily, quickly and reliably charge up at Shell charge points while shopping at Waitrose. We want to make EV charging as hassle-free as possible and support our customers wherever they want to charge.”
Waitrose Executive Director, James Bailey, said: “This is an important partnership for Waitrose and means we can offer even greater convenience to more of our customers. We're also delighted to bring our customers 800 new charging points for electric vehicles, including new rapid charging capabilities, as the UK moves more and more towards a sustainable transport network.”
The companies have also reached an agreement to increase the number of Shell Select stores offering Waitrose food by a further 75 across the UK, bringing the total to at least 125 by 2025.
In addition, John Lewis’ Click & Collect service will be made available in as many as 80 new Shell forecourt shops this summer, which will take the total number of locations where the service is available in the UK to more than 1,000.

Goed bericht zeg, hiermee laten ze zien dat ze met een druk op de knop heel FASTNED kunnen wegblazen..
bp5ah
1
quote:

Erwin_P schreef op 22 juli 2021 10:17:

Het lijkt mij goed mogelijk wanneer Shell start met de aandelen inkoop, de koers maar weinig omhoog gaat.
Veel grote beleggers willen\moeten nog van Shell af van hun aandeelhouders. Er is gewacht omdat grote hoeveelheden aandelen de koers weer in elkaar zou doen klappen. Shell zal de koers in evenwicht houden wanneer zei de aandelen grootschalig van de hand doen. Het enige voordeel wat voor "ons" overblijft is minder uitstaande aandelen. en uiteraard een goede koers\winst verhouding als je bij lage koersen aandelen bij koopt, ik las gister hier een bericht van 11% rendement op de huidige koersen.
Veel in 5 regels. Veel van wat moet ieder maar voor zichzelf bepalen.

Vertel Edwin heb je ongeveer een idee hoeveel aandelen er gaan worden ingekocht ?

mathijsjelle
0
quote:

Sdock schreef op 22 juli 2021 10:46:

[...]

Goed bericht zeg, hiermee laten ze zien dat ze met een druk op de knop heel FASTNED kunnen wegblazen..

Er is al meer gesproken over investeringen in waterstof, laadpaallocaties, etc. Een mooie manier om snel locaties te kopen is het overnemen van Fastned. Zou dit een optie zijn voor Shell? en zo ja/nee waarom wel/niet
Geer
0
quote:

mathijsjelle schreef op 22 juli 2021 11:00:

[...]

Er is al meer gesproken over investeringen in waterstof, laadpaallocaties, etc. Een mooie manier om snel locaties te kopen is het overnemen van Fastned. Zou dit een optie zijn voor Shell? en zo ja/nee waarom wel/niet
Dit lijkt mij overbodig. Locaties en expertise heeft Shell al. Uitrollen gaat ook in een steeds sneller tempo. Ik zie de toegevoegde waarde niet van Fastned bij een mogelijke overname.
Blanco rolling
1
quote:

mathijsjelle schreef op 22 juli 2021 11:00:

[...]

Er is al meer gesproken over investeringen in waterstof, laadpaallocaties, etc. Een mooie manier om snel locaties te kopen is het overnemen van Fastned. Zou dit een optie zijn voor Shell? en zo ja/nee waarom wel/niet
Fastned is een bedrijf dat veels te hoog gewaardeerd staat. De omzet stelt niets voor. Een gemiddelde McDonalds zet al meer om
Waar ik woon heeft shell recent 4 superchargers geplaatst.

Shell heeft zelf de locaties, dan ga je tegen niet zo een miniscuul bedrijfje overnemen tegen gigaprijs.

200.031 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 6178 6179 6180 6181 6182 6183 6184 6185 6186 6187 6188 ... 9998 9999 10000 10001 10002 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:37
Koers 33,465
Verschil -0,005 (-0,01%)
Hoog 33,550
Laag 32,920
Volume 9.995.595
Volume gemiddeld 7.575.124
Volume gisteren 6.212.668