Stellantis « Terug naar discussie overzicht

Forum Stellantis geopend

424 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 » | Laatste
IEX - Forummoderator
1
Met de afronding van een fusie tussen de Franse automaker PSA, het moederbedrijf van Peugeot, Citroën en het Duitse Opel, en het Italiaans-Amerikaanse Fiat Chrysler is in januari dit jaar de vierde automaker ter wereld ontstaan. De veertien merken van het nieuwe concern Stellantis zijn goed voor zo'n 9 procent van de autoverkopen wereldwijd. Alleen Volkswagen, de alliantie Renault-Nissan-Mitsubishi en Toyota zijn nog groter.

Groet Henk
voda
1
Eind van dealercontract biedt ondernemers kansen Nieuwe weg voor opgezegde Stellantis-dealers

Op 1 juni 2023 eindigen de dealercontracten met Stellantis. De autofabrikant heeft alle contracten per 1 juni opgezegd, met een opzegtermijn van twee jaar. Stellantis gaat daarna verder met een kleiner netwerk van dealers die de 14 merken gaan verkopen en servicen. Het nieuws zal door veel dealerbedrijven als een koude douche worden ervaren. Het levert ook veel onzekerheid op de komende twee jaar. Ga je door als dealerbedrijf of kies je voor een bestaan als merkspecialist of universeel autobedrijf? Voor wie het universele pad kiest biedt marketingbureau InfoTrade ondersteuning om een nieuwe start te maken.

Afbeelding: Infotrade

Te veel dealerbedrijven
Het opzeggen van de dealercontracten door Stellantis is niet alleen noodzakelijk voor het voortbestaan van deze autofabrikant, het is illustratief voor de hele sector: er zijn te veel dealerbedrijven waarvoor, door elektrificatie en nieuwe online retailmodellen, in de toekomst ook nog eens minder werk is. Bij InfoTrade verwachten we dat deze trend dan ook zal doorzetten en dat ook andere fabrikanten gaan snijden in hun partnercontracten. Sterker nog, dat gebeurt al. Zo kondigde Ford in 2020 aan dat het plannen heeft het Europese dealernetwerk te verkleinen. In het Verenigd Koninkrijk verdwijnt de komende jaren bijvoorbeeld meer dan de helft van het aantal vestigingen.

‘Car as a service’
Naar verwachting gaan we dit ook in Nederland zien. Een aantal ontwikkelingen speelt hierbij een rol. Fabrikanten gaan auto’s rechtstreeks verkopen en waarschijnlijk kiezen voor een aantal grote dealergroepen of ‘experience centers’. Tegelijkertijd is de ‘car as a service’ in opkomst. Niet meer het bezit maar het gebruik van de auto voor een vast bedrag per maand wordt belangrijk. Merken als Volvo en zustermerk Lynk & Co werken met een abonnementsvorm, zoals Care by Volvo, om klanten aan zich te binden. Een ander signaal van deze ontwikkeling is de overname van fietsverhuurbedrijf Swapfiets door Pon. De Volkswagen-importeur wil duidelijk ervaring opdoen met het abonnementsmodel.

De boodschap aan dealerbedrijven is: bouw aan je eigen merk in plaats van dat van de fabrikant.
Bouw aan je eigen merk
Al die veranderingen kun je als een bedreiging zien, maar ze bieden zeker ook kansen. InfoTrade ziet dat ex-dealerbedrijven als merkonafhankelijk autobedrijf succesvol hun eigen weg zoeken, zoals bijvoorbeeld multimerken-dealer Hensgens. Dit familiebedrijf koos er in 2015 voor verder te gaan als onafhankelijk autobedrijf en op de internationale markt nieuwe en gebruikte auto’s in te kopen. De visie van InfoTrade en boodschap aan dealerbedrijven die verder gaan als merkonafhankelijk autobedrijf, is dan ook: bouw aan je eigen merk in je eigen regio in plaats van aan het merk dat je nu verkoopt.

Digitale marketing draait om data
InfoTrade helpt bedrijven bij het maken van de switch van merkdealer naar merkonafhankelijk autobedrijf. Door digitale marketing te integreren in de organisatie en data slim in te zetten voor de juiste marketingactiviteiten kunnen bedrijven succesvol de transitie maken. Dat betekent bijvoorbeeld inzetten op (video) advertising om voordelig en doelgericht merkbekendheid en -affiniteit op te bouwen.

Online succes is verder mede afhankelijk van de volgende factoren:

? Kennis van de belangrijke online touchpoints
? De middelen om daar zichtbaar te zijn
? Een excellente online ervaring
? Gegarandeerd snelle opvolging van online leads
? Een CRM-systeem voor kwalitatieve data over leads, klanten en ex-klanten
? Een geautomatiseerd marketingsysteem voor contact met leads, klanten en ex-klanten

Tot slot is het belangrijk om goed inzicht te hebben in het rendement van betaalde marketingkanalen zoals Facebook Advertising en Google Ads, bijvoorbeeld door de conversie te meten en nog beter te koppelen met je CRM-systeem zodat je ook inzicht krijgt in het rendement in termen van gerealiseerde leads en omzet. En last but not least: denk na over verschillende manieren om je (occasion)voorraad online te promoten, bijvoorbeeld door niet alleen een aanschafprijs te noemen maar ook een maandelijks leasebedrag inclusief private lease en financial lease.

Kies voor een digitale strategie op maat
Meer autofabrikanten zullen de komende jaren dealercontracten beëindigen. Dat biedt kansen voor iedereen die de ambitie heeft om verder te gaan als merkonafhankelijk autobedrijf. InfoTrade ontwikkelt en implementeert voor deze bedrijven een digitale strategie op maat. We brengen alle beschikbare (marketing)data in kaart en zetten deze effectief in. Dit helpt aantoonbaar bij de switch van merkdealer naar regionaal bekend, onafhankelijk autobedrijf.

automotive-online.nl/management/laats...
[verwijderd]
1
www.knack.be/nieuws/auto/carlos-tavar...

www.youtube.com/watch?v=H_KSX2IqaQw (over Carlos Tavares vanaf 10.13)

Het bedrijf bestaat uit veel lullige merken, maar als er modernisering (electrificeren van modellen), creativiteit en kostenbeheersing op een goede manier worden doorgevoerd zoals bij Opel en Peugeot zo succesvol is gedaan, dat bij alle merken gebeurt, dan zit er een groot potentieel in deze megafusie, zeker als deze man zijn gang kan gaan.
De Saint-Exupéry
0
quote:

Eykpunter schreef op 26 augustus 2021 23:18:

www.knack.be/nieuws/auto/carlos-tavar...

www.youtube.com/watch?v=H_KSX2IqaQw (over Carlos Tavares vanaf 10.13)

Het bedrijf bestaat uit veel lullige merken, maar als er modernisering (electrificeren van modellen), creativiteit en kostenbeheersing op een goede manier worden doorgevoerd zoals bij Opel en Peugeot zo succesvol is gedaan, dat bij alle merken gebeurt, dan zit er een groot potentieel in deze megafusie, zeker als deze man zijn gang kan gaan.
Lullige merken? Ik wist niet dat ze ook BMW in de portfolio hadden.
[verwijderd]
0
quote:

De Saint-Exupéry schreef op 11 oktober 2021 12:11:

[...]

Lullige merken? Ik wist niet dat ze ook BMW in de portfolio hadden.
Opel rijder zeker?
De Saint-Exupéry
2
quote:

Eykpunter schreef op 12 oktober 2021 00:39:

[...] Opel rijder zeker?
Neen, DS
voda
1
Stellantis Investing in Indiana to Accelerate Electrification

Strategic Research Institute
Published on :
13 Oct, 2021, 6:31 am

Stellantis announced that it would invest a total of USD 229 million in three of its Kokomo in Indiana plants to help the company reach its goal of achieving 40% low-emission vehicle sales in the US by 2030. This announcement, which will retain 662 jobs, comes three months after the company laid out its long-term electrification strategy, where it committed to investing $35 billion through 2025 in electrification and software.

The investment will support retooling of the Kokomo Transmission, Kokomo Casting and Indiana Transmission plants to produce the fourth-generation eight-speed transmission. This new transmission will have the flexibility to be paired with internal combustion engines, as well as mild hybrid and plug-in hybrid propulsion systems, for vehicles across the Jeep®, Ram, Chrysler and Dodge brands. It will deliver improved fuel economy, provide pure-electric range and help vehicles meet future emission regulations.

The new, fourth-generation, eight-speed transmission will capitalize on a number of common parts within the different versions – transmission gear train/clutch, mechatronics, mechanical pump and E-pump motor. It also will have the flexibility for unique parts to adapt to the various electrification options. These parts include the eMotor, torque converter and power electronics.

Adding electrified transmission assembly also diversifies the product portfolio of the Kokomo operations. In March 2020, Stellantis announced it would invest USD 400 million to convert Indiana Transmission Plant II to the Kokomo Engine Plant to produce the GMET4 engine, the company’s 2.0-liter Global Medium Engine inline four-cylinder turbo. Production is expected to launch later this year.

This investment also leverages the core manufacturing competencies of the Kokomo operations and the local workforce in the areas of casting, machining and assembly, all of which will be needed as the market transitions to an electrified future.

The second-generation eight-speed transmission has been a workhorse of the company’s powertrains since production began in 2012. KTP celebrated the 5 millionth eight-speed transmissions built on Septeme. 30. It is the current transmission option on the Jeep Wrangler, Gladiator and Grand Cherokee; Wagoneer/Grand Wagoneer; Ram 1500; Dodge Charger, Challenger, Durango; and Chrysler 300 models.
voda
1
Stellantis gaat met Samsung batterijen maken
Tekent een principe-akkoord.

(ABM FN-Dow Jones) Stellantis heeft met het Koreaanse Samsung SDI een principe-akkoord getekend voor de productie van batterijen en toebehoren voor de Noord-Amerikaanse markt. Dit maakten de Franse autobouwer vrijdag bekend.

Stellantis wil dat tegen 2030 40 procent van de totale autoverkoop in de VS bestaat uit de verkoop van elektrische auto's.

De productie van de batterijen moet in 2025 van start gaan. De batterijfabriek moet in eerste instantie een productiecapaciteit krijgen van 23 gigawatt.

Afgelopen maandag maakte Stellantis al bekend ook met LG in zee te gaan voor de bouw van een accufabriek met een leveringscapaciteit 40 gigawatt, eveneens voor de Amerikaanse markt.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

voda
3
Stellantis mikt op 20 miljard extra software-omzet

De autobouwer Stellantis STLA 0,00% organiseert vandaag een Software Day. In een persbericht laat Stellantis al de software-ambities weten op omzetvlak. Tegen 2026 moeten op software gebouwde producten en abonnementen voor 4 miljard extra omzet zorgen en die omzetbijdrage moet toenemen tot 20 miljard tegen 2030.

Het is de bedoeling dat de voertuigen van Stellantis worden aangesloten op een geconnecteerd softwareplatform, waardoor de klant updates kan uitvoeren en diensten kan afnemen.

Tegen 2025 plant Stellantis voor meer dan 30 miljard euro aan investeringen om de transformatie naar software en electrificatie te realiseren. De softwareplannen van Stellantis gaan immers hand in hand met electrificatieplannen.

www.tijd.be/markten-live/live-blog/ga...
[verwijderd]
1
Stellantis stopt productie Jeeps in China
Door ABM Financial News op 18 juli 2022 08:48

(ABM FN-Dow Jones) Stellantis staakt de joint venture voor de bouw en verkoop van Jeeps in China en richt zich voortaan op de verkoop van geïmporteerde Jeeps in dat land. Dit maakte de producent van automerken als Citroën, Opel en Peugeot maandag bekend.

De joint venture werd gestart in 2020, was in de afgelopen jaren verlieslatend en zal nu worden beëindigd, verklaarde Stellantis.
Het bedrijf neemt hiervoor een last van 297 miljoen euro in het eerste halfjaar.

Het autobedrijf, gevestigd in Amsterdam, kwam tot het besluit nadat het er niet in slaagde een meerderheidsbelang te verwerven in de joint venture met het Chinese Guangzhou Automobile Group.

In januari zei Stellantis nog zijn belang te willen vergroten van 50 naar 75 procent, nadat een wijziging in de regelgeving dat mogelijk maakte.
ikke,dus
0
+250 op 14,01
gokje voor volgend jaar, kijken of er dan achterstallige verkopen geleverd worden.
maaslander
0
Run in Limburg op duurzame apparaten als laadpalen, vraag naar verzwaring elektrische aansluiting stijgt spectaculair
Ton60
0
EPA | STLA | NL00150001Q9 | EUR |

Kan iemand mij zeggen hoe het dividend van dit fonds wordt belast ?
Met de Franse 30% of de NL 15%
B.V.D.
Jackio
0
Hoi Ton, Ik ben als Premiumlid nieuwschierig geworden en het is inderdaad een stil forum haha
ikke,dus
0
Hoi Ton,

Ik durf je het niet te vertellen, ik heb het aandeel nog niet lang genoeg in porto om het je te kunnen vertellen.
Nu heb ik in het verleden wel dividend uit Frankrijk mogen ontvangen en door wat formulieren in te vullen van de belasting dienst dat ik NL ingezetene ben, krijg je gewoon 15% heffing ipv 30%.
Misschien kan je daarop eens zoeken (mits je NL ingezetene bent natuurlijk.)
Jackio
0
424 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:36
Koers 24,325
Verschil +0,070 (+0,29%)
Hoog 24,480
Laag 24,085
Volume 1.776.480
Volume gemiddeld 2.301.484
Volume gisteren 1.794.146