Royal Dutch Shell « Terug naar discussie overzicht

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

Hendrik65
1
Zojuist naar mijn portefeuille gekeken. Vanaf begin november 2020 bestaat grofweg 20% van mijn vermogen uit cash, zit 10% in ING, 20% in ABN en 50% in Shell. (Enkel in laatstgenoemde twee heb ik vanaf de start van mijn beleggingsavontuur continu belegd.)

Opvallend: terwijl de investeringsverhouding 2 staat tot 5 is, leverde me ABN - op een paar verwaarloosbare euro's na -, net zoveel winst op als Shell. Ter info: in oktober 2021 komt ABN met een dividend per aandeel van 0,68 euro!
nine_inch_nerd
5
quote:

Mad_Max schreef op 28 augustus 2021 12:56:

[...]

Is een visie van een doorsnee US belegger die ik heb gepost en ben ook niet helamaal akkoord.
Veel US citizen verlaten zelfs nooit hun land en weten niet wat er omgaat in de wereld, ze zijn zeer patriotisch ingesteld, denk daarbij aan "Build with Pride in the USA".... ExxonMobile voor Shell...dus zeker en vast geen neutrale mening...
Mogelijks zijn oliebedrijven inderdaad minder populair bij de nieuwe bellegers en moet het allemaal groen zijn maar veel producten en zaken die we aanraken zijn gemaakt uit oliederivaten.
Denk dat de groene jongens hun ogen nog niet open zijn gegaan....
Zelf geloof ik wel nog in olie voor de komende decenia maar naar de toekomst een geleidelijke transitie voor groot transport op waterstof.... In ieder geval zet Shell in op vele energieaspecten wat een grote toekomst waarborgt. Zelf verschillende long posities in Shell en geen spijt van...

De transitie kan en zal niet direct kunnen plaats vinden. Natuurlijk niet. Er zijn genoeg 'groene jongens' (waaronder ik) die zich dat realiseren. Ik ben in Shell gestapt, omdat zij bereid zijn te transformeren naar een 'groen en duurzaam' bedrijf en dit ook duidelijk laten zien met acties: elektrische laadpalen, windmolens, waterstof productie, processen creëren om van H2 en CO2 methanol te maken (basisproduct voor verdere productie organische stoffen zoals we die nu ook hebben) etc etc.
Tot die tijd zal het een 'grijs gebied' zijn in 'old skool' gas/olie bedrijf en transformatie naar een duurzaam bedrijf.
Voor mij is dat duidelijk en reëel.

Het heeft niks te maken met 'groen' zijn of niet. Het heeft te maken realistisch zijn en zien/beseffen dat hoe het nu is en hoe we het nu doen niet meer kan. Als we dit niet veranderen of er open voor staan gaat het goed mis.
Peetje
2
Heb mijn shell aandelen een mnd of 2 geleden gehalveerd en daar mee asr aandelen gekocht ,nou dat was een hele goede zet.
keecee
1
quote:

Peetje schreef op 28 augustus 2021 14:06:

Heb mijn shell aandelen een mnd of 2 geleden gehalveerd en daar mee asr aandelen gekocht ,nou dat was een hele goede zet.
Pe(e)tje af!
tafon
0
Op Oilprice.com staat een stuk van Kennedy dat de TA een golden cross aangeeft voor de olieprijzen.
Een stijging van 20 tot 50% is dan mogelijk op de korte termijn.
Voor RD staat als het een beetje meezit ook voor een golden cross.
Over Golden cross spreekt men als de korte termijn trendlijn de lange termijn trendlijn doorbreekt.
Velen zien dat al aankomen en reageren hierop, waardoor de beweging versterkt wordt en kan dus heel snel gaan.
Ron-tron system
2
Velen zien een stevige stijging van de olieprijs op korte termijn blijkbaar en mijn tactiek is juist om de olieprijs te shorten tegenover mijn staande shell aandelen op gak 16,60eur.
Als maandag de olieprijs groen gaat short ik het volledig bedrag shell tegen op de us crude 100% en dan ga ik voor veiligheid.
Meeste kans stijgt Shell door op een min of meer gelijke olieprijs en op 18eur is alles eruit dan.
Stijgt de olieprijs verder dan volgt shell wel en behoud ik mijn winst van 48cent maar laat wel extra winst liggen door verlies op de shorts olieprijs.
Komt er een terugval op de olieprijs dan geven de shorts me een lagere gak van shell.
Niet vergeten dat er ook een mogelijkheid is dat er plots een marktcorrectie opduikt en dan daalt de olieprijs ook snel mee en zo bescherm ik de aandelen dan wel.

Het gaat te makkelijk nu en de markt lijkt bijna zeker verder te gaan stijgen met nog geen datum tapering en dat is nu juist het probleem als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat veel kans niet.
[verwijderd]
3
quote:

Carl2-8 schreef op 28 augustus 2021 14:44:

Velen zien een stevige stijging van de olieprijs op korte termijn blijkbaar en mijn tactiek is juist om de olieprijs te shorten tegenover mijn staande shell aandelen op gak 16,60eur.
Als maandag de olieprijs groen gaat short ik het volledig bedrag shell tegen op de us crude 100% en dan ga ik voor veiligheid.
Meeste kans stijgt Shell door op een min of meer gelijke olieprijs en op 18eur is alles eruit dan.
Stijgt de olieprijs verder dan volgt shell wel en behoud ik mijn winst van 48cent maar laat wel extra winst liggen door verlies op de shorts olieprijs.
Komt er een terugval op de olieprijs dan geven de shorts me een lagere gak van shell.
Niet vergeten dat er ook een mogelijkheid is dat er plots een marktcorrectie opduikt en dan daalt de olieprijs ook snel mee en zo bescherm ik de aandelen dan wel.

Het gaat te makkelijk nu en de markt lijkt bijna zeker verder te gaan stijgen met nog geen datum tapering en dat is nu juist het probleem als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat veel kans niet.

hoi, welke lottogetallen moet ik deze week invullen?
Frankrijker
1
(Q) 3
(Koers 31-10) 21
(Koers 30-11) 22
(Nu Olie:2) 35
(31-10 Olie:2) 39
(Koers 2025) 40

Zijn t er 6 bij de Lotto?
Indien 7 dan mag ons geluksgetal 25 niet ontbreken.
nine_inch_nerd
1
upsidedown
0
17 mei 2021
WANNEER WORDEN ELEKTRISCHE AUTO’S GOEDKOPER DAN BENZINEAUTO’S?
Volgens BNEF is 2026 het omslagpunt. Dan zijn elektrische auto’s in de middenklasse net zo duur om te produceren als benzine- en dieseltegenhangers. Kleine auto’s worden in 2027 net zo betaalbaar. De prijs vóór belastingen voor een middenklasser is dan gemiddeld 19.000 euro. In 2030 kost deze middenklasser nog maar 16.300 euro, terwijl benzine- en dieselauto’s even duur zouden blijven.
-------
De koers van shell blijft wat hangen dit jaar. Gaan we de 20 nog zien dit jaar? Of blijft t sentiment ietwat negatief?
Ron-tron system
0
quote:

upsidedown schreef op 28 augustus 2021 17:31:

17 mei 2021
WANNEER WORDEN ELEKTRISCHE AUTO’S GOEDKOPER DAN BENZINEAUTO’S?
Volgens BNEF is 2026 het omslagpunt. Dan zijn elektrische auto’s in de middenklasse net zo duur om te produceren als benzine- en dieseltegenhangers. Kleine auto’s worden in 2027 net zo betaalbaar. De prijs vóór belastingen voor een middenklasser is dan gemiddeld 19.000 euro. In 2030 kost deze middenklasser nog maar 16.300 euro, terwijl benzine- en dieselauto’s even duur zouden blijven.
-------
De koers van shell blijft wat hangen dit jaar. Gaan we de 20 nog zien dit jaar? Of blijft t sentiment ietwat negatief?
Kia ev6 mooie vergelijking in deze.
Sportage 177pk kost 32000eur
Ev6 met meer ok kost 47000eur
Deze zijn vergelijkbaar.
Geen biv 1800eur en geen rijtax op ev6
Sportage 10l/100km verbruik geeft 15eur/100km
Ev6 kost 5eur per 100km verbruik
Rond de 120000km zijn ze break even.
De ev6 rijdt ook beter.
En dan zwijg ik nog over restwaarde bij verkoop na 6jaar.
Take a sisi
0
Hebben jullie ook al eens aan bv onderhoudskosten , levensduur , inruilwaarde , kosten te vervangen onderdelen gedacht , geloof mij maar ze maken je steeds meer afhankelijk en goedkoper wordt het nooit .
[verwijderd]
0
beetje de algemene olie industrie maar wat je de laatste tijd meer ziet gebeuren is dat bedrijven acquisitie gericht raken in plaats van boren. hier kan je best wel je kansen in gaan zoeken.

deels komt dit omdat veel grotere olie bedrijven snel van hun stranded assets afwillen. deze worden goedkoop (soms <3x cffo). vaak hebben deze kleine spelers ongv 100 BOEPD productie, en kunnen deze assets die 15 of 20 vatten produceren makkelijk intergreren en besparen op capex.

bedrijven als deze zijn niet echt dividend gefocust maar weten meer groei te bereiken dan een van deze grote spelers. ik zou voorstellen er een paar op te zoeken en toe te voegen aan je portefuille zodra er een shift naar waarde aandelen plaats vindt kan je er flinke winsten uit halen.

luxe hier aan is dat je binnen een half jaar dit aan je bedrijf kan toevoegen in plaats van 6 voor het boren van een nieuw diep oil veld.

vermijd wel deep oil assets. conventionele oil onshore.

Hendrik65
0
Aankomende week: 1 september 2021 OPEC+ meeting en op 3 september 2021 het Amerikaanse banenrapport. Verder nog zaken die van belang zijn?
Wilbar
1
quote:

Hendrik65 schreef op 28 augustus 2021 19:30:

Aankomende week: 1 september 2021 OPEC+ meeting en op 3 september 2021 het Amerikaanse banenrapport. Verder nog zaken die van belang zijn?
De komende Grand Prix op Zandvoort, te beginnen met de P en Q sessies.

Altijd belangrijk voor Shell.
nine_inch_nerd
0
quote:

Wilbar schreef op 28 augustus 2021 19:33:

[...]
De komende Grand Prix op Zandvoort, te beginnen met de P en Q sessies.

Altijd belangrijk voor Shell.
Rechter uitspraak eerst eens afwachten…
Hendrik65
0
quote:

Wilbar schreef op 28 augustus 2021 19:33:

[...]
De komende Grand Prix op Zandvoort, te beginnen met de P en Q sessies.

Altijd belangrijk voor Shell.
Da's mooi (voor de liefhebber). En met zekerheid aankomende week geen doorbraak in het atoomakkoord tussen Iran en het Westen ... en een terugkeer van Iran op de oliemarkt. Volgens Ali Khamenie is er namelijk geen verschil tussen het beleid van Joe Biden en Donald Trump.
bp5ah
0
quote:

Wilbar schreef op 28 augustus 2021 19:33:

[...]
De komende Grand Prix op Zandvoort, te beginnen met de P en Q sessies.

Altijd belangrijk voor Shell.
Flinke crash bij de W-Series op Spa Franc. , incl. de Nederlandse B. Visser.

www.dumpert.nl/item/100008264_d5ebb71c
clearfederer
0
quote:

Carl2-8 schreef op 28 augustus 2021 14:44:

Het gaat te makkelijk nu en de markt lijkt bijna zeker verder te gaan stijgen met nog geen datum tapering en dat is nu juist het probleem als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat veel kans niet.

Het is dus veel kans niet te mooi om waar te zijn. Goed nieuws, thnx Carl!
bp5ah
0
16:00 uur vanmiddag :

(ISSUED AT 9:00 AM CST) Shell continues to actively monitor Hurricane Ida in the Gulf of Mexico. As a precautionary measure, Shell has shut in production and evacuated all personnel from Ursa, Mars, Olympus, and Appomattox assets. In addition, production has been shut in and personnel are being evacuated from Auger and Enchilada/Salsa. Stones, which had earlier shut in production, is working to resume partial production, potentially as early as today. Some drilling operations have been safely paused.
200.031 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 6552 6553 6554 6555 6556 6557 6558 6559 6560 6561 6562 ... 9998 9999 10000 10001 10002 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:37
Koers 33,470
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 33,555
Laag 33,180
Volume 6.212.668
Volume gemiddeld 7.488.665
Volume gisteren 6.212.668