TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom november 2021

2.277 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 ... 110 111 112 113 114 » | Laatste
Dutchy Ron
0
Aurora gaat alle klanten op DH 45% net, Lucid ook al weer +10% en Rivian herstelt ook op 133 (+8%) genoeg beweging in de EV/AV sector laatste week
Dutchy Ron
1
quote:

SimonCA schreef op 19 november 2021 16:30:

[...]

AUR was mentioned by Phil on CNBC fast money when talked about AAPL autonomous driving!! Word is getting out now to general investor which is great for stock.
Time for TomTom to be mentioned on CNBC, lets talk about ISA and IndiGO ;-))
Dutchy Ron
0
[verwijderd]
6
Als ik de demonstratie aan autofabrikanten bekijk (waarbij je aan de vragen merkt dat er ook echt inkopers in de call zitten) zie ik dat TomTom de kaarten met snelheidsdata los aanbiedt, maar ook als onderdeel van een groter pakket.

Een voorbeeld: je hoeft geen navigatie bij te nemen zeggen ze. Maar tegelijkertijd zeggen ze ook: de kaarten met speedlimits draaien op ons Navkit software platform. (die waar deze maand een update over komt). Dus je kunt navigatie er zo bij nemen, plug and play.

En de informatie van verkeersborden van tomtom naar de auto en terug verlopen via 'Autostream'. De cloud dienst waarmee je HD maps kunt verversen. Dus je moet sowieso de auto connected maken om te communiceren met de tomtom servers. Als je toch connected bent, neem er dan verkeersinformatie bij en (in geval van een EV) informatie over laadpunten. Stel dat de fabrikant ook met level 2/3 ADAS bezig is. Waarom niet direct ook TomTom als map supplier - de HD/ADAS maps met autostream - erbij zodat je alles op 1 plek legt, met 1 datastroom via AutoStream?

En zo gaat de hele gereedschapskist open. Nog los van hoeveel marktaandeel TT pakt, lijkt me de situatie nu zo te liggen dat elke fabrikant dit moet inbouwen en dus sowieso een offerte aanvraag bij TT gaat neerleggen, nog los van hun beslissing. En dan kan TT haar hele santenkraam tentoonstellen (je krijgt dus weer nieuwe ingangen) en als enige aanbieder met een one-stop-shop denk ik een goede win-rate qua deals. Als je voor HERE kiest heb je nog een derde partij erbij nodig als integratie partner.

Vergeet hierbij niet dat TomTom een heel goede reputatie heeft op live services. 80% autofabrikanten gebruikt al HD maps. Ook de HERE eigenaren, die een HERE map combineren met TT services, omdat die gewoon beter zijn.

Bij dit ISA verhaal heb je bovendien stapel omzet. De EU verplicht dat het voor 14 jaar in de auto moet zitten, de eerste 7 jaar betaald door de autofabrikant en de tweede helft ofwel door fabrikant of de eigenaar op dat moment. Bij 15,5 miljoen nieuwe auto’s per jaar (aantal in 2019) heb je na 7 jaar 100 miljoen auto’s rondrijden met kaarten met speedlimit data en een connectie naar een kaartenmaker. Dat is dus TT's "adressable market".

Laat TomTom hier eens 40% van pakken. De rest via HERE, sensorboeren, etc. Ik vind dat een bescheiden verwachting, als je nu ziet dat TT hierin voortouw heeft genomen en enige one stop shop product. En dan zal een deel basic speedlimit service afnemen maar een steeds groeiende deel de hele ADAS santekraam met adaptive cruise control, rijbaan assistentie incl hd maps en zo verder. Hier zit ook een data component aan. Niet voor niets zegt Goddijn dat er een revolutie in kaartenmaken (geautomatiseerd) en lagere kosten gaat komen vanwege grote hoeveelheden data die beschikbaar komen.

Ik zei tegen Wies (KetchUp) dat die assetwaarde niet de assetwaarde is maar de gedwongen executiewaarde. Dat komt denk ik door de doomdenkers die denken dat Google de hele markt gaat bestieren. Zij hebben even niet gedacht aan ADAS. De EU is hier helder over, het mag niet met mobiel binnengebracht worden, moet embedded zijn. Een aanbod van een connected horizon van Elektrobit + TT kan Google ook niet bieden. Misschien verklaart dat ook een beetje de koersstijgingen van recent.
NewKidInTown
0
quote:

NewKidInTown schreef op 19 november 2021 16:25:

Zojuist maar weer iets bescheidener ingestapt rond 8,07
Geen verkeerde timing zo lijkt het nu.
Dutchy Ron
0
Benieuwd naar de eindveiling.... die was afgelopen dagen relatief laag..... maar dat kan vandaag wel eens anders zijn
tatje
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 19 november 2021 16:31:

Aurora gaat alle klanten op DH 45% net, Lucid ook al weer +10% en Rivian herstelt ook op 133 (+8%) genoeg beweging in de EV/AV sector laatste week
11 miljard naar de beurs.

En nu !
[verwijderd]
4
Aisin is onderdeel van de Toyota Group

Aisin Corporation, Kabushiki gaisha Aishin) is a Japanese corporation that develops and produces components and systems for the automotive industry. Aisin is a Fortune Global 500 company, ranked 359 on the 2020 rankings.[4] Aisin is a member of the Toyota Group of companies. en.wikipedia.org/wiki/Aisin

TT heeft Aisin toegevoegd als implementatiepartner van ISA, dan kan dat alleen maar voor Toyota en Lexus zijn.
www.tomtom.com/blog/automated-driving...

Aisin is a renowned automotive supplier and has experience integrating the TomTom ADAS Map in combination with the TomTom AutoStream map delivery service. This enables Aisin to provide accurate positioning, an electronic horizon, fusion logic, and hardware for demo purposes.

TomTom delivers ADAS Map data that’s relevant for ISA functionality through the AutoStream service. This is TomTom’s proprietary map streaming service that ensures driver assistance systems always have access to the latest map data. The TomTom ADAS Map also contains speed limits, which have exceeded 90% performance in some internal benchmarks. To achieve 95% quality, TomTom uses different professional sources and Sensor Derived Observations (SDO). This will boost the coverage of ISA speed limits with sufficient quality to meet regulatory requirements.

TomTom and Aisin’s joint solution consists of several elements: TomTom ADAS Map delivers with Speed Limits at 95% quality. TomTom AutoStream streams tiles of map data to the vehicle. Aisin software feeds the horizon provider. Aisin demonstrates fusion logic for camera observations with map data.

Dutchy Ron
0
Het was een enerverend weekje wat mij geen windeieren heeft gelegd en met mij vele die hards vermoed ik. Volgende week aanval op de 8,50 dan maar........ richting 10 .... de kers op de taart. Geniet van het weekend!
Wereldbelegger
1
quote:

Dutchy Ron schreef op 19 november 2021 17:39:

Het was een enerverend weekje wat mij geen windeieren heeft gelegd en met mij vele die hards vermoed ik. Volgende week aanval op de 8,50 dan maar........ richting 10 .... de kers op de taart. Geniet van het weekend!
Het is maar wat je onder de diehards verstaat.
De handelaars/handelaartjes of de LT believers die zeer waarschijnlijk nog steeds naar een verlies kijken op hun tot leven gewekt dood geld.
((-;

De koers staat nog niet boven Yearhigh van 9,97
Wereldbelegger
0
De heer Goddijn heeft een bijbaan volgens De Limburger

De coronacrisis laat zien hoe belangrijk het is dat ondernemers zich aanpassen aan nieuwe omstandigheden. Voor succes in de toekomst is het nodig dat bedrijven investeren in vernieuwing, duurzaamheid en digitalisering. Onder meer samenwerking met klanten kan leiden tot extra productiviteit, extra toegevoegde waarde, extra banen en extra winst.

Dit blijkt uit de Staat van het mkb 2021, die het Nederlands Comité voor Ondernemerschap donderdag heeft gepubliceerd. Het Comité, met onder anderen voorzitter Harold Goddijn (TomTom) en koningin Máxima, is ingesteld om duurzame groei van het midden- en kleinbedrijf te bevorderen.

bron:
www.limburger.nl/cnt/dmf20211118_9442...
sniklaas
4
quote:

*JustMe* schreef op 19 november 2021 17:11:

niet de assetwaarde is maar de gedwongen executiewaarde. Dat komt denk ik door de doomdenkers
ere wie ere toekomt, dat @TOM2 al vele jaren koerst aan ramsj bedragen zijn de twijfelachtige verdienste van Harold die al dan niet met voorbedachte rade het bedrijf, de omzet en het aandeel absoluut niet weet te vermarkten…
Wereldbelegger
3
quote:

*JustMe* schreef op 19 november 2021 17:11:

Als ik de demonstratie aan autofabrikanten bekijk (waarbij je aan de vragen merkt dat er ook echt inkopers in de call zitten) zie ik dat TomTom de kaarten met snelheidsdata los aanbiedt, maar ook als onderdeel van een groter pakket.

Een voorbeeld: je hoeft geen navigatie bij te nemen zeggen ze. Maar tegelijkertijd zeggen ze ook: de kaarten met speedlimits draaien op ons Navkit software platform. (die waar deze maand een update over komt). Dus je kunt navigatie er zo bij nemen, plug and play.

En de informatie van verkeersborden van tomtom naar de auto en terug verlopen via 'Autostream'. De cloud dienst waarmee je HD maps kunt verversen. Dus je moet sowieso de auto connected maken om te communiceren met de tomtom servers. Als je toch connected bent, neem er dan verkeersinformatie bij en (in geval van een EV) informatie over laadpunten. Stel dat de fabrikant ook met level 2/3 ADAS bezig is. Waarom niet direct ook TomTom als map supplier - de HD/ADAS maps met autostream - erbij zodat je alles op 1 plek legt, met 1 datastroom via AutoStream?

En zo gaat de hele gereedschapskist open. Nog los van hoeveel marktaandeel TT pakt, lijkt me de situatie nu zo te liggen dat elke fabrikant dit moet inbouwen en dus sowieso een offerte aanvraag bij TT gaat neerleggen, nog los van hun beslissing. En dan kan TT haar hele santenkraam tentoonstellen (je krijgt dus weer nieuwe ingangen) en als enige aanbieder met een one-stop-shop denk ik een goede win-rate qua deals. Als je voor HERE kiest heb je nog een derde partij erbij nodig als integratie partner.

Vergeet hierbij niet dat TomTom een heel goede reputatie heeft op live services. 80% autofabrikanten gebruikt al HD maps. Ook de HERE eigenaren, die een HERE map combineren met TT services, omdat die gewoon beter zijn.

Bij dit ISA verhaal heb je bovendien stapel omzet. De EU verplicht dat het voor 14 jaar in de auto moet zitten, de eerste 7 jaar betaald door de autofabrikant en de tweede helft ofwel door fabrikant of de eigenaar op dat moment. Bij 15,5 miljoen nieuwe auto’s per jaar (aantal in 2019) heb je na 7 jaar 100 miljoen auto’s rondrijden met kaarten met speedlimit data en een connectie naar een kaartenmaker. Dat is dus TT's "adressable market".

Laat TomTom hier eens 40% van pakken. De rest via HERE, sensorboeren, etc. Ik vind dat een bescheiden verwachting, als je nu ziet dat TT hierin voortouw heeft genomen en enige one stop shop product. En dan zal een deel basic speedlimit service afnemen maar een steeds groeiende deel de hele ADAS santekraam met adaptive cruise control, rijbaan assistentie incl hd maps en zo verder. Hier zit ook een data component aan. Niet voor niets zegt Goddijn dat er een revolutie in kaartenmaken (geautomatiseerd) en lagere kosten gaat komen vanwege grote hoeveelheden data die beschikbaar komen.

Ik zei tegen Wies (KetchUp) dat die assetwaarde niet de assetwaarde is maar de gedwongen executiewaarde. Dat komt denk ik door de doomdenkers die denken dat Google de hele markt gaat bestieren. Zij hebben even niet gedacht aan ADAS. De EU is hier helder over, het mag niet met mobiel binnengebracht worden, moet embedded zijn. Een aanbod van een connected horizon van Elektrobit + TT kan Google ook niet bieden. Misschien verklaart dat ook een beetje de koersstijgingen van recent.

Het is allemaal leuk om te lezen en het lijkt zo ontzettend logisch dat je tranen in de ogen krijgt van het zinderend genot om mee te gaan met uw gedachten en mijn gehele portefeuille om te zetten in TomTom aandelen en afgeleide producten.
Alleen..........Ik zou zo graag uw verhaal/verhaaltjes/aannames/verwachtingen/fantasieën/dromen bevestigd zien worden door het management van TomTom.
Zo lang dat niet gebeurd laat ik u maar praten en denk er het mijne van.
nr36
1
quote:

Wereldbelegger schreef op 19 november 2021 18:24:

[...]
Zo lang dat niet gebeurd laat ik u maar praten en denk er het mijne van.
Je schrijft precies - weliswaar met een taalfout - wat ik denk van jouw berichten......................
pielsje
0
quote:

nr36 schreef op 19 november 2021 18:39:

[...]

Je schrijft precies - weliswaar met een taalfout - wat ik denk van jouw berichten......................
En de streepjes tussen jouw zinnen, wat moeten we daarmee?
[verwijderd]
3
quote:

Wereldbelegger schreef op 19 november 2021 18:24:

[...]

Het is allemaal leuk om te lezen en het lijkt zo ontzettend logisch dat je tranen in de ogen krijgt van het zinderend genot om mee te gaan met uw gedachten en mijn gehele portefeuille om te zetten in TomTom aandelen en afgeleide producten.
Alleen..........Ik zou zo graag uw verhaal/verhaaltjes/aannames/verwachtingen/fantasieën/dromen bevestigd zien worden door het management van TomTom.
Zo lang dat niet gebeurd laat ik u maar praten en denk er het mijne van.
Lieve WB. Tranen in je ogen is nou ook weer niet nodig. Feit is dat het management van TomTom dit zelf ook aangaf (de ‘scrambling’ passage) en dat het ook gewoon te horen valt in dat webinar waar 1 product techneut, 1 iemand die de relaties met Brussel onderhoudt en 1 marketingmanager een verhaal hielden aan mensen bij autofabrikanten.

Aangezien ik zelf wel wat marketing achtergrond heb denk ik dat ik wel door de marketing-speak heen kan luisteren en vond het dan ook vooral interessant wat die Fransoos die Brussel op de voet volgde te vertellen had en ook de techneut en de mate waarin TomTom’s aanbod onderscheidend is.

Uiteraard sorteert ook HERE voor op dit onderwerp en heeft ook een speed limits map, al is TT hierin veel actiever. HERE heeft ook andere dingen aan zijn hoofd zoals reorganisaties en het vinden van nieuwe aandeelhouders. Bovendien is dit zo’n onderwerp waarbij als het waterpeil stijgt alle bootjes omhoog gaan. De EU heeft een flinke push gegeven aan de adoptie van snelheidsdata en daarmee in de slipstream de connected car, ADAS adoptie, digitale kaarten, enzovoort. Dit is voor de hele toeleverende sector gunstig.
H. Berkhof
1
quote:

Wereldbelegger schreef op 19 november 2021 18:02:

[...]

Het is maar wat je onder de diehards verstaat.
De handelaars/handelaartjes of de LT believers die zeer waarschijnlijk nog steeds naar een verlies kijken op hun tot leven gewekt dood geld.
((-;

De koers staat nog niet boven Yearhigh van 9,97
Je had dit verhaal ook anders kunnen vertellen Wereldbelegger.
Wat is er met je gebeurd dat je zo down bent.
Dutchy Ron
3
Submitted 8 corrections to TomTom in this area yesterday. Got all accepted today. Curious to see what changes they make - I get the impression if they touch an area they make all the needed corrections, rather than just the ones we raise.

teslamotorsclub.com/tmc/threads/fd-be...

Hij gaat vandaag of morgen neem ik aan checken of de Tesla anders reageert om vast te stellen of Tesla TT maps gebruikt
2.277 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 ... 110 111 112 113 114 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949