TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom november 2021

2.277 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 » | Laatste
NewKidInTown
0
[Modbreak IEX: Gelieve niet over de moderatie te discussiëren, een aantal berichten is verwijderd. Waarschuwing.]
[verwijderd]
9
Een algemene (ethische) norm is dat je je online ongeveer net zo gedraagt als dat je zou doen in de echte wereld en als je niet anoniem bent. Sommige mensen denken dat anonimiteit een mooi excuus is om het slechtste van zichzelf te laten zien. En zoals ik al eerder zei, hét kenmerk van een narcistisch complex is dat je anderen kwalijk neemt wat je zelf doet. Anderen de maat nemen en zelf niet leven bij die normen. Boven alle kritiek verheven en als een wesp gestoken als je hén een keer aanvalt.
NewKidInTown
2
quote:

Knife Catcher schreef op 30 november 2021 09:54:

[...]
mee eens, helaas zijn er ook mensen die het grappig vinden en een duim geven
Kritische en relativerende berichten of met een geheel andere invalshoek kunnen niet genoeg beloond worden met duimpjes. Ik krijg ze ook wel eens :-)
harrysnel
2
Mijn voorspelling was dat Indigo vandaag het licht zou zien in Berlijn. Introductie van Indigo, zo had ik bedacht, zou plaats moeten vinden op een congres waar de onlangs aangestelde nieuwe CEO Europe van Kinto spreekt. Kinto is de “mobiliteits-dochter” van Toyota en het bedrijf Greater Than, waar TomTom samenwerking mee heeft, werkt al samen met deze club.

Ga geen gelijk krijgen. De CEO van Kinto spreekt pas morgen op dag 2 van het congres.

Toch is Kinto m.i. interessant om je als belegger in TomTom in te verdiepen omdat dat hele concept van Toyota naadloos aansluit bij wat ik de afgelopen jaren, weliswaar in in zeer vage bewoordingen en klungelig onder de aandacht gebracht, gehoord heb als ik naar Goddijn luisterde. De trends die door Goddijn geschetst zijn worden door Toyota concreet omgezet naar een nieuw bedrijf. De nieuwe mobiliteit.

Wat zijn die trends.Noem er een aantal:
- Mobiliteit on demand in plaats van bezit van een auto. Zie Uber, Lyft etc.
- Car sharing, Fleet Management/Telematics.
- Steeds minder de auto als privé bezit.
- Elektrificatie/milieuvriendelijke oplossingen.
- Integratie van autorit met andere vormen van mobiliteit (openbaar vervoer).

Deze trends hebben consequenties voor de bedrijven die voorzien in een behoefte aan mobiliteit bij eindgebruikers. Als een auto gedeeld wordt hoe zit het dan met verzekeringspremies? Hoe kan elektrificatie plaatsvinden zonder “range-anxiety”? Hoe stem je vraag naar mobiliteit af op beschikbaarheid van auto? Welke software is nodig om de overstap te maken van 1 eigenaar van een auto naar gedeelde mobiliteit?…..etc

Toyota probeert met Kinto een oplossing voor deze kwesties te formuleren.

www.kinto-mobility.eu/

Terug naar TomTom. Ik heb eerder geschreven op het forum dat er feitelijk geen onderscheid is tussen de oude kastjes met zuignap van TomTom en de software modules van TomTom die autoproducenten inbouwen. Het zijn totaal andere producten maar ze spelen in op exact dezelfde behoefte van de eindgebruiker: mobiliteit. Op een aangename wijze van A naar B gaan tegen acceptabele kosten.

De behoefte aan mobiliteit verdwijnt nooit. Maar trends als car sharing, mobility on demand, elektrificatie en het niet meer in eigendom hebben van auto stellen andere eisen aan de producten die inspelen op behoefte. Toyota snapt dat ze geen “producent van auto’s is” maar een bedrijf dat net als TomTom inspeelt op behoefte aan mobiliteit. Vandaar Kinto.

Het antwoord van TomTom zal Indigo zijn. Individuele mobiliteit. Als auto’s op andere manier behoefte aan mobiliteit invullen moet TomTom haar oplossingen daarop aanpassen. De navigatieoplossing is wat het eerst opkomt maar er zijn zoveel nieuwe mogelijkheden ontstaan dat m.i. TomTom op veel terreinen een rol kan gaan spelen in toekomst.

Mijn voorspelling zal niet uitkomen.Maar: een nieuwe samenwerking met Toyota via het Kinto project lijkt me goed mogelijk.
NewKidInTown
5
Het probleem met sektes is dat men alleen zich zelf serieus neemt en denkt de waarheid in pacht te hebben. En niet tegen humor kunnen, nergens om kunnen lachen en al helemaal niet om zich zelf. Ik moet heel regelmatig om berichten op de tt-draadjes lachen, vooral om m'n eigen berichten, die zijn nogal grappig. Vind ik tenminste ;-)
[verwijderd]
3
quote:

NewKidInTown schreef op 30 november 2021 10:18:

Het probleem met sektes is dat men alleen zich zelf serieus neemt en denkt de waarheid in pacht te hebben. En niet tegen humor kunnen, nergens om kunnen lachen en al helemaal niet om zich zelf. Ik moet heel regelmatig om berichten op de tt-draadjes lachen, vooral om m'n eigen berichten, die zijn nogal grappig. Vind ik tenminste ;-)
Helemaal mee eens, ik zou dit zelf hebben kunnen schrijven. Wij zijn me er eentje.

Koersverloop tt voorspelt niet veel goeds. Voorkennis bij een project van 2,5 jaar door een team is er altijd en dat geldt ook bij deals. Dan zou je dus iets meer enthousiasme in het volume verwachten.

We gaan het zien.
Vive tu vida positivamente
0
De TomTom ballon wordt al jaren zorgvuldig onder water gehouden, de druk cq opwaartse kracht is enorm en het is wachten op de witte rook die mogelijk deze week wordt getoond!

Dat er veel wantrouwen is jegens HG en het management komt omdat men tot nu toe altijd vaag is gebleven en o.a. Nooit cijfers betreffend grote deals bekend maakte. Aandeelhouderswaarde (voor de met name particuliere ) creëren is tot nu toe een vreemd woord. Te vaak was dat de teleurstelling waardoor met name de particuliere beleggers maar ook grote jongens nu op afstand en ingetogen blijven!

Maar eens moet het gebeuren, dan gaat TomTom weer shinnen en kan HG zoals destijds met het navigatie kastje weer als een visionair wereldberoemd worden!

We gaan het zien of het nu eindelijk zover is?!
Koersstijging met hoog volume en het daarna terug duwen van de koers is waarschijnlijk niet voor niets geweest?!

Voor mij is en blijft TomTom strong buy!!!
Dutchy Ron
0
Aisin is onderdeel van Toyota, schond patenten van TT in 2008 en kreeg een rechtszaak aan de broek….. hebben de zaak geschikt en werken nu intensief samen …….aan ISA en de toekomst van Toyota
[verwijderd]
0
@dutchyron

Indigo zal zeker iets zijn met ook de EV in mind. Die trailer van TT begint ook met een auto met doorgetrokken ledstrip, wat inmiddels een soort ‘trademark’ van de EV is, ookal zullen ook sommige non EV’s dat hebben en vice versa.
DeWalt
0
quote:

*JustMe* schreef op 30 november 2021 11:00:

@dutchyron

Indigo zal zeker iets zijn met ook de EV in mind. Die trailer van TT begint ook met een auto met doorgetrokken ledstrip, wat inmiddels een soort ‘trademark’ van de EV is, ookal zullen ook sommige non EV’s dat hebben en vice versa.
lees het TomTom blog en je weet dat het alles met de optimale ervaring voor Elektrische Voertuigen te maken heeft. Ik onderschrijf dit als EV rijder volkomen. EV rijden is beleving in de auto, TomTom heeft Tesla als startpunt genomen lijkt het en brengt het nog een stukje verder met extra schermen.
[verwijderd]
7
quote:

NewKidInTown schreef op 30 november 2021 10:18:

Het probleem met sektes is dat men alleen zich zelf serieus neemt en denkt de waarheid in pacht te hebben. En niet tegen humor kunnen, nergens om kunnen lachen en al helemaal niet om zich zelf. Ik moet heel regelmatig om berichten op de tt-draadjes lachen, vooral om m'n eigen berichten, die zijn nogal grappig. Vind ik tenminste ;-)
Volgens mij heeft het niks met humor te maken en ik kan in elk geval veel van mezelf zeggen behalve humorloos. Er is ook helemaal geen sekte. Die is imaginair.

In mijn perceptie zijn er wat mensen die als ze short gaan acteren alsof ze een teleurgestelde long belegger zijn en in een uptrend mee staan te juichen. Het is puur meehuilen of meejuichen met het moment.

Het is altijd goed om te onthouden - en soms vergeet ik het ook weleens - dat driekwart van dat geklaag niet echt is maar instrumenteel voor de positie op dat moment en zo weer om kan slaan.

Want bij dat geklaag hoort van alles dat een normale long belegger niet zou doen, namelijk gewoon afscheid nemen van een aandeel waarin je niet gelooft.

Ik kan me niet voorstellen dat als ik bepaald bedrijf en/of hun bestuurders zou wantrouwen, ik op het forum van dat betreffende bedrijf dagelijks mijn misnoegen zou uiten. Ik zou gewoon ver uit de buurt van dat aandeel blijven.
Wereldbelegger
0
quote:

*JustMe* schreef op 30 november 2021 11:18:

[...]
deel van post weggelaten

Ik kan me niet voorstellen dat als ik bepaald bedrijf en/of hun bestuurders zou wantrouwen, ik op het forum van dat betreffende bedrijf dagelijks mijn misnoegen zou uiten. Ik zou gewoon ver uit de buurt van dat aandeel blijven.
Draai het eens om:
Ik kan me niet voorstellen dat als ik bepaald bedrijf en/of hun bestuurders zou wantrouwen, ik op het forum van dat betreffende bedrijf dagelijks mijn positieve kijk op het aandeel zou uiten. Ik zou gewoon ver uit de buurt van dat aandeel blijven.

Voorbeeld:
Vive tu vida positivamente 8 november 2021 17:38
Afrekenen met HG helemaal mee eens!
Maar hoe gaan we dit realiseren?
Wereldbelegger
0
Waar zijn Moneymaker_BX en Profitmaker?
De traditie is toch dat op hoogtij dagen ook op het forum aanwezig zijn.
De eerste met "ik verwacht morgen groot nieuws" en de laatste met de melding dat PM op de laagste koers heeft aangekocht en op de hoogste koers er weer is uitgestapt.

Jammer als deze tradities ook niet meer gevolgd worden.
Dutchy Ron
1
Connected Vehicle trend catches on, ADAS needs proper rollout plan in India
In our increasingly digitised world, the connected vehicle trend may be bigger than what meets the eye. On the other hand, ADAS (Advanced Driver Assistance System) is gradually making inroads in India and has good growth scope, but may require more efforts for the technology bouquet to deliver the intended benefits.

New Delhi: The Indian consumers have big appetite for technology. The swift growth of the domestic smartphone market, and the consumption level of internet technology are its indicators. The same appetite seems to be driving the domestic automotive industry to the connected vehicle technology and making it a key product differentiator. In the passenger vehiclesegment it is even becoming an essential part.

In its scope of influence inside and outside a vehicle, connected technology could be one of the most prominent among all the megatrends. “In the next 10 years, I will certainly say so. Integrated digital cockpits offer enormous personalisation for consumer. Rear seat entertainment and interaction of the vehicle/user with the outside world (V2X, OTA etc) will open significant opportunities in this space,” Kishor Patil, co-founder, MD & CEO, KPIT Technologies, a major technology partner to automotive companies, said. About 7,000 engineers in the company are working on new technologies for the automotive industry.

auto.economictimes.indiatimes.com/new...

India is een grote markt waar TT net een nieuw enorm groot kantoor heeft geopend………. Dit artikel vat mooi samen wat de trend wordt voor de komende 10 jaar…… die zag TT hopelijk al aankomen…… en TT IndiGO is daarvan het resultaat hopelijk.
Wereldbelegger
0
quote:

DeWalt schreef op 30 november 2021 11:11:

[...]
lees het TomTom blog en je weet dat het alles met de optimale ervaring voor Elektrische Voertuigen te maken heeft. Ik onderschrijf dit als EV rijder volkomen. EV rijden is beleving in de auto, TomTom heeft Tesla als startpunt genomen lijkt het en brengt het nog een stukje verder met extra schermen.
Daar lijkt het op, maar hoe? Losse extra schermen totdat ze extra worden ingebouwd door de autoproducenten? Voor passagiers op voorstoel en achterstoelen?
ketchup
4
quote:

*JustMe* schreef op 30 november 2021 11:18:

[...]

Ik kan me niet voorstellen dat als ik bepaald bedrijf en/of hun bestuurders zou wantrouwen, ik op het forum van dat betreffende bedrijf dagelijks mijn misnoegen zou uiten. Ik zou gewoon ver uit de buurt van dat aandeel blijven.

dan heb je nog veel te leren ...
het bedrijf niet, de bestuurders wel

weet dat veel investeerders zeer ontevreden waren over de prestatie van het aandeel MSFT onder Steve Ballmer, eens dat Ballmer als CEO vertrok is het aandeel onder nieuw leiderschap van 50$ naar 350$ gegaan en MSFT is nog steeds hetzelfde bedrijf met dezelfde ambities, en nog steeds inventief en vooruitstrevend

TomTom is een afgeserveerd aandeel, hoe waardevol het bedrijf ook kan zijn
HG is niet bij machte gebleken in uiterst positieve tijden voor de beurzen de laatste 5 jaar , ook maar enige aandeelhouderswaarde te creëren en dan dien je ontslagen te worden

zo simpel is het, ook als TT straks onder zijn vleugel volgend jaar aan 10 euro staat, dat wijzigt niets aan de situatie
de man heeft gefaald en enkel vanwege zijn belang en dat van een paar intimi en een stelletje uitgekozen commissarissen zit hij er nog.

2.277 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 11:42
Koers 5,660
Verschil +0,140 (+2,54%)
Hoog 5,685
Laag 5,550
Volume 236.049
Volume gemiddeld 317.474
Volume gisteren 546.527