TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tom Tom december 2021

3.494 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 ... 171 172 173 174 175 » | Laatste
JIBA
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 14 december 2021 14:07:

[...]

Alleen goud geld voor beleggers die durven in en uit te stappen zonder zich rijk te rekenen en te lang wachten.
Gisteren nog verhandeld op 16 centen. Op dit moment mag je blij zijn als je 2 spie krijgt.

Ja, anders zeg ik het natuurlijk niet :P
[verwijderd]
1
quote:

*JustMe* schreef op 14 december 2021 14:09:

Foxconn and Stellantis previously partnered in the development of the Airflow Vision design concept, displayed at CES®, the world's most influential technology event. The concept demonstrated the thinking of both companies in a next-generation of premium transportation and user experience.

Dit is dat Airflow vision design waar de Stellantis Cockpit op moet voortbouwen.

topelectricsuv.com/news/chrysler/chry...

Het oogt sterk Indigo-ig
NewKidInTown
4
quote:

*JustMe* schreef op 14 december 2021 14:21:

Dit is dat Airflow vision design waar de Stellantis Cockpit op moet voortbouwen.

topelectricsuv.com/news/chrysler/chry...

Het oogt sterk Indigo-ig
Moeten we in het vervolg bij elk nieuw model nu gaan speculeren of er Indigo in zit.

Veel handiger zou zijn dat tt open en eerlijk bekend maakt welke auto's dit hebben.

Nog mooier is dat op elke auto met koeieletters staat vermeld: TomTom inside !

******

Nog 3 kwartier, dan gaan de remmen los, up or down.
closer
0
quote:

*JustMe* schreef op 14 december 2021 14:21:

Het oogt sterk Indigo-ig
Ik zou het graag met je eens zijn maar ik zie het niet. Zo gebruiken ze allebei voor muziek een icoontje met 2 halve noten, maar bij Chrysler is de streep doorgetrokken en bij TT niet. Als een fabrikant er graag z'n eigen stempel op drukt, zal hij waarschijnlijk als eerste het lettertype, symbolen etc. aanpassen. Maar ook de verdere vormgeving oogt zo generiek dat het lastig is dit naar Indigo te herleiden.
[verwijderd]
2
quote:

NewKidInTown schreef op 14 december 2021 14:40:

[...]
Moeten we in het vervolg bij elk nieuw model nu gaan speculeren of er Indigo in zit.

Niet bij elk model, dat lijkt me teveel detail en ook financieel niet relevant. Als een klant van TT echter gaat standaardiseren - 1 platform over vele merken en modellen heen - en ook gaat leveren aan andere fabrikanten dan wordt die Stellantis - Foxconn samenwerking wel erg relevant. Ik verwacht dat tomtom sowieso een rol speelt want “FCA is now standardizing on our technology”.
boem!
2
quote:

sniklaas schreef op 14 december 2021 14:10:

@TOM2 sedert de Q3 cijfers een prima koersontwikkeling, 3 stappen vooruit en 2 teruggeven is per saldo vooruit, het magere volume is nog een bottleneck en zorgt voor meer volatiliteit en interessant voor de handelaar…

Ik verwacht dat dit patroon aanhoudt tot op 4 feb de 2022 outlook zorgt voor richting..
De 2021 jaarresultaten worden qua omzet lager dan het bedrijf zelf verwacht en wellicht zijn ook de kosten hoger, nieuw kantoor en IndiGo ontwikkeling…

Wanneer de voorspelling van Taco voor 2022 naar beneden wordt bijgesteld, zijn daar 3 negatieve feiten en verwachtingen die (bij) kopers gaan helpen hun positie preisgünstig uit te breiden…
Er is 1 ding wat jou niet ontzegt kan worden en dat is lef.

Jij geeft aan dat de omzet 2021 voor A&E lager zal uitvallen dan door Taco eerder aangegeven.
398 mio tov de door Taco aangegeven 405 mio.
Daarnaast geef jij aan, dat de outlook met 20-30% groei lager zal worden vastgesteld.
Tenslotte waarschuw je ons dat de Opex wellicht hoger zal uitvallen door de ingebruikname van een nieuw kantoor en de Indigo ontwikkeling.

Ik stel daar tegenover dat de outlooks van TT altijd met de nodige prudentie worden vastgesteld waardoor je eerder een afwijking naar boven dan naar beneden mag vewachten.
Ook mbt tot de groei in A&E zal dezelfde prudentie zijn toegepast.
IN concreto Taco geeft aan 405 mio omzet in 2021 onderverdeeld naar 235 mio Automotive en 170 mio Enterprise wat leidt tot een outlook van 285 -305 mio + 185 mio = 470- 490 mio.
JIj geeft aan 398 mio met een outlook van 270 mio + 185 mio= 455 mio
IK ga voor 415 mio in 2021 onderverdeeld naar 240 mio Automotive en 175 mio Enterprise met een outlook van 500 mio.

Voor hogere Opex hoeven we ook niet bang te zijn.
De inrichtingskosten van een 3000m kantoor zal met een afschrijving in 3-4 jaar jaarlijks niet meer bedragen dan enkele miljoenen en de ontwikkelingskosten voor Indigo zitten al in de kostenvoet van de laatste jaren.
tatje
1
quote:

*JustMe* schreef op 14 december 2021 13:40:

William Wei • 3rd+ CTO at Foxconn Technology Group & MIH

Great progress for #TomTom & Microsoft #Azure. Both great partners of MIH MIH | Mobility in Harmony

www.linkedin.com/feed/update/urn:li:a...
Oprichting 1974
Oprichter(s) Terry Gou
Sleutelfiguren Terry Gou
Hoofdkantoor Nieuw Taipei, Taiwan
Werknemers 1.200.000 (2011)
Producten Elektronica, elektronische componenten
Omzet/jaar $102,74 miljard (2011)
Winst/jaar $2,64 miljard (2011)
Website www.foxconn.com

Geen kleine jongen !

nl.wikipedia.org/wiki/Foxconn

1,2 miljoen werknemers in 2011.
[verwijderd]
2
Zo, we hebben vrijwel de hele onverwachte stijging weer ingeleverd en kunnen de speculaties over de oorzaak van die stijging laten voor wat ze zijn.
Het is weer tijd om onze aandacht te vestigen op de uitzonderlijke kwaliteiten van het bedrijf, de CEO en zijn vrouw, het overige management en het voorrecht dat we hier in 2005 voor 17,50 per aandeel in mochten investeren.
Vive tu vida positivamente
1
Harold moet wel erg goede toekomst mogelijkheden zien cq weten welke successen eraan komen om nog steeds te zwijgen terwijl derden steeds meer de positieve ontwikkelingen zien!!

Ongelofelijk dat hij niets communiceert terwijl hij dit verplicht is naar zijn achterban, aandeelhouderswaarde creëren noemt men dat,

Ik hoop dat de grote koper vandaag op tijd van zich laat horen om de koers weer een terechte boost te geven.
Mr.J.bonds
1
quote:

*JustMe* schreef op 14 december 2021 13:40:

William Wei • 3rd+ CTO at Foxconn Technology Group & MIH

Great progress for #TomTom & Microsoft #Azure. Both great partners of MIH MIH | Mobility in Harmony

www.linkedin.com/feed/update/urn:li:a...
Eens dat we het van Microsoft moeten gaan hebben. Als TT zo doorgaat ligt er een bod voor T2 in het verschiet. Ik denk dat de technologie van TomTom té ontwikkeld is, voor MS om het nog langer te negeren voor haar Cloudplatform Azure..
In juli 2022 ligt er een bod van € 14,52 per share van MS..!


ps.. Ik hoorde in de wandelgangen dat het management van TT nú al in gesprek is met Microsoft...(!!!)
tatje
0
quote:

boem! schreef op 14 december 2021 15:06:

[...]

Er is 1 ding wat jou niet ontzegt kan worden en dat is lef.

Jij geeft aan dat de omzet 2021 voor A&E lager zal uitvallen dan door Taco eerder aangegeven.
398 mio tov de door Taco aangegeven 405 mio.
Daarnaast geef jij aan, dat de outlook met 20-30% groei lager zal worden vastgesteld.
Tenslotte waarschuw je ons dat de Opex wellicht hoger zal uitvallen door de ingebruikname van een nieuw kantoor en de Indigo ontwikkeling.

Ik stel daar tegenover dat de outlooks van TT altijd met de nodige prudentie worden vastgesteld waardoor je eerder een afwijking naar boven dan naar beneden mag vewachten.
Ook mbt tot de groei in A&E zal dezelfde prudentie zijn toegepast.
IN concreto Taco geeft aan 405 mio omzet in 2021 onderverdeeld naar 235 mio Automotive en 170 mio Enterprise wat leidt tot een outlook van 285 -305 mio + 185 mio = 470- 490 mio.
JIj geeft aan 398 mio met een outlook van 270 mio + 185 mio= 455 mio
IK ga voor 415 mio in 2021 onderverdeeld naar 240 mio Automotive en 175 mio Enterprise met een outlook van 500 mio.

Voor hogere Opex hoeven we ook niet bang te zijn.
De inrichtingskosten van een 3000m kantoor zal met een afschrijving in 3-4 jaar jaarlijks niet meer bedragen dan enkele miljoenen en de ontwikkelingskosten voor Indigo zitten al in de kostenvoet van de laatste jaren.
JV 2020.

Op blz 104 staat afschrijving diverse onderdelen PPE

Op blz 105 staat lease buildings tussen 2 - 5 jaar.

Dus het nieuwe kantoor kent PPE voor de inrichting en LEASE voor het gebouw.

Tja.

Niets dure gebouwen kopen en activeren en afschrijven.

Alleen PPE en LEASE voeden, doen.
[verwijderd]
1
quote:

Mr.J.bonds schreef op 14 december 2021 15:22:

[...]

Eens dat we het van Microsoft moeten gaan hebben. Als TT zo doorgaat ligt er een bod voor T2 in het verschiet. Ik denk dat de technologie van TomTom té ontwikkeld is, voor MS om het nog langer te negeren voor haar Cloudplatform Azure..
In juli 2022 ligt er een bod van € 14,52 per share van MS..!


ps.. Ik hoorde in de wandelgangen dat het management van TT nú al in gesprek is met Microsoft...(!!!)

Zit jij op dezelfde gang als Moneymaker zeker
tatje
0
quote:

tatje schreef op 14 december 2021 15:28:

[...]

JV 2020.

Op blz 104 staat afschrijving diverse onderdelen PPE

Op blz 105 staat lease buildings tussen 2 - 5 jaar.

Dus het nieuwe kantoor kent PPE voor de inrichting en LEASE voor het gebouw.

Tja.

Niets dure gebouwen kopen en activeren en afschrijven.

Alleen PPE en LEASE voeden, doen.
Ik zie dat als ze een kantoor leasen voor 2 - 5 jaar , ze altijd een optie hebben om het kantoor nogmaals te leasen

:-):-):-)
[verwijderd]
7


In deze post een antwoord van TomTom IR op een vraag van mij

===

Zoals vaak besproken kan het zijn dat Volkswagen vast zit aan HERE (voor maps) zo lang als er geen beursnotering of SPAC heeft plaatsgevonden. HERE had of heeft financiele problemen en geeft aan dat de investeerders “bepaalde committments” gedaan hebben aan banken toen HERE de convenanten schond en schuld moest hetonderhandelen. Dat zouden intentieverklaringen kunnen zijn dat ze klant blijven voor HERE maps.

Tegelijkertijd is HERE alleen concurrent op kaarten en niet op software en traffic. Vandaar dat VW ook gewoon een wereldwijde traffic deal heeft met TomTom.

Om die reden wilde ik van TomTom IR graag horen of TomTom Indigo inclusief tomtom diensten (antwoord: ja) en of de klant ook kan kiezen om de TomTom kaart te vervangen door een HERE kaart (antwoord ook ja). Dat zou namelijk drempels voor de Duitsers wegnemen om TomTom Indigo te gebruiken en toch HERE niet helemaal te laten vallen.

Hieronder het antwoord IR en Nederlands en Engels

Met IndiGO hebben we een hybride bedrijfsmodel aangenomen. We brengen een vergoeding in rekening voor de softwarelicentie, maar gebruiken deze ook als kanaal om onze kernproducten en -diensten, zoals kaarten, verkeersinformatie en navigatiesoftware, op de markt te brengen.

Er is een optie voor OEM's om het meegeleverde TomTom-aanbod te vervangen door andere applicaties van verschillende leveranciers. IndiGO is een open platform dat derden de mogelijkheid geeft om service-integratietoepassingen te ontwikkelen en bij te dragen aan het ecosysteem.

===

Many thanks for your email.
 
With IndiGO, we have adopted a hybrid business model. We charge a fee for the software license, but also use it as a conduit to market our core products and services, such as maps, traffic, and navigation software.
 
There is an option for OEMs to replace included TomTom offerings with other applications from different vendors. IndiGO is an open platform that gives third parties the ability to develop service integration applications and contribute to the ecosystem.
 
Should you have any questions, please don’t hesitate to reach out.
[verwijderd]
1
quote:

NewKidInTown schreef op 14 december 2021 13:52:

Wellicht na 15.30 uur weer een fors herstel mogelijk.

Je bent een man van weinig woorden, maar elke letter die je schrijft is meer waard dan elke kilometer lofzang die hier ook wordt geplaatst.

Je maakt het ons vaak wel erg makkelijk om iets met dit aandeel te verdienen.

Dank daarvoor.
[verwijderd]
2
quote:

Riet v. Milt schreef op 14 december 2021 15:43:

[...]

Je bent een man van weinig woorden, maar elke letter die je schrijft is meer waard dan elke kilometer lofzang die hier ook wordt geplaatst.

Je maakt het ons vaak wel erg makkelijk om iets met dit aandeel te verdienen.

Dank daarvoor.
Doe maar een kusje aan de keukentafel
Wereldbelegger
0
quote:

Mr.J.bonds schreef op 14 december 2021 15:22:

[...]

Eens dat we het van Microsoft moeten gaan hebben. Als TT zo doorgaat ligt er een bod voor T2 in het verschiet. Ik denk dat de technologie van TomTom té ontwikkeld is, voor MS om het nog langer te negeren voor haar Cloudplatform Azure..
In juli 2022 ligt er een bod van € 14,52 per share van MS..!

ps.. Ik hoorde in de wandelgangen dat het management van TT nú al in gesprek is met Microsoft...(!!!)

quote:

Knife Catcher schreef op 14 december 2021 15:35:

[...]

Zit jij op dezelfde gang als Moneymaker zeker
Moneymaker zit aan het eind van de gang bij kopieerhok en koffiemachine
Daar hoorde hij minimaal €18,50 per share van MS
tatje
0
Christian Horner na cruciale crash Nicholas Latifi: ’Hij krijgt een leven lang Red Bull-blikjes’

Beste Christian, daar doet Lafiti het niet voor.

De aap komt ooit uit de mouw.

Gaat Lafiti in de toekomst voor Red - Bull rijden :-)

Ik zeg niet dat het zo is, maar de wereld is rot en er komt steeds meer macht in minder handen.

Maar gezien de geschiedenis, heeft geen enkel systeem het gered.

Natuurlijk ben ik trots op Max, heb hem ook vroeger vaker gezien.

Maar heb ik de rest van mijn leven, evenveel geluk als Max de laatste grand prix, dan is de sky the limit.

6 ronden voor het eind Hamilton 11 sec voor Max
6 ronden voor het einde crash Lafiti
achterblijvers blijven er tussen, dus Hamilton gaat niet wisselen.
Max gaat wisselen
Na de wissel van Max gaat Red Bull klagen over de tussenliggers
Tussenliggers er tussen uit.
safety car 1 ronde voor het eind weg en appeltje eitje voor max.

Ik gun het max, maar ik gun het Jos nog veel meer.

[verwijderd]
0
quote:

*JustMe* schreef op 14 december 2021 15:42:

In deze post een antwoord van TomTom IR op een vraag van mij

===
....

Should you have any questions, please don’t hesitate to reach out.
- bedankt voor het vragen
- bedankt voor het delen

Ik heb de afgelopen jaren meerdere keren IR via de mail 1 of enkele vragen gesteld.

Ik heb ooit 1 keer antwoord ontvangen; melding: staat in Qx rapportage.

Toch leuk dat ze wel eens een keer de moeite nemen....
boem!
2
quote:

*JustMe* schreef op 14 december 2021 15:42:

In deze post een antwoord van TomTom IR op een vraag van mij

===

Zoals vaak besproken kan het zijn dat Volkswagen vast zit aan HERE (voor maps) zo lang als er geen beursnotering of SPAC heeft plaatsgevonden. HERE had of heeft financiele problemen en geeft aan dat de investeerders “bepaalde committments” gedaan hebben aan banken toen HERE de convenanten schond en schuld moest hetonderhandelen. Dat zouden intentieverklaringen kunnen zijn dat ze klant blijven voor HERE maps.

Tegelijkertijd is HERE alleen concurrent op kaarten en niet op software en traffic. Vandaar dat VW ook gewoon een wereldwijde traffic deal heeft met TomTom.

Om die reden wilde ik van TomTom IR graag horen of TomTom Indigo inclusief tomtom diensten (antwoord: ja) en of de klant ook kan kiezen om de TomTom kaart te vervangen door een HERE kaart (antwoord ook ja). Dat zou namelijk drempels voor de Duitsers wegnemen om TomTom Indigo te gebruiken en toch HERE niet helemaal te laten vallen.

Hieronder het antwoord IR en Nederlands en Engels

Met IndiGO hebben we een hybride bedrijfsmodel aangenomen. We brengen een vergoeding in rekening voor de softwarelicentie, maar gebruiken deze ook als kanaal om onze kernproducten en -diensten, zoals kaarten, verkeersinformatie en navigatiesoftware, op de markt te brengen.

Er is een optie voor OEM's om het meegeleverde TomTom-aanbod te vervangen door andere applicaties van verschillende leveranciers. IndiGO is een open platform dat derden de mogelijkheid geeft om service-integratietoepassingen te ontwikkelen en bij te dragen aan het ecosysteem.

===

Many thanks for your email.
 
With IndiGO, we have adopted a hybrid business model. We charge a fee for the software license, but also use it as a conduit to market our core products and services, such as maps, traffic, and navigation software.
 
There is an option for OEMs to replace included TomTom offerings with other applications from different vendors. IndiGO is an open platform that gives third parties the ability to develop service integration applications and contribute to the ecosystem.
 
Should you have any questions, please don’t hesitate to reach out.
Goed nieuws!

met name de license fee verrast mij maar geeft tegelijkertijd aan dat men bij TT hoge verwachtingen heeft mbt Indigo.
3.494 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 ... 171 172 173 174 175 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949