Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway.com 2021

Kees1
1
quote:

Bart schreef op 20 december 2021 13:15:

[...]

Beste Kees, wat een nonsens. De heer Groen staat aan het hoofd van een beurs genoteerd bedrijf, en voor zover je het nog niet wist.. dan dien je verantwoording af te leggen voor de prestaties. Gezien de huidige koers en de deadline van CR heeft dhr groen ALLES met de koers te maken.
Bart, ik ben het niet met je eens. Kijk eens naar een stille Willie als Wolters Kluwer, alleen kwartaalrapportages en af en toe een persbericht als er echt iets is. En verder goede prestaties leveren. Zo doe je dat.
NoMoneyman
0
Het koersverloop wordt door hedgefunds en meerdere Nederlandse shortpartijtjes geregisseerd, prestaties en hoe een bedrijf ervoor staat maakt allemaal niets uit op deze Pepi en Kokki indexen de Nederlandse beurs is opgezet zoals alle loterijen.
marktwaarde
0
quote:

Kees1 schreef op 20 december 2021 13:03:

[...]

De vraag is hoe je dit bedrijf waardeert. Is dit tech of een bezorgdienst?
As het het laatste is dan moet je gaan vergelijken met DHL, DPD, Fedex.
Maar let op die maken allemaal winst en hebben geen megabedrag aan goodwill op de balans.
Helemaal mee eens!

JET is mijn inziens zeker geen tech aandeel. Er zijn diverse awards en lijstjes van meest innovatieve bedrijven van NL en daar zit JET nooit tussen.

JET wordt echter wel gewaardeerd als een tech bedrijf. Daar gaat nu de lucht uit. Hele sector is overgewaardeerd + rente gaat in volgend jaar omhoog.
NoMoneyman
0
quote:

bedoekt schreef op 20 december 2021 13:42:

Ook in de UK gaat het goed met maaltijdbezorgers.

www.dailymail.co.uk/news/article-1032...
Maaltijd bezorgen gaat door het dak !

Ghost town Britain: Rush-hour traffic falls to lowest level since Jan 8 as staff abandon offices to WFH - while pubs and restaurants shut due to lack of trade... but takeaway sales SOAR in the suburbs
[verwijderd]
0
quote:

bedoekt schreef op 20 december 2021 13:42:

Ook in de UK gaat het goed met maaltijdbezorgers.

www.dailymail.co.uk/news/article-1032...
Dat het in de zomer minder ging en de afgelopen maanden weer booming is, is een een-tweetje. Alleen de markt zit even niet mee. De laatste dagen zijn er voorzichtig weer positieve geluiden, zoals deze, hopelijk pakt de markt deze een keer goed op en wordt het tij voorgoed gekeerd. Sowieso absurd hoe laag we staan met de huidige marktomstandigheden.

Ik denk zelf dat er meer speelt. Grote partrijen die ingehuurd zijn door CAT om op (korte) termijn iets te forceren. Immers een lage koers zet ook druk op Jitse, hoe koel hij zichzelf ook voordoet. Ofwel afstoten van Ifood of Grub, ofwel een vaijandelijk bod door een concurrent op de hele toko. Ik zie dat echt als een reele gebeurtenis, zeker in deze tijden van gratis geld. Misschien dat de CEO van Uber Jitse nog een lesje wil leren en heel JET over gaat nemen. Kan me niet voorstellen dat Jitse bij een bod van pak 'm beet 90-100 (premie van 100% bij deze koers) een nee durft te zeggen met alle druk van de aandeelhouders, met name CAT.
Giraffe Capital
0
quote:

Bilderberg007 schreef op 20 december 2021 13:30:

Toen ik deze draad startte wist ik niet dat dit aandeel dit jaar zoveel belangstelling ging krijgen. Ik ga zelf komende tijd weer bijkopen. Uiteraard teleurgesteld in de daling van de koers, maar zie dat vooral als kans. Het voor mij key element in mijn beslissing om uit te breiden is dat JET met circa 1,2 miljard bestellingen in 2021 en waarschijnlijk iets van (hopelijk) 2 miljard bestellingen in 2022 ze goud in handen hebben. Bestel vaak bij ze (in gebied waar ze niet zelf bezorgen) en valt me op dat bij elk restaurant er weer andere bedragen op de factuur staan. Bezorgkosten, administratiekosten etc etc. Ze factureren en innen in 2022 dan 2 miljard bestellingen en kunnen bijvoorbeeld door vijftig cent per bestelling aan "verwerkingskosten" te factureren een bruto omzet van 1 miljard extra binnenhalen, daar gaat dan nog wel BTW en winstbelasting etc vanaf. Uiteraard ook afhankelijk van de lokale omstandigheden en concurrentie. Maar goed in de VS is de concurrentie weliswaar stevig, maar op lokaal gebied ook weer niet groot genoeg. Dat is af te lezen aan de pijn die ze hebben van de feecaps die steden daar ingevoerd hebben. De vrije markt dwingt ze dan niet de prijzen te verlagen maar de lokale wetgeving. Daarnaast zijn Duitsland en Nederland al flink winstgevend. Vind het jammer dat ze vanaf nu geen cijfers voor Dui en NL meer gaan publiceren, dat wordt onderdeel van Noord Europa maar daardoor wordt de concurrentie ook niet wijzer gemaakt. Van bijvoorbeeld UberEats weten we al helemaal niet hoe de regionale spreiding is.
2 miljard orders in 2022 gaat niet gebeuren. 2 miljard orders zou een ordergroei van 70% betekenen terwijl JET guidance heeft afgegeven voor ongeveer 15% GTV groei in 2022. Verder ben ik het wel met je eens dat met relatief kleine prijsverhogingen marges enorm kunnen verbeteren, de truc met prijsverhogingen is echter wel om pas te gaan oogsten als je zeker weet dat de markt gewonnen is anders verlies je snel marktaandeel (legacy Just Eat en Grubhub).
NoMoneyman
0
quote:

Brutally Honest schreef op 20 december 2021 13:52:

and takeaway stock plummets on the AEX
Dat orderboek lijkt wel gedrogeerd niet normaal, manipulatie ten top, hoe meer maaltijden men bezorgt, hoe lager men de koers wil zetten.
BW2017
1
quote:

Royal Gaskoning schreef op 20 december 2021 13:53:

[...]

Dat het in de zomer minder ging en de afgelopen maanden weer booming is, is een een-tweetje. Alleen de markt zit even niet mee. De laatste dagen zijn er voorzichtig weer positieve geluiden, zoals deze, hopelijk pakt de markt deze een keer goed op en wordt het tij voorgoed gekeerd. Sowieso absurd hoe laag we staan met de huidige marktomstandigheden.

Ik denk zelf dat er meer speelt. Grote partrijen die ingehuurd zijn door CAT om op (korte) termijn iets te forceren. Immers een lage koers zet ook druk op Jitse, hoe koel hij zichzelf ook voordoet. Ofwel afstoten van Ifood of Grub, ofwel een vaijandelijk bod door een concurrent op de hele toko. Ik zie dat echt als een reele gebeurtenis, zeker in deze tijden van gratis geld. Misschien dat de CEO van Uber Jitse nog een lesje wil leren en heel JET over gaat nemen. Kan me niet voorstellen dat Jitse bij een bod van pak 'm beet 90-100 (premie van 100% bij deze koers) een nee durft te zeggen met alle druk van de aandeelhouders, met name CAT.
Soms is zwijgen beter. Als ik het me goed herinner gaf je afgelopen weekend nog aan dat we 20% gingen stijgen? Het tegenovergestelde is waar, soms kan je dan beter even niet de beter weter uithangen als je er zo naast zit.
[verwijderd]
4
quote:

BW2017 schreef op 20 december 2021 13:57:

[...]

Soms is zwijgen beter. Als ik het me goed herinner gaf je afgelopen weekend nog aan dat we 20% gingen stijgen? Het tegenovergestelde is waar, soms kan je dat beter even niet de beter weter uithangen als je er zo naast zit.
Ooit van sarcasme gehoord? Ik mag overigens hier zeggen wat ik wil, dat bepaal jij niet. Daar is een forum voor.
[verwijderd]
0
De omzetten zijn zeer fors, nu al het gemiddelde dagvolume, en dat met deze daling! er speelt meer.

Meer bezorgen=meer opschalen= dus meer riders, dus meer kosten in tegenstelling tot louter internet/tech giganten, dei onbeperkt zonder meerkosten kunnen opschalen.

Bij Tesla steeg het verlies ook eerst evenredig mee het aantal extra verkochte autos, dat hebben ze echter weer keurig ingehaald, dat mag Thuisbezorgd ook gaan aantonen.
objectief
0
quote:

Spaarpotvuller schreef op 20 december 2021 13:56:

[...]

Dat orderboek lijkt wel gedrogeerd niet normaal, manipulatie ten top, hoe meer maaltijden men bezorgt, hoe lager men de koers wil zetten.
Dat ligt niet aan JET, maar aan de aandeelhouders die meer verkopen dan kopen.
Trx7
0
[verwijderd]
0
quote:

Terex7 schreef op 20 december 2021 14:02:

Weer een polletje doen? Nu voor 31-12.

Ik zeg 38,50 sharp. Wie volgt?
ik zeg 53 euro...

Terex7 = 38.50
JokeR = 53

Toelichting, collega doet boekhouding voor horeca bedrijven, 80 % van de omzet komt uit jet, kortom ik zie dit allemaal goedkomen (binnen een range van max 65-70)... Theoretisch red JET letterlijk vele horeca ondernemers door de CORONA heen..
NoMoneyman
0
quote:

objectief schreef op 20 december 2021 14:02:

[...]

Dat ligt niet aan JET, maar aan de aandeelhouders die meer verkopen dan kopen.
Hedgefunds, want aandeelhouders zouden verliezen oplopen die ze in jaren niet meer goed kunnen maken, zie Galapagos.
Believer
1
quote:

Kees1 schreef op 20 december 2021 13:34:

[...]

Bart, ik ben het niet met je eens. Kijk eens naar een stille Willie als Wolters Kluwer, alleen kwartaalrapportages en af en toe een persbericht als er echt iets is. En verder goede prestaties leveren. Zo doe je dat.
Kees, je kan het niet menen dat je Wolters Kluwer met JET vergelijkt, totaal ander marktsegment en de koers van WK die al jaren in een mooie tred omhoog gaat. Nee, bij JET ontbreekt het totaal aan (slag)vaardige communicatie. De laatste Tradingsupdate was daar een voorbeeld van.
bezinteergebelegt
2
quote:

Royal Gaskoning schreef op 20 december 2021 13:53:

[...]

Kan me niet voorstellen dat Jitse bij een bod van pak 'm beet 90-100 (premie van 100% bij deze koers) een nee durft te zeggen met alle druk van de aandeelhouders, met name CAT.
Jitse kan een overname niet tegenhouden. Als een overnemende partij aangeeft om bij bv 85% het bod gestand te doen en dat percentage wordt aangemeld tijdens de aanmeldperiode, dan gaat de overname door. Nog wel afhankelijk van goedkeuring van de autoriteiten

JET heeft ook geen beschermingsconstructie dus daar geen problemen. En Jitse heeft meen ik 7% vd aandelen. Dus hij kan zelf wel tegenstemmen maar kan het met zijn 7% niet stoppen als het gestanddoeningspercentage gehaald wordt.

Wel kan hij natuurlijk op zoek naar mede tegenstemmers onder de AH-ers. Als hij dan voldoende mede-tegenstemmers verzamelt gaat het ook niet door.

Maar alleen kan hij het niet stoppen met zijn 7%. Tenzij ze het percentage voor gestanddoening op bv 95% zetten maar dat zou dan dom zijn.

En een te laag bod zal het zo wie zo niet halen. Dus ALS ALS ALS er een bod komt moet het wel gelijk K.O. zijn.

Maar de daadwerkelijke kans op een overname is m.i. < 1%.

NoMoneyman
0
Het orderboek lijkt nu sinds vanochtend te zijn vervangen door een algoritmeprogramma van verschillende partijen, vooral JET en PostNL zouden vandaag een significante stijging moeten laten zien, maar men heeft bij JET besloten vol op hedgen in te zetten.
A3aan
0
[quote alias=JOKER FUND id=13897031 date=202112201404]
[...]

ik zeg 53 euro...

Terex7 = 38.50
A3aan = 40,00 (wat ik maanden geleden al aangaf. Waarom ga ik niet herhalen. Kosten voor restaurants en JET veel te duur. Daar stopt men gelijk mee als maatregelen voorbij zijn.
JokeR = 53
24.314 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 ... 1212 1213 1214 1215 1216 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 11:50
Koers 13,960
Verschil -0,010 (-0,07%)
Hoog 14,085
Laag 13,890
Volume 391.539
Volume gemiddeld 2.412.010
Volume gisteren 2.106.904