TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tom Tom december 2021

3.494 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 ... 171 172 173 174 175 » | Laatste
Dutchy Ron
1
NEW FIAT 500 AWARDED BEST URBAN ELECTRIC CAR AT THE 2022 DRIVINGELECTRIC AWARDS
“With a host of features such as an all-new infotainment system, plus a convertible option and Level 2 Autonomous Driving – which are both exclusive to New 500 within its segment – as well as four trim levels, there is a New 500 for everyone.”

www.media.stellantis.com/uk-en/fiat/p...
Vive tu vida positivamente
1
quote:

DeWalt schreef op 21 december 2021 17:14:

[...]
Yep, dit bevestigd het succes op langere termijn in Automotive.
En dit bevestigd dat de koers nu voor langere tijd aan een inhaalslag kan beginnen!!;-))
Wereldbelegger
0
quote:

*JustMe* schreef op 21 december 2021 17:10:

[...]

Het is geen kulverhaal dat ING haar advies verlaagde op de bodem van de chipcrisis. Dat is gewoon een gegeven. En dat zullen banken vaker hebben, dat onder druk van het moment, en het sentiment koersdoelen worden verlaagd. Dat geeft verder niks, het maakt Hesselink geen slechte analist en ik heb zijn adviezen ook niet nodig om te duiden hoe significant zo'n partnership met CARIAD is.

Het persbericht stond vanmiddag ook op de CARIAD site. Dit was een bolwerk dat even dacht zelf alle software voor VW te kunnen maken en riep dat Tier1 leveranciers terug in hun hok moesten. Toen heeft Herbert Diess ingegrepen en gezegd dat CARIAD meer moet partneren, anders halen ze hun doelstelling niet. Dat heeft geleid tot een partnership met Bosch (vorige week) en met TomTom (vandaag) en TomTom en Bosch staan op het punt hun partnership bekend te maken en dan is die cirkel rond en komt de Stellantis cirkel nog.

Volkswagen is een landmark deal die in het rijtje past van Apple, PSA, Microsoft en Baidu.

Indigo is een landmark product release die past in het rijtje PND, eerste embedded navigatie, HD traffic, HD maps

Niet één opmerking er uithalen en dat als opmaat gebruiken voor uw reactie. De heer Hesselink heeft vijfmaal op rij een 7,50 koersdoel afgegeven. Me dunkt dat in die periode een hoop gebeurd is.
Tientallen zo niet honderden positief klinkende signalen vanuit de auto-industrie en als klap op de vuurpijl de introductie van IndiGO en een veelbelovend persbericht.

Toch blijft de ING analist bij zijn koersdoel.
Daar kan ieder het mee doen. Overnemen of negeren en zelf afwegingen maken.

De heer Goddijn heeft van zich laten horen.
De toekomst kan mooi worden.
Maar er zijn blijkbaar niet zoveel beleggers die dat nu al zien.
En de paar diehard-believers krikken de koers niet omhoog.

"De koers is de koers en nu niet belangrijk" wordt hier regelmatig aangehaald.
Waarom is ieder dan zo teleurgesteld?

btw
Je eigen verwachting managen als belegger heb ik in een grijs verleden geleerd. Dat zouden er meer moeten doen.

Erg chebbi
0
Persbericht is in het bekende vaag opgesteld, maar ik heb er geen spijt van dat ik mijn positie heb uitgebreid. Er komen meer van dit soort megadeals.
Dutchy Ron
2
quote:

Dutchy Ron schreef op 21 december 2021 17:23:

NEW FIAT 500 AWARDED BEST URBAN ELECTRIC CAR AT THE 2022 DRIVINGELECTRIC AWARDS
“With a host of features such as an all-new infotainment system, plus a convertible option and Level 2 Autonomous Driving – which are both exclusive to New 500 within its segment – as well as four trim levels, there is a New 500 for everyone.”

www.media.stellantis.com/uk-en/fiat/p...
De reden dat HG in die FIAT 500 reed moge duidelijk zijn.
[verwijderd]
3
quote:

Wereldbelegger schreef op 21 december 2021 17:24:

[...]
Niet één opmerking er uithalen en dat als opmaat gebruiken voor uw reactie.
De heer Hesselink heeft vijfmaal op rij een 7,50 koersdoel afgegeven. Me dunkt dat in die periode een hoop gebeurd is.
Tientallen zo niet honderden positief klinkende signalen vanuit de auto-industrie en als klap op de vuurpijl de introductie van IndiGO en een veelbelovend persbericht.

Toch blijft de ING analist bij zijn koersdoel.
Daar kan ieder het mee doen. Overnemen of negeren en zelf afwegingen maken.

De heer Goddijn heeft van zich laten horen.
De toekomst kan mooi worden.
Maar er zijn blijkbaar niet zoveel beleggers die dat nu al zien.
En de paar diehard-believers krikken de koers niet omhoog.

De 'diehard believers' zijn gewoon mensen die in het snotje hebben wat er gaande is

Dutchy Ron
1
Stellantis has teased a facelifted Renegade for Brazil that will be unveiled early next year

The teaser includes a picture of a camouflaged prototype, and a short video with the flagship Trailhawk variant driving on rough terrain. The silhouette of the car appears to be identical to the outgoing model, but the camouflage is likely hiding slightly redesigned bumpers, combined with new LED graphics on the headlights. While we don’t have pictures of the interior, the Renegade could get updated infotainment and more ADAS features.

youtu.be/ihS2GaAjbAc
nr36
0
JIBA
0
quote:

GLMF schreef op 21 december 2021 17:01:

[...]
deed me sterk denken aan Mr. Bean in zijn groene mini: www.youtube.com/watch?v=b8FTCDjfRSo
Zie een aantal berichten hierboven, je bent niet de enige.

Hij had het verhaaltje beter uit een goede patserbak kunnen vertellen, minder kromme rug en minder van de zijkant ;-)

Wereldbelegger
0
quote:

Erg chebbi schreef op 21 december 2021 17:25:

Persbericht is in het bekende vaag opgesteld, maar ik heb er geen spijt van dat ik mijn positie heb uitgebreid. Er komen meer van dit soort megadeals.
Succes gewenst met uw uitbreiding van uw positie.

Maar hoe weet u dat het een 'megadeal' is?
Financiële gegevens ontbreken.
Als het echt een grote deal betreft heeft TT verplichtingen naar zijn aandeelhouders.

Wereldbelegger
2
quote:

*JustMe* schreef op 21 december 2021 17:31:

[...]

De 'diehard believers' zijn gewoon mensen die in het snotje hebben wat er gaande is

Dat is te hopen voor ze. En zou zeer mooi zijn!
Ik loop op gepaste afstand achter ze aan want dat snot hoeft niet zo van me.
Ik zie liever een groene koers.
win some...
1
quote:

Meryntje schreef op 21 december 2021 16:59:

Weet iemand waarom er geen handel is in TT turbo long 4,178 Binck?

GuS
Sinds de overgang naar het Saxo platform komt het met regelmaat voor dat er geen bied- en/of laatkoersen worden afgegeven op sommige turbo's van Binck. Een telefoontje naar de helpdesk kan dit oplossen. Maar aangezien dit probleem al een tijdje voorkomt bij diverse turbo's op verschillende aandelen, en het relatief simpel zou moeten zijn om dit probleem zelf automatisch te detecteren en te herstellen, vermoed ik dat er sprake is van onkunde/onwil.

Turbo's van andere aanbieders bieden dan meer zekerheid. Bij Binck betaal je hier dan wel 8 euro transactiekosten voor,(dit itt de Binck Turbos die zonder transactiekosten zijn). Bij De Giro betaal je hier minder. Voor Turbos van BNP en SocGen sinds kort zelfs slechts 0,50 euro.
[verwijderd]
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 21 december 2021 16:53:

Op een dag als deze had ik een omzet van 3miljoen verwacht.... 1.3kk is relatief weinig
Volume 1,3kk betekent 650.000 stuks verhandeld. Daar zitten drie ritjes van mij tussen. De deal duidt niet op achteruitgang, maar het is veel te vroeg om al te feesten.
Wereldbelegger
1
Hoe vol is het half lege glas
6,47 % omhoog na een down van 4,78 % gisteren?
Of zien dat na de sentimentsdag van gisteren de koers van 8,68 op 17 dec met een omzet van 2,76 miljoen (expiratiedag)
vandaag met een omzet van 1,42 miljoen slechts 12 spie omhoog is geëxplodeerd.

btw
Waarom schreeuwt IEX het niet van de daken?
Waarom noemt Reuters het een verlenging van een contract?
Waarom veranderen de twee analisten vandaag niet hun eerder afgegeven koersdoelen?
Waarom kopieert Bloomberg niet meer dan het persbericht zonder verder commentaar.
[verwijderd]
6
quote:

Erg chebbi schreef op 21 december 2021 17:25:

Persbericht is in het bekende vaag opgesteld, maar ik heb er geen spijt van dat ik mijn positie heb uitgebreid. Er komen meer van dit soort megadeals.
Het persbericht is over een aantal dingen glashelder. Het enige woord dat ze omzeilen is 'maps', omdat HERE nog in de verkoop staat. De onderstaande dingen zijn niet voor meerdere uitleg vatbaar. 1-op-1 door Google translate gehaald, dus zonder interpretatie mijnerzijds.

  • CARIAD en TomTom ontwikkelen samen next-gen navigatie van Volkswagen Group, van volume tot premium autolijnen

  • TomTom gaat de nieuwste hybride online/offline-navigatietechnologie en toonaangevende verkeersservice leveren

  • Continue integratie en innovatie

  • navigatieproduct van de volgende generatie gaat in 2023 de weg op

  • Deze meerjarige deal tussen TomTom en de Volkswagen Group bestrijkt alle markten wereldwijd met uitzondering van China

  • Tegen 2030 wil CARIAD tot 40 miljoen voertuigen wereldwijd verbinden met de Automotive Cloud van de Volkswagen Group

  • hybride navigatie (on/offline) en toonaangevende verkeersdiensten

  • een naadloze werking tussen infotainment en de meest geavanceerde rijhulpsystemen

  • Door data van de wereldwijde vlootomvang van Volkswagen Groep de kwaliteit en dekking van de navigatiediensten continu verbeteren

  • TomTom heeft een unieke navigatieoplossing ontwikkeld die feilloos zal integreren in de digitale cockpits van de Volkswagen Group

  • De gezamenlijke ontwikkeling van aanvullende innovatieve oplossingen is in volle gang; de ontwikkeling van andere baanbrekende functies, waaronder navigatie op rijstrooknivea, evenals een meer geavanceerde en gepersonaliseerde EV-ervaring

  • Deze modellen zullen profiteren van het EV-bereik en de nauwkeurigheid van de route

pwijsneus
3
Beurswaardering TomTom op koers EUR 8,81 is nu een ruime EUR 820 miljoen. Dat is de beurswaarde minus -/- de aanwezige cash welke geschat wordt op EUR 346 miljoen euro.

Dat is een waardering ruim onder de miljard.

Mapmyindia wordt 20% meer waarde toegekent, en staat gewaardeerd op 1 miljard euro.
www.channelnewsasia.com/business/digi...,rupees%20(US%241.12%20billion).

HERE maps, welke door sommige forumleden hier ten dode wordt opgeschreven. Ligt echt volgens een aantal hopeloos achter op TomTom staat gewaardeerd op 3 tot 6x (!) de waarde van TomTom. Ik herhaal; HERE Maps is 3 tot 6x meer waard dan TomTom.

www.boersen-zeitung.de/autokonzerne-p...

Het is fantastisch dat TomTom de markt kan overtuigen door deals te sluiten met VW. Nu nog het vervolg, en de bevestiging van oa Stellantis.

De volgende stap is deze deals vertalen naar cijfers, en straks in februari bij de FY presentation een blow-away verhaal en een fors naar boven bijgestelde outlook;

Het aandeel loopt nog steeds niet vooruit op waar TT mee bezig is, en dat stinkt. Reken even het verschil uit tussen de beurs- en assetwaarde van TomTom.

Als de founders willen afrekenen met de hijgerige activistische beleggers, hadden ze dat allang kunnen doen natuurlijk. Echter heeft TomTom geen activistische beleggers. Er gebeurd nooit wat, de enige mutaties zijn een paar shortende hedgefondsen. De founders hebben dus alles onder controle, wat prima is. Echter met een waardering van 800 miljoen, staat het aandeel nog steeds in de dirty-exit zone. Dat valt niet te ontkennen, hoe je er ook over denkt.

Pas boven de 12 euro begint het ergens op te lijken, en hebben wij als minderheidsaandeelhouders ook een bevestiging dat de waarde er via het aandeel uit gaat komen. For the record, een waardering van 12 euries per aandeel is nog steeds maar een waardering van 1,2 Miljard. Oftewel, 20% meer als mapmyindia....

Catch my drift?!
Chela
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 21 december 2021 17:26:

[...]

De reden dat HG in die FIAT 500 reed moge duidelijk zijn.
Yep, niet voor niets dat gisteren iemand het had over grootheidswaanzin :-)
nr36
1
quote:

Riet v. Milt schreef op 21 december 2021 17:46:

[...]

Volume 1,3kk betekent 650.000 stuks verhandeld. Daar zitten drie ritjes van mij tussen. De deal duidt niet op achteruitgang, maar het is veel te vroeg om al te feesten.
Volume 1,3m betekent dat er 1,3M zijn verhandeld
Wereldbelegger
0
quote:

Riet v. Milt schreef op 21 december 2021 17:46:

[...]

Volume 1,3kk betekent 650.000 stuks verhandeld. Daar zitten drie ritjes van mij tussen. De deal duidt niet op achteruitgang, maar het is veel te vroeg om al te feesten.
Geheel mee eens.
U heeft uw centjes weer terug in de knip.
Alleen maar slim in deze onzekere tijden.

Wie weet houdt de heer Goddijn NA twee megaevents het wel weer voor gezien
en doet zijn mond niet open tot de Q4/FY cijfers op 4 februari.

Tegeltjeswijsheid
Met centjes in de knip kan je handelen.
Met doodgeld kan je er alleen naar kijken.

3.494 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 ... 171 172 173 174 175 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 10:43
Koers 5,845
Verschil -0,135 (-2,26%)
Hoog 5,925
Laag 5,730
Volume 172.115
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949