Volkswagen « Terug naar discussie overzicht

Volkswagen

3.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 ... 150 151 152 153 154 » | Laatste
voda
0
quote:

ruud71 schreef op 22 februari 2022 10:12:

Volkswagen bijna 10% in de plus.
Iemand?
Volkswagen in verregaande gesprekken over beursgang Porsche
Aandeel stijgt met 7 procent.

(ABM FN-Dow Jones) Volkswagen is in verregaande gesprekken over een beursgang van Porsche. Dit maakte de Duitse autobouwer dinsdagochtend bekend.

Volkswagen en Porsche zouden een raamwerkovereenkomst hebben besproken, die de basis zou moeten vormen in de voorbereidingen van een mogelijke beursgang.

Het raamwerk moet nog worden goedgekeurd door het bestuur van Volkswagen en een definitieve beslissing omtrent een beursgang is dus nog niet genomen.

Het aandeel Volkswagen steeg dinsdagochtend in Frankfurt maar liefst met 7,0 procent.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
voda
0
www.volkswagenag.com/en/news/2022/02/...

Volkswagen in gevorderde gesprekken over beursgang Porsche

Volkswagen laat in een statement weten dat het in verregaande gesprekken zit rond de beursgang van sportwagendochter Porsche.

Volkswagen en Porsche zouden een raamwerkovereenkomst hebben besproken, die als basis kan dienen om de beursgang uit te werken.

Het bestuur moet dit document nog goedkeuren en een definitieve beslissing over de beursgang is nog niet genomen.

Beleggers verlekkeren zich op de waarde die een afsplitsing van Porshe kan blootleggen en sturen Volkswagen 7 procent hoger in Frankfurt.

Ons zusterblad De Belegger tipte Volkswagen recent nog in onze lijst met buitenlandse beursfavorieten. 'Pure value', aldus hoofdredacteur Gert Bakelants toen. 'De waarde van Porsche wordt op 85 à 100 miljard euro geschat, terwijl de marktkapitalisatie van de hele Volkswagen-groep slechts 110 miljard euro bedraagt'.

www.tijd.be/markten-live/live-blog/ol...
voda
0
Audi & FAW to Start Construction of EV Plant in China

Strategic Research Institute
Published on :
24 Feb, 2022, 5:30 am

Audi is consistently focusing on the electrification of its model range in China as well. With the Audi FAW NEV Company Ltd, Audi is setting the course for expanding the local e-product portfolio, building a new plant for fully electric Audi models using the Premium Platform Electric. In recent months, the company jointly founded by Audi and its partner FAW has achieved a new milestone: After intense preparations and successful approval by the Chinese authorities, construction is set to begin on the new plant in Changchun. The site has a production capacity of more than 150,000 electric cars annually – moreover, production will be CO2 neutral and fully connected.

On an area of approximately 150 hectares, a highly modern plant for fully electric Audi models will be constructed by the end of 2024. A completely new IT architecture will be put into place to network all site processes. The cross-site environmental program Mission:Zero sets the parameters for sustainability, ensuring production at the Changchun site will be CO2 neutral and fully connected. Production areas at the plant will include a press shop, body construction, paint shop, and final assembly line in addition to an in-house battery assembly. The first buildings will be erected in Changchun when the frost period ends.

The new plant in Changchun will be the first production site in China where only all-electric Audi models roll of the line. With an annual capacity of more than 150,000 cars, the factory will play a central role in the continued electrification of Audi’s product portfolio for the Chinese market. Three models are initially slated for production at the site on the Premium Platform Electric (PPE) codeveloped with Porsche. The first cars to roll off the line will be an electric SUV and an e-limousine.

The Audi FAW NEV Company is the first cooperation company with a majority interest held by Audi in China. CEO Helmut Stettner will also assume management of the new plant.
voda
0
Volkswagen verzilvert Porsche voor dure transitie
Door GERT VAN HARSKAMP

Gisteren, 19:45
in FINANCIEEL

Op het hoofdkantoor van Volkswagen Groep in Wolfsburg wordt waarschijnlijk een dezer dagen het besluit genomen of de Duitse autobouwer zijn luxemerk Porsche naar de beurs brengt. Het moederbedrijf van Audi, VW, Skoda, Seat, Bentley en Porsche onderzoekt een beursgang van het sportwagenmerk, liet het eerder deze week in een beknopt bericht weten.

ANP/HH
Een eventuele beursgang levert niet alleen de aandeelhouders van Volkswagen en de familie Porsche-Piëch veel geld op. Ook Volkswagen casht waarschijnlijk flink; geld dat direct weer in elektrificatie en digitalisering geïnvesteerd kan worden. Het belang van deze transitie is zo groot dat zelfs het tafelzilver niet heilig is.

BEKIJK OOK:
Niet alleen Audi schakelt over naar duurdere auto’s: vijf vragen

Als Volkswagen daadwerkelijk besluit Porsche naar de beurs te brengen, dan verdwijnt niet zomaar iets uit het wagenpark. Porsche is voor menig autoliefhebber niet alleen de gedroomde heilige koe, het sportautomerk is voor Volkswagen ook nog eens de beste melkkoe. Met 265.000 verkochte auto’s in 2020 (de resultaten over 2021 komen pas 15 maart) neemt het luxemerk slechts 3% van het totaal aantal verkochte auto’s voor zijn rekening. In de totale omzet van de Volkswagen Groep is Porsche goed voor een aandeel van 13%. Dat aandeel van 13% bezorgt Volkswagen echter wel 39% van het totale bedrijfsresultaat.

Porsche is dan ook de auto met verreweg de grootse winstmarge in de Volkswagengarage. Op de sportauto wordt een rendement van 15,4% gehaald. Dat is ver boven de nummer twee Audi, die een marge van 5,5% kent, en helemaal meer dan de standaard VW, waar de autobouwer in 2020 op elke verkochte auto slechts 0,6% verdiende.

BEKIJK OOK:
Gesjoemel met kilometerteller Volkswagen zet koper op verkeerde been

De totale beurswaarde van Volkswagen Groep is ruim €104 miljard. Porsche zou alleen al €50 tot €60 miljard waard zijn en misschien zelfs wel €100 miljard, heeft het concern laten weten. Als Volkswagen zoals vermoed wordt tussen de 20 en 30% van Porsche naar beurs brengt, levert dat dus mogelijk zomaar €25 miljard op.

Dat bedrag kan Volkswagen heel goed gebruiken in de verdere elektrificatie. Tot 2025 investeert Volkswagen daar zo’n €150 miljard in. Tegen 2030 willen de Duitsers zes eigen batterijfabrieken in Europa hebben staan. Kosten: €30 miljard. Daarnaast wil Volkswagen extra geld steken in een inhaalrace in China. Het verloor daar marktaandeel en bovendien hebben Chinese autobouwers hun vizier met goedkopere stekkerauto’s op Europa gericht.

Het slagen van de elektrificatie en digitalisering beschouwt Volkswagen als bepalend voor zijn voortbestaan. In zo’n strijd op leven en dood is zelfs de beste melkkoe niet heilig.

www.telegraaf.nl/financieel/122582101...
Rubber
0
Is de daling van volkswagen volledig te wijten aan de oorlogssituatie of zijn er nog andere zaken die van toepassing zijn?
objectief
0
quote:

Rubber schreef op 4 maart 2022 12:35:

Is de daling van volkswagen volledig te wijten aan de oorlogssituatie of zijn er nog andere zaken die van toepassing zijn?
geen andere zaken
voda
0
Volkswagen nettowinst 2021 EUR14,84 mrd Vs winst EUR8,33 mrd

(MORE TO FOLLOW) Dow Jones Newswires
voda
0
Volkswagen-CEO Diess somber over 2022 door oorlog Oekraïne
Jan Lemkes 5 uur geleden

Dat de oorlog in Oekraïne louter negatieve gevolgen heeft, is wel duidelijk. Specifiek voor Volkswagen geldt dat echter ook, meldt CEO Herbert Diess.

© Aangeboden door AutoWeek
“Onder normale omstandigheden zouden we alle reden hebben om optimistisch te zijn naar het vervolg van 2022”, zou Herbert Diess hebben gezegd tijdens een speech. Daarmee weten we eigenlijk al genoeg: er is geen sprake van normale omstandigheden.

Reuters meldt dat de oorlog volgens Diess een schaduw werpt over de nabije toekomst, vooral omdat het nu nog lastiger is geworden om op tijd aan genoeg onderdelen te komen. Dat gaat dan niet alleen om chips, maar bijvoorbeeld ook om de kabelbomen die tot voor kort op grote schaal in Oekraïne werden gemaakt. Volkswagen zou zijn best doen om de productie daarvan zo snel mogelijk elders op te starten, maar dat kost uiteraard tijd.
voda
0
CEO: transformatie Volkswagen vordert goed
Rendementsdoel 2023 herhaald.

(ABM FN-Dow Jones) Volkswagen maakt goede progressie met de transformatie van een autofabrikant in een techbedrijf. Dit stelde CEO Ralf Brandstätter woensdag in aanloop naar een jaarlijkse mediapresentatie van het Duitse bedrijf.

Volgens de topman is Volkswagen veel winstgevender en beter bestand tegen een crisis dan het was in 2020. Ook is het bedrijf een stuk efficiënter geworden volgens de CEO.

Zo wees Brandstätter erop dat de omzet van Volkswagen steeg naar 76 miljard euro, terwijl er minder auto's werden afgeleverd onder moeilijke marktomstandigheden.

Volkswagen ziet vooral veel kansen in Noord en Zuid-Amerika.

Voor dit jaar rekent Volkswagen op een duidelijke stijging van het aantal verkochte elektrische auto's.

Wel waarschuwde Brandstätter dat het verloop van de oorlog in Oekraïne niet in te schatten valt, en dan vooral wat de impact op de aanvoerketen is.

Volkswagen verwacht dat de beschikbaarheid van halfgeleiders uiterlijk in de tweede helft van het jaar verbetert.

Dit jaar zal de omzet, de operationele winst en het rendement op de omzet stijgen, voorziet de topman.

Daarbij herhaalde de fabrikant dat het in 2023 een rendement op de omzet wil boeken van 6 procent.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
voda
0
Volkswagen China zet joint venture op voor elektrische batterijen
Gericht op kobalt en nikkel.

(ABM FN-Dow Jones) Volkswagen is in China een joint venture gestart met twee lokale bedrijven, gericht op de aanvoer van grondstoffen voor batterijen in elektrische auto's.

De Duitse autobouwer sloot de overeenkomsten met Huayou Cobalt en Tsingshan Group. De joint venture zal zich in China en Indonesië richten op de productie van nikkel en kobalt.

Met het project wil Volkswagen de efficiëntie verhogen en de kosten verlagen, terwijl ook de aanvoer van grondstoffen zeker wordt gesteld. De autobouwer wil de kosten per batterij met 30 tot 50 procent terugbrengen.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
Riding the Tiger
0
Cobalt in RDCongo - Child laboiur

Een interessant artikel met de geschiedenis en uitwasssen van Cobaltontginning in RDCongo

www.newyorker.com/magazine/2021/05/31...
voda
0
Volkswagen to Buy Renewable Powered EAF Steel from Salzgitter

Strategic Research Institute
Published on :
22 Mar, 2022, 4:25 am

Volkswagen AG and Salzgitter AG have been in close partnership for more than 60 years. Now both want to open the next chapter together in the decarbonization of their processes and products. The companies have announced a joint declaration of intent that will make Volkswagen one of the first customers for the low-CO2 steel that Salzgitter AG intends to produce from the end of 2025 using a new production route at its headquarters in Lower Saxony. According to Salzgitter AG, on the basis of hydrogen and renewable energies, more than 95 percent of the CO2 emissions in steel production can be saved in the future. The Volkswagen Group is planning to reduce CO2 to use low-grade steel from the end of 2025 in important future projects such as the Trinity1 e-model, which will be produced in Wolfsburg from 2026.

The cooperation between the two companies on green steel has already begun. Last year, Volkswagen AG processed sample quantities of CO2 -reduced steel from the Salzgitter Group for the first time. This is produced on the scrap-based electric steel route in Peine and has a 66 percent reduced CO2 footprint. Volkswagen is planning to purchase another 3,000 tonnes this year.

Another part of the joint agreement is the goal of establishing a closed material cycle for steel between Volkswagen's main plant in Wolfsburg and the integrated steel works in Salzgitter. The Volkswagen Group is making the steel leftovers from production available to Salzgitter AG, which melts them down, processes them into new steel products and delivers them to Wolfsburg for car production. Efforts are being made to expand this "closed loop" for steel to other production sites of the Volkswagen Group.

The Volkswagen Group, based in Wolfsburg, is one of the leading car manufacturers in the world and the largest car manufacturer in Europe. Ten core brands from seven European countries belong to the Group: Volkswagen Passenger Cars, Audi, SEAT, Cupra, SKODA, Bentley, Lamborghini, Porsche, Ducati and Volkswagen Commercial Vehicles. The Volkswagen Group sells its vehicles in 153 countries. In 2021, worldwide deliveries of Group vehicles amounted to 8.9 million (2020: 9.3 million)
Bijlage:
voda
0
Volkswagen Joins Initiative for Responsible Mining Assurance

Strategic Research Institute
Published on :
22 Mar, 2022, 5:30 am

As the largest member company by revenue, the Volkswagen Group joined the Initiative for Responsible Mining Assurance in March 2022. IRMA is an alliance of non-governmental organisations, labor unions, affected communities, investors, mining companies and purchasers of raw materials. With more than 50 diverse members, IRMA works to develop and establish rigorous standards for responsible extraction of raw materials in mining.

With its ambitious electrification strategy, the car and truck manufacturer has set itself on the path to becoming a future climate-neutral mobility provider. The battery-electric vehicle is the most efficient way to combine climate protection and individual mobility. However, electrification also places new demands for responsible sourcing, especially in the extraction of battery raw materials such as cobalt, lithium, nickel and graphite.

The Volkswagen Group’s Code of Conduct already obliges all its business partners to comply with environmental and social criteria, including the strict exclusion of child labor. But corporate responsibility goes further: the Volkswagen Group therefore puts a strong focus on the implementation of rigorous and comprehensive standards in mining. Joining the Initiative for Responsible Mining Assurance is an important step in this direction.

As a globally recognised initiative, IRMA has pioneered the implementation of best practice social and environmental standards in the mining sector since 2006. IRMA standards include the protection of human and community rights, the exclusion of corruption, health protection measures for workers and affected communities, work place safety and environmental protection.
voda
0
Audi roept bijna 46.000 auto’s terug door problemen met brandstofmeters
Stijn Kuster 19 uur geleden

Audi moet bijna 46.000 auto’s terugroepen door problemen met de brandstofmeters. Eigenaren van een A6, A7 S6, RS6 of A6 Allroad kunnen zonder brandstof komen te zitten alvorens de meter op ‘0’ staat.

De Amerikaanse National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) zegt documenten in handen te hebben waarbij de Duitsers aangeven dat ze van het probleem op de hoogte te zijn en inmiddels 115 garantieclaims binnen hebben gekregen.

De brandstofmeter blijf hangen
Het probleem wordt veroorzaakt door een defecte sensor in de brandstoftank. Tank je altijd op tijd, dan zal je het niet merken, maar de brandstofmeter op je dashboard kan op een bepaald niveau blijven hangen.

Audi RS 3 vs Mercedes-AMG A 45 S: Een heuvelklim met hyperhatchbacks

Dit komt doordat de brandstofsensor te dicht bij de slang van de tankventilatie is gemonteerd. Wanneer deze twee onderdelen met elkaar in aanraking komen, blijft de sensor hangen. Hierdoor kan de brandstof al op zijn voordat de sensor het aangeeft.

Gratis kleinere brandstofmeter van Audi
Als oplossing vervangen dealers de defecte sensor gratis onder garantie voor een kleiner exemplaar. Of ook Nederlandse auto’s uiteindelijk terug moeten naar de garage, is vooralsnog onbekend. Tot duidelijk is of het probleem ook in Nederland voorkomt, is het raadzaam om je tank niet helemaal leeg te rijden. Al sta je met de huidige brandstofprijzen het liefst zo min mogelijk aan de pomp.

De exacte modellen waar in Amerika de terugroepactie nu voor geldt zijn:
Audi RS7 sedans geproduceerd tussen 24 juli 2020 en 27 mei 2021
Audi A6 sedans geproduceerd tussen 7 augustus 2018 en 27 mei 2021
Audi Allroad-wagens geproduceerd tussen 5 november 2019 en 27 mei 2021
Audi S7 sedans geproduceerd tussen 22 oktober 2019 en 5 mei 2021
Audi S6 sedans geproduceerd tussen 22 oktober 2019 en 18 mei 2021
Audi RS6 Avant-wagens geproduceerd tussen 24 juli 2020 en 31 mei 2021
Audi A7 sedans geproduceerd tussen 27 juli 2018 en 27 mei 2021
voda
0
Herziene introductiedatum Volkswagen ID.5
Sjoerd van Bilsen 20 uur geleden
Volkswagen ID.5© Aangeboden door Autovisie Volkswagen ID.5

Volkswagen ziet zich genoodzaakt de introductie van de ID.5 uit te stellen als gevolg van de oorlog tussen Rusland en Oekraïne. De vertraagde lancering komt voort uit een verlate productiestart. De Duitse autobouwer kan de ID.5 nog niet in productie nemen.

Voor de bouw van de ID.5 heeft Volkswagen een tekort aan kabelbomen. De componenten worden in Oekraïne gemaakt en de productie daarvan ligt momenteel stil. Zonder de kabelboom kan Volkswagen de productie van de ID.5 niet opstarten. De marktintroductie van de ID.5 is met minimaal een maand uitgesteld.

Volkswagen herstart productielijn
Ook de andere ID-modellen leiden onder de productiestop. De bouw van de kleinere 3 en de evengrote 4 zijn inmiddels stilgelegd, al gaat de fabrikant ervan uit dat de band binnenkort weer gaat rollen. Een en ander is uiteraard afhankelijk van de herstart van de productielijn in Oekraïne. De toeleverancier zal voldoende componenten moeten aanleveren om de bouw van de Volkswagen ID.3 en ID.4 te doen hervatten. De lancering van de ID.5 staat nu gepland voor 6 mei 2022, maar mocht de autobouwer onvoldoende auto’s voor de dealerintroductie hebben, dan kan de lancering verder naar achteren worden geschoven.

Variant van de ID.4
Volkswagen stelde de ID.5 afgelopen november voor. Hij vormt voor Europa de derde loot aan de ID-stam. Een compleet nieuw model is het feitelijk niet. De technische basis wordt niet alleen door de ID.3 en ID.4 gelegd, de auto is een ID.4 met een andere koets. De ‘vijf’ moet gezien worden als de SUV-coupé-variant van die SUV. De specificaties en opties komen overeen, maar het energieverbruik van de coupé-telg is lager dan van de SUV. Door de aflopende daklijn is de ID.5 iets gestroomlijnder dan de ID.4, 0,26 versus 0,28. Toch claimt Volkswagen een gelijk WLTP-bereik van op papier 520 kilometer. Volkswagen levert de ‘vijf’ vooralsnog enkel met het 77 kWh-accupakket, waar de ‘vier’ er ook met een 52 kWh-pakket is. De batterij voedt een elektromotor van 128 of 150 kW. In het geval van de 200 kW sterke GTX-versie gaat het om twee elektromotoren.

Hoewel de koetswerkvorm compacter is dan die van de SUV, geeft Volkswagen een groter bagagevolume op, zij het dat er slechts zes liter verschil is. De ID.5 kan 549 liter aan spullen achterin meenemen. Met neergeklapte achterbank reikt de laadruimte tot 1561 liter tegen 1575 liter voor de ID.4.

www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/herzien...
voda
0
Geeft Volkswagen groen licht voor Audi en Porsche om F1 te betreden?

Waarschijnlijk geeft Volkswagen VOW3 0,21% volgende week groen licht aan Audi en Porsche om de formule 1 te betreden. Dat meldt Business Insider op basis van bronnen. Er zou een 'goede kans' zijn op een positieve beslissing.

Er zijn al langer geruchten dat Audi en Porsche een partnerschap willen vormen met bestaande teams in de formule 1. Eerder ontkenden Audi en McLaren (dat al meedoet aan de formule 1) dat ze een samenwerking waren aangegaan, maar ze zeiden wel dat er discussies over waren en dat een beslissing dit jaar verwacht werd. Volgens een bron zou Porsche dan weer een samenwerking voor de lange termijn met Red Bull op het oog hebben.

Die laatste kennen we onder andere van wereldkampioen Max Verstappen die rijdt met Red Bull Racing:

www.tijd.be/markten-live/live-blog/ts...
voda
0
Zelfs dieselboegbeeld Audi stopt nu met dieselmotoren
NU.nl 7 uur geleden
© Aangeboden door NU.nl

Audi maakte afgelopen week bekend te stoppen met de levering van auto's met dieselmotoren in Nederland. Daarmee voegt het merk zich bij een lange rij van fabrikanten die er al eerder de brui aan gaven. Toch is de zet van Audi bijzonder, want er zijn maar weinig merken die de afgelopen twintig jaar zo vereenzelvigd waren met diesel als de Duitsers. Waar kun je nu nog terecht voor een dieselmotor?

Diesel was aan het begin van deze eeuw dé motortechnologie waar je je als merk mee bezig moest houden. Dankzij directe inspuiting was het ouderwetse tokkelen verleden tijd en konden veel dieselmotoren zich qua zogeheten loopcultuur meten met de rust en kalmte van benzinemotoren.

Op een gegeven moment kon je zelfs de eenvoudigste stadsauto met een moderne dieselmotor krijgen, terwijl er aan de bovenkant van de markt een heuse wapenwedloop op gang kwam tussen met name de Duitse merken. De ene dikke diesel was nog niet gepresenteerd of de volgende diende zich alweer aan.

In 2006 werd de strijd qua harde getallen beslecht in het voordeel van Audi, toen het merk voor zijn Q7 SUV met een V12-dieselmotor kwam. De machine was goed voor 500 pk en een boomontwortelende trekkracht van 1.000 Nm. De 2,5 ton zware Q7 denderde met die motor in het vooronder in 5,5 seconden naar 100 kilometer per uur en hield het pas bij 270 kilometer per uur voor gezien.

De dieselmotor stond zo zeer in de schijnwerpers, dat onder meer Audi en Peugeot ermee actief waren tijdens de 24 uursrace van Le Mans.

Dieselschandaal gooit roet in het eten
In 2015 kwam bij de Volkswagen Group (waar Audi onderdeel van is) het dieselschandaal aan het licht, waarbij de motoren dankzij zogenoemde sjoemelsoftware schoner konden lijken dan ze in werkelijkheid waren. Daarna ging het snel bergafwaarts met de diesel. Sterker nog, met het einde van de diesels bij Audi is het eenvoudiger om een lijstje te maken van wie er in Nederland nog wel diesels leveren dan wie niet.

Eigenlijk kun je alleen bij BMW en Mercedes-Benz nog naar hartenlust winkelen voor modellen met een dieselmotor. Bij dat laatste merk bieden ze zelfs dieselmotoren in combinatie met een plug-inhybride aandrijflijn aan.

Daarna wordt de spoeling al heel snel heel dun. Bij Volkswagen moet je met een vergrootglas naar modellen met een dieselmotor speuren, net als bij Renault. De volledige lijst, waar overigens alleen Europese spelers op staan, vind je hieronder.

Verkoopcijfers fors onderuit
Dat veel merken gestopt zijn met het leveren van dieselmotoren in hun modellen doordat de techniek uit de gratie is geraakt, zie je ook terug in de verkoopcijfers. Diesel is overvleugeld door modellen met hybridetechniek en volledig elektrische auto's.

In Nederland zijn vorig jaar 322.375 nieuwe personenwagens op kenteken gegaan. Daarvan hadden er 6.921 een dieselmotor. Ter vergelijking, het aantal benzineauto's stond eind vorig jaar op ruim 146.000 stuks, de hybride wagens op dik 102.000 exemplaren, terwijl het aantal volledig elektrische modellen uitkwam op een kleine 64.000 stuks.

Dat is overigens geen ontwikkeling die alleen in Nederland plaatsvindt. Ook elders in Europa raakt diesel in rap tempo marktaandeel kwijt. Uit cijfers van koepelorganisatie ACEA blijkt dat diesel in 2020 nog een aandeel van 27,9 procent in de Europese verkoop had. Vorig jaar was daar nog 19,6 procent van over. Het zijn met name de stekkerauto's en hybride modellen die terrein winnen.
voda
0
Volkswagen & bp to Rapidly Roll-Out EV Fast Charging in Europe

Strategic Research Institute
Published on :
02 May, 2022, 6:30 am

Volkswagen and bp have launched their strategic partnership that will boost the adoption of electric vehicles across Europe, unveiling the first charger in Dusseldorf in Germany. The partnership brings together two of the leading global players in e-mobility who aim to transform access to EV charging in key European markets by rapidly building a fast1 charging network across Europe by 2024 and delivering a seamless experience for EV drivers.

Volkswagen’s innovative Flexpole 150kW charging units, each of which feature two charge points, have an integrated battery storage system, overcoming one of the biggest obstacles to the rapid roll-out of fast charging infrastructure in Europe today – the need for high-powered grid connections. The Flexpole units can be directly connected to a low voltage grid which removes the requirement for a dedicated substation and costly construction work, significantly reducing installation times while still providing fast charging speeds of up to 150kW2, enough to deliver up to 160km of driving in as little as 10 minutes, depending on the model of electric vehicle.

The first phase of the roll-out will see up to an additional 4,000 charge points at bp’s Aral retail sites in Germany and bp retail sites in the UK over the next 24 months. By the end 2024, up to 8,000 charge points could be available across Germany, the UK and other European countries.
ruud71
0
Robuuste cijfers Volkswagen.
Veel minder aantallen afgezet, maar wel veel betere marges en meer winst.
Geen probleem voor Volkswagen om betere prijzen te vragen.
3.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 ... 150 151 152 153 154 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 19:08
Koers 120,450
Verschil +0,100 (+0,08%)
Hoog 121,550
Laag 119,600
Volume 4.396
Volume gemiddeld 3.358
Volume gisteren 1.029