Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Just Eat Takeaway dichter bij winstgevendheid
Door
op woensdag 2 maart 2022
Views: 10.701
Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate
Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!
Ruim €1 miljard verlies op bijna €4,5 miljard omzet. Ik vind het knap!
Blij verrast, het schip ligt op koers en er is genoeg cash om de strategie zonder bijstorten uit te voeren! 5 jaar doel s nog steeds onverminderd van kracht (200+ waarde). Tafelzilver iFood gaat ons allen nog verrassen zodra daar een IPO plaatsvindt (denk wel 7mrd voor JET). Grubhub zal uiteindelijk ook een oplossing krijgen, rechtszaak mbt feecaps loopt nog. Ik zie UBER of Amazon het wel kopen. Grootste bedreiging nu is een lowball bieding van EUR75 om gebruik te maken van de huidige onderwaardering…..
DeWalt schreef op 2 maart 2022 08:01 :
Blij verrast, het schip ligt op koers en er is genoeg cash om de strategie zonder bijstorten uit te voeren!
5 jaar doel s nog steeds onverminderd van kracht (200+ waarde). Tafelzilver iFood gaat ons allen nog verrassen zodra daar een IPO plaatsvindt (denk wel 7mrd voor JET). Grubhub zal uiteindelijk ook een oplossing krijgen, rechtszaak mbt feecaps loopt nog. Ik zie UBER of Amazon het wel kopen.
Grootste bedreiging nu is een lowball bieding van EUR75 om gebruik te maken van de huidige onderwaardering…..
Waarom blij verrast? 1miljard verlies!!!! Een dalende groei, uber gaat uitbreiden in Duitsland. Ik zelf zie alleen maar meer kosten en de omzet groeit gewoon niet zo hard om dit kosten dekkend te maken… ben benieuwd hoe de markt gaat reageren…
5,3mrd omzet. Peers hebben een Ondernemingswaarde van 3x omzet en doordash zelfs 6x omzet (en ja ook daar een verlies). Huidige waarde JET is 1.4x omzet van 5,3mrd 3x zou 75 euro zijn 6x zou 150 euro zijn JET is nu gewoon dik ondergewaardeerd (en ook nog eens tafelzilver in de vorm van iFood belang dat wel eens de gehele waarde van JET nu kan zijn in een IPO).
DeWalt schreef op 2 maart 2022 08:22 :
5,3mrd omzet. Peers hebben een Ondernemingswaarde van 3x omzet en doordash zelfs 6x omzet (en ja ook daar een verlies).
Huidige waarde JET is 1.4x omzet van 5,3mrd
3x zou 75 euro zijn
6x zou 150 euro zijn
JET is nu gewoon dik ondergewaardeerd (en ook nog eens tafelzilver in de vorm van iFood belang dat wel eens de gehele waarde van JET nu kan zijn in een IPO).
Daar zit denk ik een verwachtings aanname die fout is . In 2 jaar is de gedachte gang veranderd van winst naar omzet , daar gaat het fout , het is niet normaal dat een verliesgevend bedrijf 3 x de omzet noteerd . De marges zijn straks flinterdun , als ze al zwarte cijfers gaan schrijven , ik zou er van af blijven .
JET heeft al 100x aangegeven dat 2021 een piekjaar in verlies was ivm marketing offensief UK en Grubhub overname. Nu genoeg geld op de balans om de sprong naar winstgevendheid te maken. Staat ook weer in dit jaarverslag, gewoon lezen.
b.west.invest schreef op 2 maart 2022 08:37 :
[...]
Daar zit denk ik een verwachtings aanname die fout is .
In 2 jaar is de gedachte gang veranderd van winst naar omzet , daar gaat het fout , het is niet normaal dat een verliesgevend bedrijf 3 x de omzet noteerd .
De marges zijn straks flinterdun , als ze al zwarte cijfers gaan schrijven , ik zou er van af blijven .
Peers stonden eerst 12x (dash) en 6x omzet gewaardeerd, die zijn gehalveerd nu. JET heeft de beste cijfers en uitgangspunten en staat nog eens 50% extra lager gaat nergens over. 2021 is investeringsjaar. Winst van 3mrd+ in 5 jaar is de Outlook. Dat zijn koersen van 200+ de huidige koers is een lachtertje met 7mrd Ondernemingswaarde, dat is alleen al 1/3 deel in iFood waard (tafelzilver en niet eens meegenomen in de omzetcijfers van JET).
DeWalt schreef op 2 maart 2022 08:40 :
[...]
Peers stonden eerst 12x (dash) en 6x omzet gewaardeerd, die zijn gehalveerd nu. JET heeft de beste cijfers en uitgangspunten en staat nog eens 50% extra lager gaat nergens over.
2021 is investeringsjaar. Winst van 3mrd+ in 5 jaar is de Outlook. Dat zijn koersen van 200+ de huidige koers is een lachtertje met 7mrd Ondernemingswaarde, dat is alleen al 1/3 deel in iFood waard (tafelzilver en niet eens meegenomen in de omzetcijfers van JET).
We gaan het zien of ze ooit winstgevend gaan worden... Ik denk dat deze hele markt een lastige is zelf verwacht ik dat men binnen 5 jaar wel winst gaan maken maar zeker geen 3mrd+...
Voor nu is wel %40 overgewaardeerd en koers veel te hoog voor nu
Aantal posts per pagina:
20
50
100