Unilever « Terug naar discussie overzicht

Unilever 2022

1.420 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 ... 67 68 69 70 71 » | Laatste
Vocht
0
quote:

SEVA_ schreef op 4 maart 2022 11:41:

[...]

Ah dan keek ik niet goed. Enig idee wat het div % rendement is op deze koers? Thanks.
Dit moet je toch echt zelf kunnen opzoeken? -> Google search
FORT1944
0
quote:

Medicus schreef op 4 maart 2022 15:24:

Dividend is €1,72 per jaar dus delen door de huidige koers x 100
EEN KLEINE 3.9%
Eduard de Wit
1
quote:

FORT1944 schreef op 4 maart 2022 16:41:

[...]EEN KLEINE 3.9%

Niet helemaal juist, wel ongeveer:)

Het is 0.4268 per kwartaal.
0.4268 maal 4 is 1.7072
1.7072 / 41.37 maal 100 is 4.12%
Koffiezondersuiker
0
dividendrendement wordt zo 4% per jaar maar of de basis goed is weet ik niet. Pay-out ratio?
Vind het wel bizar dat dit bedrijf echt zo ontzettend slecht presteert.

Wat mijn gevoel zegt is dat het ligt aan de merken die ze hebben.
Wereldwijd bekende merken hebben ze te weinig.
Smeerolie
2
Beste forumleden dit zijn geweldige koopkansen voor Unilever. Het dividendrendement van 4% legt imho een bodem onder de koers. Eten en schoonmaken zijn eerste levensbehoeften. een nieuwe iPhone kan wel een jaartje wachten....
Saibee
1
Wat ben ik blij dat die overname Glaxo/Pfizer consumententak niet doorgegaan is; afgezien van de veel te hoge prijs zou dat ook nog eens buitengewoon slecht getimed zijn.
Hernia
0
quote:

Saibee schreef op 7 maart 2022 12:22:

Wat ben ik blij dat die overname Glaxo/Pfizer consumententak niet doorgegaan is; afgezien van de veel te hoge prijs zou dat ook nog eens buitengewoon slecht getimed zijn.
Ja, klopt helemaal. De prijs was veel te hoog geweest.
[verwijderd]
0
quote:

Smeerolie schreef op 7 maart 2022 11:36:

Beste forumleden dit zijn geweldige koopkansen voor Unilever. Het dividendrendement van 4% legt imho een bodem onder de koers. Eten en schoonmaken zijn eerste levensbehoeften. een nieuwe iPhone kan wel een jaartje wachten....
Unilever voorspelde al een moeilijk jaar vanwege gestegen grondstofprijzen nog voor de Oekraine oorlog. Inmiddels zijn de prijzen nog verder gestegen, dus nog lagere marges. Nu de koopkracht bij velen nog verder onder druk komt te staan zullen de huismerken in de supermarkt aan populariteit winnen. Waarna het afwachten is of de klant nog terug gaat keren naar de A-merken.

Laatst probeerde ik het zelf weer eens met kaas, huismerk kost de helft van mij vertrouwde A-merk. Beviel mij prima dus niet meer terug naar A-merk. Smaken verschillen en er zijn ook artikelen waarvan ik het huismerk echt niet te pruimen vind.
Smeerolie
0
Unilever is meer dan de huismerken in Nederland. Marges staan inderdaad onder druk maar de aandelen koers reactie is imho overreactie....
ressiva
0
Ik hoor geen woord meer van die activistische grootaandeelhouders!
Terwijl ze bij een koers van 46 al in opstand kwamen.
Nu voor een koopje over te nemen!!
ressiva
0
bp5ah
0
quote:

Aurum schreef op 7 maart 2022 15:06:

mooi defensief aandeel dit

Niet normaal en al helemaal niet als je't vergelijkt met bijv. Ahold, dat wil ook wel dalen maar heeft vaak een bounce in huis. Dat valt hier niet te ontdekken.

stockholder
0
quote:

bp5ah schreef op 7 maart 2022 18:42:

[...]
Niet normaal en al helemaal niet als je't vergelijkt met bijv. Ahold, dat wil ook wel dalen maar heeft vaak een bounce in huis. Dat valt hier niet te ontdekken.

Unilever en Ahold zijn niet met elkaar te vergelijken. Unilever is producent en krijgt daardoor de meerprijs van energie en grondstoffen direct voor de kiezen. Ahold zet slechts de producten over de toonbank.
Koffiezondersuiker
0
quote:

stockholder schreef op 7 maart 2022 18:47:

[...]

Unilever en Ahold zijn niet met elkaar te vergelijken. Unilever is producent en krijgt daardoor de meerprijs van energie en grondstoffen direct voor de kiezen. Ahold zet slechts de producten over de toonbank.
Haha. Totaal onjuist. Alsof Ahold zijn best niet hoeft te doen om te verkopen.
Ahold wordt een stuk beter geleid dan Unilever, laten we het daarop houden.

Unilever moet een grootschalige reclamecampagne gaan opzetten, om de merkenbekendheid van haar producten
wereldwijd te verbeteren, daar zit het punt. Hoe kan je nou verkopen als de massa niet weet wat je assortiment is?
De helft van de merken op haar website die ken ik niet. Of is dat omdat die merken voornamelijk in de UK verkocht worden?
bp5ah
0

Verkopers blijven Unilever omlaag drukken.

Unilever heeft met de doorbraak onder de laatste koersbodems de dalende trend hervat. Verdere koersdalingen mogen worden verwacht. Het technisch beeld blijft zwak zolang Unilever lagere toppen en bodems vormt. Verdere koersdaling richting steun 38,42 (bodem van 16 maart 2020) mag niet worden uitgesloten. Weerstand ligt op 47,93 (top van 4 januari). Enkel hierboven verbetert het beeld.
Na een doorbraak onder steun 38,42 wordt 37,33 het volgende neerwaartse koersdoel.
1.420 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 ... 67 68 69 70 71 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 11:58
Koers 44,580
Verschil +0,350 (+0,79%)
Hoog 44,630
Laag 44,040
Volume 516.730
Volume gemiddeld 1.329.641
Volume gisteren 2.344.660