AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG - 2022: dit jaar moet het gebeuren!

9.510 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 ... 472 473 474 475 476 » | Laatste
Lepre Chaun
1
quote:

am1993 schreef op 12 mei 2022 15:57:

[...]
Daar is dus vandaag ook al 6% van af.
Hier staat die 0,12 - net nog in het groen.
Zal wel vet groen eindigen

BELANGRIJKSTE PUNTEN
Albemarle verhoogde de vooruitzichten voor het volledige jaar 2022 en roept nu op tot een omzetgroei van ten minste 60%.

Het bedrijf is gericht op het leveren van materialen voor batterijen en andere elektronica, en zijn fortuin zal met name verbonden zijn met de adoptie van EV's.

En hier dumpen die maffies AMG.
Just lucky
1
Bagger, dan staat er plotseling 1 stuk in de bied, dan begint het boek te trillen en staan we plotseling weer 20 ct lager.
Lepre Chaun
0
Chinese investors must respect African laws, says US Under Secretary

www.google.com/amp/s/www.news24.com/a...

Daar begint het al de strijd om lithium is bezig.
China, Australia en USA en Argentina Ze willen het allemaal zo Graag.

En de maffies hier dumpen AMG .
Amazing boom is AMG.
For an individual company, a boom means rapid and significant sales growth,
Blanco rolling
0
De steeds sterkere dollar vergeet men maar. Nu weer 1,4% stijging..
Dat is echt een accelerator in wpa in euro.
Ik verwacht dat de ebitda in q2-22 op 100 m Usd gaat uitkomen.

Immers lithium en vanadaium stijgen als een gek in prijs.
Energie kosten zijn afgedekt
Ohio2 begint steeds meer op stoom te komen

Leapp motoren zijn niet aan te te slepen
HS zijn beloning gaat niet omhoog, of heeft hij een inflatie indexatie in zijn contract staan ;)
rene66
0
quote:

rendement_zoeker schreef op 12 mei 2022:

[...]

Compleet nieuw voor me. Heb je een bron?
@rendement_zoeker, dit kwam ik snel tegen ten aanzien van de grondboringen die ze hebben uitgevoerd in 2016-2018. Ik dacht dat het recenter was, maar zo snel gaat de tijd (en ik beleg dus al lang in AMG).

Mibra Mine – Lithium and Tantalum Resources

AMG Mineração, a subsidiary of AMG, updated its mineral resource estimates for its Mibra mine in Brazil in accordance with CIM Definition Standard and Canadian Securities Administrators’ National Instrument 43-101 (“NI 43-101”) Guidelines.

The Technical Report on Mineral Resources states that AMG Mineração’s Mibra mine has 20.3 million tonnes of measured and indicated resources, an increase of approximately 38% compared to the previous Mineral Resource Statement completed in 2013. Those resources include lithium, tantalum, niobium and tin. This report is based upon drillings and research done during the 2016-2017 core drilling campaign and certain economic assumptions that reflect today’s current market prices and extraction costs.

Based upon AMG’s targeted production level of 180k MT of lithium concentrate from 2020 onwards, AMG estimates that the current life of the mineral resource is approximately 20 years, based upon current extraction and processing costs, and current economic conditions.

Compared to the previous Mineral Resource Statement, which was completed in 2013:

the measured and indicated mineral resource increased by 5.5 million tonnes, to 20.3 million tonnes, an increase of approximately 38%
the inferred mineral resource decreased by 0.4 million to 4.2 million tonnes, indicating a positive migration from inferred to measured and indicate resources

amg-nv.com/about-amg/geology/
Bijlage:
rene66
0
Op de tekening kan je de boorgaten zien op het terrein zelf. De oude detail info kan ik niet meer vinden. Ook is nergens meer iets terug te vinden dat ze zouden boren in de omgeving van het terrein van de mijn. Wellicht viel dat tegen.
Bijlage:
Blanco rolling
1
Daarom heeft de mijn een veel langere levensduur van minstens 5 jaar.
Zoals ik gisteren schreef lijkt dit feit totaal vergeten.
De future CF is daarmee ook een stuk hoger geworden..

Belangrijker is of AMG meer concessies heeft vastgelegd in dat gebied rijk aan grondfstoffen.
moneypocket
0
quote:

Blanco rolling schreef op 12 mei 2022 20:59:

De steeds sterkere dollar vergeet men maar. Nu weer 1,4% stijging..
Dat is echt een accelerator in wpa in euro.
Ik verwacht dat de ebitda in q2-22 op 100 m Usd gaat uitkomen.

Immers lithium en vanadaium stijgen als een gek in prijs.
Energie kosten zijn afgedekt
Ohio2 begint steeds meer op stoom te komen

Leapp motoren zijn niet aan te te slepen
HS zijn beloning gaat niet omhoog, of heeft hij een inflatie indexatie in zijn contract staan ;)
Blanco rolling, en dan is het onbegrijpelijk dat de koers zo is gedaald en vervolgens de beleggers lam zijn geslagen om alsnog stukken op te pakken. Het dagvolume is belabberd ondanks de stijgende wpa.
Biotech1982
3
quote:

Biotech1982 schreef op 12 mei 2022 08:12:

[...]

Mee eens Gerrit. Ik heb zelf wel een plukje gekocht maar ik ben nog door de annual repots van 2020 en 2021 aan het gaan. Meer dan 20 pagina's gaan over het vergoedingsplan van Dhr. Schimmelbusch en consorten, ze hebben in 2021 meer dan 7 miljoen USD mogen ontvangen. De operationele winst was 57e6USD maar de winst onderaan de streep 13.8e6 USD, oftwel 44 dollarcent per aandeel. Dat geeft een p/e van >70 (aandeel stond 31dec21 op 28,18 euro). Als je daar de Q1 resultaten van dit jaar bij haalt dan ziet het er allemaal een stuk leuker uit maar het jaar is nog niet om en ze hebben maar 1 mijn die spodumene delft en die staat ook nog eens in Brazilië (die overheid daar lijkt mij niet heel zuiver).

Maar goed ze investeren o.a. ook in de US, Ohio en in veel andere projecten die veel winst kunnen gaan opleveren. Schimmelbusch zelf heeft ook wel veel vijanden denk ik, hij is bij Metallgesellschaft AG hard onderuit gegaan al is het te betwisten of dat nou zijn schuld was of niet www.fundinguniverse.com/company-histo...

Als je naar de historie van dit aandeel kijkt dan heb je niet een goede koop gedaan door op de beursgang te kopen en in vele jaren daarna ook niet.

Grafiet delven in Duitsland klonk mij vorig jaar nog niet goed in de oren (hoge kosten lijkt mij, niet geverifieerd) maar met de recentelijke ontwikkelen is dat nu juist wel weer een voordeel denk ik.

Al met al nog niet helemaal overtuigd maar al wel wat stukken gekocht en ik blijf hier ook lezen al zijn het vooral eigen meningen en zou ik liever wat meer feiten zien. Leuk om bij de ''AMG club'' te horen :)
Grappig dat eigenlijk iedereen op dit forum al helemaal overtuigd is. Mooi om hier bijvoorbeeld te lezen dat de spor. mijn in Brazilië nog een lange adem heeft, dat is informatie waar je iets aan hebt, bedankt voor het delen Rene66.

Echter is de prijs die beleggers voor AMG willen betalen vooral afhankelijk van de Lithium en Vanadium prijs toch? AMG haar omzet bestond in 2021 voor 34% uit transport, 23% infrastructuur, 25% speciale metalen/chems en 18% energie. Alles heeft natuurlijk met het mijnen en het maken van speciale producten (alloys etc) van doen.
Als de markt dan in elkaar dondert dan zou dit aandeel toch nog veel meer kunnen zakken? De schulden die ze hebben zijn hoog, ze hebben niet een enorme hoeveelheid cash en ze zijn zwaar aan het investeren; dus als er nu een crisis aankomt hebben ze wel een uitdaging lijkt mij. Want dan zullen er minder grondstoffen gebruikt worden.

En kan het niet zo zijn dat Brazilië met een discutabele overheid deze mijn zouden kunnen sluiten / overnemen?

Ik hoop oprecht op wat gedegen reacties (oftewel wat maakt dit aandeel nou zo speciaal).
Lees: Ik heb al wel wat aandelen gekocht van AMG maar ik zie hier vooral Walhalla en dan wordt ik wat wantrouwig.
Het helpt overigens wel enigzins dat dezwarteridder positief over AMG is aangezien hij meestal iedereen op de stang jaagt lijkt in andere forums.
rendement_zoeker
1
quote:

rene66 schreef op 12 mei 2022 21:10:

[...]
@rendement_zoeker, dit kwam ik snel tegen ten aanzien van de grondboringen die ze hebben uitgevoerd in 2016-2018. Ik dacht dat het recenter was, maar zo snel gaat de tijd (en ik beleg dus al lang in AMG).

Mibra Mine – Lithium and Tantalum Resources

AMG Mineração, a subsidiary of AMG, updated its mineral resource estimates for its Mibra mine in Brazil in accordance with CIM Definition Standard and Canadian Securities Administrators’ National Instrument 43-101 (“NI 43-101”) Guidelines.

The Technical Report on Mineral Resources states that AMG Mineração’s Mibra mine has 20.3 million tonnes of measured and indicated resources, an increase of approximately 38% compared to the previous Mineral Resource Statement completed in 2013. Those resources include lithium, tantalum, niobium and tin. This report is based upon drillings and research done during the 2016-2017 core drilling campaign and certain economic assumptions that reflect today’s current market prices and extraction costs.

Based upon AMG’s targeted production level of 180k MT of lithium concentrate from 2020 onwards, AMG estimates that the current life of the mineral resource is approximately 20 years, based upon current extraction and processing costs, and current economic conditions.

Compared to the previous Mineral Resource Statement, which was completed in 2013:

the measured and indicated mineral resource increased by 5.5 million tonnes, to 20.3 million tonnes, an increase of approximately 38%
the inferred mineral resource decreased by 0.4 million to 4.2 million tonnes, indicating a positive migration from inferred to measured and indicate resources

amg-nv.com/about-amg/geology/
Bedankt rene66
Biotech1982
0
Het staat ook in de annual report van 2021 lees ik net: The Company’s mine in Brazil is currently the only mine
asset being depreciated using this basis and approximates a 19-
year remaining life of the mine based on updated geology studies.
Other mining assets are depreciated on a straight-line basis
ranging from 4-20 years, depending on useful life.
Just lucky
4
quote:

Biotech1982 schreef op 13 mei 2022 08:45:

[...]

Grappig dat eigenlijk iedereen op dit forum al helemaal overtuigd is. Mooi om hier bijvoorbeeld te lezen dat de spor. mijn in Brazilië nog een lange adem heeft, dat is informatie waar je iets aan hebt, bedankt voor het delen Rene66.

Echter is de prijs die beleggers voor AMG willen betalen vooral afhankelijk van de Lithium en Vanadium prijs toch? AMG haar omzet bestond in 2021 voor 34% uit transport, 23% infrastructuur, 25% speciale metalen/chems en 18% energie. Alles heeft natuurlijk met het mijnen en het maken van speciale producten (alloys etc) van doen.
Als de markt dan in elkaar dondert dan zou dit aandeel toch nog veel meer kunnen zakken? De schulden die ze hebben zijn hoog, ze hebben niet een enorme hoeveelheid cash en ze zijn zwaar aan het investeren; dus als er nu een crisis aankomt hebben ze wel een uitdaging lijkt mij. Want dan zullen er minder grondstoffen gebruikt worden.

En kan het niet zo zijn dat Brazilië met een discutabele overheid deze mijn zouden kunnen sluiten / overnemen?

Ik hoop oprecht op wat gedegen reacties (oftewel wat maakt dit aandeel nou zo speciaal).
Lees: Ik heb al wel wat aandelen gekocht van AMG maar ik zie hier vooral Walhalla en dan wordt ik wat wantrouwig.
Het helpt overigens wel enigzins dat dezwarteridder positief over AMG is aangezien hij meestal iedereen op de stang jaagt lijkt in andere forums.
Alleen al de prijsstijging van spodumene van deze week levert ca 30 mln ebitda op als de prijs op dit niveau blijft. Stel de spodumene prijs halveert tijdens een recessie (wat ik niet verwacht want er is een schreeuwend te kort door de verduurzamingstrend, m.n. e-mobility) dan staat de prijs nog op 2000/ton. Dat is het niveau waar in Q1 het resultaat op gebaseerd is. M.a.w. ook dan spuit het geld er uit.
Duffy
6
Vandaag artikel in het FD;

GRONDSTOFFEN

Metalenfonds AMG breidt uit met Duitse lithiumfabriek
Gerben van der Marel
Berlijn
Beursgenoteerd metaalbedrijf AMG heeft gisteren het startschot gegeven voor de eerste Europese fabriek voor de verwerking van lithium. AMG kiest voor Duitsland, vanwege de nabijheid van de auto-industrie die vol inzet op de productie van auto’s met lithiumbatterijen.
‘We worden hiermee een stuk actiever in Duitsland, dat zich ontwikkelt tot een belangrijk knooppunt in de toevoerketen’, zei topman Heinz Schimmelbusch na de aankondiging in Bitterfeld. ‘De vraag naar lithium is vele malen groter dan het aanbod en wij denken dat het zo zal blijven.’
AMG, voluit Advanced Metallurgical Group, is een statutair in Nederland gevestigde leverancier van speciale metalen en mineralen voor de luchtvaart en automobielindustrie. Het ontwikkelt zich volgens Schimmelbusch tot een brede lithiumspeler met een rol in de verschillende stappen van de toevoerketen.
In Brazilië heeft AMG een eigen mijn en een moderne opwerkfabriek die wordt uitgebreid. Na het delven van lithium wordt het hier verwerkt tot lithiumconcentraat. Daarna laat AMG het opwerken tot lithiumhydroxide. Dat gebeurt nu in China waar de kosten relatief laag zijn.
Als de Duitse fabriek draait, én de Braziliaanse fabriek af is, kan AMG voortaan de omweg naar China overslaan. Maar dat zal nog jaren duren.
Schimmelbusch zegt bewust de complexe en vervuilende toevoerketen te willen verkorten om dichter bij de eindgebruiker te zitten. Lithiumhydroxide is een belangrijk bestanddeel van lithium-ionbatterijen die in elektrische voertuigen worden gebruikt.
AMG heeft dit voorjaar gezegd in Brazilië zijn productie met 40.000 ton verhogen, waarmee de productiecapaciteit op 130.000 ton per jaar komt.
In Duitsland hoopt AMG in het najaar van 2023 de productie te starten. Het begint met 20.000 ton lithiumhydroxide per jaar. Schimmelbusch zegt na een paar maanden draaien te kunnen beginnen met verdere expansie van de fabriek in de regio waar traditioneel veel chemische industrie is gevestigd. Op termijn wil AMG de productie in deze fabriek opvoeren tot 100.000 ton lithiumhydroxide per jaar.
De fabriek van AMG is met de investering van $120 mln en tachtig werknemers een mooie ontwikkeling voor de regio Saksen-Anhalt, die bekendstaat om de chemie. Met Intel haalde de deelstaat onlangs al een echt grote vis binnen. Voor de Europese chipfabriek in Maagdenburg plant Intel een ongekende investering van €17 mrd.
Schimmelbusch zegt zich sterk te committeren in Duitsland waar AMG onlangs in Frankfurt een onderzoekscentrum heeft geopend. De melkkoe is volgens hem de Braziliaanse mijn. AMG profiteert van de sterk gestegen prijzen van metalen zoals lithium, dat zelfs vervijfvoudigd is in prijs.
‘Maar wij denken dat deze prijs gerechtvaardigd is. Het is het nieuwe normaal’, aldus de Braziliaanse directeur Fabiano Costa. Met de voorraden in Brazilië kan AMG nog twintig jaar door. AMG zoekt volgens Costa overal ter wereld naar nieuwe plekken om lithium te winnen. Ook in Europa, hoewel concurrenten in Servië en Portugal op ernstige bezwaren stuiten van bewoners.
AMG, dat het hoofdkantoor in de Verenigde Statem heeft, heeft onlangs de prognoses opgekrikt. Over vijf jaar ‘of eerder’ wordt een aangepast brutobedrijfsresultaat van $500 mln verwacht.
gerrit graaier
0
Ik krijg zo langzaam aan een groundhog-day gevoel, wéér een goed bericht ......in het najaar van 2023 gaat het gebeuren. Dat is niet voor het eerst dat ik dit lees.

Geef mij dan maar Tom Cruise in Jerry Maguire: 'show me the money'
Lepre Chaun
1
Het hing al een tijdje in de lucht, maar nu is het dan definitief. Per 1 januari 2035 kun jij geen nieuwe auto op benzine, diesel of gas meer kopen.
Het Europees Parlement gaat akkoord met het plan van de Europese Commissie om de verbrandingsmotor uit te bannen.

Ook auto's op synthetische brandstoffen verboden ...

De auto-industrie moet zich puur en alleen richten op EV's, want ook verbrandingsmotoren die op synthetische brandstof rijden, worden verboden.

www.autoreview.nl/nieuws/autonieuws/i...

Tijd om afscheid te nemen van Shell en in AMG te stappen .
rene66
1
quote:

Biotech1982 schreef op 13 mei 2022 09:36:

Het staat ook in de annual report van 2021 lees ik net: The Company’s mine in Brazil is currently the only mine
asset being depreciated using this basis and approximates a 19-
year remaining life of the mine based on updated geology studies.
Other mining assets are depreciated on a straight-line basis
ranging from 4-20 years, depending on useful life.
Ik weet niet of je al hebt gekeken naar de presentatie (en powerpoint met toelichting) van de Capitals Market Day - AMG Lithium jan 2022.

Dat geeft ook een goed beeld waar AMG mee bezig is mbt Lithium. Je moet er even voor zitten, het duurt 1,5 uur. maar het is een mooi en goed verhaal.

amg-nv.com/investors/media/

En daarna op de link gaan staan van de Capital Markets Day, dan opent zich een een Vimeo film
rene66
0
Fabrik Baustart für Batterie-Rohstoffwerk in Bitterfeld-Wolfen

10.05.2022,

Mit dem symbolischen ersten Spatenstich beginnt am Mittwoch (10.30 Uhr) in Bitterfeld-Wolfen der Bau einer neuen Fabrik für Batterie-Rohstoffe. Nach bisherigen Angaben soll das Werk 2023 in Betrieb gehen. Produziert wird einem Sprecher zufolge Lithiumhydroxid. Dies werde im Bereich der Elektromobilität zur Herstellung von Kathodenmaterialien verwendet. Investor ist den Angaben zufolge das Unternehmen AMG Lithium GmbH (Frankfurt/Main), das das Grundstück für die neue Fabrik im Chemiepark Bitterfeld-Wolfen erworben hatte.

Mit dem symbolischen ersten Spatenstich beginnt am Mittwoch (10.30 Uhr) in Bitterfeld-Wolfen der Bau einer neuen Fabrik für Batterie-Rohstoffe. Nach bisherigen Angaben soll das Werk 2023 in Betrieb gehen. Produziert wird einem Sprecher zufolge Lithiumhydroxid. Dies werde im Bereich der Elektromobilität zur Herstellung von Kathodenmaterialien verwendet. Investor ist den Angaben zufolge das Unternehmen AMG Lithium GmbH (Frankfurt/Main), das das Grundstück für die neue Fabrik im Chemiepark Bitterfeld-Wolfen erworben hatte.

www.stern.de/gesellschaft/regional/sa...

www.stern.de/gesellschaft/regional/sa...

www.mdr.de/nachrichten/sachsen-anhalt...
boer
0
quote:

Lepre Chaun schreef op 13 mei 2022 10:39:

Het hing al een tijdje in de lucht, maar nu is het dan definitief. Per 1 januari 2035 kun jij geen nieuwe auto op benzine, diesel of gas meer kopen.
Het Europees Parlement gaat akkoord met het plan van de Europese Commissie om de verbrandingsmotor uit te bannen.

Ook auto's op synthetische brandstoffen verboden ...

De auto-industrie moet zich puur en alleen richten op EV's, want ook verbrandingsmotoren die op synthetische brandstof rijden, worden verboden.

www.autoreview.nl/nieuws/autonieuws/i...

Tijd om afscheid te nemen van Shell en in AMG te stappen .
9.510 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 ... 472 473 474 475 476 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 24,500
Verschil +0,340 (+1,41%)
Hoog 24,500
Laag 23,840
Volume 211.210
Volume gemiddeld 245.664
Volume gisteren 140.716