Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France-KLM 2022

1.580 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 75 76 77 78 79 » | Laatste
Stork 49
1
quote:

Erg chebbi schreef op 17 mei 2022 13:57:

Wordt dit een (koers)opsteiger?
steigen, steigde gesteigd
Erg chebbi
0
sammie1988
0
Ik wacht nog even met kopen, ik wacht eerst de emissie af!.
Dit zijn shorters die de koers hoger zetten.
FairValue
0
Mooie truc van de groot aandeelhouders. Dealtje koers hoger op bedroevend lage omzet en de uitgifteprijs van nieuwe aandelen is weer kunstmatig hoog. Short positie verdubbeld hier, op naar onder de euro. Al zal dat lang duren in deze mistige markt.
Instapmoment
1
quote:

sammie1988 schreef op 18 mei 2022 14:28:

Ik wacht nog even met kopen, ik wacht eerst de emissie af!.
Dit zijn shorters die de koers hoger zetten.
Shorters die de koers hoger zetten? Door kooporders te plaatsen?
De Conducteur
0
Gezien wat de koers deed na de emissie van Avantium.. Denk op tijd eruit dit keer.
marotick
0
Wanneer komt die emissie? En is het al bekend hoe deze eruit gaat zien?

Jack Marotick
FairValue
0
Kapitaalversterking van 500 miljoen en we gaan hoger? Deze doet hetzelfde wat de beurzen eind vorige jaar deden blijven stijgen zonder fundamentele verbetering voor aandeelhouders. Mooie truc weer van de grootaandeelhouders.
GakGak
1
www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...

´De vliegmaatschappij kon niet aangeven wat de bestemmingen waren van de geannuleerde vluchten. Welke vluchten geannuleerd worden is een "ingewikkelde puzzel", aldus de zegsvrouw. Om zo min mogelijk reizigers te duperen zoekt KLM vluchten uit met de minste passagiers. Ook kijkt de maatschappij voor welke bestemmingen passagiers makkelijk zijn om te boeken´

De ingewikkelde puzzel is dat KLM geforceerd de oude vluchtschema´s weer uitvoert alsof er geen corona was en nu een te lage bezettingsgraad opspeelt. Maar daar is een oplossing voor door regelmatig en veelal onder valse argumenten er wat vluchten uit te halen, zo laat mogelijk want als je 4x per dag naar X vliegt is het wel handig om 1x te cancellen en de gedupeerden kunnen simpelweg omgeboekt worden naar 1 van de niet volle andere vluchten en je noemt dat gewoon marktwerking.

Niemand houdt je tegen om te schuiven met passagiers en hun gewenste vertrektijden en inderdaad de werkdruk en het milieu is er bij gebaat.
En zolang vrijwel niemand klaagt dat er gemanipuleerd wordt.
GakGak
2
´Air France-KLM is in gesprek met Apollo Global Management over een kapitaalinjectie van 500 miljoen euro voor een onderdeel van de luchtvaartmaatschappij. Dit maakte Air France-KLM vrijdag bekend.
De financiering is bedoeld voor de tak die reservemotoren voor onderhoud en reparaties beheert´

Wat is de volgende ´tak´ die wel wat kapitaalinjectie dringend nodig heeft?

De ´arme tak´ oftewel de kleine aandeelhouder kan zich aanmelden.
GakGak
2
quote:

marotick schreef op 19 mei 2022 19:11:

Wanneer komt die emissie? En is het al bekend hoe deze eruit gaat zien?

Jack Marotick
Emissierechten geven landen of bedrijven het recht om bepaalde broeikasgassen of andere schadelijke gassen uit te stoten.
De emissie door elke vlucht wordt niet ontkend, alleen gebagatelliseerd door te beweren dat je een paar bomen kunt
adopteren en alles is afgekocht en gecompenseerd.

De uitstoot van nieuwe aandelen laat nog wel even op zich wachten omdat de gemiddelde aandeelhouder net iets minder
naief is dan de gemiddelde passagier.
Erg chebbi
0
De emissie is daar. Ik ben benieuwd waar de hoogtemeter tijdens de duikvlucht blijft hangen.
Lunpro20
0
Aandeelhouders kunnen voor elk aandeel Air France-KLM dat zij hebben, inschrijven op drie nieuwe aandelen. De inschrijvingsprijs is 1,17 euro per nieuw aandeel en de zogeheten TERP bedraagt 2,345 euro per aandeel.
Nou nou dat wordt halveren van de koers.
Instapmoment
1
Dat 'ie nog boven de EUR 4 opent is eigenlijk ongelooflijk. Ben blij dat ik mijn shortpositie al langer heb gesloten, hier valt niets tegen te beginnen.
Wolff in schaapskleren
0
quote:

Lunpro20 schreef op 24 mei 2022 08:59:

Aandeelhouders kunnen voor elk aandeel Air France-KLM dat zij hebben, inschrijven op drie nieuwe aandelen. De inschrijvingsprijs is 1,17 euro per nieuw aandeel en de zogeheten TERP bedraagt 2,345 euro per aandeel.
Nou nou dat wordt halveren van de koers.
Je zou inderdaad zeggen dat de koers bijna halveert met deze aankondiging. Wie niet meedoet met de emissie ziet een verwatering van bijna 75%; er staan nu ca 580 mln aandelen uit en daar komen er 1,9 mrd bij!
1.580 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 75 76 77 78 79 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:37
Koers 9,956
Verschil +0,076 (+0,77%)
Hoog 10,050
Laag 9,540
Volume 1.672.155
Volume gemiddeld 1.815.589
Volume gisteren 2.158.542