Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

Sir Piet
0
quote:

Hans2021 schreef op 6 juni 2022 10:39:

[...]

Dat is een belediging voor het goudhaantje.
We gaan het zien. Hoop niet dat u een bootmisser bent.
Yrrab
0
quote:

Gaston Lagaffe schreef op 6 juni 2022 10:34:

[...]Ben (helaas) niet goed bekend met de ondergang van Saab maar het is wellicht een passend voorbeeld van een merk dat in het verleden waarde had maar dat door een almaar krimpende marktpositie uiteindelijk niets meer waard werd. Mocht GM voor Saab betaald hebben (aankoop 50% in 1989 voor $ 500 miljoen ?) dan hebben de "oude" aandeelhouders van Saab er nog iets aan over gehouden. GM heeft er in ieder geval weinig plezier van gehad.
Inderdaad, GM zat opgescheept met een bleeder. En VM dacht dat onder de vlag van Spyker en met veel luchtfietserij even te keren. Velen hebben daarna van het Saab-faillissement de wrange vruchten geplukt.

Ego's zo groot als zeppelins... beware of them!
Gaston Lagaffe
1
quote:

vlug schreef op 6 juni 2022 10:29:

[...]Wat ik niet goed begrijp. Grubhub is maar 1 miljard waard maar als we JET is stukken breken is de waarde minimaal 40 euro. Kun je dit uitleggen?
Jazeker, het is eigenlijk best eenvoudig. Op dit moment heeft JET enkele mooie marktposities (D,NL, P, Can e.d.) maar ook slechte marktposities (VS, GB, Fr). Daartussen zitten nog redelijke marktposities (Aus, Israël, Spanje e.d.) en natuurlijk het belang in Ifood (Brazilie). Zelfs voor de slechte marktposities zijn er kopers te vinden omdat ze daarmee hun marktaandeel, in een klap, fors kunnen verbeteren. Wat de uiteindelijk verkoopprijzen kunnen zijn zullen we nooit te weten komen (JET wordt niet in stukken verkocht) maar € 40,- gaan we wel halen want D,NL, P, Can, Ifood hebben wel degelijk waarde. Welke multiple je bij deze goed lopende onderdelen ook wenst te gebruiken, die € 40,- ga je wel halen (waarschijnlijk meer). Grootste risico dat we lopen is dat in de loop der tijd deze marktposities hun waarde verliezen en er steeds minder animo is om ze over te nemen (Grubhub scenario).
Hercule Poirot
1
De ondergang van Saab was een verdrietige gebeurtenis. Niet financieel, maar wel emotioneel. De 93 station is in mijn ogen de mooiste auto ooit geproduceerd. Jammer dat dat tot een einde is gekomen.

Enfin, wat een mooie groene dag voor JET tot nu toe:)
vlug
0
quote:

Gaston Lagaffe schreef op 6 juni 2022 10:48:

[...]Jazeker, het is eigenlijk best eenvoudig. Op dit moment heeft JET enkele mooie marktposities (D,NL, P, Can e.d.) maar ook slechte marktposities (VS, GB, Fr). Daartussen zitten nog redelijke marktposities (Aus, Israël, Spanje e.d.) en natuurlijk het belang in Ifood (Brazilie). Zelfs voor de slechte marktposities zijn er kopers te vinden omdat ze daarmee hun marktaandeel, in een klap, fors kunnen verbeteren. Wat de uiteindelijk verkoopprijzen kunnen zijn zullen we nooit te weten komen (JET wordt niet in stukken verkocht) maar € 40,- gaan we wel halen want D,NL, P, Can, Ifood hebben wel degelijk waarde. Welke multiple je bij deze goed lopende onderdelen ook wenst te gebruiken, die € 40,- ga je wel halen (waarschijnlijk meer). Grootste risico dat we lopen is dat in de loop der tijd deze marktposities hun waarde verliezen en er steeds minder animo is om ze over te nemen (Grubhub scenario).
Denk ook wel dat je gelijk hebt. Hopelijk gaan we het de komende tijd aan de koers zien.
Vegtje
0
Is dit het resultaat dat de shorters / tiger een vrije dag hebben? Nu graag een week lang doorstijgen. Een koers van €26, ten tijde van de AVA, moet mogelijk zijn
SEVA_
1
quote:

wiegveld schreef op 5 juni 2022 08:19:

[...]
ik zit long met 1000 aandelen waarvan de meeste onder de 22€ gekocht, maar heb even niet meer de illusie dat de aandelen de komende tijd fors zullen stijgen.
Ik heb verder breed gespreide portefeuille met vooral US aandelen, omdat ik de euro totaal niet vertrouw als stabiele munt.
Dat is afgelopen periode wel gebleken en de eerste renteverhoging in EU blaast Italie omver.
Mijn beste aandeel dit jaar is GTT.pa ofwel Gaztransport &Technigaz. Koersstijgingen van > 45€ kunnen dus ook in dot soort markten.
Gekocht begin maart. Nu de EU dankzij haar sanctiebeleid toestaat dat we voor minder gas uit Rusland veel meer betalen en we vanuit de hele wereld gas gaan importeren als LNG, kwam ik daarop uit. Dat heeft verlies op JET meer dan opgeheven.
Bijna break-even. Hup verkopen voordat het naar de 10 of jou zo vaak benoemde nul gaat.

;)
Hans2021
0
quote:

vlug schreef op 6 juni 2022 10:53:

[...]Denk ook wel dat je gelijk hebt. Hopelijk gaan we het de komende tijd aan de koers zien.
Hoop is uitgestelde teleurstelling.
[verwijderd]
0
vlug
4
quote:

moneymaker_BX schreef op 6 juni 2022 11:00:

Ketst wederom af op de 21,25 weerstand
Dan kan het hard down gaan 4x al namelijk
We zouden 18 laag staan vandaag ?
SEVA_
7
quote:

moneymaker_BX schreef op 6 juni 2022 11:00:

Ketst wederom af op de 21,25 weerstand
Dan kan het hard down gaan 4x al namelijk
Waarom heb je vorige week verkocht en ga je nu TA onzin verkondigen om je eigen domme verkoop fout te rechtvaardigen?
wiegveld
0
Interessant. Verhaal, hoe dit toe te passen op Grub?? marges restaurants zijn gemiddeld flinterdun.

Restaurants risk losing customers who 'vote with their feet' amid inflation
Brooke DiPalma
Brooke DiPalma·Reporter, Booking Producer
Sun, June 5, 2022, 8:44 PM
Increased menu prices and additional fees on receipts like kitchen appreciation, fuel surcharge, or wellness, are the latest efforts by restaurant owners to offset higher food and labor costs. However, these costly checks may also risk the loyalty of returning customers.

In April 2022, menu prices increased by 7.2%, according to the U.S. Bureau of Labor Statistics. That's the largest one-year increase since 1981.

Consumers are "sensitive" to these menu price changes, according to Hudson Riehle, National Restaurant Association SVP of Research. While consumers still view restaurants as "essential" to their daily lifestyle, Riehle warns that "the current economic environment will potentially influence their spending patterns in the months ahead."

With that said, Riehle told Yahoo Finance if customers' last experience "doesn’t meet their expectations, they are likely to vote with their feet" and not return.

"The typical restaurant business model is not set up to deal with this sustained and accelerated cost of food and labor which is putting extraordinary pressure on operators, and indications are these will continue," Riehle said.

NEW YORK, NEW YORK - MAY 12: Prices are advertised on a menu at a restaurant on May 12, 2022 in New York City. Prices of clothing, food, gas and cars are just a few of the items that are hitting Americans' pocketbooks despite historically low unemployment. Giving hope to economists, some key inflation indicators have finally begun to slow in April. (Photo by Spencer Platt/Getty Images)
Prices are advertised on a menu at a restaurant on May 12, 2022 in New York City. (Photo by Spencer Platt/Getty Images)
However, these price hikes and additional fees seem to be the only way to stay afloat for many restaurant operators. The National Restaurant Association calculated that food costs jumped 17.1% from March 2021 to March 2022, while labor costs jumped 15.1%, based on its recent Restaurant Operations Report produced in conjunction with Deloitte.

Despite increasing menu prices, total pre-tax income for a restaurant with annual sales of $900,000 dropped by 75%. This means that as of March 2022, pre-tax income made up 1.2% of those restaurants' total sales compared to 5.0% prior to the COVID-19 outbreak in March of 2020.

Average small business restaurants already run on "very tight margins" of around 3-5 percent pre-tax, according to Riehle. Since the beginning of the COVID-19 outbreak in March 2020, 62% of operators say their restaurant accumulated additional debt. In addition, 57% say their restaurant fell behind on expenses

Riehle says the typical restaurant business model is "not set up to deal with this sustained and accelerated" food and labor costs, which then puts "extraordinary pressure on operators" and "indications are these will continue," Riehle warns.

Currently, the largest line items for restaurant include food, labor and occupancy costs. according to National Restaurant Association. All these combined account for roughly 33 cents of every dollar in sales during "normal times." Additionally, non-controllable costs such as occupancy, utilities, repairs/maintenance, general/administrative and direct operating represent about 29% of sales.

A
A "now hiring" sign is posted in the window of a restaurant in Los Angeles, California on January 28, 2022. (Photo by Frederic J. BROWN / AFP) (Photo by FREDERIC J. BROWN/AFP via Getty Images)
Not all restaurant operators are opting to add in further fees. Natalie Freihon, owner of Strange Bird Hospitality, told Yahoo Finance she adjusts pricing based on costs on a "regular basis," but does not have plans to add any additional fees this year, which she said has presented challenges like she's never faced before.

"We have had to increase our costs though more frequently in the last year than ever before," Freihon shared.
Yrrab
0
quote:

Hercule Poirot schreef op 6 juni 2022 10:51:

De ondergang van Saab was een verdrietige gebeurtenis. Niet financieel, maar wel emotioneel. De 93 station is in mijn ogen de mooiste auto ooit geproduceerd. Jammer dat dat tot een einde is gekomen.

Enfin, wat een mooie groene dag voor JET tot nu toe:)
Mee eens. En ook al waren de meeste Saabs mooi van lelijkheid, iconisch waren ze wel.

JET... ja. Wat zal ik er nog meer van vinden? Een mank eendje?

Gelukkig heeft McDonald's de 'McDelivery Detector' in het leven geroepen. Je hangt het ding boven je fornuis. Zodra je maaltijd aanbrandt, stuurt hij een signaal naar de dichtsbijzijnde Mac en wordt automatisch je favoriete Mac-menu thuisbezorgd! (Keuze tussen Uber Eats of Thuisbezorgd.)

Momenteel werk ik aan een verbeterde versie van de Bullshit Detector...
SEVA_
2
quote:

wiegveld schreef op 6 juni 2022 11:07:

Ik adviseer je een leescursus Seva
begrijpend lezen.
Lekker verkopen beste Wiegveld. Ik heb meer respect voor de shorters hier dan azijn zeikende longers (gokkers) met bizar lage gaks.
marktwaarde
0
quote:

Gaston Lagaffe schreef op 6 juni 2022 10:34:

[...]Ben (helaas) niet goed bekend met de ondergang van Saab maar het is wellicht een passend voorbeeld van een merk dat in het verleden waarde had maar dat door een almaar krimpende marktpositie uiteindelijk niets meer waard werd. Mocht GM voor Saab betaald hebben (aankoop 50% in 1989 voor $ 500 miljoen ?) dan hebben de "oude" aandeelhouders van Saab er nog iets aan over gehouden. GM heeft er in ieder geval weinig plezier van gehad.
SAAB had tenminste nog technologische knowhow, patenten en dat soort zaken. Delivery is een hele oppervlakkige business waar might is right. Als je GRUB koopt, dan koop je uitgestelde verliezen.
wiegveld
0
quote:

SEVA_ schreef op 6 juni 2022 11:11:

[...]

Lekker verkopen beste Wiegveld. Ik heb meer respect voor de shorters hier dan azijn zeikende longers (gokkers) met bizar lage gaks.
Dat heet jaloers zijn en beleggersfouten gemaakt te hebben Seva.
MOEdig Voorwaarts
2
quote:

moneymaker_BX schreef op 6 juni 2022 11:00:

Ketst wederom af op de 21,25 weerstand
Dan kan het hard down gaan 4x al namelijk
Weerstand verpulverd!

The sky is the limit ;-)
73.764 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 1583 1584 1585 1586 1587 1588 1589 1590 1591 1592 1593 ... 3685 3686 3687 3688 3689 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 14,080
Verschil +0,760 (+5,71%)
Hoog 14,120
Laag 13,295
Volume 3.436.901
Volume gemiddeld 2.417.205
Volume gisteren 6.390.192