BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM juni 2022

870 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 40 41 42 43 44 » | Laatste
mr.Franz
0
Ik heb nog wat bijgekocht op 2,47. dat ik had ik enkele maanden niet kunnen denken, om op deze koers nog extra aankopen te mogen doen.
€d_Modus Vivendi
0
Marinus-86
0
quote:

mr.Franz schreef op 13 juni 2022 09:05:

Ik heb nog wat bijgekocht op 2,47. dat ik had ik enkele maanden niet kunnen denken, om op deze koers nog extra aankopen te mogen doen.
Al krijg ik ze voor niks wil ik ze nog niet hebben,je haalt alleen maar ergernis binnen
€d_Modus Vivendi
0
-4% in 20 minuten daar doen ze normaal zo'n paar maanden over om dit te plussen op een kleine uitzondering na.
Ik stop er geen energie meer in en extra geld al helemaal niet.
Prettige dag verder.
Zwijnash
1
quote:

€d_Modus Vivendi schreef op 13 juni 2022 09:21:

-4% in 20 minuten daar doen ze normaal zo'n paar maanden over om dit te plussen op een kleine uitzondering na.
Ik stop er geen energie meer in en extra geld al helemaal niet.
Prettige dag verder.
Wij zijn gewoon in een bear market.
Aegon koop ik weer, maar nog niet.

Kan beter aandelen kopen met VS exposure - de sterke $ gaat allen hen verder winst geven ( daarom Ahold D gekocht ).
Voorlopig wachten met bijkopen…
HenkdeV
0
Jaren wanbeleid van centrale banken heeft de beurzen (en de inflatie) veel te hoog opgedreven.
De rekening wordt nu al een tijdje gepresenteerd. Daling biedt ook weer nieuwe kansen.
HenkdeV
0
quote:

tradersonly schreef op 13 juni 2022 10:09:

2,06
2,34
2,44 hogere bodem? Technisch mag het langzamerhand wel weer.
En weg bodem 2,44 euro.
tenore
0
quote:

tradersonly schreef op 13 juni 2022 10:09:

2,06
2,34
2,44 hogere bodem? Technisch mag het langzamerhand wel weer.
Begin mij zo langzamerhand af te vragen waar de bodem zal liggen.

De Dow tendeert helaas inmiddels ook naar een stand met een 2 ervoor.
IQ
0
HenkdeV
0
quote:

IQ schreef op 13 juni 2022 15:10:

Koers zit hartstikke klem, geen beweging in te krijgen, althans niet naar boven.
Nee, naar onderen lukt een stuk beter.
De 10 euro komt steeds verder uit beeld:-)).

Vorig dieptepunt op 10 mei 2,36 euro (slotkoers).
€d_Modus Vivendi
0
ex-dividend iets ingestort schadeclaim emissie faillissement cijfers ????

gewoon gloeiendegloeiendepotvolblommen
€d_Modus Vivendi
0
Woningcorporatie Portaal en BAM Wonen verduurzamen 116 sociale huurwoningen in Overvecht in Utrecht
13 juni 2022 16:49 - BAM Wonen bv
Woningcorporatie Portaal en BAM Wonen verduurzamen 116 sociale huurwoningen in Overvecht in Utrecht

Utrecht, 13 juni 2022 - In opdracht van woningcorporatie Portaal is BAM Wonen gestart met het verduurzamen van 116 sociale huurwoningen aan de Ibisdreef in de Utrechtse wijk Overvecht. Meer dan 80% van de bewoners heeft ingestemd met het plan om hun portiekflat uit eind jaren zestig energiezuiniger en gasloos te maken. De verduurzaming resulteert in een gasbesparing van zo’n 47.000 m3 per jaar en reduceert de CO2-uitstoot met circa 102.260 kilogram per jaar. Het project maakt deel uit van de ketensamenwerking tussen Portaal en BAM Wonen. De oplevering van deze flat aan de Ibisdreef staat gepland voor zomer 2023.

Voor BAM Wonen is dit het tweede project als partner in de ketensamenwerking met Portaal voor hoogbouwflats in de wijk Overvecht in Utrecht. Doelstelling van Portaal is om sociale huurwoningen te verduurzamen naar label A waarbij de warmtevraag gemiddeld onder de 160 kWh/m2 is. Om daarmee de flats toekomstbestendig en onderhoudsvriendelijk te maken voor een nieuwe verwachte exploitatieduur van veertig jaar. De continuïteit in samenwerking maakt het mogelijk deze doelstellingen efficiënt en op een leuke manier te realiseren.

Petri Bosch, senior projectmanager bij Portaal: ‘Dit project is onderdeel van een trein. Dat betekent dat we alle projecten achter elkaar in een soort van trein renoveren. Zodra de Nigerdreef klaar was, konden we direct starten met de Ibisdreef. We gebruiken drie jaar dezelfde bouwplaats.’
Verbeteren wooncomfort en betaalbaarheid woningen

Met betere isolatie en ventilatie presteren de woningen na de verduurzaming energiezuiniger. De woningen gaan van energielabel C, D, E of G naar een label A of A+. Bewoners merken dit in meer wooncomfort en een lager energieverbruik om de woning te verwarmen.

‘De grootste winst voor bewoners is dat ze veel energie gaan besparen. Een groot voordeel voor hun wooncomfort is dat het na de verduurzaming minder tocht in huis. Ook omdat we speciale ventilatieroosters toepassen voor hoogbouwflats’, aldus Edwin van den Hengel, projectmanager Renovatie Concepten bij BAM Wonen.

De energetische werkzaamheden bestaan uit het vervangen van bestaande houten kozijnen door kunststof kozijnen met zelfregelende susroosters en HR++ glas. Alle woningen krijgen een individueel CO2-gestuurd ventilatiesysteem. De woningvloeren en de buitenzijde van de voor- en achtergevels worden geïsoleerd evenals het nieuwe metselwerk aan de kopgevels.
Gasloos

De flats in Overvecht zijn aangesloten op stadswarmte. Bij de verduurzaming kiest Portaal ervoor de woningen gasloos te maken. Tijdens de verduurzaming krijgen alle woningen een nieuwe keuken met inductiekookplaat of inductiefornuis inclusief nieuwe pannenset. Ook alle toiletten worden vernieuwd. Wanneer badkamers verouderd zijn, vervangt BAM Wonen deze ook.
Esthetische upgrade

Naar een ontwerp van architect Frank Stedenhouder van Mex Architecten krijgt de flat een esthetische upgrade. Daartoe worden onder meer op de kopgevels de betonnen grindplaten vervangen door metselwerk in wildverband en worden alle balkonhekken vernieuwd. In combinatie met de andere kleurstelling van de nieuwe kozijnen en de geïsoleerde borstwering ontstaat een eigentijdse uitstraling voor de flat. De bestaande entree wordt vergroot en krijgt een trap inclusief fietsgleuf naar de bergingen. Er komt nieuw tegelwerk op vloeren en wanden. Het bel- en postkasttableau wordt vernieuwd. Aan de achterzijde van het gebouw komt een nieuwe entree die toegang geeft tot de aangepaste liftinstallatie. Voortaan geeft de lift toegang tot de begane grond. Bovendien is met deze tweede entree het park aan de achterzijde vanuit de flat toegankelijk.
Overlastbeperkende uitvoering

BAM Wonen en Portaal stellen samen alles in het werk om overlast voor de bewoners te beperken. Tijdens de realisatie van de nieuwe keukens, toiletten en badkamers stelt Portaal een logeerwoning ter beschikking waar bewoners kunnen verblijven gedurende de uitvoering van deze werkzaamheden in hun woning. De energetische werkzaamheden verricht BAM Wonen wel in bewoonde staat. Deze aanpak hebben BAM Wonen en Portaal ook toegepast bij de vergelijkbare verduurzaming van de hoogbouwflat aan de naastgelegen Nigerdreef. Bewoners waarderen hier onder meer de korte periode van uithuizen en de persoonlijke aandacht van het uitvoeringsteam.

Nadere informatie:BAM Wonen, afdeling Communicatie, (030) 659 89 44 of communicatie.wonen@bam.com.
€d_Modus Vivendi
0
welk fenomeen bepaalt cq berekent de koers van BAM adh van welke parameters? Inflatie rente evt. wpa vooruitzichten en of overdreven hysterische massale angst? Het is de reinste verbranding van kapitaal.
Dat geldt natuurlijk niet voor Bam alleen. De verliezen elders zijn ook fors maar wel sterk verschillend. Allemaal natte vingerwerk of hebben de marketmakers een toverformule?
Gvv2024
0
Morgen nog een dagje in het rood met ca. 1 a 2 % en daarna kunnen we weer omhoog en zijn de paniekverkopen wel klaar.
€d_Modus Vivendi
0
Nieuwe laag asfalt voor Vliegbasis Woensdrecht
13 juni 2022
Het was een race tegen de klok. Met 85 vrachtwagens asfalt, 18 walsen en 9 asfalteermachines hebben we op de start- en landingsbaan van Vliegbasis Woensdrecht een nieuwe laag asfalt aangebracht. Een immense opdracht vol vakmanschap in twee dagen tijd.
12.500 ton nieuw asfalt

Zo’n 80.000 vierkante meter start- en landingsbaan hebben we voorzien van een nieuwe laag asfalt van 12.500 ton. Op de 45 meter brede baan leggen 9 asfaltmachines naast elkaar het asfalt aan. Terwijl 85 vrachtwagens continu vers asfalt aanvoeren, zo'n 230 ladingen in 8 uur tijd. Bram de Mooij, bedrijfsleider bij BAM Infra Nederland: ‘Zo'n megaklus blijft speciaal, zelfs voor de weinige concerns die ze aankunnen. Je krijgt zo'n order alleen als je recente, aantoonbare ervaring hebt met het asfalteren van vliegvelden. Defensie stelt extreem hoge kwaliteitseisen. We leggen daarom alleen volledig nieuw asfalt. Voor een project als dit draaien we heel fijn, dicht asfalt met een hoog percentage bitumen om te voorkomen dat er steentjes losraken.’ Met drones, scanners en warmtekaarten sturen we chauffeurs indien nodig bij via hun tablet. Wel recycleren we de 12.500 ton asfalt van de tussen- en deklaag die we eerst af hebben gefreesd. Deze verwerken we in bijvoorbeeld andere projecten.
Vakmanschap

Bij het aanbrengen van de nieuwe tussenlaag op maandag 30 en dinsdag 31 mei zijn van 7.30 tot 16.30 uur tussen de 150 en 170 man op de been. In V-vorm bewegen de asfalteermachines zich voort. Onderling houden ze de juiste afstand aan. De walsen rijden er precies kort genoeg achteraan, in een constante snelheid. Zo werken ze nauwkeurig samen om over de gehele breedte van de baan van 45 meter één strakke laag te krijgen. Asfaltcentrales in de omgeving draaien continu voor deze opdracht. Eén centrale kan 200 ton per uur draaien, maar dit project vraagt meer. Bergen op Zoom en Den Bosch draaien vrijwel volle bak, het overige asfalt komt uit Roosendaal en Rotterdam. Centrales ook dicht in de buurt van de vliegbasis, vanwege het filerisico. Deze twee dagen asfalteren we elders in Nederland vrijwel niets. Anders dan bij normale asfalteerprojecten krijgen onze medewerkers lunchpakketjes op de walsen en machines. Onderbrekingen zijn funest voor de vereiste vlakheid van de baan. ‘De asfalteermachines moeten 3,8 à 4 meter per minuut afleggen. Zak je daaronder, dan krijg je oneffenheden. En vanwege de snelheid van een F16 moet de baan juist heel mooi vlak zijn. Die landen en stijgen met zo'n geweld, dat je geen gehobbel kunt hebben. Daarnaast moet het asfalt een stroefheid hebben die past bij het remvermogen van zo’n straaljager’, ligt Bram toe.

Bram de Mooij, bedrijfsleider bij BAM Infra Nederland: ‘Het was een spectaculaire klus. Hier gaat mijn asfalthart sneller van kloppen.’

Hoge eisen vliegveiligheid

De kwaliteit van het asfalt op Vliegbasis Woensdrecht controleren we voortdurend. Als Defensie het zou afkeuren, moeten we weer afschrapen en opnieuw beginnen. Vooraf aan de opdracht hebben we daarom op onze BAM-locatie in Bergen op Zoom een proefvak aangelegd. Kapitein Marcel Schouten, woordvoerder van Vliegbasis Woensdrecht: ‘De straalmotoren in een F-16 zuigen van alles naar binnen. Loskomende steentjes kunnen veel schade veroorzaken aan de motor. En dat willen we natuurlijk voorkomen. Vliegveiligheid staat bij ons voorop.’ Vandaar dat naast dagelijkse visuele inspecties naar scheurtjes en oneffenheden door de luchtverkeersleiding, plus drie technische schouwrondes per jaar, de Luchtmacht elk decennium al haar tien banen een keer laat vernieuwen.
Strakke planning

Deze opdracht vraagt om een zeer strakke planning. ‘Personeel en materieel moet je inplannen, met back-ups, en rekening houden met het weer. Het besluit tot asfalteren let nauw. Alle informatie komt in een beslismodel en dan volgt er nog overleg voor we groen licht geven. Wat miezer kunnen we opvangen, hoosbuien of onweer niet. En je wilt het ‘s ochtend niet hoeven afblazen als je asfaltcentrale al sinds middernacht draait’, zegt Bram. We hebben drie maanden voorbereiding nodig voor zo'n zeven dag werk. Half mei konden we voor het eerst aan de slag. We zijn gestart met het aanvoeren van materiaal en het afschrappen van de oude asfalt deklaag. Volgens leggen we in twee dagen de nieuwe deklaag aan in een raptempo maar wel met uiterste nauwkeurigheid en zorgvuldigheid. Halverwege juni gaat de baan tussendoor even vijf dagen open zodat er vliegtuigen van en naar Fokker kunnen. Daarna volgt nog vier weken afwerking. We brengen op de deklaag een speciaal voorgeschreven coating aan tegen het slippen. Ook de markering en bebording maken we dan in orde. Ook brengen we nog 22.000 vierkante meter coating aan op betonverhardingen naast de baan en veertien kilometer aan voegen tussen beton, goten en baan. Op 15 juli leveren we de nieuwe start- en landingsbaan op en komen de talloze vliegbewegingen van de PC-7-lestoestellen en F16's van de Luchtmacht weer op gang.
Main Support Base van de Koninklijke Luchtmacht

Vliegbasis Woensdrecht is de Main Support Base van de Koninklijke Luchtmacht. Op de vliegbasis zijn 2 onderdelen gevestigd. Die zorgen voor opleidingen, meteorologische ondersteuning, logistiek en onderhoud voor de gehele luchtmacht en Defensie. Naast lesvliegtuigen van de luchtmacht gebruiken de andere vliegbases en civiele medegebruikers de vliegbasis voor training en onderhoud.
870 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 40 41 42 43 44 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 4,020
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 4,046
Laag 3,978
Volume 825.674
Volume gemiddeld 1.429.711
Volume gisteren 825.674