Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 3.0 bussen productie

27 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
StoplossBurner
0
Zoals ik al langer in het andere topic betoog, technologisch ziet het er allemaal goed uit met de 3.0, alleen nu moet men met de 3.0 de omslag maken naar eigen productie (alle bussen hiervoor werden voor >90% in buitenland, ik meen China, gebouwd). Daar komt ook nog een extra horde bij en dat zijn de wereldwijde toevoer verstoringen. Daarom is het m.i. veel interessanter om te bekijken wat het aantal geleverde bussen zijn i.p.v. de verkochte bussen. Ofwel; geen woorden, maar de daadwerkelijk gerealiseerde daden. Als je belooft een superieur product, de 3.0, te gaan leveren is het verkopen ervan namelijk niet het moeilijke deel, het realiseren ervan natuurlijk wel. M.a.w. gaat Ebusco de verwachtingen waarmaken

www.ebusco.com/nl/elektrische-bussen/...

Laatste update: 24 juni 2022:

Uitgeleverde 3.0 bussen:
- December 2021:2 stuks 3.0 12m Munchen (https://www.electrive.com/2021/12/21/ebusco-delivers-electric-buses-in-germany-denmark/)

Totaal uitgeleverde 3.0 bussen: 2
peebee
0
De capaciteit in Deurne voor de 3.0 bus is enorm toegenomen.
Eind 2021 konden er 250 3.0-bussen gemaakt worden, verwachting is dat in de loop van 2022 deze capaciteit naar 500 zal gaan.

Aangezien in 2021 geen 250 3.0-bussen dienen te worden geleverd, kan de productie voor een groot wel plaatsvinden.
Zoals je zelf al aangeeft: afzet en productie is wat anders.

In Frankrijk zijn ze bezig met een nieuwe productiecapaciteit. (Ze zijn aan het kijken of deze de zelfde lay-out kan krijgen als nu in Deurne.

Ben je het ermee eens dat produktie voor 3.0 bussen tot eind 2022 geen probleem is?
StoplossBurner
0
Ik ben het er niet mee eens dat de productie voor de 3.0 bussen geen probleem is. Ik heb nog geen enkel persbericht gezien dat er nu meer dan 2 3.0 bussen rondrijden. Derhalve ook nog geen update van de openingspost. Meer bussen die uitgeleverd zijn begin november mag je toch wel verwachten met ongeveer 40 a 50 3.0 bussen die volgens mij dit jaar nog afgeleverd moeten worden bij de klant. Ik hoop voor Ebusco dat de boetes op te laat leveren niet (te) hoog zijn.
Sir Cryptalot
2
Ik kan helaas er geen linkje van vinden maar zag een stukje uit COP27 in Egypte waarin iemand een betoog hield over de 'vergroening' van de stadsbus. De redenatie was heel simpel, als je als overheid wil dat mensen vaart maken met de overstap naar de stekkerauto dan dien je zelf ook het goede voorbeeld te geven. Ik herinner me dat er ook een subsidie bij zat om armlastige gemeenten te steunen. Kortom ik ga dit nog verder uitzoeken en kom er op terug.
StoplossBurner
1
quote:

Sir Cryptalot schreef op 8 november 2022 16:56:

Ik kan helaas er geen linkje van vinden maar zag een stukje uit COP27 in Egypte waarin iemand een betoog hield over de 'vergroening' van de stadsbus. De redenatie was heel simpel, als je als overheid wil dat mensen vaart maken met de overstap naar de stekkerauto dan dien je zelf ook het goede voorbeeld te geven. Ik herinner me dat er ook een subsidie bij zat om armlastige gemeenten te steunen. Kortom ik ga dit nog verder uitzoeken en kom er op terug.
Bedankt voor je bijdrage, maar dit topic wil ik vooral benutten om de relatie tussen verkoop en uitlevering (productie) te leggen van Ebusco. Dat er een gigantische markt ligt (met vanuit de EU ook een flinke verplichting) is in het algemene topic al vele malen betoogd en ook dat de totale kosten van een elektrische bus lager liggen en dus zelfs zonder milieu/klimaat argument men naar elektrische bussen zal gaan.
Hopper58
1
In een artikel in OVPRO van 30 sept 2022:

'“Momenteel bouwen we 39 Ebusco 3.0 bussen voor Connexxion en die gaan rijden in Gooi en Vechtstreek. In München hebben we al twee nieuwe bussen geleverd en de performance is boven verwachting. In verschillende landen in Europa hebben we de nieuwe bus al verkocht en die worden vanaf volgend jaar uitgeleverd. We hebben echt een goede positie in de markt. Veel landen kiezen toch voor Ebusco ondanks de aanwezigheid van vertrouwde busbouwers uit die landen.'

www.ovpro.nl/bus/2022/09/30/ov-innova...
StoplossBurner
0
quote:

Hopper58 schreef op 16 februari 2023 06:58:

In een artikel in OVPRO van 30 sept 2022:

'“Momenteel bouwen we 39 Ebusco 3.0 bussen voor Connexxion en die gaan rijden in Gooi en Vechtstreek. In München hebben we al twee nieuwe bussen geleverd en de performance is boven verwachting. In verschillende landen in Europa hebben we de nieuwe bus al verkocht en die worden vanaf volgend jaar uitgeleverd. We hebben echt een goede positie in de markt. Veel landen kiezen toch voor Ebusco ondanks de aanwezigheid van vertrouwde busbouwers uit die landen.'

www.ovpro.nl/bus/2022/09/30/ov-innova...
Die 2 bussen zijn al vermeld in openingspost. Voor de rest geen nieuws. Wat zou helpen is een overzicht van alle 3.0 (!) bussen die uitgeleverd zouden moeten worden. Die 39 connexxion bussen zouden eigenlijk al in 2022 moeten worden geleverd, wat dus niet gelukt is.

Laatste update: 16 feb 2022:

Uitgeleverde 3.0 bussen:
- December 2021:2 stuks 3.0 12m Munchen (https://www.electrive.com/2021/12/21/ebusco-delivers-electric-buses-in-germany-denmark/)

Totaal uitgeleverde 3.0 bussen: 2

Te leveren 3.0 bussen (leveringsdatum):
- 39 bussen connexion (2022), leveringsdatum niet gehaald.
Blub
0
Concludered: Ebu haalt niet de doelstelling voor 2022, vanwege onderdelen die moeilijk leverbaar zijn.

Er zijn veel orders en de vraag is hoog.
Aanbod blijft gering.
Prijzen zullen stijgen.

Lijkt me dat Ebu een zeer goede verwachting gaat presenteren uit maart.

Kan toch bijna niet anders?
maarten030
1
quote:

Blub schreef op 16 februari 2023 23:26:

Concludered: Ebu haalt niet de doelstelling voor 2022, vanwege onderdelen die moeilijk leverbaar zijn.

Er zijn veel orders en de vraag is hoog.
Aanbod blijft gering.
Prijzen zullen stijgen.

Lijkt me dat Ebu een zeer goede verwachting gaat presenteren uit maart.

Kan toch bijna niet anders?
Ze zullen een zeer goede verwachting gaan presenteren, maar ze moeten het ook waar gaan maken in 2023/24. Ze moeten geen CM.com worden die veel schreeuwt en vervolgens cijfers heeft om te huilen.

Ze komen nu nog weg met het Covid verhaal van China en Supply-chain. Blijven ze in 2022/23 weer flink achter en maken ze geenzins waar wat de verwachtingen zijn, dan verkoop ik persoonlijk mijn stukken. Betrouwbaar management vind ik zeer belangrijk.
Hopper58
0
Uit de Gooi en Vechtstreek:

2183 - 2221 Ebusco 3.0 LE R-Net Nog niet afgeleverd. Komen eerste kwartaal 2023 in dienst.
StoplossBurner
0
quote:

Hopper58 schreef op 17 februari 2023 16:53:

Uit de Gooi en Vechtstreek:

2183 - 2221 Ebusco 3.0 LE R-Net Nog niet afgeleverd. Komen eerste kwartaal 2023 in dienst.
Dit zijn die eerder genoemde 39 connexxion bussen.
Hopper58
0
quote:

StoplossBurner schreef op 20 februari 2023 11:21:

[...]

Dit zijn die eerder genoemde 39 connexxion bussen.
Ja inderdaad, maar stond er ergens vermeld dat die wel in Q1 geleverd gaan worden? Dat zou willen zeggen binnen de komende 40 dagen.
voda
3
Qbuzz bestelt 63 bussen van Ebusco

Geen financiële details gemeld.

(ABM FN-Dow Jones) Qbuzz heeft een bestelling geplaatst bij Ebusco voor de levering van 63 bussen. Dit maakte de bussenbouwer woensdagochtend bekend, zonder financiële details te noemen.

De bestelling betreft de levering van 45 twaalfmeterbussen en 18 achttienmeterbussen, allemaal van het type Ebusco 3.0. Vier bussen daarvan zijn nog onder optie.

De bussen moeten in 2024 in de provincies Groningen en Drente worden ingezet.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
StoplossBurner
0
Uitgeleverde 3.0 bussen:
- December 2021:2 stuks 3.0 12m Munchen (https://www.electrive.com/2021/12/21/ebusco-delivers-electric-buses-in-germany-denmark/)
- April 2023: 4 stuks 3.0 12m Connexxion (https://busposities.nl/materieel/CXX/Ebusco3012), 2183 t/m 2186. Lijken nog niet in dienst (begin mei)

Totaal uitgeleverde 3.0 bussen tijdspanne december 2021 t/m april 2023: 6

Te leveren 3.0 bussen (leveringsdatum):
- 39 bussen connexion (2022), leveringsdatum niet gehaald. Inmiddels 4 geleverd (nog niet in dienst)
- Volgens jaarverslag 2022 worden er in eerste helft 2023 minstens 57 3.0 bussen geleverd (daar zullen bovenstaande connexxion bussen wel bij horen). Daar zijn nu dus nog zo'n 7 weken voor.

Wat nog meer in jaarverslag staat vermeld:
Pas (begin) 2024 is productie faciliteit Rouen operationeel (500 bussen per jaar). Blijft natuurlijk wel een Franse fabriek met wellicht de Franse slag en bureaucratie dus realistischer zal zijn dat dit pas eind 2024 wordt behaald.
StoplossBurner
0
Update:

Uitgeleverde 3.0 bussen:
- December 2021:2 stuks 3.0 12m Munchen (https://www.electrive.com/2021/12/21/ebusco-delivers-electric-buses-in-germany-denmark/)
- April 2023: 4 stuks 3.0 12m Connexxion (https://busposities.nl/materieel/CXX/Ebusco3012), 2183 t/m 2186. Lijken nog niet in dienst (begin mei)
- Juni 2023: van die 4 3.0 12m Connexxion/Transdev zijn er nu 3 in dienst. Dat het er 3 zijn kan ik de bron overigens niet meer van vinden: pvmagazine.nl/ebusco-levert-eerste-eb...

Totaal aantal 3.0 bussen tijdspanne december 2021 t/m juni 2023 in dienst: 5

Te leveren 3.0 bussen (leveringsdatum):
- 39 bussen connexion (2022), leveringsdatum niet gehaald. Inmiddels 3 in dienst.
- Volgens jaarverslag 2022 worden er in eerste helft 2023 minstens 57 3.0 bussen geleverd (daar zullen bovenstaande connexxion bussen wel bij horen). Dat is duidelijk niet gehaald.

Iemand toevallig een overzicht hoeveel 3.0 bussen er dit jaar moeten worden uitgeleverd (en welke datum daarvoor gecommuniceerd is?) Dan is te zien wat (helaas) de achterstand in productie is.
Anoniempje
1
Als deze aantallen kloppen dan gaan we hele slechte weken krijgen helaas.
Dat is nog niet een klein percentage van wat men in die maanden eigenlijk af had moeten hebben.
Volgens mij wilde men tussen de 250 en 300 bussen leveren dit jaar.
In dit tempo gaan we nog niet op de helft van dat aantal komen.

Dan vrees ik dat het een totale leegloop wordt qua aandeelhouders begin augustus en dat we zo aan een koers tussen de 4 en 5 euro zitten.

Kortom riemen vast en handen binnenboord de komende weken.............
StoplossBurner
0
Update:

Uitgeleverde 3.0 bussen:
- December 2021:2 stuks 3.0 12m Munchen (https://www.electrive.com/2021/12/21/ebusco-delivers-electric-buses-in-germany-denmark/)
- April 2023: 4 stuks 3.0 12m Connexxion (https://busposities.nl/materieel/CXX/Ebusco3012), 2183 t/m 2186. Lijken nog niet in dienst (begin mei)
- Juni 2023: van die 4 3.0 12m Connexxion/Transdev zijn er nu 3 in dienst. Dat het er 3 zijn kan ik de bron overigens niet meer van vinden: pvmagazine.nl/ebusco-levert-eerste-eb...
- Augustus 2023: van 3 in juli zijn er nu 13 3.0 12m Connexxion/Transdev in dienst.

Totaal aantal 3.0 bussen tijdspanne december 2021 t/m juni 2023 in dienst: 18

Te leveren 3.0 bussen (leveringsdatum):
- 39 bussen connexion (2022), leveringsdatum niet gehaald. Inmiddels 13 in dienst.
- Volgens jaarverslag 2022 worden er in eerste helft 2023 minstens 57 3.0 bussen geleverd (daar zullen bovenstaande connexxion bussen wel bij horen). Dat is duidelijk niet gehaald.
- Overig te leveren bussen geen duidelijk beeld van, wanneer, welke bus geleverd zou moeten worden. Bussen die in buitenland geleverd worden zie ik ook niet zo snel een site busposities.nl waar je dit zou kunnen volgen.

Maar tot op heden heeft dit topic al duidelijk laten zien dat de beloofde productie aantallen niet gehaald werden voordat Ebusco dit zelf communiceerde.
lucas D
0
quote:

Anoniempje schreef op 26 juni 2023 19:35:

Als deze aantallen kloppen dan gaan we hele slechte weken krijgen helaas.
Dat is nog niet een klein percentage van wat men in die maanden eigenlijk af had moeten hebben.
Volgens mij wilde men tussen de 250 en 300 bussen leveren dit jaar.
In dit tempo gaan we nog niet op de helft van dat aantal komen.

Dan vrees ik dat het een totale leegloop wordt qua aandeelhouders begin augustus en dat we zo aan een koers tussen de 4 en 5 euro zitten.

Kortom riemen vast en handen binnenboord de komende weken.............
Leuke rekensom voor de liefhebber?

Hoeveel orders voor de verschillende type bussen van Ebusco zijn er in 2023 besteld (incluis optie)'.

En? valt het mee of tegen?

Lezen Anoniempje, lezen wat er staat!
StoplossBurner
0
Update:

Uitgeleverde 3.0 bussen:
- December 2021:2 stuks 3.0 12m Munchen (https://www.electrive.com/2021/12/21/ebusco-delivers-electric-buses-in-germany-denmark/)
- April 2023: 4 stuks 3.0 12m Connexxion (https://busposities.nl/materieel/CXX/Ebusco3012), 2183 t/m 2186. Lijken nog niet in dienst (begin mei)
- Juni 2023: van die 4 3.0 12m Connexxion/Transdev zijn er nu 3 in dienst. Dat het er 3 zijn kan ik de bron overigens niet meer van vinden: pvmagazine.nl/ebusco-levert-eerste-eb...
- Augustus 2023: van 3 in juli zijn er nu 13 3.0 12m Connexxion/Transdev in dienst.
- September 2023: van 13 in Augustus zijn er nu 15 3.0 12m Connexxion/Transdev in dienst.

Te leveren 3.0 bussen (leveringsdatum):
- 39 bussen connexion (2022), leveringsdatum niet gehaald. Inmiddels 15 in dienst.
- Overig te leveren bussen geen duidelijk beeld van, wanneer, welke bus geleverd zou moeten worden. Bussen die in buitenland geleverd worden zie ik ook niet zo snel een site busposities.nl waar je dit zou kunnen volgen.

Afgelopen maand zijn er 2 extra bussen in dienst genomen bij Connexxion dus.
27 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 17:35
Koers 2,550
Verschil -0,108 (-4,06%)
Hoog 2,686
Laag 2,530
Volume 282.485
Volume gemiddeld 339.459
Volume gisteren 307.413