Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Waterstof

78 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 | Laatste
jonas
0
Jorry het zou mooi zijn als het zo was en meteen wereldwijd verplichten en doen. Echter ik vertrouw onderzoek van lobbygroepen en hun zgn objectieve onderzoeken niet zo

"Het onderzoek van T&E , de toonaangevende campagnegroep voor schoon transport in Europa, omvatte een analyse van de kostenimpact van de zeescheepvaart als de transportsector volledig koolstofarm zou worden."

Laat dat maar eens bevestigen door meer onafhankelijke topwetenschappers! Lobbygroep onderzoek heeft vaak een eenzijdigheid in zich en dat is dat de uitkomsten wel in overeenstemming moeten zijn met doelstellingen van de lobbygroep..

Wat ik begrijp is dat die uitstoot van cruiseschepen en grote vrachtschepen giga dus dat wat aan moet aan gebeuren als je gelooft dat wij mensen het klimaat kunnen sturen is evident. En als je denkt dat al die troep in de zee slecht is voor de ecosystemen in de zee zoals ik dan denk is het dat dan ook.

Groet, Jonas
jonas
0
"" Hier financering die T&ETransport & Environment acknowledges support from the following institutions in 2021.

Transport & Environment is a non-profit organisation receiving funding in the present financial year from the Climate Imperative Foundation, The European Climate Foundation, Schwab Charitable Fund, the European Commission, Quadrature Climate Foundation, The Norwegian Agency for Development Cooperation, amongst other organisations.

T&E supports transparency and democracy in decision-making on all levels of society. For more information, see the Green 10 position paper on lobbying in the EU.



> € 1,000,000
Climate Imperative Foundation
European Climate Foundation
Schwab Charitable Fund

€ 500,000 < € 1,000,000
European Commission
Quadrature Climate Foundation
The Norwegian Agency for Development Cooperation (NORAD)
€ 250,000 < € 500,000

Breakthrough Energy
ClimateWorks Foundation
Hewlett Foundation
KR Foundation
National Philantropic Trust
Oak Foundation
Rockefeller Brothers Fund
€ 100,000 < € 250,000
Firmenich
German Ministry for Environment
Packard Foundation
Stiftung Mercator
The New Venture Fund
The Sunrise Project Australia
€ 25,000 < € 100,000
FIA Foundation
Öko-Institut
Seas at Risk
Swiss Philanthropy Foundation
<€ 25,000
T&E members and support fees
Stichting BirdLife Europe
Purpose
Transport for London
For more information, please take a look at our annual reports.

ANNUAL REPORTS



European Union Transparency Register
You can find out more details about who we are, and who funds our work in our submission to the EU Transparency Register. Our registration number is 58744833263-19.

European Federation for Transport and Environment AISBL"

Hetis wel een goede werkverschaffer als je kijkt naar al die managers en policymedewerkers. Hebben we hier niet te maken met een soort onderzoek op bestelling door de EU commissie en de heer Schaben consorten? Allemaal natuurlijk zoveel mogelijk buiten directe democratische controle.

Waarom meld je de achtergrond van deze instelling niet. Door wie of wat wordt het wetenschappelijke gehalte van deze milieulobbyclub getoetst . Is dat alom universitair erkende milieu-expert ene EU commissaris Timmermans?

Groet, Jonas
Jorry
0
,, En als je denkt dat al die troep in de zee slecht is voor de ecosystemen''; Containerschip net zo vervuilend als tot wel 50 miljoen auto’s’ het is een ramp,dat er niet veel actiever wordt gewerkt ,aan verbeteringen
Dank voor je bericht Jonas
jonas
0
Jorry ik zie het belang van overmatige vervuiling door zeevaart en ja als je kijkt naar die grote cruiseschepen of containerschepen is die uitstoot enorm. Echter als ze per honderd containers worden vervoerd met honderden schepen dan zal de uitstoot niet minder zijn vermoed ik.

Die grootschaligheid in dat containervervoer net zoals echt grote landbouwbedrijven geeft mogelijk wel juist weer de kans tot investeren in technologische innovaties zoals op het vlak van waterstof aangedreven boten, maar ook nucleair aangedreven boten. Als er nucleair aangedreven militaire onderzeeërs zijn, zou dat ook met cruise en containerboten moeten kunnen kunnen,

Mooi zou zijn echt schone nucleaire of waterstof maar die laatste dan niet als soort batterij voor al die windmolens en zonne enrgernie.

Daarover lopen er al meerdere draadjes. Het is misschien beter dit draadje meer toe te spitsen op uitstoot en energieverbruik vervuiling door grote schepen te richten.

Vraag IEX de kop te veranderen of begin een nieuw draadje met wat zaken hier al gesteld.

Succes en groet, Jonas
Jorry
0
In mijn opinie moet juist naar kleinschaligheid terug ,op alle gebied beter beheersbaar ,kleinere veestapels ,kleinere supers enz ,op veel meer plekken stroom maken ,verdelen enz.
Jorry
0
Easyjet springt over: elektrisch vliegen is uit, waterstof de toekomst

Vijf jaar na de belofte dat Easyjet vol in de ontwikkeling van elektrische vliegtuigen zou stappen, springt de tweede maatschappij van Europa van boord. Waterstof, waarvoor Rolls-Royce de motoren ontwikkelt, wordt de nieuwe hoop.
Herman Stil 19-07-22, 13:43
Jorry
0
BMW
Waterstof als energiedrager zal in veel regio's van de wereld een belangrijke rol spelen.

Daartoe lanceert BMW Group "de dagelijkse tests van bijna-serie voertuigen met een waterstof-brandstofcelaandrijving op Europese wegen", aldus een verklaring van het bedrijf. De eerste kleine serie BMW waterstofauto's wordt voor eind 2022 gepresenteerd.

Serieproductie: BMW plant waterstof als belangrijke pijler van de aandrijflijn
"Het bovenste deel van onze X-familie, die bij onze klanten erg populair is, is hier bijzonder geschikt", zegt Zipse. Al met al drijft de energiecrisis de waterstofaandrijving enorm aan
hydrogen-central.com/goodbye-e-cars-b...
Jorry
0
Na het verrassende klimaat- en belastingpakket van donderdag (28 juli) van de Amerikaanse senaat van $ 369 miljard, heeft de waterstofindustrie duidelijke steun geboden voor het wetsvoorstel dat een belastingvermindering van $ 3 per kg biedt voor schoon geproduceerde waterstof en verdere kredieten voor waterstof-brandstofcel-elektrische voertuigen.

Landmark US Tax and Climate Bill offers tax credits for clean hydrogen production
Tycoon
0
Uitzending Bloomberg Green: The future of hydrogen, www.bloomberg.com/green

De nieuwe technieken van H2Pro en C-zero zijn beloftevolle maar nog niet schaalbaar. Ik vind beide zeer goed, maar vooral de C-afvang in vaste stof van C-zero is een pluspunt. Die kan dan als feedstock worden verkocht.

Enapter heeft een schaalbaarheidsprijs gewonnen en kan in de toekomst zijn electrolysers op industriële schaal bouwen. Maar heeft toch veel concurrenten die al een 1MW of grotere module hebben. De electrolyser zal dan eerder voor kleine installaties worden gebruikt maar daar is de concurrentie juist heel hard. Als diversificatie is Enapter toch een goede belegging. Het gaat voorlopig voor de segmenten die NEL links laat liggen. Ik zie in de toekomst een mogelijke samenwerking tussen Enapter en Lhyfe. Die laatste bouwt en exploiteert ook kleine installaties in dat niche segment.

H2Pro: www.h2pro.co/
C-zero: www.czero.energy/
Enapter: www.enapter.com/
Lhyfe: www.lhyfe.com/
Jorry
0
Nel krijgt wel veel opdrachten hoor de met name laatste tijd inderdaad wel de grotere installaties o.a.
Frankrijk
Gezicht op een 400 MW-installatie voor de productie van waterstof. In Frankrijk gaat NEL 100 MW-centrales bouwen©NEL
Gezicht op een 400 MW-installatie voor de productie van waterstof. In Frankrijk gaat NEL 100 MW-centrales bouwen.©NEL

Oslo, 13 juni 2017. Het Noorse bedrijf Nel ASA heeft een raamovereenkomst getekend voor de ontwikkeling, bouw en het onderhoud van zes waterstofproductiefabrieken in Frankrijk. De klant is H2V PRODUCT, een dochteronderneming van de SAMFI-INVEST Group. Het project maakt deel uit van het Franse industriële programma 'Power-to-Gas', dat tot doel heeft de uitstoot van kooldioxide te verminderen met behulp van de waterstoffabrieken van H2V PRODUCT.

Het contractvolume voor de eerste 100 MW-installatie en 40 elektrolyzers bedraagt ??450 miljoen NOK. Er zullen in totaal zes centrales met een totaal vermogen van 700 MW worden gebouwd, wat overeenkomt met een contractvolume van 3,15 miljard NOK.
businessportal-norwegen.com/2017/06/1...
Jorry
0
Nieuwe Waterstof auto uit Frankrijk
Met mega bereik: Fransen brengen nieuwe waterstofauto

Markus Abrahamczyk

Von
Markus Abrahamczyk
29-07-2022 - 13:51 Leestijd : 2 min.
Hopium Machina: De waterstofberline wordt in oktober onthuld op de Autosalon van Parijs.
Hopium Machina: De waterstofberline wordt in oktober onthuld op de Autosalon van Parijs. (Bron: afbeeldingen fabrikant)
Facebook-logo
Twitter-logo
Pinterest-logo

Het bereik: enorm. Emissies: nul. En tanken gaat razendsnel. Desondanks rijden er nauwelijks auto's op waterstof. Binnenkort komt er een nieuwe uit Frankrijk.

Op 13-jarige leeftijd begon hij een racecarrière, zijn familie leidde de variété "Moulin Rouge" met de mooiste benen in Parijs . Nu runt Olivier Lombard zijn eigen automerk. Op 31-jarige leeftijd. Je zou kunnen zeggen dat hij het leven in de fast lane kent. En zijn klanten in de toekomst ook.

De oprichter van de fabrikant Hopium wil al in oktober zijn eerste auto . Het model "Machina" heeft niet alleen veel vermogen en een actieradius van 1.000 kilometer. Maar ook een brandstofcelaandrijving. Ondanks 500 pk en een snelheid van 230: Er komt niets anders uit de uitlaat dan stoom.
Schoon rijden: In tegenstelling tot de meeste internationale bedrijven vertrouwt Hopium op de brandstofcel.
Schoon rijden: In tegenstelling tot de meeste internationale bedrijven vertrouwt Hopium op de brandstofcel. (Bron: afbeeldingen fabrikant)
www.t-online.de/auto/elektromobilitae...

Groot voordeel ten opzichte van de elektrische auto : Al na drie minuten is de tank weer tot de rand gevuld
leonardus65
0
gocar.be/nl/autonieuws/nieuwe-technol...
Australische onderzoekers zijn erin geslaagd om waterstof in poedervorm op te slaan, een vondst die een belangrijke stap vooruit kan betekenen. Poeder is namelijk veel gemakkelijker en veiliger te transporteren. Uiteraard is het proces omkeerbaar. Is er een industriële revolutie op komst?
Jorry
0
Dit las ik net Op H2 view;
01 aug 2022
Vertalen
Nieuws Maritiem
Sponsorprofiel Shell Shell - Officiële sponsors van de mobiliteitsinhoud van H2 View

De haven van Amsterdam maakte afgelopen donderdag (28 juli) bekend dat het contact heeft opgenomen voor de bouw van het geplande waterstofschip, de Neo Orbis, is overgedragen aan Lauwersoog, de in Nederland gevestigde Next Generation Shipyards na een Europese aanbestedingsprocedure.

Naar verwachting het 'eerste schip ter wereld' dat elektrisch vaart, voortgestuwd met waterstof in vaste vorm, natriumboorhydride, als energiedrager, hoopt het te komen als een emissievrije oplossing voor binnenvaart, kustvaart, baggeren , offshore en zelfs patrouille- en marineschepen.
78 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
860,01  -5,35  -0,62%  19 apr
 Germany40^ 17.714,20 -0,69%
 BEL 20 3.827,75 +0,03%
 Europe50^ 4.904,14 -0,28%
 US30^ 37.851,00 0,00%
 Nasd100^ 17.004,48 0,00%
 US500^ 4.960,72 0,00%
 Japan225^ 37.028,48 0,00%
 Gold spot 2.392,50 0,00%
 EUR/USD 1,0655 +0,11%
 WTI 82,10 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

WDP +3,12%
Kendrion +2,92%
EBUSCO HOLDING +2,67%
Vopak +2,61%
NX FILTRATION +2,17%

Dalers

JUST EAT TAKE... -5,11%
TomTom -4,68%
Fugro -4,30%
ASMI -4,00%
BESI -3,64%