Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

Free Lunch
0
Ik verwacht veel van de deal met Amazon.
Is er volgens jullie een manier om na te gaan of deze deal vruchten afwerpt?

Kan je ergens nagaan hoeveel extra klanten er bijkomen via PRIME?
Is er een mogelijkheid om het aantal aangesloten restaurants te monitoren?
Het aantal drivers?


Op de site van GRUB zie ik wel dat er nieuwe restaurants bijkomen die nog geen ratings kregen van klanten of die als NEW worden voorgesteld, maar verder raak ik niet.

Iemand een idee?

Dank
pietverdriet
2
[Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, een aantal berichten is bij dezen verwijderd. Deze account is geschorst.]
Chessplayer1992
0
Dit stukje vind ik interessant van de Deliveroo presentatie:
''However, whilst we consider that the chance of economic outflow is not probable at this stage, it is possible that
economic outflow could be needed to settle all or some of these claims at the eventual conclusion of such matters.

Depending on the outcomes, the total economic outflow in relation to the quantifiable contingent liabilities is estimated
to be £50.5 million (year ended 31 December 2021: £37.3 million).

In addition to this, there is a regulatory challenge that remains at an early stage. As such, it remains difficult at this time
to quantify the potential economic outflow, and we will continue to refine our assessment, as we have done during this
period. At the time of signing of this interim report, we have assessed a range of economic outflows representing our
best estimate in the event of a potential adverse outcome. Based on progress since year end, this could range from
£50 million to £200 million.

There are further contingent liabilities which are not quantifiable at this time, due to the lack of available information to
enable such estimation. The Directors will review the amounts of such contingent liabilities as necessary throughout
the duration of the relevant proceedings and revise amounts accordingly as and when new information is available.''

Iemand hier een beeld bij? Ik denk dat het m.n. gaat om de rechtzaken inzake indienst nemen van personeel of niet; maar ik vind het erg vaag. Geen duiding van welke zaken het betreft, welke locatie, wat de potentiële impact is. Dus de lezer kan niet zelf tot een oordeel komen. Management heeft iets besloten ... feit dat de reservering flink omhoog is gegaan; betekent dus wel degelijk dat de meest waarschijnlijke uitkomst is dat het geld kost. Ik vraag me wel af wat hiervan eenmalige kosten zijn versus structurele kosten; dat laatste zal zeker pijn doen. Een impact van 200 mln doet namelijk als cash outflow wel pijn als je cirva een miljard aan cash hebt.
wiegveld
0
quote:

Chessplayer1992 schreef op 11 augustus 2022 12:35:

Dit stukje vind ik interessant van de Deliveroo presentatie:
''However, whilst we consider that the chance of economic outflow is not probable at this stage, it is possible that
economic outflow could be needed to settle all or some of these claims at the eventual conclusion of such matters.

Depending on the outcomes, the total economic outflow in relation to the quantifiable contingent liabilities is estimated
to be £50.5 million (year ended 31 December 2021: £37.3 million).

In addition to this, there is a regulatory challenge that remains at an early stage. As such, it remains difficult at this time
to quantify the potential economic outflow, and we will continue to refine our assessment, as we have done during this
period. At the time of signing of this interim report, we have assessed a range of economic outflows representing our
best estimate in the event of a potential adverse outcome. Based on progress since year end, this could range from
£50 million to £200 million.

There are further contingent liabilities which are not quantifiable at this time, due to the lack of available information to
enable such estimation. The Directors will review the amounts of such contingent liabilities as necessary throughout
the duration of the relevant proceedings and revise amounts accordingly as and when new information is available.''

Iemand hier een beeld bij? Ik denk dat het m.n. gaat om de rechtzaken inzake indienst nemen van personeel of niet; maar ik vind het erg vaag. Geen duiding van welke zaken het betreft, welke locatie, wat de potentiële impact is. Dus de lezer kan niet zelf tot een oordeel komen. Management heeft iets besloten ... feit dat de reservering flink omhoog is gegaan; betekent dus wel degelijk dat de meest waarschijnlijke uitkomst is dat het geld kost. Ik vraag me wel af wat hiervan eenmalige kosten zijn versus structurele kosten; dat laatste zal zeker pijn doen. Een impact van 200 mln doet namelijk als cash outflow wel pijn als je cirva een miljard aan cash hebt.
Klopt. Volgens mij is vertrek uit Nederland mede gebaseerd op stoppen van die zaken/ geen veroordeling boete meer. DROO wil gewoon geen JETworden met PERSONEEL in een uitzendbureauconstructie. Veel te risicovol.
Jong Belegen
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 11 augustus 2022 11:36:

[...]

Ik was een van de eersten die gewaarschuwd heeft tegen de overname van Grubhub, dus ik ben inderdaad slimmer dan Jitse.
Zo slim zelfs dat je helemaal niets begrijpt van een simpele als-dan-logica

Als je als een van de eersten gewaarschuwd hebt tegen de overname van Grubhub, dan ben je slimmer dan Jitse
wiegveld
0
quote:

SEVA_ schreef op 11 augustus 2022 12:38:

Dat was mij ook opgevallen. Roo staat er niet goed voor.
Ik denk dat t meevalt, mogelijk is alleen hun echte basis te klein in de wereld.
Ze zijn wel slim geweest om eerst met een winstwaarschuwing te komen, nu viel alles mee
Chessplayer1992
1
quote:

wiegveld schreef op 11 augustus 2022 12:40:

[...]

Klopt. Volgens mij is vertrek uit Nederland mede gebaseerd op stoppen van die zaken/ geen veroordeling boete meer. DROO wil gewoon geen JETworden met PERSONEEL in een uitzendbureauconstructie. Veel te risicovol.
Ik sluit me volledig aan bij Seva; betreft bovenstaand, dat begrijp ik allemaal wel: maar ik voorzie niet dat de uitspraak van 23 december in NL met terugwerkende kracht plaatsvindt. Anders gezegd: ik denk niet dat dit in de cijfers opgenomen is. Daarnaast is mij niet duidelijk of er in dit gereserveerde bedrag boetes zitten of niet.

Volgens mij kun je alleen maar contingent liabilities opnemen voor claims die betrekking hebben op het verleden; de toekomstige grotere uitgaven zullen in de toekomst in de PnL komen (en dus niet nu al in de PnL via een opbouw van een voorziening). Het mes snijdt dan dubbel - aangezien het volgens mij niet zozeer om boetes gaat - de historische personeelskosten waren te laag (wat dus gedeeltelijk voorzien is met een voorziening) en de toekomstige kosten gaan omhoog.

Als de 'hit' zoals ze stellen inderdaad 200 miljoen zou worden (wat allemaal erg theoretisch is; omdat we niet eens weten waar het betrekking op heeft); en ze hebben maar 50 miljoen gereserveerd; dan kost het direct 150 miljoen extra (voor de PnL) én de toekomstige kosten gaan dan structureel omhoog.

Tenzij het om een eenmalige boete gaat; maar dat kan ik me niet voorstellen.
Jong Belegen
0
quote:

wiegveld schreef op 11 augustus 2022 12:40:

[...]

Klopt. Volgens mij is vertrek uit Nederland mede gebaseerd op stoppen van die zaken/ geen veroordeling boete meer. DROO wil gewoon geen JETworden met PERSONEEL in een uitzedbureauconstructie. Veel te risicovol.
Ben heel benieuwd hoe dit in Italië en vooral Spanje gaat uitpakken uiteindelijk. Glovo heeft al flinke ruzie in Spanje met de overheid en lijkt me zelfde verhaal in Italië. Ja, ze groeien hard maar dit is wel echt een groot risico.
Tobacco Man
3
quote:

TRX7 schreef op 11 augustus 2022 12:00:

[...]

Het is een bijzonder akelig ventje.
Pas op met deze uitspraken, anders krijg je de heer Vlug op je dak.
Chessplayer1992
0
quote:

Jong Belegen schreef op 11 augustus 2022 12:45:

[...]

Ben heel benieuwd hoe dit in Italië en vooral Spanje gaat uitpakken uiteindelijk. Glovo heeft al flinke ruzie in Spanje met de overheid en lijkt me zelfde verhaal in Italië. Ja, ze groeien hard maar dit is wel echt een groot risico.
Eens; daar ben ik ook erg benieuwd naar. Maar het zwaard van Damokles dat nog boven de markt hangt: de mededingingsautoriteit onderzoekt nog de gang van zaken rondom de fusie tussen Glovo en DH; dat kan DH een boete opleveren van 10% van de wereldwijde omzet ... Ook dat zou meteen een knockout situatie betekenen; de vraag is of Glovo daarna nog levensvatbaar is.

Toch denk ik dat de kans klein is dat dit gebeurt; het meest waarschijnlijk is dat Glovo in zuid-europa toch wel vaste voet aan de grond krijgt ... ben wel benieuwd of er transparant gecommuniceerd gaat worden over de voortgang van de concurrentieonderzoeken.
Jimnotaris
0
quote:

SEVA_ schreef op 11 augustus 2022 10:03:

'''The gig economy becoming more regulated:

In the Netherlands, after a long process, the Supreme Court ruled that Deliveroo couriers will be employees - not contractors - from 23 Dec 2022.

Deliveroo today announced exiting NL''
Juist, Deliveroo heeft het door. Bezorgers in dienst (door JET) nemen is niet levensvatbaar. De (loon)kosten en andere daarmee verband houdende kosten kun je niet terugverdienen. Opschalen/schaalgrootte gaat niet of onvoldoende werken. Om de kosten van ver boven de 20 euro per uur goed te maken heb je een aantal bestelllngen per uur nodig dat je nooit gaat halen.
wiegveld
0
FTSE 100: Deliveroo widens losses in first half as cost of living bites

DROOF
+12.62%
Pedro Goncalves·Finance Reporter, Yahoo Finance UK
Wed, August 10, 2022, 11:09 AM
In this article:

DROOF
+12.62%

A Deliveroo delivery cyclist rides past a billboard reading “Be kind. Let’s look out for one another” in Brick Lane, east London, as the UK continues in lockdown to help curb the spread of the coronavirus. Picture date: Friday April 24, 2020.
Deliveroo revealed widening losses, slowing growth and the loss of Next boss Simon Wolfson from its board. Photo: PA
Delivery platform Deliveroo (ROO.L) has posted a heftier loss in "challenging market conditions" in the first half of the year as demand for takeaways eases back amid a cost of living crisis.

The food delivery company reported a pre-tax loss of £147.3m ($178.1m/€174.3m) for the first half of 2022, against losses of £95.4m a year earlier.

It also announced a share buyback programme of up to £75m for the “purpose of mitigating dilution from share-based compensation plans.”

The group last month slashed its annual outlook on the back of sliding sales and waning consumer confidence.

But it did manage to grow revenues, orders and gross transaction value (GTV) in the same period. Revenues increased 12% to £1bn, with GTV up 7% to £3.6bn, as its commissions and consumer fees rose and it made more money from advertising.

However, growth in GTV slowed considerably as the half progressed, falling from 12% in its first-quarter to 2% in its second, "reflecting the impact of increased consumer headwinds". The average Deliveroo order cost just above £22.

“It’s a pleasant surprise to see Deliveroo beat estimates, as it looked to be a prime candidate to serve up bad news. After all, if consumers are under increasing financial pressure, cutting back on a takeaway meals is an easy win and that would feed through to lower activity for Deliveroo," Danni Hewson, financial analyst at AJ Bell, said.

“If you dig deeper into its latest results, there are still reasons to be cautious, however. Growth has slowed in the past quarter and the principal reason it managed to beat estimates was by cutting back on marketing spend. That might explain why the share price didn’t rally on the news," she added.

In the UK and Ireland, revenues in the half rose 13% to £544.4m, outpacing GTV growth of 8%, while orders increased 12% to 80.1m.

Deliveroo said it would quit the Netherlands after failing to gain a strong local position.

The group also revealed that Lord Simon Wolfson had stepped down from Deliveroo’s board on Monday, with the Next boss saying “the time required to continue in my role at Deliveroo is no longer compatible with my executive and other commitments”.

Founder and chief executive Will Shu said he was committed to delivering profitable growth and reaching the milestone of profitability on the adjusted core earnings level.

"So far in 2022, we have made good progress delivering on our profitability plan, despite increased consumer headwinds and slowing growth during the period," he said.

"We remain confident in our ability to adapt financially to any further changes in the macroeconomic environment."

Ik had dat niet uit de cijfers gehaald! Marketingkosten verlaagd door minder reclame te maken.....
UpandDown
1
Ondertussen.......gaat de koers weer erg lekker vandaag.

hopelijk wordt het verlies van afgelopen maandag en dinsdag rustig aan weer goedgemaakt!!!
Jimnotaris
0
quote:

Jimnotaris schreef op 11 augustus 2022 12:53:

[...]

Juist, Deliveroo heeft het door. Bezorgers in dienst (door JET) nemen is niet levensvatbaar. De (loon)kosten en andere daarmee verband houdende kosten kun je niet terugverdienen. Opschalen/schaalgrootte gaat niet of onvoldoende werken. Om de kosten van ver boven de 20 euro per uur goed te maken heb je een aantal bestelllngen per uur nodig dat je nooit gaat halen.
retailtrends.nl/news/67523/spar-overr...

Vakbond FNV denkt dat het vertrek van Deliveroo niet alleen met tegenvallende cijfers heeft te maken, maar ook met rechtszaken die de bond heeft aangespannen. Deze terugkerende juridische strijd gaat al jaren over de schijnzelfstandigheid van zzp'ers. "Hun eigen verdienmodel wordt daar duurder door, en dat is gewoon iets wat bij hen ongetwijfeld heeft meegespeeld om te willen stoppen", aldus bestuurder Amrit Sewgobind tegenover BNR.
Peter2meter
1
quote:

Jong Belegen schreef op 11 augustus 2022 12:41:

[...]

Zo slim zelfs dat je helemaal niets begrijpt van een simpele als-dan-logica

Als je als een van de eersten gewaarschuwd hebt tegen de overname van Grubhub, dan ben je slimmer dan Jitse
Moet zeggen, hoe pijnlijk ook, dat de zwarte ridder vooralsnog alleen maar gelijk heeft gehad bij JET
Is dat visie? Misschien
Alleen bij het mooiste groeiaandeel van dit koment, Plug Power, zit hij er faliekant naast.
PP maakt al mijn verlies van JET goed waardoor ik met JET wat meer geduld heb
Is ook nodig, herstel gaat langzamer als ik had verwacht maar zal komen
UpandDown
1
quote:

Peter2meter schreef op 11 augustus 2022 13:16:

[...]
Moet zeggen, hoe pijnlijk ook, dat de zwarte ridder vooralsnog alleen maar gelijk heeft gehad bij JET
Is dat visie? Misschien
Alleen bij het mooiste groeiaandeel van dit koment, Plug Power, zit hij er faliekant naast.
PP maakt al mijn verlies van JET goed waardoor ik met JET wat meer geduld heb
Is ook nodig, herstel gaat langzamer als ik had verwacht maar zal komen
Met de daling heeft hij zeker gelijk gehad.

Maar met de stijging niet.

Hij blijft met zijn verhaal steken bij de daling.

Met de daling heeft hij ook niets verdiend.
Pedro (DD stijging vandaag!!!!!)
0
quote:

Jimnotaris schreef op 11 augustus 2022 13:10:

[...]

retailtrends.nl/news/67523/spar-overr...

Vakbond FNV denkt dat het vertrek van Deliveroo niet alleen met tegenvallende cijfers heeft te maken, maar ook met rechtszaken die de bond heeft aangespannen. Deze terugkerende juridische strijd gaat al jaren over de schijnzelfstandigheid van zzp'ers. "Hun eigen verdienmodel wordt daar duurder door, en dat is gewoon iets wat bij hen ongetwijfeld heeft meegespeeld om te willen stoppen", aldus bestuurder Amrit Sewgobind tegenover BNR.
HAHA grappig want dat heb ik hier gisteren al gezegd dat het waarschijnlijk komt met de uitspraak van de HR inzake de arbeidscontracten!! Het zou toch niet dat FNV ook op dit ge-wel-dige draadje kijkt voor meer informatie!! Maar indirect heeft Deliveroo het wel mogelijk gezegd want een van de redenen was dat ze niet wilde investeren (dus mogelijk om iedereen in vaste dienst te nemen)!!!!
73.764 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 2345 2346 2347 2348 2349 2350 2351 2352 2353 2354 2355 ... 3685 3686 3687 3688 3689 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 14,080
Verschil +0,760 (+5,71%)
Hoog 14,120
Laag 13,295
Volume 3.436.901
Volume gemiddeld 2.417.205
Volume gisteren 6.390.192