TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom oktober 2022

1.295 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 61 62 63 64 65 » | Laatste
Wereldbelegger
1
De "standaard disclaimer" is een schoonheid van juridisch indekken tegen boze beleggers.

FORWARD-LOOKING STATEMENTS / IMPORTANT NOTICE
This document contains certain forward-looking statements with respect to the financial position and results of
TomTom’s activities. We have based these forward-looking statements on our current expectations and
projections about future events, including numerous assumptions regarding our present and future business
strategies, operations and the environment in which we will operate in the future. These forward-looking
statements are subject to risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially from those
expressed in the forward-looking statements, and you should not place undue reliance on them. Many of these
risks and uncertainties relate to factors that are beyond TomTom’s ability to control or estimate precisely, such
as levels of customer spending in major economies, changes in consumer preferences, the performance of the
financial markets, the levels of marketing and promotional expenditures by TomTom and its competitors, costs
of raw materials, employee costs, exchange-rate and interest-rate fluctuations, changes in tax rates, changes in
law, acquisitions or disposals, the rate of technological changes, political developments in countries where the
company operates and the risk of a downturn in the market. Statements regarding market share, including the
company’s competitive position, contained in this document are based on outside sources such as specialized
research institutes, industry and dealer panels in combination with management estimates.

The forward-looking statements contained herein speak only as of the date they are made. We do not assume
any obligation to update any public information or forward-looking statement in this document to reflect events
or circumstances after the date of this document, except as may be required by applicable laws.
boem!
0
je kunt natuurlijk uitgaan van het worstcase scenario.

ik kijk liever naar de harde cijfers.

Q3 positieve FCF van 8,5 mio

reorganisatie van 500 man.

omzet A&E stijgt met 15%
tatje
0
quote:

E. Blofeld schreef op 14 oktober 2022 23:03:

[...]

Ik denk ook dat T2 te klein is in de mondiale navi wereld om te overleven Tech Tech giganten such as the likes of een Google Maps.. Die gaan eerst alle competitie uitroeien met gratis navi. En als ze allen dan kapot zijn gemaakt gaat Google geld verdienen.. Ze zijn dan monopolist geworden en gaan dan geld vragen aan zowel de gebruikers als de adverteerders.. Wordt een groot verschrikkelijk Moneytron voor Google of Alfabet
Zeg nou eens eerlijk, uit het ei of uit de geest.

Zal Harold bellen dat Teslin De Mol DNB, ik denk aan 30% ook verkopen voor 8.

De geboortekaartjes zijn nog niet droog, maar hij kan al klappen. ( geboorte datum 14 okt 2022 )

Ik ben eerlijk, op die leeftijd was ik niet zo slim.

Zal Harold ook op de hoogte stellen van nummer 9.

Tom Tom is niet ziek, maar ik zeg alleen Koekkoek.
tatje
1
De oevre prijs gaat naar....................

Het is ongekend om minimaal 9 typetjes uit elkaar te houden.

Heeft geen klappers nodig, maar slaat alle uitspraken per typetje op.

Kom er maar in.

Trouwens.

Opex zonder D en A en zonder restructuring staat na Q3 op 353 en als Q4 is als Q3 120 .

Dan is de opex zonder D en A en restructuring in 2022 473.

Ga je dit extrapoleren dan neem je opex zonder D en A en restructuring.

Tja, we zullen zien.
[verwijderd]
5
quote:

Wereldbelegger schreef op 15 oktober 2022 11:35:

[...]

Weer een ALS.....
De toegezegde kostenreductie van 40 mio in 2023 worden niet (meer) expliciet benoemd in de toelichting bij de Q3 cijfers maar vallen blijkbaar onder onderstaande opmerking van de heer Titulaer:

"Macroeconomic uncertainties and inflationary pressures have an impact on global car production as well as our cost levels."

Waarmee het wel of niet slagen van de kostenreductie is afgedekt.
Dit is wat gisteren over bovenstaande is verteld WB.

MAPS ALIGNMENT

Dit is de reorganisatie waarin maps voor automotive en Enterprise meer een geheel wordt en waar gereorganiseerd is dankzij artificial intelligence. Daar zou 40 miljoen euro mee bespaard worden en de helft zou ge-herinvesteerd worden.

Inmiddels weten we dat TT op punt staat Enterprise producten te lanceren voor nieuwe markten en sales teams heeft klaar staan. Dit moet het Enterprise segment weer laten groeien. Daar is waarschijnlijk het grootste deel van die 20 miljoen (de helft van 40) in gaan zitten. Ook wees iemand erop op dit forum dat er een 5 miljoen release in de reorganisatie voorziening was, omdat mensen intern hebben kunnen solliciteren naar functies en daardoor niet van een ontslagregeling gebruik hebben gemaakt. Het zou gaan om ‘heel significante’ groei van het marktpotentieel (adressable market) en meer horen we 2 nov op de CMD.

OUTLOOK

In absolute bedragen is makkelijker praten dan percentages:

De opwaartse bijstelling van cashflow in 2022 was 15 miljoen euro. De neerwaartse bijstelling van cashflow in 2023 was 25 miljoen euro. Per saldo gaat dit hele verhaal dus over 10 miljoen euro.

2022 ligt hiermee ook ruim hoger dan wat analisten verwachtten, die dachten dat tomtom dit jaar 40 miljoen euro (8% van de omzet) zou interen op de cash. Dat is niet gebeurd. De netto kaspositie is nu in Q3 2022 hoger dan wat analisten verwachtten waar deze in Q4 van *volgend* jaar zou uitkomen.

De opwaartse bijstelling 2022 komt door 15 miljoen meer operationele omzet in Automotive. De neerwaartse bijstelling 2023 komt ook door 15 miljoen automotive operationele omzet. Precies hetzelfde bedrag dus. De resterende 10 miljoen euro komt door hogere lonen om inflatie te corrigeren. Dat wordt gecompenseerd met prijsverhogingen bij contractverlengingen en nieuwe contracten en dat gaat dus geleidelijk.

Voor context: TT gaat uit van meerjarige groei in automotive, gesteund door het orderboek. Alleen is deze groei voor 2023 gezet op 15% ipv 20% omwille van voorzichtigheid. Daar komt die 15 miljoen vandaan. Het is nog steeds een groeiende divisie met groeiend orderboek nu Hyundai erbij is gekomen en ook het marktaandeel zal de komende jaren blijven stijgen is gezegd. De brutomarge voor de groep als geheel ligt nu op een mooie 82% en gaat langjarig naar 85% door hoger component van software in de omzet.
JP Samosa
4
quote:

boem! schreef op 15 oktober 2022 11:44:

je kunt natuurlijk uitgaan van het worstcase scenario.

ik kijk liever naar de harde cijfers.

Q3 positieve FCF van 8,5 mio
reorganisatie van 500 man.
omzet A&E stijgt met 15%
Al je praatjes in al die jaren vulden en vullen geen gaatjes.
Waarom krijg je dat maar niet door?

Ik kijk liever naar de harde koerscijfers, en dat is nu 6,55
Spoorstudent
2
quote:

Wereldbelegger schreef op 15 oktober 2022 11:21:

[...]

Welkom aan boord.
Ik hoop dat u bedreven bent in breeuwen.

Onder de bezielende leiding van Kaptein *JustMe* en opperstuurman boem! varen we eerst naar de CMDeilanden. Daarna kiezen we het ruime sop naar die plekken die nog onontdekt zijn. Waarbij het onderstuurman tatje waakt over de navigatie die de opperstuurman uitzet.

Maar pas wel op met uw maag als u bij de reling staat!
De kok is vrouw Riet en die houdt niet van doorgekookte bonen en zachtspek.
Van bedorven voedsel kan je niks meer maken dus hup overboord met die stinkende troep.
Bijzonder amusant geschreven! Mijn felicitaties.

Rederij Goddijn (James Onedin) zit in zwaar weer met zijn bevallige, charmante en exotische ega. Behalve financieel. Dat dan weer wel.
De schaapjes op het droge en vlaggeschip Lionheart pendelt tussen Mallorca en Antigua. Het lijkt wel een lijndienst.
Menig schip van de rederij is de laatste jaren vergaan op de gevaarlijke rotskusten van Devon en Cornwall.
De bark “Sports of Dartmouth” bijvoorbeeld was zelfs niet meer te redden door het Bergingsbedrijf Wijsmuller. Gezonken op nabij de rotsen van Lizzard point.

De Charlotte Rhodes (Telematics) in vlammen opgegaan en voor een prikkie verkocht.

Je zou er een tv serie van kunnen maken.
pwijsneus
3
quote:

*JustMe* schreef op 15 oktober 2022 12:15:

[...]

Dit is wat gisteren over bovenstaande is verteld WB.

MAPS ALIGNMENT

Dit is de reorganisatie waarin maps voor automotive en Enterprise meer een geheel wordt en waar gereorganiseerd is dankzij artificial intelligence. Daar zou 40 miljoen euro mee bespaard worden en de helft zou ge-herinvesteerd worden.

Inmiddels weten we dat TT op punt staat Enterprise producten te lanceren voor nieuwe markten en sales teams heeft klaar staan. Dit moet het Enterprise segment weer laten groeien. Daar is waarschijnlijk het grootste deel van die 20 miljoen (de helft van 40) in gaan zitten. Ook wees iemand erop op dit forum dat er een 5 miljoen release in de reorganisatie voorziening was, omdat mensen intern hebben kunnen solliciteren naar functies en daardoor niet van een ontslagregeling gebruik hebben gemaakt. Het zou gaan om ‘heel significante’ groei van het marktpotentieel (adressable market) en meer horen we 2 nov op de CMD.

OUTLOOK

In absolute bedragen is makkelijker praten dan percentages:

De opwaartse bijstelling van cashflow in 2022 was 15 miljoen euro. De neerwaartse bijstelling van cashflow in 2023 was 25 miljoen euro. Per saldo gaat dit hele verhaal dus over 10 miljoen euro.

2022 ligt hiermee ook ruim hoger dan wat analisten verwachtten, die dachten dat tomtom dit jaar 40 miljoen euro (8% van de omzet) zou interen op de cash. Dat is niet gebeurd. De netto kaspositie is nu in Q3 2022 hoger dan wat analisten verwachtten waar deze in Q4 van *volgend* jaar zou uitkomen.

De opwaartse bijstelling 2022 komt door 15 miljoen meer operationele omzet in Automotive. De neerwaartse bijstelling 2023 komt ook door 15 miljoen automotive operationele omzet. Precies hetzelfde bedrag dus. De resterende 10 miljoen euro komt door hogere lonen om inflatie te corrigeren. Dat wordt gecompenseerd met prijsverhogingen bij contractverlengingen en nieuwe contracten en dat gaat dus geleidelijk.

Voor context: TT gaat uit van meerjarige groei in automotive, gesteund door het orderboek. Alleen is deze groei voor 2023 gezet op 15% ipv 20% omwille van voorzichtigheid.* Daar komt die 15 miljoen vandaan. Het is nog steeds een groeiende divisie met groeiend orderboek nu Hyundai erbij is gekomen en ook het marktaandeel zal de komende jaren blijven stijgen is gezegd. De brutomarge voor de groep als geheel ligt nu op een mooie 82% en gaat langjarig naar 85% door hoger component van software in de omzet.
*kleine aanvulling bij de outlookverlaging die door TomTom is medegedeeld. Dit is niet puur en alleen uit voorzichtig is, een grote drijfveer zullen ook bonusdoelstellingen zijn.

Als je immers laag inschiet, maak je het jezelf namelijk makkelijker om volgend jaar de bonusdoelstellingen te realiseren. Bovendien geeft dit een enorme dreun aan de koers, en dat is weer gunstig voor het delisting-scenario.
sniklaas
6
quote:

boem! schreef op 15 oktober 2022 11:19:

geruggesteund door de sterk beterende cijfers in Q3 verwacht ik bij een toegezegde kostenreductie van 40 mio in 2023 inderdaad dat bovengenoemd staatje van FCF nog altijd valide is.
natuurlijk Martin, wanneer zelfs TT aangeeft dat de location technologie opbrengsten niet kostendekkend zullen zijn blijven deze cijfers uit jouw spreadsheet eigen fantasie en niet gebaseerd op de realiteit…
win some...
1
quote:

boem! schreef op 15 oktober 2022 05:05:

nogmaals op basis van de harde cijfers in q3 verwacht TT nu een negatieve FCF van 2%.

vrij vertaald komt dit neer op een prodomzet van 580 mio ( A 315 E 175 en C 90) met een marge van 85% en een kostennivo incl capex excl d&a van 505 mio.

omzet 580 * 85% = 493 mio - 505 mio= -12mio (-2% FCF).

daarop voortbordurend kom je voor 2023 uit een FCF van 620 ( A 373 E 172 en C 75 ) * 85 % - ( 505 mio - 40 mio) * 1.05=39 mio

ik kan me niet voorstellen, dat TT nog eens aanvullend bovenop de 5% kosteninflatie een 39 mio aan extra kosten spendeert.
Ik ben een stuk minder optimistisch. Ik denk dat breakeven voor 2023 wel degelijk een goede inschatting is. Voor mijn inschatting heb ik gebruik gemaakt van de Excel-tabel die TT met de cijfers publiceert. Op tabblad 5 'Operational Performance' kun je de operational revenue van zowel Automotive, Enterprise als Consumer zien.

YTD staat Automotive operational revenue op 214 mio. Om op 314 mio te komen, zou er in Q4 een operational revenue van meer dan 100 mio moeten worden gehaald. DIt is gelijk aan het niveau van Q4 2019. Ik denk dat dit te optimistisch is, de markt is nog een stuk slechter dan in 2019. Ik denk meer aan zo'n 295 mio. Voor 2023 aan 340 mio

YTD staat Enterprise operational revenue op 109 mio. Voor het gehele jaar lijkt 140 mio me een goede indicatie. 150 mio voor 2023 zou mooi zijn.

YTD staat Consumer operational revenue op 76 mio. Ik zie dit wel de 100 mio aantikken. Voor 2023 zit ik op 90 mio.
vreemdvermogen
0
Wat ik maar niet kan begrijpen dat er diehards zijn die bij een koers van 9+ niet verkocht hebben. Je kan/kon op je klompen aanvoelen dat deze koers ( mede door Teslin) 'gestuurd' was . Fijn voor degene die het spel wel door hebben en daar dus gebruik van maken. Tom2 is voor mij de afgelopen 3 jaar toch wel de meest lucratieve belegging geweest. Niet de meest spectaculaire want daar gaan nog 3 andere voor.
[verwijderd]
1
quote:

win some... schreef op 15 oktober 2022 13:01:

[...]

Ik ben een stuk minder optimistisch. Ik denk dat breakeven voor 2023 wel degelijk een goede inschatting is. Voor mijn inschatting heb ik gebruik gemaakt van de Excel-tabel die TT met de cijfers publiceert. Op tabblad 5 'Operational Performance' kun je de operational revenue van zowel Automotive, Enterprise als Consumer zien.

YTD staat Automotive operational revenue op 214 mio. Om op 314 mio te komen, zou er in Q4 een operational revenue van meer dan 100 mio moeten worden gehaald. DIt is gelijk aan het niveau van Q4 2019. Ik denk dat dit te optimistisch is, de markt is nog een stuk slechter dan in 2019. Ik denk meer aan zo'n 295 mio. Voor 2023 aan 340 mio

YTD staat Enterprise operational revenue op 109 mio. Voor het gehele jaar lijkt 140 mio me een goede indicatie. 150 mio voor 2023 zou mooi zijn.

YTD staat Consumer operational revenue op 76 mio. Ik zie dit wel de 100 mio aantikken. Voor 2023 zit ik op 90 mio.
Voor Enterprise + Automotive als geheel wordt de groei tussen de 15 en 50 miljoen euro. Range dit jaar 410-425 en range volgend jaar 425 - 475. Dit zegt de outlook. Laten we zeggen: 30 miljoen groei. Tegelijkertijd is ook gezegd 15% groei Automotive operational. Dat is ook zo’n 30 miljoen. Dit betekent dat Enterprise voor 2023 wordt geraamd op vlak.

NB: reken voor Consumer maar gewoon wat TT zelf zegt in de outlook. Zij zeggen: 500-550 mio totaalomzet waarvan 425-475 location technology. De resterende 75 is dan Consumer. Binnen Consumer is dan tweederde hardware (PND, Telematics hardware, accessoires) en eenderde content (apps en maps). Indien je ooit Consumer opdoekt praat je over 50 miljoen hardware. Ik denk echter dat TT de niches blijkt doen: trucknavigatie, motoren navigatie, devices voor Telematics. En dan bijvoorbeeld een mini assortiment (een goedkope en een flagship) PND via een beperkt retail kanaal. Grotendeels online en via paar fysieke retailers.
win some...
2
quote:

*JustMe* schreef op 15 oktober 2022 16:43:

[...]

Voor Enterprise + Automotive als geheel wordt de groei tussen de 15 en 50 miljoen euro. Range dit jaar 410-425 en range volgend jaar 425 - 475. Dit zegt de outlook. Laten we zeggen: 30 miljoen groei. Tegelijkertijd is ook gezegd 15% groei Automotive operational. Dat is ook zo’n 30 miljoen. Dit betekent dat Enterprise voor 2023 wordt geraamd op vlak.

NB: reken voor Consumer maar gewoon wat TT zelf zegt in de outlook. Zij zeggen: 500-550 mio totaalomzet waarvan 425-475 location technology. De resterende 75 is dan Consumer. Binnen Consumer is dan tweederde hardware (PND, Telematics hardware, accessoires) en eenderde content (apps en maps). Indien je ooit Consumer opdoekt praat je over 50 miljoen hardware. Ik denk echter dat TT de niches blijkt doen: trucknavigatie, motoren navigatie, devices voor Telematics. En dan bijvoorbeeld een mini assortiment (een goedkope en een flagship) PND via een beperkt retail kanaal. Grotendeels online en via paar fysieke retailers.
Aan het begin van het jaar wist men het volgende te melden:
"In the Enterprise business, we renewed various customer contracts. Some of these renewals reflect lower usage, translating into a reduced contract value. This will affect our Enterprise revenue as of the fourth quarter of 2022 and beyond.”

In 2022 dus 1 kwartaal 'reduced contract value', in 2023 4 kwartalen reduced 'contract value' . Bij een vlakke Enterprise omzet zouden er relatief gezien dus 3 kwartalen 'reduced contract value' met autonome groei moeten worden goed gemaakt. Gezien de lage groei bij Enterprise in de afgelopen jaren lijkt me dit niet echt waarschijnlijk.

Het is natuurlijk altijd mogelijk dat men wat Consumer omzet naar Enterprise verschuift om een en ander optisch wat beter voor te stellen.
sniklaas
3
quote:

win some... schreef op 15 oktober 2022 19:29:

[...]

Aan het begin van het jaar wist men het volgende te melden:
"In the Enterprise business, we renewed various customer contracts. Some of these renewals reflect lower usage, translating into a reduced contract value. This will affect our Enterprise revenue as of the fourth quarter of 2022 and beyond.”

In 2022 dus 1 kwartaal 'reduced contract value', in 2023 4 kwartalen reduced 'contract value' . Bij een vlakke Enterprise omzet zouden er relatief gezien dus 3 kwartalen 'reduced contract value' met autonome groei moeten worden goed gemaakt. Gezien de lage groei bij Enterprise in de afgelopen jaren lijkt me dit niet echt waarschijnlijk.

Het is natuurlijk altijd mogelijk dat men wat Consumer omzet naar Enterprise verschuift om een en ander optisch wat beter voor te stellen.
vandaar ook de forse verlaging van enterprise deferred van €41 naar €15 mio, wordt dit de volgende krimp devisie…
[verwijderd]
6
quote:

sniklaas schreef op 15 oktober 2022 20:00:

[...]vandaar ook de forse verlaging van enterprise deferred van €41 naar €15 mio, wordt dit de volgende krimp devisie…
Inmiddels weten we (bijna) allemaal dat er bij TomTom maar wat aangerotzooid wordt met de cijfers. Dit mislukte bedrijfje is ten dode opgeschreven en heeft veel goedgelovige en integere particuliere beleggers een hoop geld gekost.
De een ziet dat als een kwaliteit van de zelfingenomen CEO die door de VEB ooit werd aangeduid als graaier en een ander zoekt zich suf naar het verschil tussen Hendrikus Goddijn en heer Olivier.
Het heerschap Goddijn kan zichzelf niets verwijten, hij heeft het spelletje uitermate goed gespeeld en is als winnaar uit de oneerlijke strijd met fatsoen gekomen.
[verwijderd]
0
Ondertussen schuiven we langzaam op naar failing in four cylinders; misschien dat er uiteindelijk nog een twee-takt motortje overblijft. Nee ben niet erg positief. Dan neem je een keer afscheid of legt een deel op de plank voor de dood of de gladiolen. Elke keer hier verschijnen met het schuim op de mondhoeken en tussendoor de meest ideale aankopen en verkopen van posities presenteren; het zal wel.

Succes
sniklaas
0
quote:

Knife Catcher schreef op 15 oktober 2022 22:24:

misschien dat er uiteindelijk nog een twee-takt motortje overblijft.
oei fossiel wat overblijft dan is het eind inderdaad in zicht…
boem!
0
quote:

win some... schreef op 15 oktober 2022 13:01:

[...]

Ik ben een stuk minder optimistisch. Ik denk dat breakeven voor 2023 wel degelijk een goede inschatting is. Voor mijn inschatting heb ik gebruik gemaakt van de Excel-tabel die TT met de cijfers publiceert. Op tabblad 5 'Operational Performance' kun je de operational revenue van zowel Automotive, Enterprise als Consumer zien.

YTD staat Automotive operational revenue op 214 mio. Om op 314 mio te komen, zou er in Q4 een operational revenue van meer dan 100 mio moeten worden gehaald. DIt is gelijk aan het niveau van Q4 2019. Ik denk dat dit te optimistisch is, de markt is nog een stuk slechter dan in 2019. Ik denk meer aan zo'n 295 mio. Voor 2023 aan 340 mio

YTD staat Enterprise operational revenue op 109 mio. Voor het gehele jaar lijkt 140 mio me een goede indicatie. 150 mio voor 2023 zou mooi zijn.

YTD staat Consumer operational revenue op 76 mio. Ik zie dit wel de 100 mio aantikken. Voor 2023 zit ik op 90 mio.
bedankt voor je reactie.

uitgaande van een break-even FCF resultaat voor 2022.

opbrengsten A 315 E 140 en C 100mio.

marge 85% is 470 mio

kosten incl capex excl d&a derhalve ook 470 mio.

mutaties 2023
opbrengsten 315 +140 = 455 * 15% = 68 mio -10 mioConcumer = 58* 0,85 = 50 mio

kosten reorganisatie 40 mio -20 mio Herinvestering = 20 mio
inflatie 10mio'

per saldo =50 mio +10 mio= 60 mio

tax 12 mio

fcf 2023 +48 mio.
Wereldbelegger
0
Volgens onze Amerikaanse vrienden hebben (Amerikaanse) institutions wat aandelen TT verkocht in de afgelopen twee maanden.
Het gaat om 1.067.914 aandelen is 3,99% minder aandelen. Maar wel bijna 4 milj aandelen meer dan in mei 2022

20-8-2022
Ownership Breakdown
% owners Shares
20,9% Institutions 26.756.791
27,4% General Public 35.169.804
51,7% Individual Insiders 66.197.477

15-10-2022
Ownership Breakdown
% owners Shares 15-okt
20,1% Institutions 25.688.877 20,1
28,3% General Public 36.237.718 28,3
51,7% Individual Insiders 66.197.477 51,7

* percentages zijn afgerond
* Laagste percentage voor instutions dit jaar: 16,6% is 3.908.087 minder dan op 15 oktober

19-5-2022
Ownership Breakdown
% owners Shares
16.6% Institutions 21.780.790
VanillaSky
1
Cijfers inmiddels rustig bekeken en de conclusie is dat de worst wederom verhangen word. Ook 2023 en 2024 zullen transitie jaren worden met nauwelijks aanwas van Cash en onder aan de streep rode cijfers in de boeken. Mogelijk zal dan in 2025 in de boeken een break even resultaat te behalen zijn.

Koers inmiddels 6.55 - helaas op vrijdag geen tijd gehad om me er mee bezig te houden maar aankomende week ben ik wel koper tussen 6,00 - 6.75. Uiteraard gaan die stukken er bij 7,50+ gewoon weer uit.

Ik maak me geen illusies en behoudens een overname/exit blijft dit minimaal voor de komende 1-2 jaar de manier om wat rendement te maken met dit aandeel.
1.295 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 61 62 63 64 65 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 5,730
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 5,735
Laag 5,550
Volume 524.733
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733