PostNL « Terug naar discussie overzicht

Postnl Oktober 2022, bodem(loos)

803 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 37 38 39 40 41 » | Laatste
France 22
1
quote:

perry1 schreef op 18 oktober 2022 20:56:

We hebben nog maar 1 kans en dat is een fusie met Bpost. Doen we niets gaat PNL ten onder aan DHL binnen 10 jaar
Ben ik het mee eens. Dit is de doodsteek voor post.nl

DHL doet duidelijk iets beter dan post.nl
Post wordt op haar groeimarkt beconcurreerd, weg groei.

Wat nu te doen voor post?

Opgekocht worden door DHL is dat niet de beste optie voor ons aandeelhouders.

Als stand slone zie ik ze langzaam en pijnlijk wegkwijnen.

Kretensie zal aandringen op verkoop van de tent denk ik.

John de Mol zal ook niet reuze blij zijn met zijn aandelen.
analyse_A3CD
0
FRYSLAN - Iedereen kan zomaar kleding van PostNL kopen en zich daarmee voordoen als medewerker.

De Heerenveense onderzoeksjournalist Darshan Boerema kon in een PostNL-uniform zelfs een hele lading pakketjes ophalen bij de Poiesz in Leeuwarden.

Althans, dat kon. PostNL heeft vrijdagavond de website offline gehaald waarop iedereen die kleding kon bestellen. Dat heeft het bedrijf gedaan naar aanleiding van de video van Boerema, die hij vandaag online heeft gezet. Daarin is te zien hoe gemakkelijk het was om zich voor te doen als medewerker van het bedrijf.

,,Het doel van het item is natuurlijk aankaarten dat dit bizar is. Dat alles door PostNL offline wordt gehaald, geeft dus aan dat zij het 'eens' zijn met mijn onderzoeksresultaten. Dat is iets waar ik alleen maar trots op kan zijn, lijkt mij. Je ziet in het nieuws steeds vaker dat er bedrijfskleding gebruikt wordt in afpersing, oplichting en diefstalzaken. Ik was benieuwd hoe makkelijk je aan bedrijfskleding van bedrijven kunt komen." zegt Boerema tegen Omrop Fryslan.
Jeffryv
1
quote:

Mojo schreef op 18 oktober 2022 20:28:

[...]
Al maakt de koers een duikeling. Gewoon laten staan voor op de plank.
Dit roepen ze hier al vanaf 4,50!? Dus gewoon ogen dicht en doen of er niets aan de hand is en alles wel weer goed komt?

Dit doe je met bedrijven die een dominante positie hebben in hun markt en geld verdienen. Dat eerste brokkelt aardig af en geld verdienen is al helemaal om te lachen. Dus lekker blijven zitten zou ik zeggen haha
Jestbread
0
Wat me vooral tegenstaat is het totale gebrek aan ondernemersgeest. Post is bang voor de overheid, ACM, concurrentie, imago, FNV alles en iedereen wordt poeslief behandeld, behalve de eigenaren. Die kunnen het schijt krijgen.
SAHR-0310
1
quote:

Jestbread schreef op 19 oktober 2022 07:43:

Wat me vooral tegenstaat is het totale gebrek aan ondernemersgeest. Post is bang voor de overheid, ACM, concurrentie, imago, FNV alles en iedereen wordt poeslief behandeld, behalve de eigenaren. Die kunnen het schijt krijgen.
Zo lang de eigenaren types als Herna niet met pek en veren wegjagen blijf je de meest ondergeschikte stakeholder.
mr.Franz
0
www.emerce.nl/nieuws/vakbond-fnv-slui...

PostNL heeft vorige week een loonbod neergelegd dat volgens vakbond FNV tragisch laag is. Zo laag, dat FNV geen tegenbod heeft neergelegd. De vakbond verwacht van PostNL een serieus loonbod, zodat er reden is om verder te praten.
[verwijderd]
2
PostNL m.i. gewoon een goed bedrijf en ook correct dat ze nu (meer) mensen in vaste dienst hebben. Freelancers, uitzendbureau's, zzp-ers ze berekenen alles door tot aan de cent om ook hun eigen vaste kosten te kunnen betalen. Mensen blijven post versturen, pakketjes e.d. Iedereen weet dat als je je eigen auto gaat starten
je al 2 euro kwijt bent aan brandstof bij wijze van, , dus versturen per post blijft nog steeds aantrekkelijk. Misschien dat PostNL meer gaat inzetten op elektrisch rijden de komende jaren (elektrische auto's en busjes zoals Mercedes, elektrische fietsen, elektrische brommers/scooters), zodat dan ook weer veel kosten worden bespaard. Wel zou ik een groot deel brandstofauto's en fietsen nog wel aanhouden (mocht uitval geconstateerd worden). 40% elektrisch wagenpark, 60% fossiel. Bij goedbevinden 70% elektrisch, 30% fossiel en wellicht uiteindelijk geheel elektrisch. Waterstof is ook in opmars dus wie weet kan daar ook nog iets mee gedaan worden.
Cerburus
0
"Misschien dat" ? dat is gewoon 1 van de doelstellingen, waar denk je dat veel van die 100den miljoenen aan investeringen ingaan. Per einde jaar last mile uitstootvrij bezorgd + vergroening en verduurzaming van bestaande sorteercentra. Elk nieuw sorteer centrum van de afgelopen 3 jaar is al co2 neutraal.
Mensen in vast dienst is leuk voor de marketing maar is duidelijk op het lastmile netwerk gericht (zowel bij brieven als pakketten). De schrijnende verhalen over uitzendkrachten in sorteercentra van de voorgaande jaren, die vallen ook in de toekomst gewoonweg niet uit te sluiten.
Cerburus
1
quote:

Bossche marktkoopman schreef op 18 oktober 2022 17:12:

[...]
Wat een onzin kraamt U uit Post NL wordt niet van de beurs gehaald niet onder 5,75 Herna is weer voor 4 jaar gekozen is een formaliteit ,geduld is een schone zaak.
ah je leeft nog in 2016, toen we binnen 4 jaar richting 350+ miljoen winst zouden gaan met mooie groei ambities in ITA, DUI en de Benelux.
Corona periode was een uitzondering op de trend voor dit aandeel en dit bedrijf, gewoonweg weer omlaag. Te weinig schaalvoordeel en mede daardoor te duur t.o.v de concurrenten. Nu al de duurste prijzen, maar de minste marge, afkalvend marktaandeel waardoor DHL waarschijnlijk op parcels volgend jaar al de grootste is in NL. Zegt toch voldoende. Men ontkomt niet aan heel, heel fors snijden en kosten reduceren danwel consolidatie wil PostNL over 10 jaar nog een relevante factor zijn in de logistieke Benelux markt.
Hanko 13
0
Zo snel mogelijk in Belgische handen, Post nl gaat dit niet redden, te kleinschalig en een overheid, vakbonden en ACM die Post nl naar de klote helpen. De cijfers begin november pakken slecht uit. Er zullen weinig kopers zijn en ik zal mijn verlies nemen op meer dan 11000 aandelen post nl
Concrete
0
quote:

Hanko 13 schreef op 19 oktober 2022 11:50:

Zo snel mogelijk in Belgische handen, Post nl gaat dit niet redden, te kleinschalig en een overheid, vakbonden en ACM die Post nl naar de klote helpen. De cijfers begin november pakken slecht uit. Er zullen weinig kopers zijn en ik zal mijn verlies nemen op meer dan 11000 aandelen post nl
Als je dat nu al weet zou ik ze nu verkopen.
Hanko 13
0
tijdstip hou ik voor mij zelf maar zeker voor de cijfers van november, de praatjes van Herna vullen geen gaatjes. Postnl kan niet op tegen de concurrentie dat mag duidelijk zijn!
nescio
0
quote:

Hanko 13 schreef op 19 oktober 2022 12:04:

tijdstip hou ik voor mij zelf maar zeker voor de cijfers van november, de praatjes van Herna vullen geen gaatjes. Postnl kan niet op tegen de concurrentie dat mag duidelijk zijn!
dat is niet aan de koers reactie terug te zien:-)
Rakker
1
Natuurlijk gaat Postnl stijgen, coronacijfers stijgen met de dag en Sinterklaas en Kerst komen eraan. Was voor mij in ieder geval een reden om in te stappen.
jaapaap
0
quote:

Cerburus schreef op 19 oktober 2022 10:24:

"Misschien dat" ? dat is gewoon 1 van de doelstellingen, waar denk je dat veel van die 100den miljoenen aan investeringen ingaan. Per einde jaar last mile uitstootvrij bezorgd + vergroening en verduurzaming van bestaande sorteercentra. Elk nieuw sorteer centrum van de afgelopen 3 jaar is al co2 neutraal.
Mensen in vast dienst is leuk voor de marketing maar is duidelijk op het lastmile netwerk gericht (zowel bij brieven als pakketten). De schrijnende verhalen over uitzendkrachten in sorteercentra van de voorgaande jaren, die vallen ook in de toekomst gewoonweg niet uit te sluiten.
en dat moet DHL eerst nog wel zien te bereiken en dat kost het nodige.
jaapaap
0
quote:

Hanko 13 schreef op 19 oktober 2022 11:50:

Zo snel mogelijk in Belgische handen, Post nl gaat dit niet redden, te kleinschalig en een overheid, vakbonden en ACM die Post nl naar de klote helpen. De cijfers begin november pakken slecht uit. Er zullen weinig kopers zijn en ik zal mijn verlies nemen op meer dan 11000 aandelen post nl
Ah, u heeft voorkennis, dat u nu al weet dat er slechte cijfers aankomen.

U 1e deel, daar ben ik het roerend met u eens.
jaapaap
0
quote:

Cerburus schreef op 19 oktober 2022 10:35:

[...]

ah je leeft nog in 2016, toen we binnen 4 jaar richting 350+ miljoen winst zouden gaan met mooie groei ambities in ITA, DUI en de Benelux.
Corona periode was een uitzondering op de trend voor dit aandeel en dit bedrijf, gewoonweg weer omlaag. Te weinig schaalvoordeel en mede daardoor te duur t.o.v de concurrenten. Nu al de duurste prijzen, maar de minste marge, afkalvend marktaandeel waardoor DHL waarschijnlijk op parcels volgend jaar al de grootste is in NL. Zegt toch voldoende. Men ontkomt niet aan heel, heel fors snijden en kosten reduceren danwel consolidatie wil PostNL over 10 jaar nog een relevante factor zijn in de logistieke Benelux markt.
dit laatste is gaande in de backoffice.

Marges, ja DP/DHL kan om marktomzetten te genereren in Nederland aan prijserosie doen, omdat men een veel groter achterland en grotere internationale onderdelen heeft waar een hogere winstmarge zit.

Misschien niet bekend, in of rond 2008 was TNT Post verreweg de grootste, DHL volgde op grote afstand, vandaar dat UPS rond 50 dollar per aandeel wilde betalen.

Helaas Peter Bakker was bezig om een nw 747 op te halen in Seatle (waar dan later weer een enorme extra afschrijving op plaatsvond. Harrie was aan het ruzieeen met Annemarie en Jan Hommen keek de andere kant op en dorst niet in te grijpen.

zie hier de teloorgang in een notendop.

jaapaap
0
quote:

maxim 1 schreef op 19 oktober 2022 01:59:

Je laat als Nederlander je post toch niet door een Duitser bezorgen, geloof er helemaal niets van...iedere dag een Meister postbesorgung an die tür , dacht het niet
jawol und klikken met de hakken
jaapaap
0
quote:

Jestbread schreef op 19 oktober 2022 07:43:

Wat me vooral tegenstaat is het totale gebrek aan ondernemersgeest. Post is bang voor de overheid, ACM, concurrentie, imago, FNV alles en iedereen wordt poeslief behandeld, behalve de eigenaren. Die kunnen het schijt krijgen.
Ja de echte ondernemer (Klaver van SHV) is al een aantal jaren geleden gestopt.

Het 2e deel, de door u genoemde belanghebbende, hebben een te grote macht op de organisatie en dit komt mede dat het vroeger een staatsbedrijf was met staats ambtenaren en deze denken anders en dat verander je niet zomaar.
En de politiek?????????? ik zwijg.

Nu hebben we Melkert als RvC lid, ja die Pim nog een trap na geeft
803 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 37 38 39 40 41 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 17:35
Koers 1,318
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 1,319
Laag 1,226
Volume 4.020.721
Volume gemiddeld 2.220.593
Volume gisteren 4.020.721