Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

Steef89
0
quote:

Chessplayer1992 schreef op 29 december 2022 17:10:

[...]

Eens. Nog 4 maanden de rit uitzitten. Daarna gaat Prosus van DH en JET 1 bedrijf maken onder leiding van Niklas. Wel verwacht ik dat Jitse blijft in het bestuur overigens.
Wil je deze theorie iets uitwijden? Oprechte interesse.
DeWalt
0
KCNIB
0
quote:

Steef89 schreef op 29 december 2022 17:18:

[...]

Wil je deze theorie iets uitwijden? Oprechte interesse.
1 april vervalt afspraak tussen DHER en JET. Toch ben ik van mening dat er weinig synergie voordelen valt te behalen, alleen Italie en Spanje. Of ze moeten ROO ook erbij betrekken zodat UK veilig wordt gesteld.
Steef89
0
quote:

DeWalt schreef op 29 december 2022 17:26:

Standstill bepaling DHER (ivm verkoop Lieferando) in TKWY verloopt op 1 april 2023.
Ah ja, totaal vergeten. Dankjewel!
Donald Duck
1
quote:

KCNIB schreef op 29 december 2022 17:10:

[...]
Ik verwacht dat shorters morgen/volgende week wel gaan coveren als Wallstreet rally een vervolg geeft. Dit zou voor flinke stijging kunnen zorgen.
Weer een compleet nietszeggend bericht. Niemand heeft hier iets aan jouw wensdenken.
SEVA_
0
twitter.com/yipitdata/status/16085005...
"The number of orders placed on major food-delivery apps $DASH, $UBER and $GRUB grew an average of 5% year-over-year in October and November, the slowest two-month growth since the pandemic, according to market research firm YipitData."

www.wsj.com/articles/consumers-change...
Consumers Change Food-Delivery Habits
Chessplayer1992
3
Note: blijft pure speculatie (& dagdromen).

Afijn; denk dat DH wel een natuurlijke partner is. Lopen elkaar weinig in de weg / vullen elkaar aan. Creëert een absolute nr. 1 speler; geduchte concurrent voor DD / Uber. Deliveroo zal dan zeker het onderspit delven en zal ook ergens in op moeten gaan. Uber zal (hopelijk) Deliveroo niet zo snel kunnen kopen, door o.a. posities in Frankrijk / mededingingsbezwaren.

Daarnaast zitten JET en DH op hetzelfde spoor qua streven naar winstgevendheid, en zitten allebei het meest dichtbij geloof ik (bij DD/ Uber nog veel verborgen kosten en aandelenopties die non-cash worden uitgekeerd, maar wel degelijk mee tikken). DD meer verlies per order dan ever.

Voor Prosus denk ik ook fijn om een investment te hebben die nog steeds op de beurs zit / helpt in bekendheid en waardering. Doelstelling van prosus is toch wereldleiders creëren en daarnaast ook om bekendheid te vergaren en onderwaardering uit hun aandeel te krijgen. Denk eerlijk gezegd dat dit ook beter werkt via deze route dan in India 2 grote payment fintechs samen te voegen; zullen ongetwijfeld fundamenteel goede cijfers zijn, maar qua bekendheid schiet je er weinig mee op.
Just chill
1
quote:

Donald Duck schreef op 29 december 2022 17:32:

[...]
Weer een compleet nietszeggend bericht. Niemand heeft hier iets aan jouw wensdenken.
Dan is jouw reactie toch ook nietszeggend?
DeWalt
1
Flinke eindveiling met dito uptick. als dit een voorteken is voor 2023 wordt het weer muntjes poetsen DD ;-)
Eagle1959
0
KCNIB
1
quote:

Donald Duck schreef op 29 december 2022 17:32:

[...]
Weer een compleet nietszeggend bericht. Niemand heeft hier iets aan jouw wensdenken.
Ben je ZIEK van stijging hahahahah, lekker voor je
Chessplayer1992
3
quote:

SEVA_ schreef op 29 december 2022 17:32:

twitter.com/yipitdata/status/16085005...
"The number of orders placed on major food-delivery apps $DASH, $UBER and $GRUB grew an average of 5% year-over-year in October and November, the slowest two-month growth since the pandemic, according to market research firm YipitData."

www.wsj.com/articles/consumers-change...
Consumers Change Food-Delivery Habits
Thx voor delen. Makes sense. Ik vind de groeicijfers trouwens niet zo gek. In coronajaar explodeerde de boel. In 2021 ook nog enorme stijgingen en nieuwe cohorten mensen die gestart zijn. In 2022 heeft de hele potentiële doelgroep wel zo'n beetje besteld al; dus komt het straks weer van de jongeren die een jaartje ouder worden en starters die op zichzelf gaan wonen. Dertigers zullen ook aardig bestellen. Maar de dertigers die nu niet bestellen, doen dat vanwege verschillende redenen (financieel of vanuit bepaalde overtuigingen) niet, en zullen naar verwachting vanaf nu niet 'ineens' gaan starten. Evenals veertigers, vijftigers, zestigers etc.

Kortom: groeicijfers zullen m.i. normaliseren. Dat betekent dat de focus op winstgevendheid moet komen. Bij DD en Uber moet de belangrijkste lakmoesproef daarom nog komen.

Grub zit in de grote steden, daar blijft van nature meer vraag m.i. Daarnaast als je in een voetbalstadion (of andere sport), dan ga je simpelweg niet even bezuinigen als je zin hebt in food en kun je niet ff snel naar de supermarkt.

De grote vraag is wie de winnaars worden in cash flow en winstgevendheid (en dan niet nep-winstgevendheid zoals bij uber met vervolgens betalingen van personeel in non-cash aandelen; ook dat wordt uiteindelijk betaald). DH en JET lijken daarin voor te lopen op de rest, hoewel JET nog flink verliesgevende posities heeft (vraag is of fee caps en veranderende regelgeving daar snel verandering in brengt; anders snel divesten).

Dit is mijn visie althans.
Steef89
0
quote:

Chessplayer1992 schreef op 29 december 2022 17:34:

Note: blijft pure speculatie (& dagdromen).

Afijn; denk dat DH wel een natuurlijke partner is. Lopen elkaar weinig in de weg / vullen elkaar aan. Creëert een absolute nr. 1 speler; geduchte concurrent voor DD / Uber. Deliveroo zal dan zeker het onderspit delven en zal ook ergens in op moeten gaan. Uber zal (hopelijk) Deliveroo niet zo snel kunnen kopen, door o.a. posities in Frankrijk / mededingingsbezwaren.

Daarnaast zitten JET en DH op hetzelfde spoor qua streven naar winstgevendheid, en zitten allebei het meest dichtbij geloof ik (bij DD/ Uber nog veel verborgen kosten en aandelenopties die non-cash worden uitgekeerd, maar wel degelijk mee tikken). DD meer verlies per order dan ever.

Voor Prosus denk ik ook fijn om een investment te hebben die nog steeds op de beurs zit / helpt in bekendheid en waardering. Doelstelling van prosus is toch wereldleiders creëren en daarnaast ook om bekendheid te vergaren en onderwaardering uit hun aandeel te krijgen. Denk eerlijk gezegd dat dit ook beter werkt via deze route dan in India 2 grote payment fintechs samen te voegen; zullen ongetwijfeld fundamenteel goede cijfers zijn, maar qua bekendheid schiet je er weinig mee op.
Dankjewel, abtje.
vlug
2
quote:

Donald Duck schreef op 29 december 2022 17:32:

[...]
Weer een compleet nietszeggend bericht. Niemand heeft hier iets aan jouw wensdenken.
Donald stop hier toch eens mee. Thuis voer je de hele dag niks uit en zit je maar de godganse dag hier onzin te verkondigen op dit forum. Dagobert heeft je nog zo gewaarschuwd je niet te mengen onder de echte beleggers. Je zou eten bestellen bij JET. Maar dat moet ik nu weer zelf doen. Mooie stijging weer vandaag. Katrien heeft weer centjes verdiend.
KCNIB
1
quote:

Katrien Duck schreef op 29 december 2022 17:52:

[...]Donald stop hier toch eens mee. Thuis voer je de hele dag niks uit en zit je maar de godganse dag hier onzin te verkondigen op dit forum. Dagobert heeft je nog zo gewaarschuwd je niet te mengen onder de echte beleggers. Je zou eten bestellen bij JET. Maar dat moet ik nu weer zelf doen. Mooie stijging weer vandaag. Katrien heeft weer centjes verdiend.
Heb je een muilkorf geprobeerd Katrien?
SEVA_
1
Who let the dog out - John
2
Hahaha zou mooi zijn als vlug, kncib en pik nog even hun alias veranderen in kwik, kwek en kwak.
73.764 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 3670 3671 3672 3673 3674 3675 3676 3677 3678 3679 3680 ... 3685 3686 3687 3688 3689 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 14,100
Verschil +0,130 (+0,93%)
Hoog 14,455
Laag 13,890
Volume 1.477.065
Volume gemiddeld 2.412.010
Volume gisteren 2.106.904