Unilever « Terug naar discussie overzicht

Unilever 2023

333 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 13 14 15 16 17 » | Laatste
LTOke
1
max2
0
In de hoge consumptieprijzen in de winkels zit ook een aardige margeverhoging voor de artikelen van Unilever. Cijfers Unilever zullen erg meevallen en de koers boven 50 houden.
tmaster
0
Iwab
0
quote:

robutrecht schreef op 16 januari 2023 10:42:

ja het wordt echt tijd voor een dividendverhoging.
ik zie het niet gebeuren, hopelijk heb je gelijk
eric_29
0
De aanwezigheid van Nelson Peltz als niet-uitvoerend bestuurder, sinds Juli 2022, met zijn 1.5% belang in Unilever, zou zo langzamerhand toch tot iets van nieuws mogen leiden.
HenkdeV
0
quote:

eric_29 schreef op 17 januari 2023 12:11:

De aanwezigheid van Nelson Peltz als niet-uitvoerend bestuurder, sinds Juli 2022, met zijn 1.5% belang in Unilever, zou zo langzamerhand toch tot iets van nieuws mogen leiden.
Opsplitsen graag.
voda
0
Unilever ziet prijzen nog verder stijgen

Aldus topman op WEF.

(ABM FN-Dow Jones) Unilever verwacht nog een verdere stijging van prijzen. Dit bleek dinsdag uit de woorden van de CEO van het bedrijf op het World Economic Forum in Davos.

Daar liet vertrekkend topman Alan Jope weten de top van het prijspeil nog niet in beeld te hebben. "We zijn er nog niet", aldus Jope in Zwitserland, die daar wel aan toevoegde dat de prijscurve wel afbuigt.

Jope schetste een beeld van een relatief lang proces alvorens alle prijsverhogingen bij bijvoorbeeld energie en grondstoffen, maar ook transport en landbouwproducten, helemaal zijn verwerkt in de prijs van een eindproduct.

Unilever verhoogde de prijzen in het derde kwartaal met 12,5 procent, terwijl de verkoopvolumes nauwelijks daalden. Het bedrijf verhoogde destijds de omzetramingen voor 2022.

Unilever publiceert de jaarcijfers op 1 februari aanstaande.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
Lepre Chaun
0
Unilever draait Nederlandse consument poot uit: A-merken tot 150 procent duurder dan over de grens

In Nederland is een fles Coca-Cola 69 procent duurder dan in Duitsland of Frankrijk. Pepsi maakt het met een verschil van 92 procent nog bonter. De A-merken profiteren van enorme winstmarges die ze in ons land kunnen pakken, omdat prijsvechters als Aldi en Lidl hier minder in de melk te brokkelen hebben.

Medeoprichter van onlinesupermarkt Picnic Joris Beckers zegt: “Het is schrijnend. Nederlanders betalen door de inflatie 12 tot 14 procent meer voor hun boodschappen, maar grote multinationals als Coca-Cola, Unilever, Procter & Gamble, Ferrero of Pepsico maken tot 20 procent meer winst.” Zo kan het dat Fleuril en Vanish Oxi Action-wasmiddelen liefst 81 procent duurder zijn in Nederland vergeleken met onze oosterburen.

Er is in Europa vrij verkeer van mensen, goederen en diensten. Hiervan horen bedrijven en burgers te profiteren, maar dit geldt alleen voor die multinationals. Zij hebben de productie van hun A-merken voor de hele Europese Unie efficiënt geconcentreerd in grote fabrieken”, legt Beckers uit aan de Telegraaf.

Lidl
“Hun kostprijs per product is nagenoeg identiek, maar de prijsverschillen per land zijn gigantisch. Daarom betalen Nederlanders miljarden euro’s meer voor dezelfde producten dan consumenten in grote landen als Duitsland en Frankrijk. Lidl is een Europese inkoopreus met een omzet die in Europa bijna vier keer zo groot is als Ahold Delhaize Europa. De schapruimte voor A-merken bij Lidl is beperkt, dus kan Lidl in Duitsland haar marktmacht volledig uitspelen.”

Door dit mechanisme kunnen bedrijven als Unilever belachelijk veel meer vragen voor dezelfde producten in Nederland als in omliggende landen. Beckers vertelt over de idiote prijsverschillen van Unilever-producten: “Magnum Classic is in Nederland 63 procent duurder dan in Frankrijk en voor een sprayflacon van 150 milliliter Dove-deodorant betaal je bij Albert Heijn bijna 150 procent meer dan bij het Duitse Rewe.”

www.telegraaf.nl/financieel/196685176...
FORT1944
0
quote:

Lepre Chaun schreef op 19 januari 2023 03:05:

Unilever draait Nederlandse consument poot uit: A-merken tot 150 procent duurder dan over de grens

In Nederland is een fles Coca-Cola 69 procent duurder dan in Duitsland of Frankrijk. Pepsi maakt het met een verschil van 92 procent nog bonter. De A-merken profiteren van enorme winstmarges die ze in ons land kunnen pakken, omdat prijsvechters als Aldi en Lidl hier minder in de melk te brokkelen hebben.

Medeoprichter van onlinesupermarkt Picnic Joris Beckers zegt: “Het is schrijnend. Nederlanders betalen door de inflatie 12 tot 14 procent meer voor hun boodschappen, maar grote multinationals als Coca-Cola, Unilever, Procter & Gamble, Ferrero of Pepsico maken tot 20 procent meer winst.” Zo kan het dat Fleuril en Vanish Oxi Action-wasmiddelen liefst 81 procent duurder zijn in Nederland vergeleken met onze oosterburen.

Er is in Europa vrij verkeer van mensen, goederen en diensten. Hiervan horen bedrijven en burgers te profiteren, maar dit geldt alleen voor die multinationals. Zij hebben de productie van hun A-merken voor de hele Europese Unie efficiënt geconcentreerd in grote fabrieken”, legt Beckers uit aan de Telegraaf.

Lidl
“Hun kostprijs per product is nagenoeg identiek, maar de prijsverschillen per land zijn gigantisch. Daarom betalen Nederlanders miljarden euro’s meer voor dezelfde producten dan consumenten in grote landen als Duitsland en Frankrijk. Lidl is een Europese inkoopreus met een omzet die in Europa bijna vier keer zo groot is als Ahold Delhaize Europa. De schapruimte voor A-merken bij Lidl is beperkt, dus kan Lidl in Duitsland haar marktmacht volledig uitspelen.”

Door dit mechanisme kunnen bedrijven als Unilever belachelijk veel meer vragen voor dezelfde producten in Nederland als in omliggende landen. Beckers vertelt over de idiote prijsverschillen van Unilever-producten: “Magnum Classic is in Nederland 63 procent duurder dan in Frankrijk en voor een sprayflacon van 150 milliliter Dove-deodorant betaal je bij Albert Heijn bijna 150 procent meer dan bij het Duitse Rewe.”

www.telegraaf.nl/financieel/196685176...
FORT1944
0
quote:

FORT1944 schreef op 19 januari 2023 10:29:

[...]
Het zijn de taksen die het groot verschil maken in de prijzen , dat de regering in NEDERLAND en BELGIE meer taksen heft dan DUITSLAND , FRANKRIJK en LUXEMBURG is niet de fout van UNILEVER maar van de regering die hogere invoertaksen en BTW heft op Uw aankopen .
333 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 13 14 15 16 17 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:38
Koers 44,230
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 44,380
Laag 43,850
Volume 2.344.660
Volume gemiddeld 1.329.641
Volume gisteren 2.344.660