PostNL « Terug naar discussie overzicht

Post nl 2023 januari

384 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 » | Laatste
Douwes
0
quote:

Boeren verstand schreef op 25 januari 2023 17:00:

[...]

sorry, maar dat maakt echt niks uit welke datum je dat post. Kijk vanaf jouw post 7 dagen terug, en er wordt minstens 10 keer gezinspeeld op de overname die er aan moet komen.
Prima, je hebt helemaal gelijk.
Bedankt dat je mij hebt gecorrigeerd!
upsidedown
0
quote:

Boeren verstand schreef op 25 januari 2023 17:00:

[...]

sorry, maar dat maakt echt niks uit welke datum je dat post. Kijk vanaf jouw post 7 dagen terug, en er wordt minstens 10 keer gezinspeeld op de overname die er aan moet komen.
Al erg lang overname geruchten door die tsjech op dit forum. Ik begon er pas in te geloven toen ie op 30 % aandelenbelang kwam. Maar hja als t zover komt, moet de overheid nog toestemming geven. Langzaam aan zie ik wel een verandering van fysiek winkelen naar online winkelen. Ben benieuwd waar t aandeel postnl over 3 tot 5 jaar staat. Of wat de evt overnamepremie gaat worden.
Boeren verstand
2
quote:

upsidedown schreef op 25 januari 2023 18:12:

[...]
Al erg lang overname geruchten door die tsjech op dit forum. Ik begon er pas in te geloven toen ie op 30 % aandelenbelang kwam. Maar hja als t zover komt, moet de overheid nog toestemming geven. Langzaam aan zie ik wel een verandering van fysiek winkelen naar online winkelen. Ben benieuwd waar t aandeel postnl over 3 tot 5 jaar staat. Of wat de evt overnamepremie gaat worden.
De overgang van fysiek naar online gaat wel door. Maar PNL verdient het ene jaar minder dan 1 cent per pakketje, en het andere jaar 20 cent. En daar is niks overdreven aan. Daar kun je als belegger helemaal niks mee.
Zelfs per kwartaal springt de marge over de afgelopen jaren, zowel bij de postzegel divisie, als bij de pakketdivisie, zo van 2% naar 9% en weer terug naar vorig jaar 0%.
Dan maakt het geen reet uit of er nog 10 miljoen pakjes bijkomen.

Bedenk zulke variaties eens bij een Ahold of Wolter Kluwer. Terwijl de branche van de post en de pakketjes best stabiel is. Post daalt elk jaar 9%, pakketjes groeien elk jaar een paar procent. Daar is niet zoveel moeilijks aan... Maar wel bij PNL. Die sleuren met kosten van het ene naar het andere kwartaal. Het is niet inzichtelijk, en niet stabiel.
max2
0
quote:

o€s$m€s schreef op 25 januari 2023 09:04:

We keken er naar uit om vandaag bij je op de stoep te staan, maar door een sorteerfout is je pakket 3ST.... van c/o DHL Parcel .... helaas in de verkeerde regio aangekomen.

Wat nu?

We begrijpen dat jij je pakket snel wil ontvangen en we doen ons best om dit voor elkaar te krijgen. Zodra de nieuwe bezorgdatum bekend is, ontvang je meteen een nieuw bericht. Houd rekening met 1 tot maximaal 2 werkdagen vertraging. Onze excuses voor het eventuele ongemak.
Pas op: Er is een spammail van zgn DHL in omloop over een pakje dat niet bezorgd kon worden.

Verwijderen dus
upsidedown
0
quote:

Boeren verstand schreef op 25 januari 2023 18:50:

[...]

De overgang van fysiek naar online gaat wel door. Maar PNL verdient het ene jaar minder dan 1 cent per pakketje, en het andere jaar 20 cent. En daar is niks overdreven aan. Daar kun je als belegger helemaal niks mee.
Zelfs per kwartaal springt de marge over de afgelopen jaren, zowel bij de postzegel divisie, als bij de pakketdivisie, zo van 2% naar 9% en weer terug naar vorig jaar 0%.
Dan maakt het geen reet uit of er nog 10 miljoen pakjes bijkomen.

Bedenk zulke variaties eens bij een Ahold of Wolter Kluwer. Terwijl de branche van de post en de pakketjes best stabiel is. Post daalt elk jaar 9%, pakketjes groeien elk jaar een paar procent. Daar is niet zoveel moeilijks aan... Maar wel bij PNL. Die sleuren met kosten van het ene naar het andere kwartaal. Het is niet inzichtelijk, en niet stabiel.
Ze waren nogal enthousiast geworden met uitbreidingsplannen. Vervolgens 3x een winstwaarschuwing per kwartaal. Op zich erg grappig. Maareh idd grillig die opbrengsten per pakketje.
josje52
1
Waar ik mij grote zorgen over maak is het verlies aan marktaandeel. Lijkt wel of ik alleen maar gele busjes zie rijden met de letters DHL.
Hier in de wijk klaagt iedereen steen en been over de slechte bezorging van post.nl Klachten daarover worden niet opgepakt. Pakketten worden gewoon bezorgd op postpunten zonder toestemming/opdracht.
Kijk ook naar het aantal klachten op bv. Klachtenkompas. Bijna geen enkele klacht wordt opgelost, maar afgedaan met een min of meer standaard antwoord. Misschien eens goed dit aan te kaarten op aandeelhoudersvergadering.
o€e$m€s
0
quote:

max2 schreef op 25 januari 2023 18:51:

[...]

Pas op: Er is een spammail van zgn DHL in omloop over een pakje dat niet bezorgd kon worden.

Verwijderen dus
simpel met track and trace geverifieerd geen spam het probleem is dat DHL blijkbaar nog moet leren om te sorteren, re-routeren (naar servicepunt) komt uit op "We kunnen deze interventie momenteel niet uitvoeren"
DJ Ferry 4.0
2
quote:

josje52 schreef op 25 januari 2023 20:46:

Waar ik mij grote zorgen over maak is het verlies aan marktaandeel. Lijkt wel of ik alleen maar gele busjes zie rijden met de letters DHL.
Hier in de wijk klaagt iedereen steen en been over de slechte bezorging van post.nl Klachten daarover worden niet opgepakt. Pakketten worden gewoon bezorgd op postpunten zonder toestemming/opdracht.
Kijk ook naar het aantal klachten op bv. Klachtenkompas. Bijna geen enkele klacht wordt opgelost, maar afgedaan met een min of meer standaard antwoord. Misschien eens goed dit aan te kaarten op aandeelhoudersvergadering.
Ik heb juist het tegenovergestelde hier.PNL altijd correct en nooit problemen, DHL ect altijd ellende.Bestel alleen nog maar bij webshops die bezorgen met PNL.
Gordon gekko
0
quote:

josje52 schreef op 25 januari 2023 20:46:

Waar ik mij grote zorgen over maak is het verlies aan marktaandeel. Lijkt wel of ik alleen maar gele busjes zie rijden met de letters DHL.
Hier in de wijk klaagt iedereen steen en been over de slechte bezorging van post.nl Klachten daarover worden niet opgepakt. Pakketten worden gewoon bezorgd op postpunten zonder toestemming/opdracht.
Kijk ook naar het aantal klachten op bv. Klachtenkompas. Bijna geen enkele klacht wordt opgelost, maar afgedaan met een min of meer standaard antwoord. Misschien eens goed dit aan te kaarten op aandeelhoudersvergadering.
nou hier zie ik alleen maar PostNL en bijna geen dhl en woon in een grote stad dus……
ASteH
0
rsantego
0
quote:

josje52 schreef op 25 januari 2023 20:46:

Waar ik mij grote zorgen over maak is het verlies aan marktaandeel. Lijkt wel of ik alleen maar gele busjes zie rijden met de letters DHL.
Hier in de wijk klaagt iedereen steen en been over de slechte bezorging van post.nl Klachten daarover worden niet opgepakt. Pakketten worden gewoon bezorgd op postpunten zonder toestemming/opdracht.
Kijk ook naar het aantal klachten op bv. Klachtenkompas. Bijna geen enkele klacht wordt opgelost, maar afgedaan met een min of meer standaard antwoord. Misschien eens goed dit aan te kaarten op aandeelhoudersvergadering.
Ik deel dezelfde ervaringen met Post.NL
perry1
0
Precall beloofd niet veel goeds…
Voor aandeelhouders
"We stay cautious and recent optimism is perhaps somewhat overdone and premature
Cerburus
1
dat verklaart ook weer de daling van gister.. call gehad, wat klanten geïnformeerd, vandaag persberichtje eruit. heerlijk transparant ING

Marktaandeel? daar hoeven we toch geen zorgen over te maken? elke keer als HV er na gevraagd wordt blijft 'het stabiel' en ligt het puur aan economisch sentiment. Ben benieuwd wanneer ze die hete aardappel gaat slikken en zelf ook toegeeft dat vanaf start corona t/m nu DHL gewoonweg fors marktaandeel het winnen is. PostNl 's enige korte termijn redmiddel is zwaar in de kosten snijden opdat je (op prijs) de concurrentie ook aan kan met onze Duitse vrienden. Zal lastig worden gezien het schaalvoordeel wat DHL heeft. Nee 2023 wordt lastig.
voda
0
Beursblik: recente enthousiasme over PostNL overtrokken

ING handhaaft Houden advies.

(ABM FN-Dow Jones) Het recente enthousiasme over het aandeel is gezien de huidige onzekerheden wat overtrokken. Dit oordeelde analist Marc Zwartsenburg van ING donderdag na een call met het postbedrijf in aanloop naar de kwartaalcijfers.

In deze call was er volgens Zwartsenburg veel aandacht voor de onzekerheid en onvoorspelbaarheid van de pakketvolumes op basis van marktcijfers over e-commerce en het consumentenvertrouwen. Dit wijst er volgens de analist op dat de volumes lager zullen zijn.

PostNL bevestigde dat de kosten voor de nieuwe CAO al in de outlook voor 2022 waren meegenomen, maar ING denkt evengoed dat de kosten aan de bovenkant van de verwachtingen zullen uitvallen. "We denken dat de impact ervan in 2023 en zelfs 2024 ertoe leidt dat ook 2023 een moeilijk jaar zal worden voor wat betreft de winst- en margeontwikkeling vanwege de significante loondruk", aldus Zwartsenburg.

Volgens PostNL is de ontwikkeling van de pakketvolumes moeilijk te voorspellen, terwijl de macro-economische cijfers ook niet veel steun lijken te bieden met het huidige negatieve consumentenvertrouwen.

ING concludeerde dan ook dat beleggers terughoudend dienen te zijn, vanwege de marges die onder druk komen in 2023 als gevolg van de inflatie en moeilijk te voorspellen volumeontwikkelingen. De ruimte voor tegenvallers is volgens Zwartsenburg groot.

"We blijven terughoudend en vinden het recente optimisme [rond het aandeel] wat overtrokken en voorbarig", aldus de analist.

ING handhaafde het Houden advies met een koersdoel van 1,75 euro. Het aandeel steeg donderdagochtend met 1,3 procent tot 1,91 euro.

Op 28 februari komt PostNL met de volledige cijfers over het vierde kwartaal en heel 2022.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
pietje-2005
0
Hanko 13
0
Pietje-2005, Die overname komt er niet, schrijf dat maar op je buik! Waarom niet? De Nederlandse overheid zal dat tegen houden met in hun hand, de postwet! Dood geld dat hoeft niet, koop niet nu maar als koers naar beneden knalt, ik ga uit in de zomermaanden!

Ik heb er zelf nog ruim 7 duizend stukkies met een Gak van 2,65, het bovenstaande is voor mij maatgevend! Om de Gak nog meer naar beneden te krijgen is nog puts te gaan schrijven op 1,50 of nog lager. De post gaat niet failliet als het slecht gaat met de postbezorging, zij moeten dan overwegen om nog maar 3 dagen per week de post te leveren, de overheid moet met zijn tijd meegaan!
ebub
0
quote:

Hanko 13 schreef op 26 januari 2023 11:36:

Pietje-2005, Die overname komt er niet, schrijf dat maar op je buik! Waarom niet? De Nederlandse overheid zal dat tegen houden met in hun hand, de postwet! Dood geld dat hoeft niet, koop niet nu maar als koers naar beneden knalt, ik ga uit in de zomermaanden!

Ik heb er zelf nog ruim 7 duizend stukkies met een Gak van 2,65, het bovenstaande is voor mij maatgevend! Om de Gak nog meer naar beneden te krijgen is nog puts te gaan schrijven op 1,50 of nog lager. De post gaat niet failliet als het slecht gaat met de postbezorging, zij moeten dan overwegen om nog maar 3 dagen per week de post te leveren, de overheid moet met zijn tijd meegaan!
@hanko, Kun je je achterliggende gedachten uitleggen van die puts. Wat moet je gaan doen om puts te kopen en hoe zit het er dan financieel uit. bvd
384 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 1,233
Verschil -0,008 (-0,64%)
Hoog 1,245
Laag 1,228
Volume 1.157.272
Volume gemiddeld 2.208.942
Volume gisteren 949.579